| | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 13:45 | |
| | | |
|
| | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 13:57 | |
| | tak co ted vyjde nejlevneji? Dostavet drahu nebo tam poslat partu mistnich co to odvezou na karce do sbernych surovin a Boeing to pak od tama koupi za cenu materialu..? |
| |
|
| | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 14:03 | |
| | ...nebo ho vyložit, nechat tam minimum paliva a čekat na hóóódně silnej protivítr... |
| |
|
| | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 14:18 | |
| | ... a "Letový rozkaz" napísať na tenkom, cigaretovom papieri. |
| |
|
| | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 14:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 16:48 | |
| | Ideální by bylo, kdyby na ten kousek mohli pozvat toho drobného východoněmeckého pilota, co tehdy přistál s Tu-154 (nmebo to byl Il-62?) na aeroklubové nezpevněné dráze. |
| |
|
| | | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 18:44 | |
| | stejně nelepší bylo ale jak někdo letěl s Albatrosem do Kunovic a přistál na práškařským letišti s 500 m dráhou a ani tomu Albíku moc neublížil |
| |
|
| | | | | | | | | Chyba se vloudila 22. 11. 2013 / 07:10 | |
| | No jo, o tom panovi se u nas vypraveji legendy |
| |
|
| | | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 22:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 22:17 | |
| | Jojo, to bylo jen zcela poslední přistání - i tak kousek!
|
| |
|
| | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 19:30 | |
| | Novinari opet jaksi motaj pojem a prujem. Nekdo si pojem "normalne potrebuji 747my o kilometr vic" zamenil za pojem "za kazdych okolnosti potrebuji 747my alespon o kilometr vic"... Letiste je za bukem, ze svych nejakych 150 tun kapacity paliva potrebuje rekneme 15 i s rezervou... dily na 787 asi taky nebudou nejake extra tezke, spis objemne, to letadlo bude IMHO v klidku dost lehke na to aby to z dvou kilaku dalo. |
| |
|
| | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 20:17 | |
| | Jsem rikal ze to odlitne... s prehledem ve vzduchu |
| |
|
| | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 14:20 | |
| | | |
|
| | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 16:46 | |
| | No, tady odstartoval s dost velkou rezervou, s C-17 by problém být neměl.
A dovedu si předstait, proč možná udělal tu chybu - když se protahnou sestupové osy obou přistávacích ploch před letiště, procházejí obě víceméně přes "pravý okraj ostrova" který je v té zátoce - okraj ostrova je na sestupu v ose dráhy. A možná že se piloti zakecali, pak si spletli ty dva ostrovy - a v klidu přistáli na RWY, která je "za tím opstrovem". Akorát za severním ostrovem bylo jiné letiště, než kam měli doletět. Ppokud by přistávali podle kursu, asi by se nespletli, protože kursy obou drah se liší. Ale na vizuál to tady není tak těžké splést, zkuste si to tam prolétnout na simu ) |
| |
|
| | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 18:31 | |
| | tohle mne vždycky překvapí. To že někdo z UL nebo Cesnou přistane jinde nebo z druhé strany letiště (poplete si dráhy) to se prostě stane... ale jak se tohle stane v dnešní době komjůtrů a letadel plných televizí, FMS, inercí, ILS, GPS, ... to mě vždycky dostane.
No dopadlo to dobře eŕo nějak odlehčí a přeskočí o kus vedle .... |
| |
|
| | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 18:34 | |
| | | |
|
| | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 18:36 | |
| | už jsem to zaregistroval ale pozdě |
| |
|
| | | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 18:57 | |
| | já bych s toho udělal restauraci jako je to občas vidět u silnic ten příběh k tomu je ideální... a pokud je to chyba těch pilotů tak bych je tam zaměstnal jako číšníky, kteří by tam vyprávěli hostům jaký to byl pocit, když jim řekli že se s tím letadlem odtamtud už nedostanou... |
| |
|
| | | | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 20:13 | |
| | Beztak jim to přišli říct s mobilama v rukách se zapnutýma kamerama a teď ty jejich "Ty, Džordži, poslyš ... " epic fail xichtíky kolují někde na tlamoknize |
| |
|
| | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 20:04 | |
| | No někdy holt prostě všechny tyhle udělátka nepoužíváš a letíš vizuální přiblížení a koukáš hlavně z okna a na pár základních budíků. V takové situaci se dají splést letiště, dráhy, zaměnit dráha za pojížděčku, nebo dokonce dráha za silnici. Stačí nedávat chvíli pozor, nebo se nechat vyrušit, nebo být unavenej, nebo všechno dohromady. To co ti může připadat jako naprostej nesmysl v 10 ráno s 30km dohledností vypadá úplně jinak v 5 odpoledne v 5km kouřmu přímo proti zapadajícímu slunci. Některý letiště jsou na to náchylnější (a protože se tam podobné situace už staly varují v Briefu, NOTAMech, ATISu, markingama, apod.) a nemusí to být ani spoustou drah, některý se splést dají jen těžko. Koukal bys co leckde ve světě považují za dráhové značení a osvětlení. Někdy je těžký tu dráhu proti pozadí vůbec najít. |
| |
|
| | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 20:20 | |
| | To by chtelo dat foto ty pojizdecky z Recka s hadikem |
| |
|
| | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 20:30 | |
| | Jen se ještě musím sám opravit.
V prvním odhadu jsem se mýlil. Koukal jsem teď na GoogleEarth a znovu si prohlédl videa - a to éro přistávalo v jiném směru, než jsem púvodně myslel. Navíc ostrůvky v Tampa Bay a Hilsborough Bay vypadají trochu jinak, než v simu. Takže moje původní představa o chybě ve vizuálním přiblížení je špatná (přesněji - význam ostrovů na orientaci).
Dráhy, o kteréí jde, jsou skoro v zákrytu, obě "22" - takže měli před sebou dvě dráhy o stejném směru - a sedli na tu bližší... (a kratší)
|
| |
|
| | | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 20:53 | |
| | Koukal jsem na to těch letišť je ta docela hodně za sebou |
| |
|
| | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 20:58 | |
| | Já nevím no stejně bych prostě čekal že si dají to cílové letiště do počítače... Evidentně přistávali vizuálně bez ILS nebo jiných radionavigačních zařízení... No hlavně že v pořádku sedli... |
| |
|
| | | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 21:34 | |
| | Dáš si to do počítače, všechno vypadá jasně a najednou se před tebou objeví dráha. Podle mapy máš na tu správnou ještě 5nm, ta co je před tebou je sice jen 2nm, ale vidíš prostě jen tu před sebou a sedáš. Get-there-itis, Easy option, confirmation bias. Říkej tomu jak chceš, pro ty co tam seděli to bylo v tu chvíli úžasné, správné a jediné řešení. Možná jim šestej smysl říkal - sakra, něco není úplně ok, ale co to je? Jenže ten smysl letí spolu s nima pořáď těch třeba 130kt a klesá 700 stop za minutu...
Všechny tyhle chyby vypadají z křesla naprosto nepochopitelně. I v cruise před zahájením klesání vypadají při briefingu nepochopitelně, vždyť máš k dispozici tolik technologie a všechno je tak jasný. Ale pak ti svítí slunko do ksichtu, v blbej moment na tebe mluví ATC, jsou hodně turbulence, honíš rychlost při drobným windshearu, máš nestabilní přiblížení, na poslední chvíli děláš landing checks a najednou se před tebou vyloupne krásná dráha...
Šedá je teorie, zelený strom života. Neříkám že je to omluvitelný nebo nedej bože běžný dělat takový věci, ale je to rozhodně pochopitelný a vetšinou i snadno vysvětlitelný. Piloti jsou taky jen lidi a lidi dělají chyby. Všichni. Dokonce i třeba 6 lidí zároveň (2 747 nedávno nad Skotskem). Dokonce i ti dokonalí pilot-gods. Tak to prostě chodí. Bojovat se s tím dá, zvítězit nelze Lze jen postavit systémy a postupy, který na chyby umí reagovat bez vzniku mimořádné události. |
| |
|
| | | | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 21:46 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 22:04 | |
| | Ono to fakt nekdy neni moc videt
Ta tva hezka foto na FB myslim pochazi prave z tohodle letiste |
| |
|
| | | | | | | | Chyba se vloudila 22. 11. 2013 / 11:43 | |
| | Oni ho tam určitě měli už od vzletu, jenže pokud bylo hezké počasí a vyžádali si vizuál, tak už samozřejmě do počítače nekoukali a letěli si vizuálně na dráhu, kterou viděli a která byla přibližně tam, kam je počítač dovedl. Pár mil sem, pár mil tam, to okem nepoznáš. A pokud si při briefinku na přistání neuvědomili, že v té oblasti jsou dvě letiště blízko u sebe, tak se na to prostě nesoustředili a ani je nenapadlo, že jsou o kousek vedle. Takže já to docela chápu, jak se může stát taková chyba. Důležité je, že se nic nestalo a oni už si vždycky v budoucnosti dají velký pozor, jestli jsou správně |
| |
|
| | | | | | | | | Chyba se vloudila 22. 11. 2013 / 12:30 | |
| | Není někde záznam z kabiny nebo spíš komunikace s věží? By mě zajímalo, jak se chovali a co říkali. I řídící, když jim piloti řekli, že jsou na zemi a hledali třeba taxi way |
| |
|
| | | | | | | | | | Chyba se vloudila - ATC komunikace 22. 11. 2013 / 15:12 | |
| | Tady https://soundcloud.com/buzzfeednews/747-lands-at-wrong-kansas |
| |
|
| | | | | | | | | | | Chyba se vloudila - ATC komunikace 22. 11. 2013 / 19:17 | |
| | Diky. Obcas jim teda bohuzel moc nerozumim. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Chyba se vloudila - ATC komunikace s přepisem 24. 11. 2013 / 23:41 | |
| | | |
|
| | | | | | Chyba se vloudila 23. 11. 2013 / 12:42 | |
| | ... komjútr nepodojíš |
| |
|
| | | | | | | Chyba se vloudila 23. 11. 2013 / 13:07 | |
| | | |
|
| | | | Chyba se vloudila 21. 11. 2013 / 19:19 | |
| | Ani průlet neudělal. Nebyl to žádnej srdcař. |
| |
|
| | | Už je fuč 21. 11. 2013 / 21:14 | |
| | A ani to nebolelo...
https://www.youtube.com/watch?v=g5UiAd2c-MM |
| |
|
| | | | Už je fuč 21. 11. 2013 / 21:29 | |
| | Snad nepřistanou z druhé strany...
|
| |
|
| | | | | Už je fuč 23. 11. 2013 / 11:03 | |
| | A nebo zas na jinem letisti. |
| |
|
| | | | Už je fuč 21. 11. 2013 / 22:03 | |
| | Skoda ze neni videt, kolik te drahy potreboval a kolik mu zbylo. |
| |
|
|