FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Prosba Jeden příspěvek | Celý strom
Prosba   17. 10. 2013 / 18:09
Antek
Ahoj všichni,
stydím se,ale jinak už nevím jak na to.Když jsem na letišti a pozoruji odlétávající aero tak někdy pilot,hlavně když se chce předvést,zahýbe výškovkama a směrovkou.Mě to na FSX jde vším jen né směrovkou.Přemýšlel jsem jak na to,ale nic.Co dělám špatně a nebo co mám udělat.To co jsem se naučil je,že směrovka se používá ke korekci letu,hlavně ve větru.
Díky za radu Tonda
 

Prosba   17. 10. 2013 / 18:29
Mike76
směrovku si můžeš dát někam joystick pokud to myslíš vážně pořídíš si pedály.
Na klávesnici je to 0 (INS) a ENTER (oboje na Numlocku)

Směrovka se používá
1) na řízení na zemi
2) na to aby si udělal správnou zatáčku - kulička byla uprostřed - hledej na internetu pojem koordinovaná zatáčka - to je kulička ve středu

Při výkluzové zatáčce míří nos letadla dovnitř zatáčky, při skluzové míří ven ze zatáčky.

jinak pomocí směrovka jsem letět ve skluzu - tzv. glisáda a samozřejmě se používá také například pro vybrání vývrtky.
 

Prosba   17. 10. 2013 / 18:38
Mike76
překlep: jde letět ve skluzu (to dáš křidélka na jednu stranu a směrovku na druhou) - používá se například když jsi dlouhý a chceš zkrátit přistání ...
 

Prosba   17. 10. 2013 / 19:21
Antek
Díky moc
 

Prosba   17. 10. 2013 / 19:21
mezekmezek
Řízení na zemi?! No, za vyšší rychlosti ano. Při pojíždění moc ne. To se buď řídí natáčením kol (nenapadá mne jiné sousloví ), prostě řízením buď příďáku nebo ostruhy, nebo pomocí brzd. Pak jsou ještě kombinace plus použití motorů u vícemotoráků, ale to je už jedno.

Skluz, jak ty ho odborně pojmenováváš glisádou, potřebuje k provedení nejen směrovku, ale i křidélka a výškovku (aby jsme byli přesní).

U vývrtky - vybrání - se musí napsat "jak u kterého letadla"... Většinou stačí sundat nohy z pedálů a letadlo se samo srovná. Ale ano, u některých letadel je potřeba použít směrovky k zastavení rotace.
 

Prosba   17. 10. 2013 / 20:42
Fabo™   
Rizeni letadla na zemi je u vetsiny malych letadel (a u vsech letadel s riditelnym podvozkem v FSce) skutecne pomoci pedalu, tj. ovladani je sprazeno se smerovkou.
 

Prosba   17. 10. 2013 / 20:43
Mike76
Řízení na zemi ano - směrovka bývá dost často propojená s příďákem (obojí tedy řídíš nohana) a nebo kolečkem na ostruze. (samozřejmě některá letadlo tak nemají a pak se řídí brzdama ano. O více motorových letadelech jsem se nebavil. U té glisády jsem to doplnil - křidélka kontra
 

Prosba   18. 10. 2013 / 18:57
mezekmezek
No jo, ale je rozdíl napsat, že se používá na zemi pro řízení směrovka nebo že se používá "šlapání do pedálů". To, že se natáčí směrové kormidlo, nemá s řízením moc společného. Zatáčí se díky natočení kola
 

Prosba   19. 10. 2013 / 08:33
Fabo™   
Z pohledu externího pozorovatele je to prakticky jedno.

Navíc u vrtulových letadel může skutečně i vychýlení směřovky pomoci s řízením na zemi, zejména pokud je směrovka ofukovaná vrtulí.
 

Prosba   17. 10. 2013 / 19:25
Dobby
Ohledně tý glisády. Vždycky když se mluví o glisádě, myslel jsem, že jde o český výraz pro Glideslope...
Ten výraz je používán ještě v nějaký jiný souvislosti?
 

Prosba   17. 10. 2013 / 19:31
SONP   
Glisáda je ruský výraz pro glideslope. http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B0
 

Prosba   17. 10. 2013 / 19:38
Zdenda
Ale v češtině má Mike 100% pravdu:
http://www.laazatec.cz/clanek461.html
 

Prosba   17. 10. 2013 / 20:45
Mike76
Glisáda je starší výraz - mne se líbí
 

Prosba   17. 10. 2013 / 21:24
Dobby
Tak to jsem zas o něco chytřejší. Díky.
 

Prosba   17. 10. 2013 / 22:00
polda66cz   
Výborně a až budete příště něco na tohle téma hledat, nezapomeňte zadat do vyhledávače "Prosba"!
Strejdovi Antkovi bych to nezazlíval ale ostatní to už při tom komentování změnit mohli.
Zase budu za toho zlého ale takhle to má trvanlivost chatu na FB.
 

Kontrola funkčnosti kormidiel pred vzletom   17. 10. 2013 / 23:49
Instructor
... lebo pod druhou odrážkou návodu ako písať príspevok je uvedené toto:

"V nadpisu jasně specifikujte, na co se ptáte, co je obsahem příspěvku. Nepište příliš dlouhé nadpisy, nepoužívejte nadpisy typu "dotaz", "pomoc" a podobné."
 

Prosba - glízáda   18. 10. 2013 / 05:50
Zdenda
Klopím uší - máš plnou pravdu.
 

Prosba   17. 10. 2013 / 22:34
AJS
Glizáda

Ve smyslu G/S jsem to slyšel jen od starých orlů. Ale ještě starší orli tak skutečně říkali skluzu. A třeba výkrutu říkali tonó (tonneau)
 

Prosba   18. 10. 2013 / 05:49
Zdenda
Jo jo, pamatuji si ten výraz od táty, (včera 86 let ), který po válce lítal na kluzácích.
 

Prosba   17. 10. 2013 / 18:33
Lowmick   
On to dělá ani ne tak proto, že by se chtěl předvést, ale proto, že musí výchylky kormidel před vzletem vyzkoušet.

V FS jde hýbat směrovkou svojí vlastní osou pokud nemáš zaškrtlý "autorudder", popř. by se mohla při zapnutém autorudder hýbat s křidélky. FS neumí simulovat pohyb příďového kola a směrovky zvlášť, takže kdykoliv bys vychýlil směrovku, letadlo ti začne zatáčet.
 

Prosba   17. 10. 2013 / 19:23
Antek
Promiň mi ten výraz,ale pokaždé to neudělají.Já jen,že jsme byli na letišti a oni nás viděli,že na ně čučíme.
 

Prosba   17. 10. 2013 / 20:16
Mike76
Zkoušíš volnost řízení - ruční, nožní. Pokud jsi před tím pojížděl tak víš že ti nožní jde (většina malých eropánů má směrovku spojenou z kolečkem - ale nemusí kolečko může být volné - tzv. Vlečený příďák pak zatáčí při pojíždění brzdami).

Pokud je to spřažený z kolečkem tak je blbost šlapat na pedály bez pohybu dopředu, jde to ztuha a můžeš něco ohnout - jako točit volantem u auta když stojí a bez posilovače..
 

Prosba   17. 10. 2013 / 20:38
Fishbed   
Věř že to nedělali protože jste na ně koukali...prověřit volnost řídících ploch je v každém checklistu ať už na Zlínku nebo Airbusu
 

Prosba   17. 10. 2013 / 22:38
AJS
To si trošku fandíš, že by to dělali kvůli vám

Kontrola řízení se dělá podle typu letadla, na B737 ještě před zahájením rozjezdu, u A320 při pojíždění, jsou typy, kde se dělá těsně před vzletem (třeba ATR)

Jinak zamávat, zablikat, to jo, ale sotva si dovedu představit, že tě někdo u plotu zahlídne a projede kvůli tomu řízení z doraz na doraz.
 

Prosba   18. 10. 2013 / 09:10
Antek
Nene u plotu,ale na ploše na exk.přímo vedle aera.
 

Prosba   18. 10. 2013 / 13:32
Lowmick   
Pokaždé to udělají, musí
Jinak výchylka kormidel není zrovna záležitost, kterou by se pilot předváděl. To je něco jako kdybych řekl, že se předvádíš v autě točením volantu na semaforech.
 

Prosba   17. 10. 2013 / 20:35
Fishbed   
Dovolil bych si oponovat...fska to simulovat umi
 

Prosba   17. 10. 2013 / 23:05
mípa   
Ne tak docela. S pomocí FSUIPC sše dá na jinou osu namapovat Steering tiller a sloučit ho s osou pedálů. Směrovka se ale bude vychylovat vždycky.
 

(FSX) Jak použít směrovku v FSX   17. 10. 2013 / 19:15
polda66cz   
mike76, Lowmick, +1
_______________________________
Jukni sem a pak si prohlédni možnosti nastavení řízení éra v FSX:
http://krepelka.com/FSX/1student/2.htm
 

(FSX) Jak použít směrovku v FSX   18. 10. 2013 / 09:44
Antek
Moc velký dík,ale pro mne velké bohatství.Myslím,že díky tomuto návodu jsem pochopil další část krásného létání,i když virt.
 

(FSX) Jak použít směrovku v FSX   18. 10. 2013 / 11:05
Mike76
neodpustím si okřídlené:- Kam kulička tam nožička ...
a vzpomenu jak mne mne instruktor řval kde máš kuličku??!!! v letadle ...
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ