| | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 00:58 | |
| | Příklad chtěl bych vědět kudy poletím linkou z LKPR do EDDK
1) vím že budeme startovat z RWY 30
2) budeme sedat na 14 L v Kolíně
můžu nějak zjisti či odhadnout přes jaké body poletíme? |
| |
|
| | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 08:11 | |
| | Dej si to do routefinderu. A výsledek může byt jedna z mnoha moznosti kudy poletíš.realita,bude prakticky vždy jiná. |
| |
|
| | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 09:08 | |
| | no právě chtělé by to něco co zohlední i dáhy. Jaký rozsah FL tam dáváte pro takhle dlouhé tratě?
¨
292.8 nautical miles |
| |
|
| | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 09:34 | |
| | jaký dráhy? ono to nesouvisí ani tak s dráhami ... ale se spoustou jiných věcí. |
| |
|
| | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 09:48 | |
| | no pode mne tedy velmi záleží na jaký dráze přistávám tedy ... podle toho bude dělat přiblížení ... pokud budu od západu sedat na 06 nebo nebo na 30 či 24 tak je to velkej rozdíl ... taky se to projeví na délce letu i takto krátkých skoků ... |
| |
|
| | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 09:59 | |
| | Proč by mělo při plánování trati záležet na dráze? Přiblížení bude provádět stejně až dle instrukcí ATC, bez ohledu na plánovanou trať. A jak víš, z jaké RWY budeš vzlétat a na jakou budeš přistávat? |
| |
|
| | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 11:02 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 11:05 | |
| | Hmm.. za dvě hodiny, než tam doletíš, může být situace úplně jiná.
Začíná mi to připomínat diskusi na téma GPS... ach jo. |
| |
|
| | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 11:10 | |
| | může samozřejmě, ale většinou nebude |
| |
|
| | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 12:53 | |
| | tohle jsi nemyslel vážně, že ne..? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 13:10 | |
| | No, vítr se ti může změnit i několikrát za hodinu Ale záleží na tom, co je to za destinaci. Někde je téměř stabilní z jednoho směru, jinde se točí. Na to bych opravdu nespoléhal. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 17:26 | |
| | OK tak z praxe - kolikrát za hodinu se otočí dáha Ruzyni? Několikrát ???? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 18:57 | |
| | Kdyz jdou bouřky, tak ti budou dráhu měnit co půlhodinu.
to se jak blb chováš umyslne, nebo si na blba hraješ? Tady ti to ctyri lidi vysvětlují (z toho cca dva přímo z oboru) ale ty tu proste meleš svoji... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 19:02 | |
| | To tlačítko není až tak blbej nápad A výjimečně by nebylo na tebe |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 19:34 | |
| | A bude to tlačítko mit gpsku? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 19:33 | |
| | hele ja nerozporuji ze se draha za 45 min nezmeni ale vetsinou ne. pokud se zmeni za hodinu nekolikrat je to podle mne extremni pripad ktery se moc nestava to je cele. a z praxe co litam jako cestak se to nestalo, ale samozrejme muze se to stat, ale vetsinou se to nestane a sednu si v letadle na tu spravnou stranu a pristanem tam kde jsem si to zjistil z ATISu ver nebo ale pro tyhle kratke trate to funguje... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 20:46 | |
| | Na Ruzyni nevím, ale u nás se to stává celkem běžně. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 21:34 | |
| | u vás je to ale trochu jiná písnička..
vy sice máte dráhu v užívání, ale lítá se (pokud to provoz umožňuje) ze směru příletu, nebo se odlétá z dráhy cca tím směrem, kterým let pokračuje (HLV/Odnem RWY 10, Tumka 28)..
...výhoda vesnických letišť.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 23:23 | |
| | No provoz to omezuje málokdy, ale vzhledem k tomu, že vesnická dráha není nejdelší, omezuje to zase vítr. Málokdy to berou s větrem v zádech, většina jich to oblétá proti větru. A to je to, oč tu běží |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 22:08 | |
| | Kde je u nás u tebe? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 23:26 | |
| | Aha, na jiném fóru mám v nicku obsaženo "Brno" a nedošlo mi, že tady ne . Takže tedy "u nás" = Brno |
| |
|
| | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 11:19 | |
| | nikdo tě nenutí odpovídat je to dobrovolné. Měl prostě zajímalo jak se to plánuje to je celé |
| |
|
| | | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 18:15 | |
| | Ale vždyť ti tragéd odpověděl správně! Jen mi přijde, že to opět nechceš přijmout.
Ano, občas se i v ATC FPL vyskytně příletová či odletová trať. Ve většině případů ale ne a tak je to z tohole pohledu úplně jedno. Proč to tam taky dávat, když - třeba v Amsterodamu - je můj osobní rekord tři výměny drah (sedli jsme až na čtvrtou).
Do OFP (operational flight plan, tedy navigační příprava pro posádku) se přílety a odlety včetně dráhy dávají, ale to je jen odhad a v případě nejasností se tam dává konzervativní varianta (při odletu z PRG na západ třeba dráha 06), protože se z toho určuje spotřeba paliva. |
| |
|
| | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 13:57 | |
| | Tak zavedeme to tlačítko Vyjímečně ne na tebe |
| |
|
| | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 10:02 | |
| | Jenže koncový bod bude vesměs a většinou pro všechny varianty drah stejné. Např. v Praze můžeš z BALTU na všechny dráhy. takže trať ti bude končit třeba na BALTU.
|
| |
|
| | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 10:09 | |
| | nechci rýt, ale Baltu je pro odlety..
Lomki pro přílety.. |
| |
|
| | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 10:20 | |
| | Jen ryj ...
... ja byl tak zmatenej novým vzhledem lis.rlp.cz ... ze jsem omylem koukal na sidy a ne na stary |
| |
|
| | | | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 17:06 | |
| | Na odlety je přeci BANAS a DONAD. |
| |
|
| | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 09:47 | |
| | EDDK 230720Z 15004KT CAVOK 24/17 Q1014 NOSIG, Dlouhé ? |
| |
|
| | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 09:49 | |
| | | |
|
| | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 10:00 | |
| | Předem to nezjistíš. Ale jestli máš smartphone a budeš u okýnka, můžeš sledovat trasu on-line. |
| |
|
| | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 10:13 | |
| | Dráha pro vzlet a pro přílet je info stejně k ničemu..
Letový plán obecně začíná posledním bodem SIDu a končí prvním bodem STARu..
To, co je mezi tím se dá naplánovat pomocí právě rfinderu, který ti tu linkoval už Tragéd.
Nicméně i to je jen "zbožné přání".. Beztak poletíte podle instrukcí řídících, čili se může klidně stát (záměrně přeháním), že proletíte nad Donadem a odtud dostanete direct FAF 14L (nebo na dráhu v užívání v Kolíně n. R.), čímžto se dost výrazně odchýlíte od původně plánované cesty.
Trať letu závisí zkrátka na spoustě věcí a dopředu říct, kudy přesně poletíš v dnešní době a hustotě provozu (aktivované vojenské prostory po cestě nevyjímaje) nelze. |
| |
|
| | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 11:04 | |
| | Nicméně díky za odpovědi budu se dívat a koutakt jaké body nalátáváme alespoň má člověk nějaké varianty |
| |
|
| | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 11:21 | |
| | Nebo se podívej na několik stejných letú na flightradar a z nich vydedukuj pravděpodobnou trať. Po přistání se tam můžeš podívat podle čísla letu, jak jste to letěli ve skutečnosti, a pomocí map zkusit trať zrekonstruovat. |
| |
|
| | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 11:36 | |
| | | |
|
| | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 26. 7. 2013 / 16:14 | |
| | Ono s tim dct FAF nejsi uplne daleko od pravdy.
Posledni dobou casto volaji z mnichova acc na odlety z prahy na dct NORKU a to dost brzo (masina vetsinou je jeste na spojeni s app), a na norku zacina star....to uz je slusna "dalnice" a naprimka pres cele nemecko
O preletech v FL320A nemluve, tam byva NORKU temer vzdy. |
| |
|
| | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 17:29 | |
| | Přihlaš se do Integrovaného Briefing systému ŘLP, a můžeš si prohlížet aktuální flightplany příletů a odletů. Pak si s sebou vezmi na letiště noťas a můžeš se na aktuální plánek příslušného letu podívat. |
| |
|
| | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 17:38 | |
| | notebok mám pokaždý i připojení. Díky doteď jsem používal jen AIP a NOTAM díky ještě jednou |
| |
|
| | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 21:06 | |
| | Rozumím tomu dobře, že je teda možno ze stránek http://ibs.rlp.cz/ vyčíst letový plán linkových letadel?
Pokud ano, tak kde to prosím na těch stránkách najdu? Ať jsem se díval, jak jsem se díval, tak jsem to našel |
| |
|
| | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 21:23 | |
| | Musíš se zaregistrovat. Veřejné to není. |
| |
|
| | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 21:23 | |
| | Musíš si ŘLP požádat o login ke vstupu do systému. Pak se ti nahoře v záložkách objeví Plánování letu/Asta II. |
| |
|
| | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 23. 7. 2013 / 21:25 | |
| | Super, díky
PS: nevadí že jsem "pilot" jen z jednoho procenta? -> to jest je FSX "pilot" |
| |
|
| | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 24. 7. 2013 / 00:03 | |
| | Ne, teda pokud ti ŘLP uzná místo zdravotní prohlídky jen potvrzeni o bezinfekčnosti vystavené zákonným zástupcem. |
| |
|
| | | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 24. 7. 2013 / 09:30 | |
| | plus přinést ranní moč... |
| |
|
| | | | | | | Kde zjistím IFR trasu daného letu 24. 7. 2013 / 09:35 | |
| | jinak to registrují velmi ochtoně a rychle už mám přístup |
| |
|
|