Daval jsem dohromady simulator s projekci na valcovou plochu o prumeru asi 4m a se zornym polem nejakych 240 stupnu.
Nevybiral jsem tehdy projektory, ale je tam velke omezeni na vzdalenost projektoru od te plochy. Takze mame 4 projektory ktere, udelaji ze vzdalenosti asi 1m uhlopricku kolem 2m. Problem je, ze tyto projektory nejsou udelane na valcovou plochu, takze je tam obrovske zkresleni. Vysledny obraz se musi softwarove upravit, ale pak to vypada moc dobre. Celkove rozliseni projektoru je 5120x800, ale vlivem zkresleni a prekryvu projektoru to odhaduji tak prumerne na 4000x750.
Dalsi problem je se simulatorem. V nasem pripade mame Prepar3D (P3D), ale je to uplne stejne jako FSX. Ani jeden z nich neumi nastavit vlastni field of view (FoV). Takze pokud chcete 240deg musite mit obraz z vice nezavislych kamer (http://www.mycockpit.org/forums/showthread.php?t=20216). To neskutecne zere vykon PC. Takze mame 3 PC a 1 se pouziva pro simulaci a dve pouze pro visualizaci. Tady nastava dalsi problem a to synchronizace obrazu (pozice) mezi 3 PC. Takze nekdy je videt, ze obraz na te plose neni kompletne synchronizovany.
Mame i X-Plane (XPL), ktery umoznuje nastavit FoV. Ale tam je zase problem, ze neni tak flexibilni pro vytvareni vlastnich pohledu. Pres P3D totiz jeden pocitac rendruje prostredni dva projektory a ten druhy dva krajni projektory. Toto na XPL nejde udelat s dvema PC. XPL totiz potrebuje pro kazdy nezavisly pohled jedno PC. Takze ted se chystame vyzkouset rendrovat visualizaci pouze z jednoho PC pomoci display portoveho MST hubu (neco jako TripleHead), protoze druhe GPU se nam tam nevleze Odpadly by s tim i problemy se synchronizaci obrazu. Uvidime, jestli to jedno PC utahne at uz v XPL nebo v P3D.
Takze muzu rict, ze udelat projekci na valcovou plochu neni vubec jednoduche. Mnohem jednodussi je promitat na rovne plochy (treba tri) sklonene pod uhlem. Tim odpadnou komlikace s korekci obrazu.
Ale vysledny dojem je, rekl bych, velmi povedeny. |
|