| | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 11:47 | |
| | Zdravím, mám otázku. Je povoleno pojíždět s letadlem po ploše, kor po ploše Ruzyně tak, že letadlo není vůbec osvětlené? A tím myslím ani červený maják, ani navigační světla, ani světlo uvnitř prostě nic. Veřte mi, že v té tmě je A320 ČSA. |
| |
|
| | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 12:18 | |
| | Já jsem takhle viděl v Brně dlouho stát na začátku runwaye Ruslana před startem. Sledoval jsem dalekohledem jen temnou siluetu, pak se najednou rozsvítil a uletěl. |
| |
|
| | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 12:26 | |
| | Něco mí říká, že pokud měl motory v chodu, musí mít zapnutý antikolizní maják, to i ve dne. Polohová světla zapnutá měl - ty jsou vidět - ale víc asi povinné není - nebo se mýlím? |
| |
|
| | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 12:31 | |
| | Nic neměl zapnuté. Ta světla na fotce jsou světla na taxi dráze a světla z antén apod v pozadí. Samotné letadlo nemělo ani lucerničku. Já se právě domníval, že pokuď je letadlo v pohybu, musí být minimálně majáčkem osvětleno. |
| |
|
| | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 12:32 | |
| | To si trochu špatně viděl, ten antikolizní maják, zapnutej nemá. To červené světlo je poněkud výše než je trup letadla. Typoval bych to na světlo někde v pozadí od nějaké budky. Jak píše Johny, nemá zapnuto nic. |
| |
|
| | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 12:32 | |
| | v Evropě nesmíš bez pojížděcích světel vyrazit. Je to no go item. A stejě tak i majáky když máš závadu, tak musí jít majáky, nebo stroby. |
| |
|
| | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 12:33 | |
| | To máš samozřejmě pravdu, ale je tu řeč o tomto obrázku a na tom, nenasvědčuje nic z toho, co jsi tu popsal. |
| |
|
| | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 13:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 13:08 | |
| | obvzlášť v Rusku platí dostat letadlo za každou cenu domů. |
| |
|
| | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 13:23 | |
| | Co se týče NO GO ITEM, tak tam je to definováno, že není povolen vzlet letadla. Ale to je spíš na jiné téma, než konkrétně tenhle případ. |
| |
|
| | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 13:51 | |
| | Návrat ztraceného syna .. Žiješ?
|
| |
|
| | | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 15:47 | |
| | Žiju žiju v úterý státnice, tak možná zachvíli už študovanej starej dobrej Zunus |
| |
|
| | | | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 16. 9. 2013 / 07:58 | |
| | já jenom zírám kdo by to do toho kluka řekl? to budeš nejštudovaněšjší z tý vaší party hits, co? |
| |
|
| | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 20:38 | |
| | NO GO ITEM je všechno, co není definováno v MELu, Deviation Listu, či jiném k tomuto účelu vydaém dokumentu výrobcem letadla. Byla doba, kdy byla poziční světla melovatelná, ale muselo se letět ve dne a za dobrých povětnostních podmínek. A samozřejmě se nesmělo létat na západ |
| |
|
| | | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 16. 9. 2013 / 00:09 | |
| | Ale vždyť tady nikdo neletí MEL definuje výzbroj pro zahájení letu. Tady jenom očividně, jak psal Fishbed, táhne letado pushback. Jinak třeba na tenhle případ by se dala v klidu vystavit Odloženka, i když těžko soudit kdy co jak bylo |
| |
|
| | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 12:39 | |
| | bylo opradvdu v pohybu? proč ho z věže neupozornili ? že ani nesvítí uvnitř.... |
| |
|
| | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 13:22 | |
| | Vezli Chucka Norrise a museli být tajní... |
| |
|
| | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 13:48 | |
| | Já nevim jak ty, ale já před tim airbusem vidim pushback |
| |
|
| | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 13:59 | |
| | Něco mi říká, že i letadlo které je přetahované tahačem, by mělo mít rozsvícené minimálně NAV lights, nebo se pletu? |
| |
|
| | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 18:34 | |
| | Nemyslím, že na přetah je to nezbytnou podmínkou. Může být např. elektrická závada a není možné osvětlení letadla zapnout, přesto je třeba přetah do hangáru. Hlavně musí být potom osvětlený tahač |
| |
|
| | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 14:35 | |
| | Tahač jsem neviděl, jen jsem probíhal kolem a koplo mě to do očí. Ale vím, že i když tahají tahačem, nekdo sedí v kabině pilotů a jak říká Algy... nav i beacon frčí. |
| |
|
| | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 15:14 | |
| | No, beacon by měl blikat jen pokud běží motory, nebo APU. |
| |
|
| | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 16:38 | |
| | Nebo kdyz je letadlo v pohybu. |
| |
|
| | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 17:01 | |
| | I u pretahu, vytlaceni, a vubec kdy letadlo predstavuje riziko, a to z hlediska motoru (nasati, vyfuk, vrtule) nebo pohybu, samostatneho nebo s pomoci letistni techniky. |
| |
|
| | | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 17:02 | |
| | A tedy APU se za riziko nepovazuje a beacon za behu APU zaply byt nemusi. |
| |
|
| | | | | | | Neosvětlené letadlo na ploše. 15. 9. 2013 / 20:45 | |
| | bývá dobrým zvykem:
Letadlo má napájené el. zběrnice - rozsvícená poziční světla, v noci pak logo světla
Letadlo má zapnutý radar - rozsvícená poziční světla a majáky
Letadlo má spuštěný/spouštěný motor - rozsvícená poziční světla a majáky
Letadlo se začíná hýbat na svůj pohon (je vytlačováno před pojížděním, pojíždí)- rozsvícená poziční světla a majáky + zapnutý odpovídač, pokud pojíždí dopředu a není naváděno z venku ještě se zapínají pojížděcí světla
Letadlo vstupuje na dráhu/ křižuje dáhu v používání rozsvícená poziční světla a majáky, stroby, přistávací světla, pojížděcí světla + zapnutý odpovídač
Letadlu se zapíná hydraulika - 3x zatroubit
Letadlu se bude provádět funkce podvozku - poziční, záblesková světla a 3x zatroubit a okolo podvozků dát zábrany
Přetah letadla se řeší dle směnice provozovatele letiště. Ale bývá zvykem letadlo nasvítit tak, jako by pojiždělo, bez pojížděcích světel, pokud je to možné. To by pánové v tahači asi nebyli rádi. Třeba ATRka se v PRG tahá úplně vypnutá. Dokonce je napsáno i v JIC, že přetah musí být s vypnutými motory. v KJA se tahají s motorem č. 2 v hotelu a mají na to od ATRky speciální JIC. Jinak se o toto ČSA pokoušely i u Airbusů (tahat je vypnutý), ale Airbus to nedovolil, tuším kvůli ADIRU. Dokonce na některých letištích mají tahače, které mají své GPU a letadlo je připojeno na tento zdoj během přetahu. |
| |
|
| | | Neosvětlené letadlo na ploše. 16. 9. 2013 / 16:27 | |
| | Nedělal bych z toho vědu, vždycky to nejvíc záleží na tom, kdo sedí nahoře na brzdách . Takových ghost riderů na přetahu tam během noční projede mraky. Vždycky ale při přetahu bliká tahač + některé mají ještě namontované strobáče a blejskaj do stran. Ale je pravda, že když koukáš od Déček nahoru na Limu a tahač je schovanej za tím valem, tak to vypadá dost tajemně. |
| |
|
|