|  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 20. 11. 2013 / 12:21 | |
|  | Zdravim.
Chcem sa podelit o jeden zaujimavy problem ohladom odletovky TOVKA 3A na LZIB.
Prosim ludi, zo lietaju s FMC hociaky model lietadla, ako tam mate riesenu tuto odletovku a ako Vam ju zaleti autopilot ?
Moja odletovka je zadana ako je na obrazku (FMC a ND), ale neurobi ten 360 stupnovy obrat, ale po vzlete z vysky 900ft leti priamo na TOVKA.
A tak teraz neviem cim mam hlasit bug Navigraphu alebo autorovy lietadla 
Jedna sa o B777 od Ramzzessa do X-Plane 10 a AIRAC 1312.
P.S.
Prosim riesme podstatu, ja to viem zaletiet samozrejme aj na ruku 
|
| |
|
 |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 20. 11. 2013 / 12:29 | |
|  | Mám pocit, že minimálně u PMDG šlo nastavit jakým směrem točit na daný kurz. Ale už si to moc nepamatuju. Nicméně to by se týkalo právě AIRACu.
Btw 777 nedá 7%? |
| |
|
 |  |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 20. 11. 2013 / 12:57 | |
|  | Tak urciteee Mozno poloprazdny bez D-TO. 
Ide len o princip, ako donuttit ero zatocit vpravo. |
| |
|
 |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 20. 11. 2013 / 14:08 | |
|  | Ahoj,
shodou okolností používám ve své implementaci FMS stejný Navigraph formát - Ramzzess 777. Zajímalo mě proto, zda se jedná o chybu u Navigraphu, protože jich bohužel udělali v poslední době právě v tomto formátu několik.
Nicméně v tomto případě jsou AIRAC data OK. Druhý leg je VI (heading to intercept) a má správně explicitně zakódovaný Right turn. Když ale porovnáš přiložený screenshot uvidíš, že v Tvém případě Ti ve snímku z MFS u druhé řádky chybí inverzní R.
Jedná se tedy o chybu addonu a doporučuji ji Ramzzessu nahlásit.
S pozdravem
Dominik |
| |
|
 |  |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 20. 11. 2013 / 16:56 | |
|  | Ak to teda chapem spravne, to co mas na obrazku je SID pouzity z Navigraphu pre Ramzzessovu B777 ?
Cize chybka je v aplikacii samotneho FMC B777, ktory nevie interpretovat R alebo L turn ?
|
| |
|
 |  |  |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 20. 11. 2013 / 17:03 | |
|  | Ano presne tak. Navigraph data jsou spravna, addon Ramzzess na smer turnu kasle.  |
| |
|
 |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 20. 11. 2013 / 21:21 | |
|  | Ahoj. Tak teraz som si to vyskusal na PMDG 738 a Ifly 738. V oboch pripadoch mam rovnake zapisy v FMC ako ty bez R. PMDG to zaletelo prsne tak isto ako tebe a Ifly presne podla odletovky. S podobnym problemom som sa stretol uz pred tym, ze mi to PMDG nezaletelo ako malo. Ja by som povedal, ze to bude problem addonov, nie Airacu. |
| |
|
 |  |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 20. 11. 2013 / 22:49 | |
|  | | |
|
 |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 20. 11. 2013 / 23:43 | |
|  | Nasiel som problem, ktory nedovolil tocit vpravo.
Najdite rozdiel 
1. obrazok - pri tomto nastaveni netocil vpravo
2. obrazok - pri tomto nastaveni prebiehalo 360 stupnova zatacka vpravo
|
| |
|
 |  |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 21. 11. 2013 / 09:29 | |
|  | Asi tedy reportovat chybu. |
| |
|
 |  |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 21. 11. 2013 / 09:49 | |
|  | No, tohle nelítám, takže nenapíšu souvislosti, ale na druhém nastavení máš FL360, která ti na prvním screenu chybí. Že by si to stroj přebral po svém, do jaké hladiny se chceš dohrabat - a podle toho buď letí rovně (níž) nebo s kolečkem (vystoupe výš) ? |
| |
|
 |  |  |  | SID TOVKA 3A - LZIB 21. 11. 2013 / 13:27 | |
|  | V prvom rade sa ospravedlnujem za to, ze prvy obrazok je uz po vyplneni obrazoviek CDU, teda su tam uz rychlosti a vysky vypocitane FMC a druhy obrazok je este len pred vyplnenim udajov v CDU, teda si tam FMC este nedosadilo vypocitane hodnoty. Mohlo to byt zavadzajuce, ale vplyv na spravnu odpoved to nemalo 
Takze riesenie.
Problem je, ze po vyplneni udajov v CDU si FMC nahodi svoje vypocitane rychlosti a vysky.
A hned na prvom obrazku si FMC vypocitalo, ze vo vyske 900ft bude rychlost 0.77M, co je nezmysel a po vzlete FMC vyhodnotil, ze v tej rychlosti neda 360 stupnovy obrat a ide priamo TOVKA.
Tak som mu teda na druhom obrazku pristrihol kridla a pre vysku 900ft som nastavil rychlost len 205 IAS.
Potom uz vsetko prebiehalo podla planu 
|
| |
|
|