| | | Tu-154M a reverz 8. 8. 2013 / 14:09 | |
| | Ahoj,
Chtěl jsem se zeptat jestli jde u Tu-154M od PT udělat překládka reverzu těsně před přistáním jako to dělají kolegové z matičky Rusy. |
| |
|
| | | Tu-154M a reverz 8. 8. 2013 / 15:23 | |
| | nebrat mě vážně...je to strašná doba kdy jsem s tim laboroval ale tehdá jsem to myslim vyřešil tak, že jsem v aircraft.cfg přepsal typ motoru na turbopropéloš...Fska myslim neumí povolit reverzy za letu pokud se jedná o proudové letadlo...u turbovrtulového to ale jde |
| |
|
| | | | Tu-154M a reverz 8. 8. 2013 / 18:30 | |
| | a jak se to potom chovalo? nedělalo to jiné brikule? |
| |
|
| | | Tu-154M a reverz 9. 8. 2013 / 20:49 | |
| | Ahoj, ide to. Musis ale trocha modifikovat konfigurak. Volakedy som to pisal pre PT Il-62M ale malo by to fungovat aj pre PT Tu-154M. Viac info tu:
http://www.protu-154.net/forum/viewtopic.php?t=8403
Ten subor v tom prispevku uz nieje na tej adrese. Hodil som ho sem:
http://leteckaposta.cz/262978270
Bude tam asi 19 dni.
Pripadne sa este pohraj s tou konfiguracnou utilitiou od PT. Tusim ze na tom PT fore sa to tam tiez rozoberalo. |
| |
|
| | | | Tu-154M a reverz 9. 8. 2013 / 20:59 | |
| | | |
|
| | | | | Tu-154M a reverz 19. 8. 2013 / 00:07 | |
| | Uz to slape díky
|
| |
|
| | | | | Tu-154M a reverz 19. 8. 2013 / 07:24 | |
| | ...cista zvedavost....preco davat reverz uz pred pristatim?
m. |
| |
|
| | | | | | Tu-154M a reverz 19. 8. 2013 / 09:53 | |
| | To je asi pro případ, že na to jdeš střemhlav... |
| |
|
| | | | | | Tu-154M a reverz 19. 8. 2013 / 09:55 | |
| | U sovětských letadel to bylo pravidlem... Viz např. IL-62 (který dokonce reverzem na volnoběhu mohl brzdit za letu), JAK 40, nebo právě TU-154. Přesný důvod neznám, ale možná to bylo pro snížení "plavání" při podrovnání. |
| |
|
| | | | | | | Tu-154M a reverz 19. 8. 2013 / 10:26 | |
| | je to velmi účinná brzda. I když je dost nebezpečná.
BTW: v Krasnojasku se mi zhroutil svět. Tu-154 je prý mezi ruskými piloty neoblíbená pro jeji nastabilitu při nízkých rychlostech. Prý jim ráda padá po ocase. |
| |
|
| | | | | | | Tu-154M a reverz 21. 8. 2013 / 13:07 | |
| | Mám pocit z vlastních pozorování ruských a postsovětských posádek, že si tito letci při startu i přistání nechávají větší zálohu rychlosti a nejdou přesně na vypočtených hodnotách. Takže těmi reverzy by to mohli před podrovnáním stáhnout na správnou rychlost, aby jim to fakt nevyplavalo. |
| |
|
| | | | | | Tu-154M a reverz 19. 8. 2013 / 12:03 | |
| | Mám pocit, že to má co dočinění s konstrukcí křídla na IL62 u kterího se to objevilo poprvé. Když si všimneš, nemá sloty. Nicméně je tam cca od poloviny křídla až po konec náběžná hrana jakoby "nastavená" a širší než u kořene křídla. A to právě proto, aby se křídlo lépe chovalo v malých rychlostech i s velkou šípovitostí. Tím dochází ke zvýšení vztlaku=větší "plavání"=delší dojezd. Takže se to řešilo kompromisem.
Alespoň takhle mi to bere současná logika. |
| |
|
| | | | | | | Tu-154M a reverz 19. 8. 2013 / 12:31 | |
| | to, co má Il-62 se nazývá aerodynamický nos (má ho třeba i A330/A340). Usměrňuje to proudění. To že křídlo je tvořené růžnými profily, jejich tloušťkami, atd je normální věc. Naopak přízemní efekt je tvořený nejčastěji blízkostí země a štíhlého křídla. Ve směs všechny letadla se s tímto efektem setkají. Někteá jej mají větší, některá menší. Tuším, že i Radim říkal, že B737-800 na to také trpí, pokud si to dobře pamatuju. |
| |
|
| | | | | | | | Tu-154M a reverz 19. 8. 2013 / 16:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Tu-154M a reverz 20. 8. 2013 / 00:32 | |
| | A nejen 737-800.
Zkuste si posadit na zem prázdný B777-300ER po 18ti hodinovém letu z LA v Dubaji. Bezvětří, teplota vzduchu 52C a konečná rezerva paliva 5.5 liber. Ta bestie prostě dolů nejde a nejde.
Aerodynamický nos na Il-62 je pokud se nemýlím na přechodu výskovka-směrovka. Tedy na ocase.
Já jsem měl na mysli onen fiktivní "slot" na náběžné hraně hlavního křídla. Jeho profil, podotýkám, nešel upravit. Ilustrace na obrázku: hned pod motorem č.4 (ten nejvíce nalevo) na hlavním křídle.
Pokud k tomu má někdo více informací, rád se přiučím. |
| |
|
| | | | | | | | | Tu-154M a reverz 20. 8. 2013 / 01:00 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Tu-154M a reverz 20. 8. 2013 / 08:19 | |
| | Ok, to zní logicky. Mate mě tam v tom ten "nos" nejspíš. Proto jsem ho posunul nahoru Každopádně díky za vysvětlení. To proudění je jasný. |
| |
|
| | | | | | | | | | Tu-154M a reverz 21. 8. 2013 / 10:18 | |
| | No, "aerodynamický nos" - známější je to asi spíš jako "psí zub", ne? |
| |
|
| | | | | | | | Tu-154M a reverz 20. 8. 2013 / 22:36 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Tu-154M a reverz 21. 8. 2013 / 13:11 | |
| | Teď jak byly ty šílená vedra, tak to fakt bylo jedno přistání 738 za druhým, co vyplavalo a museli ho tlačit na zem asi i očima. Dokonce i Ryanair, který s tím za jiných okolností poctivě mlátí v touch down zóně, ať je rána jakákoliv, plaval o hezký kus dál Natož když si jiné posádky hrály na jemné přistání. |
| |
|
|