FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Karlovy Vary a schody do lietadla Jeden příspěvek | Celý strom
Karlovy Vary a schody do lietadla   9. 8. 2013 / 09:18
orangi
http://www.ahaonline.cz/clanek/musite-vedet/89259/zena-41-v-karlovych-varech-vypadla-z-letadla-chybely-schudky.html

Robia z toho škandál, ale niekedy sa to stáva. Želám skoré uzdravenie.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   9. 8. 2013 / 10:28
Koprik
....jenže ta paní není odřená, ale těžce zraněná.....Už se o tom psalo i v serioznějším tisku,než je AHA.Přeju jí, aby se jí z toho podařilo dostat bez trvalých následků.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   9. 8. 2013 / 10:38
kuma   
Nerobia z toho škandál. Tohle byl fakt průšvih. Akorát se zatím neví (nezveřejnilo), kdo za to může, ale opravdový průser to je.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   9. 8. 2013 / 11:40
Mike76
To podle bude normálně šetřit UZPL bude zpráva počkejte. Hlavně ať se uzdraví.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   9. 8. 2013 / 13:30
Jeeloo
ne, to opravdu nebude řešit UZPLN ...:/

Poodjely jí schody, to se stalo. Bohužel si toho nevšimla ani ona a ani nikdo jiný dříve, než šlápla do prázdna.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   9. 8. 2013 / 19:04
Rozšafín Ctibum   
Tohle je jednoznačně průser handlingu. A velkej. Platí jednoduché pravidlo, nejdřív dveře, pak schody. Dokonce je napsáno, jakým způsobem přistavovat postranice atd. Většina modernějších schodů má různé druhy jištění proti brzkému poodjetí, typicky pojistka, že pokud nejsou postranice zcela zasunuty, se schodama nejde hnout.

Nicméně, podobná situace, bohužel s fatálními následky se stala EasyJetu pár let zpátky. A od té doby mají speciální proceduru odstavování schodů. Totiž vždy je nutný obdržet od posádky papír "permit to remove steps" a až poté schody odstavit. Standardně jej dostanu do ruky vzadu při ukončení nástupu přes zadní schody a zavírání dveří, vepředu až na konci při odstavování mostu.

 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 11:53
Luděk Ch.
Jsem čuměl, co mi to letuška cpe za papír, když byli onehdá u nás na diverzi
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   11. 8. 2013 / 22:38
Rozšafín Ctibum   
Což by mě docela zajímalo, jak se popasujete s handlingem letadla, které je zcela mimo standardní handling, právě jako EasyJet, pokud k vám přistane..Všechny papíry dostanete od posádky? Nebo je máte někde pro jistotu?
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   12. 8. 2013 / 13:45
Luděk Ch.
Abych pravdu řekl, přesně nevím, protože já odbavuji letadlo po technické stránce, papírově to vyřizuje handlingář. Nicméně pokud vím, tak s EasyJetem má Brno nějakou dohodu, protože k nám divertovali už několikrát (přestože to bylo úplně mimo jejich trasu ). Ostatní, co u nás mimořádně sednou, mají papíry vlastní a load sheet si posádka počítá v tomto případě sama.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   13. 8. 2013 / 10:27
Rozšafín Ctibum   
Že se tak blbě ptám..spíš teda vyzvídám, jak se to dělá jinde, co znamená "odbavuji po technické stránce" ? Házíš bágly, nebo tam na to máte ještě nějaké jiné rozdělení?
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   9. 8. 2013 / 20:00
Mike76
A proč by to neřešil UPLN? Když nabourá Felicie do stojícího letadla nebo do něj najedou schody a udělají díru taky to řeší. Je nějaký důvod proč zde ne?
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   9. 8. 2013 / 21:14
Kachna   
UZPLN vyšetřuje letecké nehody. Toto byla pozemní nehoda, nebo incident. Myslím, že to může podle nějakého Annexu (možná 13) vyšetřit sama letecká společnost.

Vzhledem k tom, že paní ani není bána,jako účastník letecké nehody (nevstoupila do letdla s úmyslem letět, UZPLN toto řešit nebude.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 09:45
Tragédie v JRD
Jen malá technická - pokud se budeme bavit čistě o použítí "pozemní nehody" jako předpisovím terminu techniku, tak ... UZPLN řeší i pozemní nehody.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 09:48
Mike76
taky si myslím bylo to při nastupování a stal se ještě úraz docela velký asi ....
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 10:04
Tragédie v JRD
No , otázkou ale je, zdali to, co se zde stalo, tak trošku splňuje předpisový pojem "pozemní nehoda"


Pozemní nehoda: Událost, ke které došlo mimo dobu definovanou pro leteckou nehodu v souvislosti s přípravou letadla k letu, jeho obsluhou, ošet řováním, údržbou, opravami nebo stáním, jehož d ůsledkem je poškození zdraví nebo usmrcení osoby nebo poškození, p řípadn ě zni čení letadla.


Do toho to tak úplně nepasuje. Navíc toto je definice z předpisu pro všeobecné letectví (termit "pozemní nehoda" je česká specialita, zbytek světa nic takového nemá, a třeba v takovém L13 (předpis týkající se vyšetřování nehod apodobných vyfikundací) Pozemní nehoda ani nefiguruje.

Mnohem spíše to pasuje do definice pojmu Incident (jak správně podotkl s. Kachna) (definice opět viz L13). Čas od času nějaký incident na UZPLN najdeš, ale ... v tomto případě bych to tak nějak selsky na UZPLN opravdu nečekal.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 12:00
Admin
Týjo, já bych řekl, že to pozemní nehoda podle té definice je.

Pozemní nehoda:

1. Událost, [ANO]

2. ke které došlo mimo dobu definovanou pro leteckou nehodu [ANO (předpokládám)]

3. v souvislosti s
přípravou letadla k letu, [ANO]
jeho obsluhou, [NE]
ošetřováním, [NE]
údržbou, [NE]
opravami [NE]
nebo
stáním, [ASI NE]

4. jehož důsledkem je
poškození zdraví nebo usmrcení osoby [ANO]
nebo poškození, případně zničení letadla. [NE]
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 13:33
Tragédie v JRD
ja nad tím dlooouho uvažoval ... ten bod (3) ... nicméně výstup cestující ... je přípravou letadla k letu? mě to moc nepříšlo
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 14:33
Mike76
bez cestu jích by to neletělo a bez letušky už vůbec ne co bz dělali chudáci piloti museli by vařit kafe
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 15:20
Admin
Třeba to bude záležet na tom, jestli ta paní byla letuška, cestující, nebo jiná zaměstnankyně (aerolinky, letiště, kohokoli jiného). Kdyby byla cestující, tak naložení letadla je podle mě přípravou před letem, a pozemní nehoda by to byla.

Kdyby tam šla jenom prodávat horký párky, to už bych se rozmejšlel.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 16:09
Luděk Ch.
Nebyla to letuška ani cestující, ale místní zástupkyně letecké společnosti.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 18:29
Kachna   
ono je to trosku slozity. U CSA platilo, ze pokud se ti neco stane v letadle (treba, jako teto pani) a vstupoval jsi tam za ucelem letet (letuska, cestujici, piloti, mech. na tech. doprovodu) slo uz o leteckou nehodu. Pokud to ale by pri odbaveni, slo o incident a bylo to vysetrovany by Vacin & comp. (tusim flight safety). Jinak letadlo se povazuje za pripravene k letu, pokud je uvolnene do provozu a prevzate posadkou.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 00:45
Fishbed   
tý paní nic nepoodjelo neboť ty schody se nedaj do pohybu jen tak. Tohle je vyloženě kur**skej průser handlingu protože s těma schodama někdo odjel nebo je vytlačil a jak píše Rozšafín...nejdřív se zavírají dveře potom se odjíždí. Ale do nějakejch debat kdo za to může se nepouštím protože o podrobnostech nic nevím. na jedný straně jsou pracovníci letiště a na druhý posádka protože k odstavení schodů musí dát někdo pokyn a pokud po odstavení zůstanou dveře otevřeny tak by tam právě posádka měla dát tu "bezpečnostní" pásku
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 01:02
Mike76
někde píšou letuška a někde cestující a někde pracovnice spolčenosti Ural Airlines všechno nejlíp v jednom článku ...

Tak tak pokud nejsou schody nebo most a jsou otevřeny dveře musí tam být páska... 4,5 metru je celkem dost ...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 01:58
Fishbed   
jj už jsem si toho taky všimnul že vlastně ani není přesně dáno kdo ta paní je
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   11. 8. 2013 / 21:50
Jeeloo
Jenom dodám, že to byla češka, že jí v novinách přidali 30 let a vyšetřuje se to v rámci letiště. Více o tom nevím, dneska jsem se na to ptal ve Varech, ale znal jsem jí jen od vidění. Jméno samozřejmě napsat nemůžu, tak snad jen, aby se brzo z toho bez následků dostala.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 00:34
Mike76

http://karlovarsky.denik.cz/zpravy_region/vystupovala-z-letadla-padala-temer-pet-metru-20130808.html
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   10. 8. 2013 / 09:14
Premek
Tak ted jsem se zasmal - ja cetl jeste pred timto vlaknem clanek na novinkach - pani ma mit 61 let
http://www.novinky.cz/krimi/309929-zena-se-tezce-zranila-v-karlovych-varech-vystupovala-z-letadla-ale-schody-odjely.html

Myslim, ze by jsme se meli zeptat radia Jerevan...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   11. 8. 2013 / 08:24
Premek
Ještě by mě zajímalo, která dobrá duše uvedla těch 4,5 metrů - práh dveří A320 je 3,48m a u A321 3,50m v nezatíženém stavu.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   11. 8. 2013 / 11:35
brancoj
Uz fakt musim reagovat. Ano, niekto uviedol nepresnu informaciu. To je dne s u novinarov bezne. Takto vyzera novinarska profesionalita, etika a cest. Na druhej strane ma uz serie ako sa tu pertraktuje ci islo o jeden scchodik na viac, ci pani bola ruska, ceska, alebo mongolka, ci niesla take alebo onaky papier, ci mala 30, 40 alebo 60 rokov. Jednoducho spadla a sposobila si zranenie chybou ludskeho faktora. To je podstatne. Som zvedavy ako hystericky by reagovali vsetci pochybovaci o tom ci sa to stalo tak, ci onak, keby islo o ich manzelku, priatelku alebo matku. Na Slovensku sa vcera pripominal Den banskych nestasti. Po rokoch nie je vysetrene to posledne velke v Prievidzi. Hovori sa o tom, ze top manazment je zodpovedny za zivoty banikov. Ozyvaju sa rozne hlasy, aj tie s istou mierou racionality, ze banictvo je nebezpecne povolanie a v podstate voci javom v prirode sme stale este bezmocni. Na druhej strane veci treba vysetrit pre bezpecnost inych v budúcnosti (to je aj pripad letecckych nestatsti). Bagatelizovanie pricin, dosledkov a presuvanie taziska na temy o centimetroch, lebo o tom ci pani uz bola po prechode, ci vykrocila lavou alebo pravou nohou moze skoncit tak, ze jej praca je nebezpecna a v podstate sa to statisticky niekomu musi stat, cize ak prezije, nech je vv podstate rada. Nakoniec aj my vsetci, ktori lietame pracovne alebo na dovolenky, musime vnimat kazdy let ako potencialne posledny, lebo pilot sa zle vyspal, pecivo na palube nie je dostatocne chrumkave. Dispecerova zena ma rubeolu, letuskyn pes rano vrtel chvostom nie doprava ale dolava.
Tolko som chcel povedat a podakovat vsetkym, ktory nelistuju v paragrafoch predpisu, aby dokazali, ze to nema setrit letecky urad, ale vnimaju zodpovednost za nas vsetkych. Ked som bol mlady, smial som sa na vyrokoch nasho velitela (keby ho nahodou niketo z ctenych ucastnikov fora poznal, je to PIGI z Tachova), ktory hovoril: „Nezapnutým knoflikem se to zacina a kamaratem v rakvy se to konci.“ Dnes daleko po patdesiatke a preziti mnohych pruserov sa uz ana tom nesmejem. brancoj
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   11. 8. 2013 / 12:13
Premek
No, pri vší úctě, nevím o co Ti jde. Absolutně nezpochybňuju to, že se nehoda musí vyšetřit. Jen mě, asi na rozdíl od Tebe, stabilně nadzvedává to, že se neustále objevují kravské informace.
Pokud Ty si se smířil s tím, že "je to u novinárov bežné" já tedy ne.

Navíc, nevím podle čeho usuzuješ, že se snažím něco bagatelizovat?
Naopak, řekl bych že prosté otrocké přijímání informací novinářů vede k takové bagatelizaci....

Chjo...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   11. 8. 2013 / 13:15
brancoj
Absolutne nechapem, ako ta moze „nadzvedavat“ nevedomost novinarov. Keby napisal, ze baba nespadla ale vyletela do vysky, tak to je novinarska idioticita. Ked si (a predstavme si, ze ide o slusneho novinara, ktory patra po informaciach) absolvent zurnalistiky, ktory tam isiel asi preto, ze z duse nenavidel matematiku, fyziku, mechaniku, elektrotecniku, aerodynamiku… hlada niekde informacie (samozrejme nemusi byt specialista pre letectvo), tak to musi posrat, lebo vyska prahu dvier nie je informacia, ktora je prave v standardnych udajoch. Keby si ju odmeriaval z vykresu, tak to ani nedokaze. Samozrejme novinar, ktory ide po senzaciach si udaj vymysli. Uvazoval si niekedy aj o tom, ako su novinari a najma mladi pod tlakom v redakciach. Niekedy nejde o svinarinu, ale o potrebu udrzat si miesto a sekundarne temy v obsahu im nie su z casoveho hladiska ani umoznene porovnavat z troch nezavyslych zdrojov. Ja som cely zivot pracoval v technickej brandzi a tiez som urobil chyby, ktore som nemusel a urobil som aj chyby, ktore vyplynuli z mojej laxnosti a darebnosti. A este jedna vec. Pred rokmi som mal infarkt, bol som vtedy najvacsi odbornik na srdcocievne choroby na svete. Presne som vedel, co lekari mali a co nemali so mnou urobit. Ake mali byt ich profesionalne alebo eticke limity. Skoda, ze som tak dobre nevedel, co nerobit predtym, ako som sa k infarktovemu stavu dopracoval. To ze niekto napise chybny udaj tu, je podobny problem ako u novinarov. Jedni z nas su experti, druhi (a k tym patrim aj ja) su na tom s vedomostami horsie. Mozno jediny rozdiel je, ze niekto ma viac casu, informacii a odvahy pustit spravu na nas portal skor (a nepredpokladam, ze so zlym umyslom). Pockame si na seriozne spravy so serioznych leteckych medii. Prajem Ti peknu nedelu. brancoj
 

Karlovy Vary a schody do lietadla   11. 8. 2013 / 13:21
Premek
...a urobil som aj chyby, ktore vyplynuli z mojej laxnosti a darebnosti.
...
Skoda, ze som tak dobre nevedel, co nerobit predtym, ako som sa k infarktovemu stavu dopracoval.

Záměrně jsem vybral dvě Tvé věty, které moc hezky vystihují to, proč nemůžu říct nic jiného než "jo, asi máš recht"

I Tobě hezkou neděli
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 15:43
Buffus
http://www.uzpln.cz/pdf/incident_CiySbBGs.pdf
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 17:14
Lejzy
Takže "jeden velkej bordel"?
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 18:13
Koprik
..vypadá to že máslo na hlavě mají fakt asi všichni. A je to přesně ten průseru o kterým by asi nikdo nevěřil, že se stane....a stal se.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 20:57
Kachna   
Prosim tě. Vím o 3 vypadlejch lidech z LKPR v posledních 15-ti letech.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 17:32
pseudoMates
Z toho minimálně jeden byl "Francoise" Hlávka, ne..?
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 21:42
Rozšafín Ctibum   
Nechápu...3 lidi si všimnou toho, že jsou dveře jenom přivřený.. a stejně ty schody odstaví. Vidím to velmi negativně stran stoprocentně nárůstu další byrokracie při permission to remove stairs..kromě Easyjetu, všude stačilo slovně. Naprosto s hrůzou vidím nějaký další zbytečný papír s dvěma podpisy, časem, číslem linky...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 22:04
Koprik
+ dalším supervizorem supervizora......já teda nevěřil vlastním očím když jsem, v té zprávě četl, že ta ženská z těch dveří ven couvala, aniž by se tam podívala....
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 22:29
kuma   
Vidím to úplně stejně. Bojím se, že řešení bude jednoznačně byrokratické, protože to je u nás (a na východ od nás) nejčastější způsob řešení průseru (čest výjimkám). Ono totiž by se mělo udělat "něco", co by zajistilo, že:
- letecká společnost zlepší kulturu (logiku) svých předpisů tak, aby byly prováditelné (omlouvám se na neologismus) - a tak bude jasné, kdo a jak má (může) dát ŘOP pokyn k odstavení schůdků
- ŘOP to po tisící druhé bude dělat podle tohoto postupu a dokud mu někdo jasně pokyn nedá, tak ty schody neodstaví
- operátorka bude mít na personálním zaměstnavatele definovanou kompetenci a úkolový list, z toho vyplývající požadované vzdělání, školení a proškolení v BOZP (to teď nemyslím ironicky - ono to s tím souvisí), proškolení bude doložitelné (a pokud možno i provedené, nejen podepsaná prezenční listina)
- provozovatel LKKV bude moci doložit shodu postupů na apron s požadavky společností, které jsou provozovány
... až sem to vše lze zajistit fermany, řízenou dokumentací a auditem procesů...
a k tomu, že všichni budou při práci aspoň trochu myslet (!) ŘOP nepřehlédne pootevřené dvěře (a bude se zajímat proč nejsou zavřené), že operátorka nebude hýbat dveřmi, když na ně nemá co šahat, že VK se bude vztekat, když jí (jemu) bude někdo hýbat s dveřmi, když na ně ten dotyčný nemá co šahat, že operátorka neudělá krok do prázdna půozpátku (!!) - bože - kdo vstupouje do výtahu pozpátku, aniž by se podíval, jestli tam ta kabina skutečně je?? To je úplně stejné...

Pak by se takové příhody asi daly minimalizovat - ale jak už tu psal Kachna, shit happens občas tu i onde.

Ona provozní slepota a bezmyšlenkovitá rutina občas shodí i celé letadlo...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 22:53
Fabo™   
No, ono docela hodne z toho by melo byt uz ted tak... akorat, nejak... se to neresilo.

Bumazka Uralu treba jednoznacne urcuje, ze se odtahuji schody az po potvrzeni velitele letadla. U nas se m.j. cekalo az budou dvere zavrene, vetsinou, ne-li vzdy, byl pritomen clovek na vrchu schudku pri zavreni dveri.
Operatorka nema co delat na provozni plose letiste bez prislusneho skoleni, bez toho aby jej dostala, nemela nikdy dostat vstupku na plochu... atd atd.

Audit je zcela jiste na miste, ale nemyslim, ze je potreba vymyslet nejake kor nove bumazky, kdyz staci kdyby se dodrzovaly ty, ktere jiz jsou.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 22:55
Kachna   
Pánové, nestane se vůbec nic. Nás mnogo. Ani BA nezavedly nějaký opatření, když jim na Ruzyni vypadlla Station managerka z Airbusu. Prostě to bylo selhání více faktorů. Proběhne proškolení a pojede se dál. Další papír tohle do budoucna nikdy nezachrání. Prostě letecké předpisy a postupy jsou psány krví. Dalším papírem to nezachráníš.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 23:41
Koprik
...jen bych dodal, že čím víc papírů a předpisů, tím víc zbytečných lidí se dá na letišti zaměstnat.Pro mě je takovým letištěm byrokratům zaslíbeným Vídeň. Před pár lety (2008)mě při vstupu do gejtu - non Schengen odlet do Sarajeva kontrolovali pas a boarding pas postupně 3 ouřadové sedící vedle sebe!!!!, ale každý zvlášť u svého stolku. To jsem ještě překousnul. Ale jako vrchol všeho byly za nimi schovaní 2 Asiati v barvách Austrian, kteří chtěli pas viděl znova a šišlavou angličtinou se mě ptali, jestli mám do Bosny víza. To už jsem nevydržel, zařval na ně, že víza do Bosny nepotřebuju a byl konečně klid...
Já se prostě bojím, že líp už nikdy nebude - jak dlouho se mluví o omezení bezpečnostních kontrol na letištích a kde nic tu nic. Vodu vám nepustí, abyste si museli koupit jinou za draho na letišti a radši si ani netroufám odhadnout, kolik se tím vším živí lidí.....a ti musí na letiště jezdit, jíst, pít.....mít šéfy, školení, vybavení....kdepak, všem to vyhovuje, teda kromě cesťáků, ale těch se nikdo neptá.....((
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 23:47
Lejzy
Vodu si muzes natocit, prazdnou flasku klidne proneses. Leckde jsou i pitka.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 00:49
Mike76
Ještě je třeba si vzít sebou řízek do letadla ty bagety u ČSA se nedali pozřít...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   8. 1. 2014 / 23:48
Rozšafín Ctibum   
Tak to se mýlíš, nezavedli nový, ale upravili starý. V tom jejich station check sheetu na pre-departure checks pribyla kolonka "hand signal from CC received, prior to stairs removed (if used)?" Zaskrtnes ok a dole to podepises
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 09:08
Kachna   
no, to ale neni po tom padu v PRG. BA v PRG schody nepouzivaj preci
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 16:40
Mike76
v Praze používali jako luxusní schody k eropánu nástupní most ... po vystoupení lidí do chobotu je vyhnali na plochu a šup do busu vyhlídka po letišti
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 16:50
Tragédie v JRD
Tak to není věc společnosti, ale letiště Praha (kapacitní důvody a přistavení letadla k schengen prstu - pak je jasné, že musí jet busem). A třeba u ČSA to bývalo celkem časté - pokud éro letělo z schengenu a pak pokračovalo další linkou do non-schengenu, tak ho šoupli k non-schengen prstu, a lidi museli přes chot vystoupit, do busu, a dostat se k schengen výstupu ...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 18:32
Mike76
Což na cestující působí velmi komicky vyleze té do klimatizovaného prstu a šup jste venku a prší nebo sněží ... Drahý nástupní most se použije jako luxusní schody...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   10. 1. 2014 / 08:58
Tragédie v JRD
Na cestující působí spousta věcí komicky, protože o tom prd vědí, a o problematice (nejde jen o tohle, ale tak nejak o většinu lidskeho bytí) nemají ani páru ..
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 18:27
Rozšafín Ctibum   
Tyhle "luxusní" schody používáme stále a to v případě, kdy se mašina otáčí z non-schengenu do schengenu a naopak. Vždy je přistavena tak, aby lidi pro odlet byli v gatu u "svého" letadla. Mno a ti na přílet holt musí do autobusů a převézt se na druhý terminál.

(Čest výjimkám, sem tam se to nevejde vůbec a autobusy se jezdí tam i zpátky, ale to fakt jen v případě nějakých technických výměn letadel a pod.)
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 18:33
Mike76
Vítejte na letišti Vaška Havla v Kocourkově...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 18:37
Rozšafín Ctibum   
Mno a jak bys to chtěl, prosím, vyřešit jinak? Naopak mi to přijde jako 50% komfort, kdekoliv jinde by to letadlo bylo natvrdo v polích a jelo by se autobusy oběma směry.

Nebo mě někdo poučte, jak se to dá udělat jinak. Mají na velkých letištích na tyhle schengen/nonschengen turnaroundy speciální jiné procedury?
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 18:52
Mike76
Já to jinde nezažil ale důvody mohou být tři - blbě postavené letiště (to nikoho nenapadlo že tato situace nastatane?) část kde je schengen se stavěla nedávno. Třeba by to vyřešila výstupní chodba z prostřeního prstu přímo do schengen části. Nebo je to śpstná organizace a nebo mix obojího. Každopádně nad tím cestující kroutí hlavou - už to vypadá že budete v suchu a teple a najednou security a ukazují z chodby někam ven do tmy...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   10. 1. 2014 / 16:20
Fabo™   
Udelat vystupni chodby ktere vedou univerzalne by bylo sice predpoklada technicky mozne, ale hodne, hodne hodne drahe. V podstate potrebujes misto jedneho priletoveho podlazi rozdeleneho vejpul dve...
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   9. 1. 2014 / 10:00
Luděk Ch.
Je to blbý. U nás tedy předloni vypadla uklizečka, ale ta věděla, že tam schody nejsou, dveře byly dokořán a natažený přes ně výstražný pásek. Umývala podlahu v zadní kuchyňce a nenapadlo ji nic lepšího, než v podřepu couvat směrem ven z letadla a před sebou šudlit zem hadrem. No a tak vesele podcouvala pod výstražným páskem a .... Naštěstí to byl jen 737-300, tak to nebyla tak hrozná výška. Ale přeci jen byla dost pomlácená. Každopádně se to bralo jen čistě jako pracovní úraz, protože jí nkdo se schody neodjel a věděla, že tam nejsou. Jen v zápalu boje na to nějak zapomněla. Každopádně u nás si nikdo nikdy nedovolí odjet se schodama, dokud si srozumitelně se stewardem palcem nepotvrdí, že opravdu může. A vlastně obecně se schody neodjíždíme, dokud nejsou zcela zavřené dveře. Bylo by dost hloupé, kdyby vzniklo nějaké další papírování, ale nemám z té závěrečné zprávy pocit, že by UZPLN něco takového doporučoval.
 

Karlovy Vary a schody do lietadla - závěrečná zpráva ÚZPLN   10. 1. 2014 / 09:43
ondras   
https://www.youtube.com/watch?v=RnoPZqC6Bfs#t=23

 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ