| | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 6. 8. 2013 / 21:34 | |
| | Včera jsem byl v Kolíně docela překvapený na jaký krátký vzdálenosti lze zastavit A319. Sedli jsem na dráhu 32L v EDDK a opustili výjezdem T2 takže jim stačilo něco pod 1330 m. Reverzy šli asi na plno a dráha byla suchá ale jenom jsem koukal tak krátký přistíní s takhle velkým letadlem jsem teda nezažil... |
| |
|
| | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 6. 8. 2013 / 21:53 | |
| | | |
|
| | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 6. 8. 2013 / 21:58 | |
| | ...tak až se z toho šoku vzpamatuješ, mrkni na youtube.Na SBRJ umí proudová letadla ze stejně krátké dráhy i vzlétnout....Totéž i na o málo delších letištích jako LGCY, LGSK)) |
| |
|
| | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 00:48 | |
| | Teď jde o to jaký prodový - taky to může být malá proudová Cessna... |
| |
|
| | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 07:49 | |
| | B737, A319, EMB 195, stačí???A z LGSK běžně operuje B757. |
| |
|
| | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 08:24 | |
| | | |
|
| | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 6. 8. 2013 / 23:18 | |
| | Tos toho ještě moc nezažil Tento A320: http://jobfoto.cz/D90/03_Skiathos/slides/_DSC0348.html zabrzdil na necelých 800m. Otáčel se na druhé odbočce, která je 800m od prahu dráhy. V reálu to bylo ještě o něco méně, než 800m, protože nedosednul přesně na prahu dráhu. A v Brně nám loni zabrzdil naložený nákladní B747-400 mezi spojkami D a C, což je od prahu dráhy cca 1200m. Vysmátá posádka nám pak říkala, že chtěli zkusit co udělají autobrakes naplno Takže asi tak, 1300m pro A319 nic není, zvlášť když je to právě prcek A319 a ne celý A320 |
| |
|
| | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 00:51 | |
| | Když jsem teďˇ koukal na mapu tak to byl podle mne cca kilometr protože k odobče už normalně pojížděl krokem - není to ryhlý výjezd je to 90 st. No létám dost každý týden cca 2x nebo 4x a není to moc obvyklé přistání... |
| |
|
| | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 10:22 | |
| | A když už jsme u těch extra krátkých přistání, tak do Brna nám denně lítá BAe 146 od TNT a už jsem párkrát zažil šok, že sedal na RWY10 a vyjel přímo první 90° odbočkou B. A ta je od prahu dráhy ubohých 600m, takže reálná vzdálenost od doteku do zastavení byla max. 500m. Je čtyřmotorák a bez reverzu a byl naložený Samozřejmě se běžně tak extra krátké brždění neprovádí, ale když se posádka rozhodne, tak letadla opravdu pěkně brzdit umí |
| |
|
| | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 11:39 | |
| | když je sucá RWY... Pokud bude voda/snih tak to nebude tak easy když nemá revers... |
| |
|
| | | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 12:30 | |
| | Když je sníh, nasadí lyže, když led, tak brusle A když už jsme u toho, na suchu ten revers spíš slouží k šetření brzd, než ke zkracování přistání. Obecně musí být výpočty potřebné délky dráhy na přistání počítány tak, aby letadlo spolehlivě zastavilo i bez reversu a to i na kontaminované dráze. Ostatně někdy se vyskytne porucha reversu, takže se nějakou dobu může létat bez jednoho nebo i bez obou. Loni lítal z Brna lotyšský A320 půl sezóny jen s jedním reversem |
| |
|
| | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 08:32 | |
| | ty voe !
ten Skiathos je dobrý!! to je nižšie než na st.marteen
asi sa tam niekedy vyberiem na dovču |
| |
|
| | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 10:12 | |
| | Sice jsem na St. Maartenu zatím nebyl, ale podle dostupných fotek a informací je kontakt s letadly na Skiathosu rozhodně bližší Bohužel provoz tam není extra velký, za den tak 3-6 letadel a maximálně velikost B757, ale zase je to skoro za rohem. Já jsem po loňské návštěvě letos ani nepřemýšlel a jel jsem tam zase Takže velmi doporučuji, stojí to za to a ne jen letiště, ale celý ostrůvek. |
| |
|
| | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 01:31 | |
| | TAk jestli to létáš s germánem, tak ještě připočti, že to létá skoro prázdný, snad nikdy tam není přes 80 lidí a dolů se toho taky moc nenaloží. 30 báglů? Výjimečně.. Mno a výjezd T2 je jediná cesta z rwy 32L, takže je zbytečné, aby tomu nakotlili ještě víc na brzdy a pak se šourali stejně až k T2ce.
Takže bych to viděl tak, že jsou prostě rozumně dlouhý tak, aby to akorát vyšlo
|
| |
|
| | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 08:26 | |
| | Jasne s Germánem byla tak půlka lidí a to je jasný moc báglů není a je ještě léto |
| |
|
| | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 10:38 | |
| | No tos dostal poradnej kotel od mistnich odborniku co? Si to priste vygugli prosimte, nez sem zas neco pridas jo?
fakt sranda tady |
| |
|
| | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 11:20 | |
| | To je v poho jsem zvyklej zase na druhou stranu občas se něco čověk dozví i bez toho že dostane kotel . To je takovej floklor |
| |
|
| | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 11:40 | |
| | Jenže zrovna ty si vždycky tak nějak naběhneš
Jinak třeba v Praze na dráhu 24 je pojížděčka C taky asi 1300m od prahu, když od toho odečteš bod dotyku, cca 300m za prahem, tak máš taky kilák, a vyjíždí se tam menšíma tryskáčema (B737-500, 700, A319) celkem běžně.
|
| |
|
| | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 12:08 | |
| | Naváži tady takovým jiným dotazem - Radime, když jsi s velkou mašinou na přiblížení už těsně před přistáním a stalo by se ti, že přeletíš to vyznačené místo dotyku těmi čárami, to znamená, že automaticky opakuješ? Nedavno jsme to rozebírali, pak jsem něco dohledával v ATPL, ale nenašel jsem relevantní odpověď (možná jen neumím správně hledat). Chápu, že když jsi 200m za tím, tak není co řešit, ale třeba když víš, že to bude o kousek? Zajímalo mě z praxe, jak se tohle řeší. |
| |
|
| | | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 12:19 | |
| | Radimovi se tohle nestane,jenom strojníkům tečka a končím diskusi)) |
| |
|
| | | | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 12:32 | |
| | A kdyby náhodou se to stalo, tak platí pravidlo číslo jedna |
| |
|
| | | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 12:37 | |
| | Nevím jak osobně Radim, ale vidím celkem často, že oblast dotyku piloti "přeplavou" a nezřídka kdy se jim to podaří přilepit až něke kolem poloviny dráhy a nikdy jsem nezažil, že by kvůli tomu opakovali. Aspoň za sucha ty moderní éra mají fakt slušnou brzdící rezervu. Zvlášť teď v těch vedrech jim to často těsně před dotykem hezky vyplave a nechce sedat |
| |
|
| | | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 12:56 | |
| | 200m není žádný problém, kvůli kterému bys měl dělat G/A. Dotknout se musíš v dotykovém pásmu = touch down zone, která je dlouhá, pokavad se nepletu, 900m/3000ft od prahu dráhy. Pak teprve musíš dělat G/A.
Pár long-flarů jsem měl (lidově řečeno dlouhá výdrž - přeci jen ty éra jsou plachťáci), ale za TDZ ještě ne. G/A z tohohle důvodu se občas udělá, ale častější je kvůli nestabilizovanému přiblížení. Ono koneckonců při dobře stabilizovaném přiblížení a normálních podmínkách (tedy bez zadního větru) a při správné pilotáži "long flare" tolik nehrozí. |
| |
|
| | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 14:13 | |
| | najdu někde ty hodnoty délky dráhy k výjezdům oficiálně publikované? V AIPu to není leda to odměřit pravítkem dle mapky
Jinak malý rozdíl oproti Kolínu (nikoliv nad Labem) je je že ten výjezd C v LKPR je tzv. "rychlý" - mírná zatáčka ve směru a ne 90 st. jak v Kolíně.
Jinak v Praze se mi několikrát stalo že pilot chtěl evidentně opustit dráhu 24 výjezdem C ale realita byla pak jiná a uvolňovali jseme dráhu přes D |
| |
|
| | | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 14:28 | |
| | Nejrychlejší je fakt to oměření např. v google earth Oficiálně to asi přímo publikované není, nicméně u každého nájezdu na dráhu by měla být vždycky tabulka, kde je napsána dálka dráhy od daného křížení na každou stranu. |
| |
|
| | | | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 14:50 | |
| | to vím podívám se na cedulku |
| |
|
| | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 13:15 | |
| | To nemůžeš takhle napsat: "včera jsem byl v Kolíně..." a ten nadpis nahoře.
Sem málem ucvrk´, když jsem si představil, jak nějakéj Érbus voře trávu na nově opravený světelný dráze v LKKO !!
|
| |
|
| | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 13:24 | |
| | Prádlo jsi už vyměnil? Ale Kolín má 900 m tak by to dal |
| |
|
| | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 14:00 | |
| | Podceňuješ význam slůvka "málem."
A ano - dá se předpokládat, že kolínských 800m by stačilo. Co by ale z té osvětlené dráhy, na kterou jsou Kolíňáci tak pyšní, zůstalo poté, netřeba zdůrazňovat... |
| |
|
| | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 14:17 | |
| | málem může znamenat třeba hnědý proužek
PS: a Kolín má 900 m |
| |
|
| | | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 14:36 | |
| | AN 24/26 by tam hladce přistála, opět odletěla a nic nezničila.....Totéž i Jak 40......
...a nemůž si odpustit sem nepověsit jedno památné přistání...sice už mašina neodletěla, neb zůstala v muzeu, ale stejně,není to paráda, když se to umí!
http://www.youtube.com/watch?v=9RPOCd4g7Fs
...a takhle nějak by mohlo vypadat přistání IL62 v Kolíně)
http://www.youtube.com/watch?v=3EP2fgosJ0A
Jóo, holt ruska technika je ruská technika))) |
| |
|
| | | | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 14:52 | |
| | Это техника
dnes by bohužel nikdo neměl koule na to to oficiálně povolit ... |
| |
|
| | | | | | A319-132 délka přistání pod 1330 m 7. 8. 2013 / 19:14 | |
| | No, určitě by muto stačilo. Po dotyku a vysunutí ground spoilerů by se bořily podvozky, až by odešly do věčných lovišť a pak už je jenom pár metrů do zastavení
I když je pár A320 s vozejčkem na kterym jsou 4 kola,... |
| |
|
|