| | | Nástupce Concordu. 29. 7. 2013 / 21:23 | |
| | | |
|
| | | Nástupce Concordu. 29. 7. 2013 / 21:26 | |
| | A co by jsi chtěl? Jako je to hnusné ale tady nejde o vizáž, nýýýbrž o co nejmenší odpor, což myslím splňuje celkem dobře. |
| |
|
| | | Nástupce Concordu. 29. 7. 2013 / 21:27 | |
| | | |
|
| | | Nástupce Concordu. 29. 7. 2013 / 21:29 | |
| | Ano, nástupce Concordu se blíží... už asi 40 let v kuse. Všecko jsou zatím studie/dohady/pokus/kecy. Až se to poprvé odlepí od dráhy, bude teprve čas o tom psát články a dělat závěry. |
| |
|
| | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 00:15 | |
| | Vzhledem k tomu, jakým způsobem plyne čas (aspoň podle mojí prosté představy), tak bych řekl, že se nástupce Concordu nemůže vzdalovat, nebo jo? |
| |
|
| | | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 09:31 | |
| | ale jo .. s každou ekologickou novátorskou daní, ekologickým nařízením a podobným EU-nesmyslem se něco, co bude lítat nadzvukově, vzdaluje |
| |
|
| | | | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 10:04 | |
| | nadzvukové letectví je na horizontě ...
Dotaz na rádio Jerevan: Říká se že, komunismus je na horizontě, a co že prý je ten horizont. A rádio Jerevan odpovědělo, že horizont je ona pomyslná čára na obzoru, která se tím víc vzdaluje, čím více se k ní přibližujeme. |
| |
|
| | | Nástupce Concordu. 29. 7. 2013 / 21:46 | |
| | 60 milionů liber? Napadají mě nápady jak je investovat smyslplněji - například provést technologické úpravy na starém Concordu aby mohl opět létat.
|
| |
|
| | | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 16:03 | |
| | 60 milionů liber? v leteckém průmyslu pakatel .. tolik nestojí ani B737 ... |
| |
|
| | | | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 16:15 | |
| | Zajímavý...
Já tady koukám na ceníky a za za 60 miliónů liber bys pořídil v pohodě 2 nový -800, nebo třeba dvě relativně nový 747-400, nějakých 15 kousků starších 757-200, dokonce i na Dreamliner bys měl, kdybys drobnoulince přihodil |
| |
|
| | | Nástupce Concordu. 29. 7. 2013 / 22:01 | |
| | Hele spíš to vypadá, jako Mjasiščev M-50. |
| |
|
| | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 00:12 | |
| | | |
|
| | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 06:09 | |
| | Taky ten rok pro zkoušku v dnešní době trochu daleko né?
Jen nás tady "dole" ( myslím v pracovním procesu ) nás přesvědčují , že v rámci úspor se má využívat videokonference tak proč se tak chtějí rychle přemísťovat po zeměkouli , nebo to bude i pro dovolenou?
No prostě vývoj nejde zastavit ............ |
| |
|
| | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 10:20 | |
| | Kdybys trochu sledoval zpravodajství a tím nemyslím bulvární bláboly na novinky.cz, tak bys véděl, že různých studií na téma nástupce Concordu tady bylo už mraky a vždycky to končí na tom, že ekonomicky to nevychází a že v dohledné době žádný reálný nadzvukový dopravní letoun (kapacita nad 100 lidí) rozhodně nebude a maximálně se objeví nějaký bussines jet pro pracháče. Takže je úplně zbytečné se pozastavovat nad tím, že je nějaký návrh hnusný. |
| |
|
| | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 10:34 | |
| | | |
|
| | | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 11:36 | |
| | No tak to mě pos*r... -_- |
| |
|
| | | | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 11:55 | |
| | Ty děláš, jak kdybys teď vylezl z jeskyně To není nic nového. Navíc takového "létajících aut" bylo předvedeno už mraky a je to jen kuriozita. Je to letadlo trochu vytvarované jako auto, ale nikdy s tím nikdo jako s autem po silnicích jezdit nebude. |
| |
|
| | | | | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 14:04 | |
| | No, to bych si dovolil trochu oponovat, s některými (staršími) se jezdí - z garáže na letiště a tak podobně. Ne že by to bylo nějak časté, ale v zásadě se s tím na silnících jezdí už teď. |
| |
|
| | | | | | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 16:12 | |
| | No viděl bych to podobně, jako větroň s demontovanými křídly na přívěsném vozíku za autem |
| |
|
| | | | | | | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 18:01 | |
| | Samozdřejmě o těch "létajících" autech vím.. Ale prostě bych radši na obloze viděl Concorda. A né nějakou bestii... Prostě je mi toho líto,co se dneska vyrábí.. |
| |
|
| | | | | | | | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 21:40 | |
| | co hodlas udelat pro to, abys na nebi toho Concorda videl? |
| |
|
| | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 22:21 | |
| | Nepodceňuj dnešní mládež, třeba si jednoho postaví! |
| |
|
| | | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 18:45 | |
| | https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AKXimL_bQ3k
škoda jen, že je v modelářském nebi |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 20:30 | |
| | To byla nějaká systémová chyba - něco tam vyrobil špatně, upadly mu oba motory. |
| |
|
| | | | | | | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 20:45 | |
| | Stáří nezastavíš a ekonomiku už vůbec ne. Dnes si prostě žádná aerolinka nemůže dovolit dotovat z ostatních linek normálními letadly provoz sice krásného, ale rozežraného veterána. Někde jsem četl informaci, že když ještě BA provozovaly Concordy, tak snad 75% všech výdajů na údržbu celé flotily letadel, šlo jen na Concordy (kolik jich měly, 6-7kusů?) a za zbývajících 25% zvládaly udržovat ostatní desítky letadel jiných typů, co měly ve flotile. Pokud to tak nějak bylo, tak to opravdu není ekonomicky reálné. |
| |
|
| | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 20:53 | |
| | No jestli to tak opravdu bylo tak je to přímo šílený!! |
| |
|
| | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 20:59 | |
| | A nejsou náhodou i jiné "dvigatěly" než originální Olympusy? S menší spotřebou při zachování rychlosti?
Technologie jsou přeci o dost dál. Udělaly opravdu velký krok ve vývoji. A není nutné mít takový počet letadel ve flotile. Stačí jedno na reprezentaci aerolinky a exklusivní lety. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 21:18 | |
| | To by si řekl asi každý laik Jenže v reálu je to právě naopak. Každý typ letadla v aerolince přináší kromě nákladů za konkrétní provoz každého letadla, které se násobí počtem kusů, také obrovské paušální náklady na certifikace, sklad náhradních dílů, vedení dokumentace, školení posádek atd. a ty paušální náklady jsou prakticky stejné bez ohledu na počet daného typu ve flotile. Jediným způsobem jak to ekonomicky utáhnout je právě rozpuštění těch paušálních nákladů do co nejvíce provozovaných kusů daného typu. Takže provozovat jeden Concorde by ve skutečnosti bylo v nákladech na jeden let mnohonásobně dražší, než jich provozovat šest To je taky důvodem, proč se do toho zatím žádná aerolinka ani skupina nadšenců nepustila a s největší pravděpodobností ani nepustí. To by si mohl dovolit možná tak nějaký ropný šejk a i pro něj by to byla pěkná pálka. Co se týče ekonimičtějších motorů, kdo zaplatí jejich vývoj pro jeden kus letadla? Žádné podobné motory pro civilní letadlo v současnosti prostě neexistují. Jediná možnost by byla použít a modifikovat nějaké existující vojenské motory, jenže tam s ekonomikou taky asi zrovna nevyhraješ. Bohužel ať se to vezme z jakékoliv strany, tak je zcela nereálné, že by se Concorde vrátil do vzduchu. Kdo by zaplatil neskutečné peníze za nějaký exkluzivní let? Když existovalo pravidelné spojení, využívali ho bohatí lidé na relativně běžné cestování, většinou neletěli jen proto, že chtěli letěk Concordem. Ti bohatí lidé ale nejsou obvykle leteckými nadšenci, aby platili ještě podstatně vyšší ceny, než dříve jen za to, že doletí odnikud nikam, ale Concordem A reprezentace aerolinky? No, to by byla reprezentace mrtvoly, protože by jim nezbylo na provoz ostatních letadel. Jedinou ekonomicky přijatelnou reprezentací by bylo zapíchnout si naleštěného Concorde na stojan před své sídlo. Ale létat s ním, ani omylem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 21:32 | |
| | Díky za vyčerpávající vysvětlení
Já si to tak nedovedu rozebrat do detailů z ekonomického hlediska
Nezbývá než doufat že se někdy na obloze objeví něco opravdu krásného jako Concorde. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 31. 7. 2013 / 21:46 | |
| | este stale sa moze dat dokopy TU-144 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 1. 8. 2013 / 08:39 | |
| | S těmi novými motory co lítali pro NASA to už podle mne bylo použitelné letadlo. Dokonce vlastně létalo déle než Concorde i když nevozilo lidi. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 1. 8. 2013 / 09:06 | |
| | No a právě to vožení lidí je ta největší pecka.
Protože dostat do vzduchu unikátního proudového super veterána jako je třeba Avro Vulcan, to se dá, i když to stojí nepředstavitelné úsilí a prostředky. A tak by do vzduchu šel dostat i Concorde.
Ale prohnat ho pak ještě všemi pojištěními, provozní ceretifikací atd. atd. atd., aby mohl LEGÁLNĚ vézt jen jednoho jediného platícího cestujícího - je už neřešitelné. A v tom je jádro konkordího pudla. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Nástupce Concordu. 1. 8. 2013 / 09:22 | |
| | To je ekonomicky snad ještě horší Jedině že by zase sloužil jako experimentální letoun pro testování součástí při nadzvuku. Ale to nebude nic pro veřejnost. |
| |
|
| | | | | | | | Nástupce Concordu - létající auto (nebo autící létadlo) 30. 7. 2013 / 18:04 | |
| | | |
|
| | | Nástupce Concordu. 30. 7. 2013 / 22:51 | |
| | No, tam snad ani nejde tolik o to letadlo, jako o ten motor. Kdysi jsem o něm četl, jako o hypotetickém stroji, co umí získat kapalný kyslík z atmosféry. Jestli to už umí, tak to celkem novinka je. No, dobře půl roku stará... Ale je to větší novinka jak pokus o další Concorde. |
| |
|
| | | Nástupce Concordu. 1. 8. 2013 / 09:54 | |
| | | |
|
|