| | | BAKALARSKA PRACA 14. 10. 2013 / 15:09 | |
| | Dobry den, studujem na leteckej fakulte a tento rok pisem bakalarku na temu ZACHRANNE A OCHRANNE LETECKE PROSTRIEDKY NA PALUBACH LIETADIEL a moj veduci mi do pokynoch k pisaniu napisal toto :V súčasnosti sa na palubách lietadiel vytvára nová koncepcia vytvárania technických prostriedkov pre ochranu a záchranu cestujúcich počas zložitých situácii v priebehu letu, ktoré sú spôsobené nepredvídateľnými vnútornými alebo vonkajšími riadiacimi a pilotážno – technickými faktormi. Existujúce a nové palubné asistenčné systémy, ktoré sa nachádzajú na palubách lietadiel sú schopné istiť základné predpoklady zachovania technických funkcii lietadla, biologických funkcii posádok a cestujúcich, riadiacich funkcii komplexného záchranného leteckého systému. Vonkajšími podpornými prostriedkami je možné čiastočne istiť letovú bezpečnosť. V bakalárskej práci analyzujte súčasný stav týchto inštrumentov pre zachovania letovej a bezpečnej prevádzky lietadiel. Spracujte proces postupnej straty bezpečnosti s vnútornými a vonkajšími spôsobmi záchrany cestujúcich a koncepčne vytvorte možné časové a funkčné postupy pre Vami zvolený typ lietadla..... AK BY SA NASIEL NIEKTO , KTO BY MA VEDEL NEJAKO NAVIES O COM PISAT ZHRUBA BOLA BY SOM VELMI VDACNA, VELMI BY MI TO POMOHLO, DAKUJEM |
| |
|
| | | BAKALARSKA PRACA 14. 10. 2013 / 15:56 | |
| | Ač mám slovenštinu velice rád, musel jsem to zadání číst 2x, abych alespoň z části pochopil, co pan vedoucí chce
Každopádně bych z těch technických prostředků zmínil, popsal a přihodil obrázek atakvůbec od: GPWS, TCAS (včetně Skywatch), WX radar (klidně i Nexrad), Stormscope, ELT (i takové ty různé varianty mobilních), klidně bych tam hodil i Satphone, padákové systémy, Synthetic vision technology, IR View.
Co se týká takových těch safety vychytávek, tak: emergency exity, sekery, lékárníčky, skluzy, vesty, čluny, kyslíkové masky, indikátory okyslíčení (viz. Cirrus), Carbon monoxide detectory, u vrťasů třeba i takové ty samonafukovací plováky pro ditching.
Ten proces ztráty bezpečnosti s vnitřním a vnějším postupem záchrany moc nechápu. Připadá mi, že plány evaukací už jsou celkem slušně promyslené lidmi od fochu... |
| |
|
| | | | BAKALARSKA PRACA 14. 10. 2013 / 16:24 | |
| | VElmi pekne dakujem za rady, velmi ste mi pomohli |
| |
|
| | | | | BAKALARSKA PRACA 14. 10. 2013 / 16:27 | |
| | já když mi zabavili na vstupu ten zavírací nožík jsem celý let přemýšlel, kde že mají schovanou tu požární sekeru co s ní jde prosekat trup... |
| |
|
| | | | | | BAKALARSKA PRACA 14. 10. 2013 / 17:25 | |
| | Neboj, je dobře shovaná, abys jí nenašel |
| |
|
| | | | | | | BAKALARSKA PRACA 14. 10. 2013 / 17:47 | |
| | zase při průseru musí být dostupná takže ona někde v těch binech bude ... |
| |
|
| | | | | | | | BAKALARSKA PRACA 15. 10. 2013 / 12:46 | |
| | Nevim zda zrovna v binech... to je moc lehce pristupny i nahodou. Spis asi v galleys. Ale urco to tam je. |
| |
|
| | | | | | | | | BAKALARSKA PRACA 15. 10. 2013 / 12:55 | |
| | samá voda oba dva! |
| |
|
| | | | | | | | | | BAKALARSKA PRACA 15. 10. 2013 / 13:07 | |
| | kachna ty sekery sebou taha, když cestuje za prací .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | BAKALARSKA PRACA 15. 10. 2013 / 13:16 | |
| | nemusím, vím kde jsou Případně vím, kde je napsané kam se podívat.
Ale i cestovat by se s nima dalo. Jsou strašně tupý. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | BAKALARSKA PRACA 15. 10. 2013 / 19:52 | |
| | Tak jedna je v kokpitu, to je jasny. A druha nekde v kabine. Kde to hledat - to bych si to nasel i ja... zatim jsem ale nemel potrebu sekyru v letadle hledat, tak nac? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | BAKALARSKA PRACA 15. 10. 2013 / 20:32 | |
| | Když je jedna v předu tak logicky musí být druhá vzadu... Letuška s ní podle mme naklepává řízky v kuchyňcd které pak smaží na oklétaném oleji AeroShell Turbine a pak podává s bramborovým salátem |
| |
|
| | | BAKALARSKA PRACA 14. 10. 2013 / 17:39 | |
| | No, myslím, že téma dobré. Kopírováním a vkládáním MTM je to tak na 1000 stran textu jednoho typu letadla.
Záleží jak to cheš pojmout. Jestli komplexně přes všecho, o je v navigaci (WX Radar, EGPWS, ILS, atd), řízení (na Airbusech jejich systém Fly by Wire a envelope protection), Autopilota (Aplha Floor), Komunikaci (TCAS a ATSU,ATIMS,ELT), kyslík ( asi byh tady jmenoval ATRku s jejich logikou množství kyslíku), Equipment and furnishing (Vnitří vybavení) (skluzy, hasičáky, a jiné nouzové vybavení) Na Airbusech třeba i ATA 52, dveře a jejich automatické nouzové otevírání a spousta dalších. Pokud budeš něco potřebovat, tak dej vědět, co potřebuješ a já ti to přepošlu (ale zas ne celej MTM ), ale touto dobou budu mít dlouhé odezvy, protože sám píšu bakalářku a mraky seminárek Apropo,kdybys měla nějaký data na výpočet nákladů údžby a plánování kalkulací nákladů údžby, tak bych byl rád. |
| |
|
| | | | BAKALARSKA PRACA 14. 10. 2013 / 17:58 | |
| | dakujem aj tebe ja ohladom tych nakladov atd nemam nic ale skusim sa spytat znamych ci nahodou nieco nemaju a ak ano dam vediet |
| |
|
| | | BAKALARSKA PRACA 15. 10. 2013 / 12:49 | |
| | Co sa tyka vonkajsich podpornych prostriedkov, mame tu aj par pracovnikov RLP. Snad sa niekto najde a poskytne par info o tom co pouzivaju oni - nejake predikcie konfliktov, varovanie pred zrazkou a pod. |
| |
|
|