Žádný kompresor, prosím. S odkazem na příručku motoru M337 bych jen dodal, že M-137 je nekompresorová verze motoru M337 a dál je tam taky doslova, že:
... mazání motoru... není přizpůsobeno pro vysokou akrobacii a let na zádech.
V tom OK-ZRB ale byl M-137, nekompresorový, takže ty typy jsou (podle bulletinu LOM) :
M-337 A - základní přeplňovaný, omezeně akrobatický, lety na zádech nejou povoleny
M-337 AK - modifikace s úpravou olejového systému umožňující lety na zádech
M-137 A - základní nepřeplňovaná verze motoru M-337, plně akrobatická
M-137 AZ - modifikace M-137 A s možností instalace filtru sání
Je taky třeba počítat s tím, že "A" neznamená "akrobatický," ale "základní verze motoru" ! (např. M-322 A je základní neakrobatická verze čtyřválce, až M-322 AK je plně akrobatická).
Ty typy tady vypsané jsou ze současného bulletinu, takže jestli kdysi byly verze M-137, které nebyly plně akrobatické ("ne pro let na zádech" - jako je M-337A) - to nevím. |
|