| | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 13:16 | |
| | Je mi jasné jak se vyčkává. Zvětšují se i rozestupy mezi eroplány při vzletu a přistání? |
| |
|
| | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 13:17 | |
| | odpovím si sám ...
Vzlet při LVP / LVP Take Off
LVTO (Low Visibility Take Off)
Při LVP není letadlo na rwy při vzletu vedeno pouze dle visuálních referencí, ale také pomocí směrového majáku systému ILS – lokalizéru. Z tohoto důvodu nelze povolit vzlet letadlu, dokud předchozí letadlo neuvolní ochranou zónu lokalizéru, tj. nebude dostatečně vzdáleno od osy dráhy - k tomu slouží vyčkávací místa pro CAT II/III (viz frazeologie níže). |
| |
|
| | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 13:20 | |
| | No, dřív bejval na Airbusech systém indikující polohu letadla vůdčí ose dráhy na vzletu. Takovej pruh z diod před CPT. Pak se to ale v Evropě demontovalo. Ale třeba A330 ČSA tím, že je korejská to stále má |
| |
|
| | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 13:25 | |
| | | |
|
| | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 13:28 | |
| | | |
|
| | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 13:29 | |
| | Protože to prej bylo poruchový a zbytečný. Stejný info ti dávají FD a báry na ND v ILSu |
| |
|
| | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 13:38 | |
| | to mi je jasný že to dávají ILS budíky. Takže ty ledky fungovaly i při přistání pokud tomu rozumím... |
| |
|
| | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 15:46 | |
| | tak proč se furt ptáš, když to vlastně všechno víš? |
| |
|
| | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 19:14 | |
| | Jak vidíš tak nevím a proto se ptám. A proč ty prudíš? |
| |
|
| | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 19:45 | |
| | protože mě to strašně baví |
| |
|
| | | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 20:00 | |
| | | |
|
| | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 18:42 | |
| | ne,ty fungovaly na vzletu |
| |
|
| | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 19:16 | |
| | A jak to pozná? To pozná podle toho, že mu jde signál z lokalizéru zezadu nikoliv z předu? |
| |
|
| | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 19:34 | |
| | Treba tak, ze jeste neodletel. |
| |
|
| | | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 19:41 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 19:49 | |
| | Kdyz leti, tak neni ve vzletu, ne? |
| |
|
| | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 19:50 | |
| | No to se nedementovalo v Evrope... to se dementovalo nebo nemontovalo nikam kdo si to nezacvakal Bejva to i na Boeingach, ma to koreny u Tridentu a bezne je to zejmena u BA a aerolinek kde ma britsky odkaz doted velky vliv (Qantas, Singapore, Cathay, no a zda se ze i KE).
Jinak se tomu rika Paravisual Display a ma to smysl proti zobrazeni na PFD ten, ze to vidis spodem zorniho pole i kdyz cumis ven. U Bojasu to funguje tak, ze mas "barber pole" ktera se toci a tim imituje pohyb instrumentu doleva/doprava. Kdyz jsi na centrlajne, stoji. Kdyz nejsi, zacne utikat a jedes za nim. Signal to bere z lokalizeru (ktery bejvava vetsinou, ne-li vzdycky na vzdalenem konci drahy, Mikeu - zejmena u LVP drah) a IRS.
U Airbusu tomu rikaj PVI a funguje to nejspis nejak podobne, akorat to je udelano na ledkach. |
| |
|
| | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 19:54 | |
| | | |
|
| | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 20:17 | |
| | Když prilstávám je to jasný jako lokalizér beru tu řadu dipólů na vzdáleném konci RWY a glide v bodu dotyku. Myslel jsem, že při vzletu to bere loc signál ze bližšiho konce dráhy tedy bráno z letadla zezadu (z toho koce ze kterého startuji). |
| |
|
| | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 20:19 | |
| | signal si to bere z toho zarizeni, ktereho frekvence je nastavena... |
| |
|
| | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 20:25 | |
| | Jasně že mají své frekvence. Já řešil nakto zel to ensvotí na přistání ale je na vzlet...
Jinak signál ze vzdáleného konce dráhy by mi asi dlouho nevydržel... dalo by se to využít tak na pojiždění a kdybych byl už ve vzeduch za koncem dráhy tak tam signál z těchto antén nebude... |
| |
|
| | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 20:28 | |
| | tys chlastal?
od zacatku je tady rec o pouziti u vzletu. Po vzletu je ti informace o poloze relativne voci osi drahy stejne k hovnu...
|
| |
|
| | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 20:33 | |
| | Já jsem v lihu furt. Takže je to jen na najetí na dráhu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 20:40 | |
| | Od určité výšky by předpokládám přešli na zdroj z FMS. Ten teda my mj. používáme už od rozjezdu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 20:50 | |
| | Co je to ta určitá výška resp. jak je definován vzlet a co je už let ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 16. 10. 2013 / 10:35 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 21:37 | |
| | je to braný od proximiťáku váhy na kolech předního podvozku. Zvedneš příďák a indikace zmizí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 21:39 | |
| | | |
|
| | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 13:20 | |
| | | |
|
| | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 13:41 | |
| | díky odpověď jsem našel
Předpokládá se, že pro provoz LVP/CAT II bude
dostatečný rozstup 6 NM a pro LVP/CAT III bude
dostatečný rozstup 8 NM.
Kolik je to cca když není LVP? Pro letadla velikosti B737, A320 ... |
| |
|
| | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 13:50 | |
| | pokud není moc odletů, dá se jít na 4 (min. je 2,5)
pokud jsou odlety, min. je 5
pokud jsou LVP a jsou odlety i přílety, dělá se mezi přílety 10NM |
| |
|
| | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 14:15 | |
| | | |
|
| | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 16:53 | |
| | Mates..jen poupravím ..minimum je vsude 3NM..jestli si mel na mysli radarovej rozstup. |
| |
|
| | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 15. 10. 2013 / 19:00 | |
| | Jo, radarovej je 3, ale mám pocit, že pokud jsou mašiny v LOC, tak můžete jít až na 2,5.. nebo to už neplatí..? |
| |
|
| | | | | | | | LVP (postupy pro nízkou viditelnost) 16. 10. 2013 / 17:21 | |
| | To u nas ani nikdy neplatilo |
| |
|
|