FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Boční vítr při přistání Jeden příspěvek | Celý strom
Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 13:04
ada.pih
Nemohl byste mi nekdo poradit,jak je to pri pristavani s bocnim vetrem?Momentalne se ucim litat s PMDG,ale na trenink pristani s bocnim vetrem jsem radeji zasedl zase do cessny-precetl jsem si navod,ale moc jsem to z toho nepochopil...pise se tam,ze mam letadlo nastavit do polohy proti vetru a tim padem budu nalitavat na runway "krive"-a to nevim jak toho docilit...?!? a potom se zde pise,ze pred dosednutim musim letadlo srovnat s runwayi za pomoci seslapnuti pedalu + tocenim beranu...to bych chapal,ale nejde mi do hlavy,jak docilit abych letel na drahu "krive",ale pritom stale v ose drahy...navic pokud vim,autopilot pri autolandu(u PMDG) drzi letadlo presne v ose drahy,bez toho,aby na ni letadlo letelo "krive"(jako by ani vitr nebyl,i kdyz je) a kdyz ho pote pred pristanim vypnu a chci pristat rucne,musim letadlo dostat do te "krive" polohy vuci draze a pred dosednutim ho zase srovnat-to se mi zda zbytecne komplikovane-jak to tedy je??? a jak docilit,abych letel v ose drahy a zaroven "krive" proti vetru(pri pristani)?
Nikde tady na foru toho moc nebylo...

Diky,Adam
 

Re: Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 13:20
ph
Myslim, ze je to docela dobre popsano ve skole letani ve FS. A mam pocit, ze i tady se to jiz probiralo
To letadlo neni uplne proti vetru, je to podobny jako kdyz plaves v rece do urciteho mista na protejsim prehu. Musis mit "heading" nekam nad to misto.
Jinak lepe zvladnutelne nez pristavat traverzem, je naklonit letadlo proti vetru a slapnout kontra (zavetrnej) pedal. V tomto rezimu muzes letet v ose drahy. Problem je, ze treba default Cessna ve FS tohle neumi dobre simulovat, ale nadavno tu byl odkaz na free Cessnu, ktera to umi.
 

Re: Re: Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 13:32
ada.pih
Dobre,tak to bude asi na treninku... nebo vzit papir,kalkulacku a tuzku a zacit pouzivat goniometrii
Ale stejne,to neni mozny letet cely pristani v ose drahy a rovne?-za pomoci beranu a pedalu?-v FSce se mi to nekolikrat podarilo,ale to je FSka-ve skutecnosti to treba vubec nelze...nevim-jak to tedy je?Je to mozne tak letet?

A jestli by se jeste nekdo mohl vyjadrit k tomuto:
...navic pokud vim,autopilot pri autolandu(u PMDG) drzi letadlo presne v ose drahy,bez toho,aby na ni letadlo letelo "krive"(jako by ani vitr nebyl,i kdyz je) a kdyz ho pote pred pristanim vypnu a chci pristat rucne,musim letadlo dostat do te "krive" polohy vuci draze a pred dosednutim ho zase srovnat-to se mi zda zbytecne komplikovane-jak to tedy je??? a jak docilit,abych letel v ose drahy a zaroven "krive" proti vetru(pri pristani)?
 

Re: Re: Re: Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 13:54
ph
K te prvni cast dotazu. Mozne to je, prave proto, ze to FSka spatne simuluje. Pokud das berany proti vetru a slapnes po vetru, bude (alespon default cessna) v ose drahy a rovne. Realne by ale mela bejt naklonena na stranu ze ktere fouka vitr.
 

Re: Re: Re: Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 13:56
Spirit
takle... letadlo nikdy neletí rovně...! každý letadlo letí ve "slajdu"... když vezmu jeho podélnou osu, vždy je od skutečného kurzu letu odchýlená v závyslosti na směru a síle větru...
... někde se to tu taky už probíralo, dokonce k tomu dávali příspěvky i zasvědcení...
Sválně si zkus v počasi nastavit vítr tak 30-40Kt a nech PMDG samo přistát uvidíš, že éro bude mít čumák odchýlen od skutečného kurzu a přece se v ILS poveze v ose dráhy až do přistání...
 

Re: Re: Re: Re: Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 14:09
ada.pih
Dobre,vyzkousim to!
A jeste k tomu prispevku od ph-to teda znamena,ze deufaultni cessna je k uceni pristavani s vetrem spatna a je to hodne vzdalene od reality?
A PMDG vliv vetru simuluje uz spravne?Jako v realu?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 14:20
ph
Mrkni na tenhle thread.
http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=20434&lan=0
 

Re: Re: Re: Re: Re: Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 14:20
Spirit
... abych ti pravdu řekl, defaultní éro z FS už ani nevím jak lítá páč co jsem naposledy s ním letěl to byl FS ještě v plenkách...
- let a ovládání PMDG by se mělo reálu podobat... ovšem sim je sim a záleží na spoustě okolností jak je naprogramován a reál je reál...
Já jsem postupoval vždy tak, že když se mi něco nezdálo, študoval jsem chytrou literaturu a zkoušel... určitě najdeš nějakou tu mouchu, ale prochu se nad to povznes, i když tě to bude štvát jako mě! je to prostě Simulátor ne reálný stroj...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 15:28
Aldaran
Ve zkratce.

V prvni rade je potreba ovladat vylucovani snosu vetru. Plati zde, cim pomalejsi ero, tim je snos vetru markantnejsi. Kdyz jsem delal pilotak, byla to jedna z veci, ktera mi pripadala naprosto nejneprirozenejsi. Z auta jsi zvykly ze kam koukas, tam jedes. V eru tohle neplati. Paklize mas silne laminarni proudeni (na podzim je celkem casto) Klidne v priznivem smeru vetru muzes litat okruty i pri 10 - 15 m/s s cesnou. Pak zjistis, ze kdyz chces letet na base leg musis koukat skoro pres bocni sloupek, protoze tim smerem je HDG. Tento uhel je dan vektorem sily vetru a Tve dopredne rychlosti.

Prakticky bych Ti doporucil nasledujici trening.

Vem si klidne cesnu, nastav si vitr cca 8knot kolmo na drahu, odsartuj a delej prulety nad drahou. Nejdrive na co nejvyssi rychlosti . Nekoukej na cumak letadla a kompas, ale na zem a pri priletu se snaz vyosenim (budes mit pocit jako ze letis treba v pravo za konstatni rychlosti dosahnout toho, ze poletis primo nad drahou. Jakmile Ti to pujde, zkousej to pri pomalejsich rychlostech. Nakonec pri plnych klapkach na min rychlosti. jamile to budes mit zmaknute, delej nizke prulety (cca 10m na zemi) a drz tuto vysku a smer po celou dobu kdy budes nad RWY. Jakmile Ti i toto pujde dojdi k cili celeho tazeni a to je pristani. V teto navicene poloze (klapky, pristavaci rychlost 10m nad drahou, vyoseny cumak) klesej a tesne pred podrovnanim srovnej smerovkou (nohama) za mirneho naklonu proti vertu ero rovnobezne s RWY. Bylo li by to doopravdy, doporucoval bych to zkouset na travnatem letisti. prozotze v praxi kdyz se Ti to nepovede srovnat na asfaltu tak je to mrda ja blazen a prastis se o dvere do hlavy, na trave to proklouzne a nic moc se nedeje.

Je to jen otazka praxe. Kdyz jdes na dlouhe finale, tak se Ti zda, ze letis primo na letiste, jakmile zacnes delat ukony, zpomalovat, musis stale vic vyosovat ero, jinak Ti draha zacne "ujizdet" pre ocima.

Samozrejme cele povidani bylo o pomalych letadlech, cim je ero rychlejsi, tim je pri danem bocnim vetru vysledny vektor mensi. Nejhorsi situace z hlediska bocniho vetru je pri startu a pristani s letadly s ostruhou. Tam je to teprve to spravne maso.

ufff

 

Re: Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 13:31
Spirit
myslím, že si to vysvětluješ zbytečně složitě... jestliže ti nedělá problém sednout s Cessnou ve větru, neměl by ti dělat problém sednout se 737 který není tak náchylný na vítr protože je daleko těžší, a jakmile si usazený v ILS lokalizéru, tak pak už je to brnkačka... když jsem se to učil já, letadlo jesem nejdříve usadil do ILS v jakémkoli větru a pak jsem vypnul AP(autopilot) a náslenvě SPEED a kniploval a vyšlapával a korigoval plyn podle přístrojů tak abych bez nějakých větších odchylek se držel na sestupu podle přístrojů... samozřejmě střídáš svůj pohled jak na displeje s letovými udaji, tak před sebe na dráhu až do přistání...
 

Re: Boční vítr při přistání   24. 3. 2005 / 14:46
Tomas Gurecky
Koukni tady , jaký může být vjetr sviňa. http://www.flightlevel350.com/public_viewer.php?cat=138&pic=1568

Hledal jsem tam i ještě jak sedal Airbus, ale nemám tolik času abych to projel všechno. IMHO nedávno toho Airbuse daval PL na Pandoru, ale ta nějak nefunguje ( alespoň mě).
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ