| | | Prosba 17. 10. 2013 / 18:09 | |
| | Ahoj všichni,
stydím se,ale jinak už nevím jak na to.Když jsem na letišti a pozoruji odlétávající aero tak někdy pilot,hlavně když se chce předvést,zahýbe výškovkama a směrovkou.Mě to na FSX jde vším jen né směrovkou.Přemýšlel jsem jak na to,ale nic.Co dělám špatně a nebo co mám udělat.To co jsem se naučil je,že směrovka se používá ke korekci letu,hlavně ve větru.
Díky za radu Tonda |
| |
|
| | | Prosba 17. 10. 2013 / 18:29 | |
| | směrovku si můžeš dát někam joystick pokud to myslíš vážně pořídíš si pedály.
Na klávesnici je to 0 (INS) a ENTER (oboje na Numlocku)
Směrovka se používá
1) na řízení na zemi
2) na to aby si udělal správnou zatáčku - kulička byla uprostřed - hledej na internetu pojem koordinovaná zatáčka - to je kulička ve středu
Při výkluzové zatáčce míří nos letadla dovnitř zatáčky, při skluzové míří ven ze zatáčky.
jinak pomocí směrovka jsem letět ve skluzu - tzv. glisáda a samozřejmě se používá také například pro vybrání vývrtky. |
| |
|
| | | | Prosba 17. 10. 2013 / 18:38 | |
| | překlep: jde letět ve skluzu (to dáš křidélka na jednu stranu a směrovku na druhou) - používá se například když jsi dlouhý a chceš zkrátit přistání ... |
| |
|
| | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 19:21 | |
| | | |
|
| | | | Prosba 17. 10. 2013 / 19:21 | |
| | Řízení na zemi?! No, za vyšší rychlosti ano. Při pojíždění moc ne. To se buď řídí natáčením kol (nenapadá mne jiné sousloví ), prostě řízením buď příďáku nebo ostruhy, nebo pomocí brzd. Pak jsou ještě kombinace plus použití motorů u vícemotoráků, ale to je už jedno.
Skluz, jak ty ho odborně pojmenováváš glisádou, potřebuje k provedení nejen směrovku, ale i křidélka a výškovku (aby jsme byli přesní).
U vývrtky - vybrání - se musí napsat "jak u kterého letadla"... Většinou stačí sundat nohy z pedálů a letadlo se samo srovná. Ale ano, u některých letadel je potřeba použít směrovky k zastavení rotace. |
| |
|
| | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 20:42 | |
| | Rizeni letadla na zemi je u vetsiny malych letadel (a u vsech letadel s riditelnym podvozkem v FSce) skutecne pomoci pedalu, tj. ovladani je sprazeno se smerovkou. |
| |
|
| | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 20:43 | |
| | Řízení na zemi ano - směrovka bývá dost často propojená s příďákem (obojí tedy řídíš nohana) a nebo kolečkem na ostruze. (samozřejmě některá letadlo tak nemají a pak se řídí brzdama ano. O více motorových letadelech jsem se nebavil. U té glisády jsem to doplnil - křidélka kontra |
| |
|
| | | | | | Prosba 18. 10. 2013 / 18:57 | |
| | No jo, ale je rozdíl napsat, že se používá na zemi pro řízení směrovka nebo že se používá "šlapání do pedálů". To, že se natáčí směrové kormidlo, nemá s řízením moc společného. Zatáčí se díky natočení kola |
| |
|
| | | | | | | Prosba 19. 10. 2013 / 08:33 | |
| | Z pohledu externího pozorovatele je to prakticky jedno.
Navíc u vrtulových letadel může skutečně i vychýlení směřovky pomoci s řízením na zemi, zejména pokud je směrovka ofukovaná vrtulí. |
| |
|
| | | | Prosba 17. 10. 2013 / 19:25 | |
| | Ohledně tý glisády. Vždycky když se mluví o glisádě, myslel jsem, že jde o český výraz pro Glideslope...
Ten výraz je používán ještě v nějaký jiný souvislosti? |
| |
|
| | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 19:31 | |
| | | |
|
| | | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 19:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 20:45 | |
| | Glisáda je starší výraz - mne se líbí |
| |
|
| | | | | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 21:24 | |
| | Tak to jsem zas o něco chytřejší. Díky. |
| |
|
| | | | | | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 22:00 | |
| | Výborně a až budete příště něco na tohle téma hledat, nezapomeňte zadat do vyhledávače "Prosba"!
Strejdovi Antkovi bych to nezazlíval ale ostatní to už při tom komentování změnit mohli.
Zase budu za toho zlého ale takhle to má trvanlivost chatu na FB. |
| |
|
| | | | | | | | | | Kontrola funkčnosti kormidiel pred vzletom 17. 10. 2013 / 23:49 | |
| | ... lebo pod druhou odrážkou návodu ako písať príspevok je uvedené toto:
"V nadpisu jasně specifikujte, na co se ptáte, co je obsahem příspěvku. Nepište příliš dlouhé nadpisy, nepoužívejte nadpisy typu "dotaz", "pomoc" a podobné." |
| |
|
| | | | | | | | | | Prosba - glízáda 18. 10. 2013 / 05:50 | |
| | Klopím uší - máš plnou pravdu. |
| |
|
| | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 22:34 | |
| | Glizáda
Ve smyslu G/S jsem to slyšel jen od starých orlů. Ale ještě starší orli tak skutečně říkali skluzu. A třeba výkrutu říkali tonó (tonneau)
|
| |
|
| | | | | | Prosba 18. 10. 2013 / 05:49 | |
| | Jo jo, pamatuji si ten výraz od táty, (včera 86 let ), který po válce lítal na kluzácích. |
| |
|
| | | Prosba 17. 10. 2013 / 18:33 | |
| | On to dělá ani ne tak proto, že by se chtěl předvést, ale proto, že musí výchylky kormidel před vzletem vyzkoušet.
V FS jde hýbat směrovkou svojí vlastní osou pokud nemáš zaškrtlý "autorudder", popř. by se mohla při zapnutém autorudder hýbat s křidélky. FS neumí simulovat pohyb příďového kola a směrovky zvlášť, takže kdykoliv bys vychýlil směrovku, letadlo ti začne zatáčet. |
| |
|
| | | | Prosba 17. 10. 2013 / 19:23 | |
| | Promiň mi ten výraz,ale pokaždé to neudělají.Já jen,že jsme byli na letišti a oni nás viděli,že na ně čučíme. |
| |
|
| | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 20:16 | |
| | Zkoušíš volnost řízení - ruční, nožní. Pokud jsi před tím pojížděl tak víš že ti nožní jde (většina malých eropánů má směrovku spojenou z kolečkem - ale nemusí kolečko může být volné - tzv. Vlečený příďák pak zatáčí při pojíždění brzdami).
Pokud je to spřažený z kolečkem tak je blbost šlapat na pedály bez pohybu dopředu, jde to ztuha a můžeš něco ohnout - jako točit volantem u auta když stojí a bez posilovače.. |
| |
|
| | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 20:38 | |
| | Věř že to nedělali protože jste na ně koukali...prověřit volnost řídících ploch je v každém checklistu ať už na Zlínku nebo Airbusu |
| |
|
| | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 22:38 | |
| | To si trošku fandíš, že by to dělali kvůli vám
Kontrola řízení se dělá podle typu letadla, na B737 ještě před zahájením rozjezdu, u A320 při pojíždění, jsou typy, kde se dělá těsně před vzletem (třeba ATR)
Jinak zamávat, zablikat, to jo, ale sotva si dovedu představit, že tě někdo u plotu zahlídne a projede kvůli tomu řízení z doraz na doraz. |
| |
|
| | | | | | Prosba 18. 10. 2013 / 09:10 | |
| | Nene u plotu,ale na ploše na exk.přímo vedle aera. |
| |
|
| | | | | Prosba 18. 10. 2013 / 13:32 | |
| | Pokaždé to udělají, musí
Jinak výchylka kormidel není zrovna záležitost, kterou by se pilot předváděl. To je něco jako kdybych řekl, že se předvádíš v autě točením volantu na semaforech. |
| |
|
| | | | Prosba 17. 10. 2013 / 20:35 | |
| | Dovolil bych si oponovat...fska to simulovat umi |
| |
|
| | | | | Prosba 17. 10. 2013 / 23:05 | |
| | Ne tak docela. S pomocí FSUIPC sše dá na jinou osu namapovat Steering tiller a sloučit ho s osou pedálů. Směrovka se ale bude vychylovat vždycky. |
| |
|
| | | (FSX) Jak použít směrovku v FSX 17. 10. 2013 / 19:15 | |
| | | |
|
| | | | (FSX) Jak použít směrovku v FSX 18. 10. 2013 / 09:44 | |
| | Moc velký dík,ale pro mne velké bohatství.Myslím,že díky tomuto návodu jsem pochopil další část krásného létání,i když virt. |
| |
|
| | | | | (FSX) Jak použít směrovku v FSX 18. 10. 2013 / 11:05 | |
| | neodpustím si okřídlené:- Kam kulička tam nožička ...
a vzpomenu jak mne mne instruktor řval kde máš kuličku??!!! v letadle ... |
| |
|
|