| | Aero 45/145 do FSX - práce pokračujú-nové obrázky-Paul pýta priemer vrtule 19. 7. 2013 / 21:43 | |
| | Edit:
S odkazem na technický manuál vrtulí řady V-410 (oddíl I-2, str. 60 dokumentu pdf)
http://www.aviapropeller.cz/pdf/manuals/E-1652.pdf
a bulletin EASA o certifikaci vrtulí Avia (strana 5, článek 4)
http://www.easa.europa.eu/certification/type-certificates/docs/propellers/EASA-TCDS-P.024_AVIA_--_Propellers_Ltd._V_410_series_propellers-01-14072009.pdf
lze konstatovat:
Ao-45 byla vybavena 2 motory Walter Minor 4-III (105 k) s původně jen na zemi stavitelnými vrtulemi, jejichž typ se mi nepodařilo ověřit, pravděpodobně to ale v séroové výrobě byly už V-410.
Některé prameny uvádějí, žeto byla Avia V-401, ale jiné potvrzení existence této vrtule a její parametry se mi nikde nepodařilo najít. Vrtule Avia V-402 ale exstovala (montovala se na W-Minor 4-III na prototypu XL-40 Metasokol), stejně jako třeba V-406. Dá se tedy předpokládat, že pokud nějaká V-401 existovala, mohla se na prototypu Ae-45 skutečně zkoušet.
Později se ale na Ae-45 standardně montovaly vrtule Avia V-410 různých verzí, nakonec elektricky stavitelné V-410E (stejně jako pak i na na Metasokol). Stejné vrtule V-410-E se používaly i u pozdější verze Ae-45S a nakonec i na Ae-145, vybavené motory M332 (s nízkotlakým vstřikováním). Vrtule se lišily průměrem, rozdíl ale nebyl velký.
Takže (viz odkazy výše):
Ae-45 a Ae-45S měly vrtule V-410 (verze?) o průměru 180 cm
a
Ae-145 měla vrtule V410E o průměru "minimálně" 195 cm
(pokud by to bylo potřeba, přeložím to do angličtiny později) |
| |
|