FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 1. 2025, svátek má Alice Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pár dotazů k FMS Jeden příspěvek | Celý strom
Pár dotazů k FMS   13. 8. 2013 / 22:32
Fabo™   
Ne, RNAV neni radionavigace (tedy VOR, DME, NDB), nybrz Area Navigation cili prostorova navigace.

Principielne jde o zarizeni umoznujici let na libovolny bod v prostoru, zpocatku urceny treba VORem, radialem a DME odpoctem (treba rani B-RNAV systemy v L-410, Radimmm treba zavzpomina), pozdeji souradnicema, ktere se dnes tak moderne nazyvaji "GPS" souradnicema, byt se uzivali snad uz v dobe kdy by myslenka na GPS znamenala upaleni.

O RNAV zarizenich jsem kdysi napsal clanek pro Air Slovakii Virtual... Netusim kde mu je konec. Ty se lisily presnosti, principem fungovani a tak podobne. Zezacatku, pred dobou pocitacu vsude, umeli zejmena letet na zadane souradnice a ukladat kratky planek (treba 10 bodu). Pak vznikli zarizeni s databazema bodu, trati...
Nicmene technologie ktere je pohanely nebyly odvisle od toho jak krabicka vypadala (treba nam znama KLN-90B GPS vypada temer stejne jako Omega prijimac snad KLN-84)

Jak psano na wiki, INS funguje na bazi setrvacniku a pocitani zmeny smeru a velikosti vektoru pohybu letadla, casem se rozchazi a je potreba kalibrovat. Dobre kalibrovana je ale slusne presna.
Pak bylo nekolik systemu pracujicich na zaklade radiovych signalu, zejmena Omega a LORAN. Ty uz jsou dnes vypnuty. No a pak mas GNSS satelitni systemy. GPS, Glonass, Galileo atd.

V dnesnich letadlech se uz nepouzivaji systemy samostatne, ale pocitac, ktery sbira vstupy z vicero systemu a zpracouva je sam.
 
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ