| | | Kurzy MPL v ČR! 25. 9. 2013 / 20:52 | |
| | | |
|
| | | Kurzy MPL v ČR! 25. 9. 2013 / 21:00 | |
| | | |
|
| | | | Kurzy MPL v ČR! 25. 9. 2013 / 21:37 | |
| | ..no mě se neptej, nemám s tím nic společného, není to moje PR)) |
| |
|
| | | | | Kurzy MPL v ČR! 27. 9. 2013 / 11:02 | |
| | V zahraničí to vychází v přepočtu na 2,5-3 mega, podle typu, kterej aerolinka lítá a podle toho, jak moc Vás chce společnost ždímat. |
| |
|
| | | | | | Kurzy MPL v ČR! 27. 9. 2013 / 13:13 | |
| | ...no to je nářez..to teda v Praze musí mít narváno))V ČR to přece žádná firma nikomu nezaplatí a že by do toho chtěl někdo jít soukromě.....teď už chápu že v tom odkazu na ty firemní stránky nejsou žádné důležíté detaily a v kontaktech není žádné jméno.....))) Asi to budou nabízet spíš do ciziny.....)) A už tu kvalifikaci uznává taky Horák na UCL???)) |
| |
|
| | | Kurzy MPL v ČR! 25. 9. 2013 / 23:53 | |
| | O tom měl přednášku na semináři na Žilinské unoverzitě v červnu také papaláš z ČSA (zapomněl jsem jméno), ale dost dobře jsem nepochopil, k čemu to vlastně je. Dá ti to spousty sim hodin, to bezdebat a připraví na cestu "dopravního pilota" ve vícečlené posádce, ale cenově to odpovídá kompletně ATPL, ne-li více, co jsem se domákl na přednáce, ale na přímý dotaz mi cenu neřekl.
Nicméně, moje otázka je - k čemu to dneska je? NVšude chtějí ATPL pilota s typovkou a kompletní kvalifikací (CPL atd.) a stejně ti nakonec nabídnou bázi kdesi v prdelákově, za 800E hrubého, což mi teď po posledním výběru docela vzalo vítr z plachet a říkám si, že tady asi pšenka nepokvete.
A v EU? Ryan a další? To samé, když už Wiz bere bez typovky, požaduje 750 hodin a opět plné kvalifikace jako výše, za trochu lepších podmínek.
Jestli bude MPL licence stát cca 1,5M korun, tak pak se to z takovéhoto platu prostě nedá uplatit. A pokud někdo nevytáhne tyhle peníze z kešeně a bez zadlužení, pak to možná bude budoucnost, nicméně pro regulérně se probíjející piloty, kteří nemají peníze v tomto rozsahu, bych šel asi normální cestou.
je to můj názor, možná se pletu a nepochopil jsem, o čem MPL pořádně je, případně mě někdo opravte. |
| |
|
| | | | Kurzy MPL v ČR! 26. 9. 2013 / 11:50 | |
| | Dle mých znalostí a rychlé diskuze s naším soudruhem šéfpilotem se dá laicky říct, že to je kurz, který nemůže dělat "běžná" letecká škola, ale spíše letecká společnost. Jejím účelem je vychovávat od začátku pilota ke stoprocentní spolupráci ve vícečlené posádce. Projde základním leteckým výcvikem na malém motoráku, základním výcvikem na dvoumotoráku a pak drtí sim a drtí sim a drtí sim a pak rovnou velké éro, na které je vychováván.
Zatímco klasický ATPL odlítá 200 hodin na jednopilotních strojích a pak na MCC má 20 hodin na simu, tzn 10% z výcviku je věnováno MCC, u MPL se v podstatě 100% věnuje spolupráci ve vícečlenné posádce a jsi vychováván rovnou na bulíka nebo autobus. Nemůžeš s touto kvalifikací MPL létat jednopilotní stroje sám, takže s ATPL a typovkou na Citejšnu (ať má Radimmm radost), která je v některých zemích (možná ve všech, to už tak přesně nevím) definovaná jako jednopilotní ji sám létat můžeš, ale s MPL ne, i kdybys měl 10 typovek. Musíš mít k sobě druhého buď s ATPL, nebo s MPL a, samozřejmě, jeden musí být kapitán ve vícepilotní posádce. Nemůžeš tedy ani s touto licencí létat vyhlídkové lety s Kysnou nebo Pajprem, i kdyby společnost na to měla AOC.
Co jsem tedy pochopil, tak je to od začátku striktně směrované na výchovu pilota pro obchodní leteckou přepravu na vícepilotních strojích (a dokonce snad i na konrétní typ či řadu) a výsledek by měl být značné zvýšení bezpečnosti, jelikož člověk od začátku není sólista, ale je mu vtloukaná pod kůži spolupráce v posádce. Toto třeba já osobně hodnotím velice kladně a předpokládám, že značnou část financování, které asi bude o hodně dražší než klasické ATPL na sebe v budoucnu převezmou velké letecké společnosti, které - lidově řečeno - seberou kluka na ulici a důsledně si jej vychovají pro sebe s maximální důrazem na bezpečnost a spolupráci a kluk je po dokončení okamžitě připraven zaujmout místo na pravé sedačce v danéletecké společnosti.
A jdu si přečíst ten článek na ajrowebu |
| |
|
| | | | | Kurzy MPL v ČR! 26. 9. 2013 / 12:02 | |
| | Už vidím ty komentáře - "superpolustrojník"...
|
| |
|
| | | | | | Kurzy MPL v ČR! 26. 9. 2013 / 12:06 | |
| | ...ale to bude jen na nejmenovaném webu plivat jedovatou slinu šéfredaktor jehož jméno se nesmí vyslovit!Protože podle něj, kdo nebyl modelář, nemůže být nikdy kapitán)) |
| |
|
| | | | | Kurzy MPL v ČR! 26. 9. 2013 / 12:07 | |
| | Hezky jsi to napsal Toníku, tak nejak bych si to představoval taky.Ono je docela divné, když se mladý pilot toužící po ATPL nejdřív naučí lítat sám, spoléhat sám na sebe během PPL + CPL a pak mu u MCC řeknou, všechno špatně, zapomeň, co jsi se naučil, odteď musíte spolupracovat v rámci posádky.Řekl bych, že s tím museli mít potíže i něktěří vojáci, co šli lítat k ajrolinkám, protože stíhači jsou ve své podstatě sólisti (a je to tak správně).Jediný problém vidím vě těch slušných ajrolinkách, které si budou ty kluky chtít s delší perspektivou vycvičit.Ať koukám, jak koukám, ajrolinky těží z přebytku pilotů na trhu, chtějí po nich typovku a vše ostatní automaticky a pak jim nabídnou 800ojro...pak to fungovat nemůže a žádnou loajalitu k firmě taky nemůžou čekat.Ale mysím, že Dušínoj kdysi zmiňoval, že na tenhle systém najedou v Oxfordu. Tak snad to bude změna k lepšímu. |
| |
|
| | | | | | Kurzy MPL v ČR! 27. 9. 2013 / 11:14 | |
| | Dovolím si tvrdit, že jednopilotní létání není na škodu, člověk si musí situace, kdy je tam nahoře sám a zvládat ifr let, vyzkoušet. Protože k tomu může dojít i na dopraváku.
Co se týče travelu, tak holt, když to ti kluci za takhle mizernejch podmínek vezmou, tak si za to můžou sami. A k tomu to ještě serou ostatním. Začalo to kdysi tim, že někdo řekl: "tak já si tu typovku teda zaplatim".
Ono je hezký říct si, že člověk něco nalítá a jde jinam, ale přežít v zahraničí s podobnym platem a k tomu splácet výcvik je dost těžký. Nemluvě o tom, že trh je momentálně přesycenej i zkušenejma pilotama a neni moc kam odejít (teď nemluvim o capt.)
Z určitýho pohledu je MPL taktikou leteckejch škol/výcvikovejch center, jak nalákat další zasněný kadety, protože těch atpl výcviků a typovek prostě bude ubejvat, když výcvik trvá roky a pak roky čekáte na práci, kde si pak nakonec s vama akorat vytiraj pr...
A takováhle aerolinka nikdy MPL spolufinancovat nebude. |
| |
|
| | | | | | | Kurzy MPL v ČR! 27. 9. 2013 / 12:12 | |
| | Musím s tebou plně souhlasit...
Pohled zaměstnanců leteckých škol a výcvikových středisek bude na tuhle problematiku vždy jiný, než pohled těch od beranů či sidesticků. |
| |
|
|