FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
mimo mísu - dotas Jeden příspěvek | Celý strom
mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 15:03
Lowmick   
Většinu dnešního letu jsem přemýšlel na jednou věcí, která je důležitá a to je taky podstatný. A to - když vlítne do letadla moucha, měla by se ihned zahrnout do weight and balance, nebo až po tom, co si sedne? Co když si za celý let nesedne a lítá v kabině? Sveze se přes půl Evropy a nikde o tom vlastně není ani zmínka nebo záznam? Pokud sedne a píše se to, zařazuje se do payload nebo cargo? Rozlišuje se v daném případě, jestli se jedná o přetlakové nebo nepřetlakové letadlo?

Děkuji za objasnění.
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 16:02
Mike76
Zahrnout až potom co si sedne a pokud se opět vznese tak odečíst!!! Přetlak versus nepřetlak je jedno jen když je to nepřetlak tak jí můžeš vypustit okýnkem ven ...
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 16:43
Swordfish   
To je jednoduchý až Tě zas v 6.000 metrech napadne taková myšlenka tak neotvírej okno aby se tam ta moucha nedostala
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 16:47
Hermann   
Započítat ihned, jakmile vletí do kabiny. Ona si sice nemusí sednout, ale už to že generuje sílu aby se udržela ve vzduchu znamená, že tato síla ihned začne působit na letadlo. To je jako při archimédově zákonu. Když dám do mísy s vodou míček, který bude nadnášen bude plout na hladině, nebude se tento mísy dotýkat a přesto mísa s vodou a balonkem na hladine bude mít tíhu rovnou součtu tíhy mísy, vody a i míčku. U té mouchy je to ještě komplikovanější, protože záleží jestli letí rovnovážne, nebo jestli stoupá či klesá. Když stoupá, generuje reakční sílu vetší než sama váží, když klesá tak menší. Pilot tedy musí přestat sledovat okolí letadla a přístroje, musí sledovat mouchu a podle toho jak letí pravidelně upravovat zápisem hodnotu carga (moucha není člověl).
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 17:43
Lowmick   
Takže pokud by ta moucha sebrala třeba před vzletem ze stolku propisku a visela by s ní v kabině, tak se vzletová hmotnost nezmění?
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 17:55
Mike76
Ale pera a propisky bere někdo úplně jinej ...
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 18:00
Kachna   
to mi řekni kdo, je krade. Chci toho hada vidět!
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 18:05
mirda   
Klaus
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 18:07
Hermann   
no pokud bude viset tak ano , nesmi ale stoupat nebo klesat, to se pak vzletova hodnost bude menit ... i kdyz ted nad tim premyslim - jak ono to bude kdyz ta moucha vezme cely letadlo a zacne s nim stoupat? mam pocit, ze ono to nebude uplne tak trivialni jak jsem myslel ..
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 14:54
MzM   
Jako, že by si sedla na podlahu v letadle a začala pracovat křídly?
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 16:27
Hermann   
presne tak .. by me zajimalo jak to pak bude s celkovym vztlakem, zda-li vubec bdue potreba mit rychlost .. treba by se tak dalo usetrit palivo ..
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 13:57
MzM   
Další věc: pokud moucha začne kroužit, tak by letadlo mělo kompenzovat kroutivý moment, je to tak?
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 14:08
kuma   
Jen v případě, že intenzivně kroužící moucha vyvolá v kabině vzdušný vír, který mezní vrstvou působí na stěny kabiny momentem síly, spočitatleným pomocí aktuálního Reynoldsova čísla.
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 17:58
neotryx
Já odpovídat nechci, jenom by mě zajímalo jestli to bude free až to vyjde a kdy to vyjde?

PS: Nevíte někdo kdy vyjde ta nová LKTB ?
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 18:39
Fabo™   
Dva tydny po W3A Sokolu.
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 12:14
Lukas.wz   
Tak jsem si z nostalgie schválně vyhledal vlákna o Sokolu.. To byly časy..
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 18:06
Fishbed   
Tak z vlastní zkušenosti ti mohu doporučit aby jsi to sebou do kabiny vubec nebral. Moucha ještě dobry, ale taková včela....to jsou pak historky pro vnoučata!
 

mimo mísu - dotaz   9. 10. 2013 / 18:38
Instructor
... ak je to pred vzletom, je potrebné veľmi zodpovedne prepočítať maximálnu vzletovú hmotnosť lietadla !!!

Veľmi citlivá je najmä AN-2. Prítomnosť väčšieho množstva "divokých včiel" môže zapríčiniť aj leteckú katastrófu. Preto odporúčam - nikdy neprevážaj včelie úle !
 

mimo mísu - dotaz   9. 10. 2013 / 18:49
Kachna   
Máš ho malýho? Nezoufej! Strč ho do úlu a zabouhej!
 

mimo mísu - dotaz   9. 10. 2013 / 19:02
kuma   
Zkusil jsem to, ale ani opakované "Bou! - Bou! - Bou!" nic nezpůsobilo.
 

mimo mísu - dotaz   9. 10. 2013 / 19:16
Kachna   
asi prázdnej úl
 

mimo mísu - dotaz   9. 10. 2013 / 19:32
Fabo™   
Ja bych hlavne diferencoval. Neni ul jako ul.
Je potreba pred strkanim a bouchanim najit ten spravny.

Obrazova pomucka viz.
29105 B / 600 x 343 / ul.jpg
 

mimo mísu - dotaz   9. 10. 2013 / 19:43
Kachna   
fabo to je úl a ÚL
 

mimo mísu - dotaz   9. 10. 2013 / 23:10
kuma   
No, hlavně je "bouchání" a "bouhání" - tady se to zdá skoro stejné, ale k účelu, k jakému to doporučuješ je to fat DI-A-MET-RÁL-NÍ rozdíl...
 

mimo mísu - dotaz   9. 10. 2013 / 23:15
Kachna   
Prosim tě doktore, co si jako představuješ pod pojmem bouhání? Myslel jsem, že sis už zvyknul, že mi doma vynehává klávesnice
 

mimo mísu - dotaz   9. 10. 2013 / 23:16
kuma   
Stačí číst, co je tady psáno, to přece ví (kromě efemsíčka) každý malý dítě!
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=473502&lan=0
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 18:44
Fabo™   
A co teprv cmelak.

Dulezite: NIKDY, opakuji NIKDY neumoznit cmelakovi pristup k manualum, mohl by z nich totiz vycist jak to letani vlastne funguje, a nasledne by musel, prirozene, prestat letet a padnul by na podlahu.

Pak jsou dve moznosti. Jedna spatna a druha horsi(nebo taky ne):

1. Cmelak padne a prenese svou hybnost na letadlo. Jelikoz bude krom sve vlastni hmoty tizen i skutecnosti, ze cely zivot letal v rozporu se zakony fyziky, jeho hybnost bude vysoka, a sila narazu na podlahu letadla ho muze v mziku dostat i o nekolik tisic stop nize(!)

2. Cmelak padne a udela do podlahy diru ve tvaru sveho obrysu. Logicky je tohle pruser zejmena u pretlakovanych letadel. Dal to radsi nebudu rozvadet, ctou to tady i mladistvi.
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 21:43
MiyuGreer   
No budeme předpokládat že prázdný čmelák váži cca 3-5 miligramů. Takový čmelák který už za svůj život okusil alkohol okamžitě po vzoru lidí po zjištění z manuálu vypije asi jednu kapku piva (0.417mg). Proto je potřeba započítat i tuto váhu. Navíc v podnapilém stavu může bez svého vědomí nejen přestat letět ale přímo nechtěně změnit směr a narazit do okýnka. Pak se všechna pohybová energie převede do strany a může letadlo převrátit na záda. Čměláci jsou nebezpečný hmyz.
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 15:16
MzM   
To, že čmelák by vlastně neměl lítat je už poměrně stará a dnes už vysvětlená záležitost.
Soudruzi totiž nepočítali se všemi silami, a pouze se vztlakem jeho křídel jim to nevycházelo.

A to jim to ten čmelák pořád mohl bzučet do uší, že cosi zanedbávají a oni furt nic.
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 21:52
Flogger   
Jako zásadní vidím otázku, kterou jsi ty umístil až na konec. Protože pokud letíš v nepřetlakovaném letadle a celý let přemýšlíš o mouše a jejím vlivu na weight and balance, je to hypoxie...
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 23:15
kuma   
Ještě je třeba doplnit, že pokud máš za letu s sebou mísu (a jak známo, v DC-3 už to bylo samozřejmostí a i v An-2 býval kyblík s víkem), tak moucha stoprocentně sedne NA mísu, nikoliv mimo. Po dosednutí je ji samozřejmě nutné do WaB připočítat.
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 23:23
adagio   
A když do letadla nastoupí 200 lidí, nádrž z toalet je prázdná, catering naložen = nějaká celková váha.

Během letu se 19 lidí vysere a 115 vymočí.

Bude před přistáním součet 200 lidí + naplněná nádrž z WC + prázdný podnosy a odpadky tvořit stejnou celkovou váhu jako před vzletem?
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 23:29
Fishbed   
dovolil bych si výtku.....nádrž z toalet není nikdy prázdná
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 23:49
AJS
Tak přesně tuhle otázku jsme nedávno řešili s kolegy. Já tvrdím, že ano, hmotnost bude stejná. Někteří kolegové ale tvrdí, že hmotnost klesne s spálenou energii. Ale jak, to nechňápu. Jediný úbytek si dovedu představit z vydýchané a vypocené vody (tedy spíš vodních par), které se dostanou z letadla ven, o to by to teoreticky mělo vážit míň.

To je otázka spíš pro nějakého dochtora či výživového experta
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 00:19
kuma   
Měli pravdu, je o všem otázka, zda výsledné snížení hmotnosti není zanedbatelné.

Bazální metabolismus (tedy válím se, nic nedělám, jen funím) je cca 2000 kcal/24 hodin, tedy asi 84 kcal/ hodinu. Během dvouhodinového letu s 200 lidmi na palubě je takto "spáleno" ingesamt cca 33.600 kcal energie. Protože se kaštani nehejbou, nespalujou tuk, ale protein. 1 gram proteinu vydá energii cca 4 kcal, takže dohromady je při daném letu spáleno cca 8400 gramů proteinu (= 8,4 kg). V průměru tedy každý cestující během takového pasivního letu "spálí" 42 gramů svých svalů.

Přitom metabolickým "spálením" daného množství energie vznikají dusíkaté metabolity (močovina) a voda - ty se neodečítají (a když se vyčůrají, tak zůstanou v jímce), tepelná energie - a dekarboxylací ve finále oxid uhličitý. Ten jediný se "ztratí" - vydýchá se a klimatizací (a tlakováním) se vyfouká ven. Z daných 8,4 kg se tedy z paluby ztratí jen další zlomek (to už se mi nechce počítat) - i kdyby to bylo 50%, tak jsou to 4 kg. To je rozdíl v hmotnosti zcela -ale zcela zanedbatelný.
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 09:33
Tragédie v JRD
ale dozajista spálí nějakou energii tím, že tlačí, když jsou na tom hajzliku, ne?
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 15:22
MzM   
On člověk funguje na chemii, takže energie se získá rozkladem něčeho na něco jiného. Hmotnost měnící se na energii tam možná bude, ale sakum prásk to budou naprosto neměřitelné hodnoty (E=mc.c). Zbytek budou stejně hmotné metabolity, takže pokud se nepočítá to, že se prdy odvedou ven z letadla, tak to bude šul-nul.
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 08:22
kuma   
EDIT: pokud použiju přesnější čísla (ten výpočet nahoře je z hlavy a v nočním rozespání), tak dojdeme k číslům menším, cca 30.000 kcal, úbytek 6,2 kg "spálené" tělesné hmoty za dvouhodinový let atd. Potud upřesnění včerejších čísel.

Zmínil jsem ale také "metaboickou" vodu, která je produktem takové látkové výměny. Jen část se z těla uvolní. Metabolické vody za den vznikne u dospělého člověka zhruba 1 litr, podle poměrů (tělní teplota, vlastnosti okoní atmosféry atd.) se z ní polovina až 3/4 z těla dostane ve formě vodních par (ve vydechovaném vzduchu). V prostředí horkém a suchém, při vysoké tělesné teplotě a za okolního podtlaku se toto množství může znásobit (až 6 litrů u vysokohorských nosičů a horolezců v Himálaji). (to je důvod, proč plachtaři na přeletu musí hodně pít, ale přitom relativně málo čůrají).

Počítejme, že pokud by byl člověk celých 24 hodin v podmínkách letu (pokojová teplota, podtlak odpovídající cca 3-4000 m. nadmořské výšky a hlavně klimatizace, která vysušuje vzduch v kabině letadla) může toto množství být od 1000 do cca 2000 ml. Během dvouhodinovéoho letu tak 200 lidí vydýchá cca 12 litrů vody, která se z vcalné částíi díky klimatizaci přesune vně letadla (řekněme 10 litrů, zbytek bude zkondenzován někde v systému klimatizace).

Hrubým (poopraveným) odhadem se tak dostáváme na cca 13-15 kg, o které se během 2 hodionového letu sníží celková hmotnost letadla. O kolik se za tu dobu sníží hmotnost letadla vlivem spáleného paliva - to ani nedomýšlím.

Takže shrnutí se nemění - k úbytku hmotnosti vlivem metabolismu (a vodních par) sice dojde, jde ale o zcela zanedbatelné číslo.
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 09:17
Hermann   
13-15 kg, to je kolik much?
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 09:31
kuma   
Mimo mísu nikdy!
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 09:39
Tragédie v JRD
Много полетов
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 16:55
Aldaran
No, teorie je to pěkná, leč chybná. Zeptej se na to v podstatě jakýkoli ženský. Praxe je taková, že některé jsou na tom tak, že o půl kila přiberou když se na buřta o váze 0.2 Kg podívají, a o dvě kila přiberou, když ho snědí. Z tohoto pohledu musí zákonitě celková hmotnost lidí během letu stoupnout.
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 17:11
kuma   
Nikoliv. hmota se jen přestěhuje z vozíku a ledničky do špeků "jakýkoliv ženský". Z pohledu WaB je to irelevantní.
 

mimo mísu - dotas   9. 10. 2013 / 23:50
AJS
Kdo tě naučil psát nadpisy? Máš začít velkým písmenem, a slovo doats se nepíše dotas, ale dotaz se Z!
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 00:22
pawlick
Soudruhu, jak tento dotaz souvisí s naším milovaným simulátorem FS něco?
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 01:07
MiG-21MFN
nehodlám ti pomoct a to ani radou
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 16:46
Kachna   
Chytrej chlapec neví.

Neholám ti pomoci a to ani radou!
 

mimo mísu - dotas   10. 10. 2013 / 23:36
AJS
A už jsi Kachno po dnešku spokojenej?

Jsem rád, že ses nezachoval jako ten zajíc v tom vtipu.
 

mimo mísu - dotas   11. 10. 2013 / 08:07
Kachna   
Ano pane kapitáne, jsem spokojený!

A jak se zachoval ten zajíc v tom vtipu?
 

mimo mísu - dotas   11. 10. 2013 / 13:56
AJS
No sedí v lese na pařezu a kolem běží Arnold Schwarzenneger:

- "Ahoj Arnolde"
- "ufff, ufff, ufff, čau zajíci, ufff ufff" a Arnold běží dal

Druhý den zase sedí zajíc na pařezu a kolem běží Arnold

- "Ahoj Arnolde"
- "ufff, ufff, ufff, čau zajíci, ufff ufff"

Třetí den

- "Ahoj Arnolde"
- "ufff, ufff, ufff, čau zajíci, ufff ufff"
- "Arnolde!?!?"
- Arnold se zastaví, otoči a povídá "ufff, ufff, co je zajíci?"
- "Arnolde, já tě tady každý ráno zdravím, co kdybychom si to zítra otočili?"
- a no tak proč ne, říká si Arnold, otočí se a ufff, ufff, běží dál

Čtvrtý den Arnold zase bězí lesem a vidí, jak u pařezu je zajíc, zajícová, zajíčci, zajíc - tchán, zaječice - tchýně a asi třicet dva dalších zajíců. No, Arnolda to zarazí, ale říká si - slíbil jsem mu to, tak ho pozdravím první

- "Ahoj zajíci!"
- "Jdi do prdele Arnolde"

No a to je celý. Ale já už na školení chodit nebudu a tak se na obědě potkávat nebudem, tak to nehrozí

(Pro ty, co to velý nějak nechápou, potkávali jsme se s Kachnou celý týden na obědě a těžce nesl, že jsem si ho porvé nevšiml a pak zdravil mě jako první, tak jsem slíbil, že to jednou otočím)
 

mimo mísu - dotas   11. 10. 2013 / 14:19
Premek
Woe!!!

A ted mi koupis novou klavesnici, po te kavove sprse se ji nejak prestalo chtit psat...
 

mimo mísu - dotas   11. 10. 2013 / 18:16
Kachna   
jsem slušně vychovaný,ne. Při nejhoším bych tě podávil takto (po kladensku,škoda že už toto teple lidské pozdavení tam ž jen tak nezazní )

"Ahoj č*ráku", nebo "Nazdar mam*de"
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ