FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Problém v LKPR Jeden příspěvek | Celý strom
Problém v LKPR   7. 7. 2013 / 09:02
Antek
Nazdar všichni,má někdo zprávy o problému při přistávání,myslím že to bylo 5.7
 

Problém v LKPR   7. 7. 2013 / 11:04
Anacron
Není to toto? To, ale bylo 5.7. publikováno, stalo se to 28.6. http://aeroweb.cz/clanek.asp?ID=3861&kategorie=30
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 09:48
JM   
A mě bylo divný, že ten den přilítly dvě korejský 747 po sobě
 

Problém v LKPR   9. 7. 2013 / 23:58
BlueEye
Celá situace, včetně ATC je zachycena zde: http://www.youtube.com/watch?v=9LFKhogBD88
Obrázek o tom, kdo situaci zavinil si udělá každý sám...
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 09:37
Mike76
fascinuje mne ten klid řídícího...
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 10:15
BlueEye
Tak ona ta 747 ještě neměla povolení k přistání. Pravda ale je, že okamžitý vzlet vypadá jinak, než co předvedli Emiráty...
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 10:21
Mike76
což jse samozřejmě narosto správně že zachoval ledovej klid a udělal to jak to udělal ...
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 11:54
Algy   
A není ten věžník za to placenej? Vždycky jsem měl za to, že řídící letového provozu tam sedí proto, aby řídil letový provoz.
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 12:41
Tragédie v JRD
teďkon se z toho ale věžník úplně podělá, když ho náš gps-expert pochválil
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 13:21
Mike76
Opět se ptám už máš letenky do německa? O něco jsi se vsadil a já sázku přijal.
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 18:41
kuma   
Hele, já to zkoušel hledat a nějak nenašel - mohl bys sem dát odkaz, kde je napsaná ta sázka, kterou tady tak zuřivě vyžaduješ? Dík!
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 18:54
Stew
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=468200&lan=0
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 22:36
Mike76
Děkuji za odkaz. Nic zuřivě nevyžaduji jen je podle mne obvyklé, že pokud sám nabídnu sázku tak ji dodržím jako chlap. Nebo ne?
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 01:45
Fishbed   
hlavně ať nezapomene GPS že?
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 23:22
kuma   
Aha, já to hledal v jiným stromu, nevzpomněl jsem už, co všechno ty poslední diskuse zaplevelily.

No - i tak nikde nevidím slib, že si Tragéd půjde dneska koupit letenku a poletí kvůli týhle píčovině do němec a zpátky. Sázku vidím v tom, že pokud poletí do Německa - a nikde tam po něm nebudou chtít pas, tak to veřejně přizná. No - a pokud ten pas tam po něm budou chtít (aniž by jim ho sám nabízel), tak tu letenku uhradí Mike76. Vidíte to někdo jinak?

A vidíte někdo důvod, proč tady Majk povykuje "páč jsi ještě neletěl, tak jsi nedodržel sázku!" ?? Já teda ne.
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 00:34
Mike76
Tak teď jsem se fakt zasmál. Já nic po nikom nechci. Sázka typu když budu chtít tak jo a když ne tak nic to opravdu není sázka... To je maličko jednostranné, ale v pohodě pobavilo mne to jak jsi mi to super vysvětllil. Když se mi to bude hodit tak poletím a když ne tak ne. Teď to vypadá že ne tak ne díky moc
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 00:38
Mike76
Ještě měl letět Admin ale ten hnet cuknul zpět ale alespoň to napsal
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 10:10
Admin
No cuknul, protože SONP napsal, že to je pravda. Tak se přece nebudu sázet, když bych to projel, no ne? Potom několik dalších potvrdilo, že máš pravdu. Ani já nechápu, co by se Tragédovi stalo, kdyby uznal, žes měl pravdu. I když s tou GPS zase nemáš pravdu ty a uznat to nechceš, takže si nemáte co vyčítat. No aspoň je tady legrace.
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 10:13
kuma   
Tak, tak, MIke76 nám sem vnesl nového ducha a při jeho zabejčilosti se s ním ještě hodně nasmějeme...
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 10:20
Admin
Doktore, na tebe to platí taky, s těma bránama. Ostatně, není to nic novýho:

...a já jsem se divil, jak bohatý lidi se dovedou celý večír bavit třeba o tom, že za městem je lávka a tam u tý lávky před třiceti lety byl topol, a teď to začalo: jeden říkal, že tam nebyla ta lávka, že tam byl pouze ten topol, a druhý, že tam nebyl topol, a že tam byla ne lávka, ale jen prkno se zábradlím... a tak vydrželi upíjet pivo a bavit se na tohle téma a křičet a nadávat si, jakoby ale všechno naoko, protože užuž proti sobě přes stůl křičeli, že tam byla lávka a ne topol, a z druhé strany že tam byl topol a ne lávka, ale pak si zase sedli a bylo všecko v pořádku, to křičeli jen proto, aby jim líp chutnalo pivo, jindy zase se přeli o to, jaké pivo je v Čechách nejlepší, a jeden že protivínský, a druhý že vodňanský, a třetí že plzeňský, a čtvrtý že nymburský, a krušovický, a tak zase na sebe křičeli, ale všichni se měli rádi a křičeli jen proto, aby se něco dělo, aby nějak zabili ten večerní čas...
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 10:21
mirda   
Pecka!!
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 10:38
kuma   
Tak, tak !!!
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 10:54
Gripen
Takovýhle úryvky mi připomínají to, jak vypadají teď maturity z češtiny. Tohle je co? Obsluhoval jsem anglického krále - B. Hrabal?
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 11:01
Admin
No jistě, takže Gripen z češtiny bez ztráty bodu.
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 11:58
Mike76
Já ho nenutíl aby se vsázel on to nabídl sám
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 23:24
kuma   
Jinak je kouzelný, kolik stromů a témat s touhle kravinou Mike76 už zapatlal... Chjo...
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 14:18
kuma   
No já nevím, jestli on to nebyl ten samej věžník, kterej Emirates na tu dráhu poslal - a zastavil ho tak pozdě, že mu čumák koukal do dráhy, takže 747 musela opakovat. Samozřejmě Emirates se vlekly jako smrad, když měly odstartovat okamžitě, zastavily - a pak se rozljely, což není správně. Ale i kdyby po tom pokynu začaly dávat plyn už na pojížděčce, bojím se, že by to stejně nešlo stihnout. Takže - nejsem expert a proto si netroufnu soudit, jestli je ten věžník hrdina, nebo pachatel.
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 14:45
Fishbed   
ani hrdina ani pachatel...je to prostě věžník...a jak psal Algy, je to jeho práce
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 15:16
Mike76
padouch nebo hrdina všechno jedna rodina... všiměte si že pak byl věžník vystřídán alespoň mi to tak přijde podle hlasu
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 15:28
Rychlokvaška
Jen taková drobnost - některé aerolinky nemají podle SOP možnost dělat tzv. rolling takeoff (bez zastavení). Krom toho může být taky tisíc jiných důvodů, proč není možný vzlet provést hned, přesto, že to tak před 10 sekundami ještě vypadalo.
Čímž nechci nijak hodnotit tuhle konkrétní situaci, nebo kritizovat debatu.
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 15:34
Mike76
to mne velmi zajímá jak je to s tím najetím na dráhu bez zastavení - například German Wings nebo Lufthansa to dělá běžně. Na to je nějaký speciílní postup? Je mi jasné že musí mit předem udělaný check list, letadlo ve správné konfiguraci atd ...

 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 15:51
Rychlokvaška
Rolling takeoff je preferovaný způsob vzletu, hlavně z důvodu co nejnižší doby využití dráhy daným letadlem. Uvidíš takhle vzlétat většinu letadel. Obecně to doporučuje i výrobce. Ale jsou aerolinky, které to nemají z různých důvodů jako povolený postup.
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 16:01
BlueEye
Zdravim strojníka! Když tak koukam na tuto situaci, napadá mě taková (asi hloupá) otázka. A to:
Jak by se postupovalo, kdyby Emiráty už započali se vzletem a blížili se (dosáhli) V1, ale 747 již byla těsně před dosednutim (nad prahem dráhy)... Předpokládám že v tuto chvíli je G/O 747ky noční můrou pro ATC a 777 už nemůže přerušit vzlet...
Je to možná hloupá otázka, ale jak řikám, jsem prostý FSpilot, takovej flyboy Eda
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 16:07
Rychlokvaška
Jo, to je přesně noční můra pro piloty a hlavně ATC a něco o čem se teď aktivně debatuje v USA, kde se to stává dost často (oni jednou pochopí, jak to s těma povoleníma dělat). Většinou to jsou úhybovky na poslední chvíli a nevypadá to moc pěkně. Ve spoustě případů byl aktivní úhybný manévr pilotů (bez instrukcí ATC) to jediné co zabránilo kolizi. Problém je taky v tom, že v těchhle situacích není TCAS díky různým inhibits zase tak moc užitečnej.

U nás na Gatwicku to např. vyřešili tak, že z goaround procedury místo straight ahead climb 3000ft, udělali 1nm inbound or 2000ft, whichever comes later, turn left hdg 180 (což je vlastně o 90 stupňů pryč), climb 3000ft. Separace z toho vycházejí pohodové.
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 16:10
Rychlokvaška
Někdy se to taky dá řešit "land after" povolením (pokud to umožňují postupy letiště a aerolinky, počasí, dráha, atd.), ale to musí být plánovaný trochu dřív, než dojde k podobné situaci. No a v neposlední řadě nastupuje taky rozhodnutí posádky a tzv. šedá zóna za kterou je tak královsky platí, jestli není nakonec bezpečnější to posadit.
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 16:19
BlueEye
Díky za vysvětlenou, to vychýlení se z osy dráhy při G/O je logické, avšak může nastat situace kde to třeba z ruzných důvodu nelze (blízkost hor, jiné překážky, jiný provoz u paralerní dráhy atd.)
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 20:12
OKMAR
Ahoj, taky zdravím strojníka
.... ehm jsem tady mlíčňák, teče mi mlíko po bradě, teda spíš mlíčná mlha
- vzhledem k té posekané kukuřici v Šumperku

... ale podle mého více než laického názoru by právě k této situaci nemělo vůbec dojít, na to je tam věžník , aby to uhlídal, ne? Nebo se pletu?

dík Marian
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 16:08
Tragédie v JRD
Holt by éro nepokračovalo v ose dráhy. Pokud se nepletu, tak se to relativně nedávno objevilo i v pražských procedurách, že éro při takovém g/a má pokračovat nějakýczh 20 - 30 stupňů mimo osu....
 

Problém v LKPR   11. 7. 2013 / 09:59
nimbo
Variant pre Prahu je niekoľko. Závisí od niekoľkých faktorov(rwy in use, počasie,...), buď má vzlietajúce éro ešte malú rýchlosť, tak dostane rejected T/O a pristávajúci pôjde G/A, alebo ak má riadiaci odôvodnenú istotu, že mašina na dráhe odštartuje(rýchlosť okolo V1, alebo už dokonca rotuje), tak normálne vydá povolenie na pristátie. No a môže nastať ešte tá tretia a najhoršia možnosť, keď sú vo vzduchu obaja. Je to o to horšie, že každý je na inej freq. To sa potom rieši podľa vlastého uváženia tak, aby to bolo čo najbezpečnejšie. Od toho tam predsa všetci sú.
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 17:14
kuma   
To jo, ale nemělo by to pak být, že když věžník vyzývá k "immediate take off" a společnost toho letadla má předepsanou zastávku před nejetím na dráhu (nebo po line-up) tak by mu měl pilot říct "unable to immediate take off" - čímž by věžník věděl, že to nestihne a mohl by ho v takovémhle případě zastavit včas ?
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 17:17
Rychlokvaška
Jojo, to by mu říct měl...
Problém je, že někdy ani to nestačí...když jsme potřebovali v Kanadě 10 sekund na dráze na run-up test motorů (v podmínkách námrazy a po odmrazování se tak čistí lopatky od ledu), tak to dvakrát potvrdil a pak stejně poslal následný éro na goaround, protože mu to nevyšlo. A to měl na koordinaci času dost (věděl to už od pushbacku).
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 18:05
Mike76
Jsem si tak nějak myslel že tohle se děje jen na neřízených letištích, že je někdo na finále to druhej mu tam třeba vejde...
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 18:10
kuma   
Na neřízených letištích (kromě poslouchání hlášení na frekvenci) musí ten, co se chystá vstoupit na dráhu, sledovat pohyb na finále - a pokud tam někoho vidí, nemá co vstupovat na dráhu.

Mimo jiné toito je důvod, proč má cesna stát na "vyčkávacím" v úhlu asi 45°proti směru vzletu - aby pohled na finále nebyl zakryt křídly.

No a pokud ten pilot na finále nikoho nevidí přestože tam někdo je, tak je to slepoun a v kokpitu by ani neměl sedět...
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 18:17
kuma   
To máš recht, ale jestli se dobře pamatuju, tak mi jednou ve výcviku kdesi v němcích taky zaveleli "cleared to line up and Immediate take off" - a já se tam nějak mrcasil - a instruktor mne zdrbal, že pokud dostanu tento pokyn, tak musím vyrazit, nezastavit se - a odletět - a pokud to nemůžu nebo nedokážu atd, tak ale nesmím vjet na dráhu, musím zůstat stát před linii holdu a musím to nameldovat, jinak si koleduju o průser, že když je to "immediate", tak je to immediate - nebo nic. A jestli chci mít na zádech jiný éro, ať to zkouším, jinak nikdy.
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 18:32
Rychlokvaška
To jo, to si pamatuješ velmi dobře a to tě zdrbal správně a o tom vůbec žádná...immediate je immediate a o tom není žádná debata - buď můžu a potvrdím (u nás se vždycky pžedem ptají), nebo negativ a holduju dál.

U toho příkladu co jsem psal šlo o to, že to nebylo immediate a řídící věděl už s předstihem (a pak ještě jednou na holding pointu), že budeme potřebovat krom normálního ještě 10 sekund navíc a měl si na to vykoordinovat sekvenci. No ale buď se na to vyprdl, zapomněl, nebo to éro prostě třeba letělo rychleji a výsledkem byl zbytečnej goaround.

No a pak je tady spousta různých drobností, které nastanou při vstupu na dráhu a přidání výkonu, díky kterým se i při potvrzení immediate nedá nic dělat a éro zůstane stát - letím až jsem ready a přes to nejede vlak, provoz neprovoz.
 

Problém v LKPR   10. 7. 2013 / 18:40
kuma   
No a z toho v případě, o kterém se tady diskutuje, měly ty emirates říct "negative, unable to immediate take off" a zůstat trčet někde na posledním povolenéém holdingu, - 747 by sedla a pak by vše probíhalo hladce dál. Ale nebyl jsem tam a znám jen ty záznamy, na který jsou tady odkazy., takže kdoví jak to ve skutečnosti bylo...
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ