FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
"Pád ultralajtu s katapultací" Jeden příspěvek | Celý strom
"Pád ultralajtu s katapultací"   17. 6. 2013 / 17:51
Mike76
"Pád ultralajtu s katapultací"

PS-28 Cruiser - OK-PSA



http://zpravy.idnes.cz/pad-letadla-v-uherskem-hradisti-d3i-/krimi.aspx?c=A130617_140714_zlin-zpravy_ras
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   17. 6. 2013 / 17:58
Madvlk   
Ještěže ten nadpis je v uvozovkách.....
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   17. 6. 2013 / 18:09
Mike76
Rádio Jerevan. ale katapultace u ultralajtu je tu prvně...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   17. 6. 2013 / 18:21
kuma   
No on to skutečně řekl ten chudák policajt, který asi nemá ánunk, co se vlastně stalo a jak záchranné systémy ULL fungují.


OT: dělají se mi mžitky před očima, když se v "newsspeechi" ohýbají známá slova a jen pro to, že ten, co mluví vlastně neví co povídá, vymýšlí neologismy. Jako třeba ta "katapultace" (a spousta dalších "..-kací"). Chudák čeština.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 06:48
Lukas.wz   
Tak on to stejně není UL a kdybychom to brali do detailu, tak by se tam katapultážní sedačka s trochou práce asi nainstalovat dala, viz. SKS-94..

Ale to jen tak ze srandy..
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 09:37
Aldaran
Chápu to dobře, že pán nevyskočil ale přistál i s letounem vybaveným záchranným systémem? Nebo šlo o nějaký zálet a opravdu měl na zádech padák?
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 09:38
Mike76
samozřejmě - dospělé letadlo a záchranný systém, proč za to zatáhl je otázkou ...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 09:44
Aldaran
Překvapil mne rozhovor na TV Noha kde soused říkal, že pilot přišel se sousedem a hledal letadlo...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 09:41
Tragédie v JRD
Podle fotek, jak letadlo leží - záchranný systém letadla.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 09:46
Swordfish   
údajně:
Pilotem pravděpodobně byl p.Kobrle a dělal zkušební let kde součástí byly i vývrtky.
Tentokráte od očitých svědků.. létal konfiguraci se zadní centráží.. (pod ocasem měl protivývrtkový padák) a vyskočil sám...

 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 10:04
Lowmick   
Tenhle eroplán vývrtky asi tak úplně nerad
http://www.uzpln.cz/cs/ln_incident/detail/305-zaverecna-zprava-jezero-jihozapadne-lkku

Jinak pokud je toto video z youtube opravdu z té nehody, tak pilot vyskakoval (nad letadlem není vidět padák). Co jsem slyšel, tak p. Kobrle to nebyl, ale je to JPP.
http://www.youtube.com/watch?v=azz_rMkIOBI&feature=youtu.be
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 10:45
Swordfish   
Joo na tu koupačku jsem si vzpoměl hned jak jsem to slyšel včera na radiu.Uvidíme co řekne vyšetřování.Díky za odkazy.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 14:27
MiG-21MFN
nevim, kdo je JPP, ale ja slysel PV
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 15:31
Lowmick   
Jedna Paní Povídala ano, PV ta paní také řekla
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 15:40
Swordfish   
Ale tak na té vývrtce se podle to videa shodnem ne ???
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 15:38
Lukas.wz   
Ale tady jde přeci o jiný éro..
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 17:34
Mike76
zdá se že vývrtky asi ne když to nevybere test pilot to kdo už ....

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=3835&kategorie=30
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 17:48
AJS
Tak on to mohl být test vývrtek s krajní zadní centráží, to je častý zabiják prototypů, kdysi na to dojela i Z-143
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 18:06
Koprik
.....hlava mi nebere, že ten nácvik předváděl fabrickej pilot nad zastavěnou oblastí.Proč to nedělal nad letištěm??? Mám pocit, že v letectví se pohybuje čím dál tím víc idiotů, snažících se pověst malýho lítání nadobro zničit. (viz. třeba ten letecký den v Trutnově, Delfín v Žatci...).Těm lidem, co to spadlo do zahrady, může být nějaká letecká fabrika a testování prototypu úplně u prdele......klidně tam mohli být venku děti, dědeček, babička....opět štestí v neštěstí.I když jsem letecký nadšenec, mám 2 děti a kdyby mi tohle spadlo na zahradu x chalupu, tak bych si najal nejlepšího právníka, aby fabriku a všechny kdo to posrali sedřel z kůže.Opravdu, ale opravdu bych uvítal, kdyby se do toho postižený lidi a právníci pustili, protože jak vidím, lidi od lítání sami rozum nedostanou.Pak se bohužel nemůžeme divit, že když padne někde éro do brambor, NOVA a BLESK si mnou ruce....
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 20:10
kuma   
To myslíš vážně, že jako když se "do někohou zakousnou právníci" (a bulvár) - že to povede k nápravě, vyčištění poměrů, dodržování předpisů a podobné serepetičky? Skutečnost je jiná. Nikomu z jmenovaných nejde o NÁPRAVU ale o VYTŘÍSKÁNÍ PENĚZ.

Takže tenhle tvůj post je pro mne výronem někoho, kdo letectví tiše nenávidí, nebo závidí těm co lítaj a možná si to ani sám sobě nechce přiznat...

Je mi to líto...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 21:24
Koprik
...problém doktore je, že pro stromy přestáváte pomalu vidět les.Málokterý letec je totiž schopen se podívat se na svět s odstupem očima neletce a považuje svého koníčka za naprosto nejdůležitější a nejúžasnější činnost na světě.To, že se případy letecké nekázně vesele množí je holý fakt, na rozum se aktérů spoléhat nedá jak je vidět ani u profesionálů a taky se nedá donekonečna tvrdit, že je to selhání jednotlivců.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 11:20
kuma   
Nezdá se mi vůbec, že by se letecká nekázeň "množila" - letecká nekázeň je součástí leteckého života odjakživa, stejně jako motorkáři a překračování rychlosti na silnici. Tisíckrát si řekneš - já bych to neudělal - ale nikde nedostateš záruku, že to neudělá ten druhý. Ani na silnici, ani v letectví.

Akorát teď o tom všem víš. Bulvár se tím živí, "chytré" servery ti udělají přehled všech "podobných a zaručeně souvisejících" katastrof - a pokud jich nebylo 10 v posledním roce, zaručeně napíšou odkaz na tu 1 co byla před 10 lety, aby si čtěnář udělal obrázek "jak je to nebezpečné" a ze zatajeným dechem klikal na "další související zprávy" - a to celé jen proto, aby ti zarazili do hlavy další a další klín s reklamou. O nic víc totiž nejde.

A když píšeš jinde, že se letci už nedovedou na svět dívat jinak a že doktor doktora nepodrazí - z čeho vycházíš?

Já jsem udání a podrazů mezi dkotory už zažil spoustu - a to klišé, že lékařská komise zatají skutečnost, jen aby "nepotopila" kolegu lékaře je žávást - právě takových novinářů, kteří potřebují přikrmit své jinak nic neříkající zpráívy. Asi jako že závěry vyšetřovací komise nejsou věrohodné, protože než dorazili první svědci na místo tragédie Tu-154 ve Smolensku, běhali mezi troskami maskovaní muži se samopaly a doráželi přeživšíé oběti.

No a k těm letcům - píšeš taky, že jsi sám létal. Do které skupiny se tedy počítáš ty? Piloti mají pohled na svět definitivně zkažený - a jen ty to ale vidíš správně?
Tak fajn, to ti gratuluju.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 18:16
SONP   
Tak nevím, mám se urazit?
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 18:23
kuma   
Na to jsi až dost profesionál, ne?
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 18:48
Fabo™   
Hlavne to nevezmi Koprikovi jako kseft. Na tu dalsi typovku si vydelas i lip
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 20:14
AJS
Člověče, nějak ti nerozumim. Co se nekázní týče, o tom žádná, ale jako člověk, který létal, bys měl vědět, že letadlo, které dělá vývrtku nad letištěm, a předpokládám, že při záletu v dostatečné výšce, má dost vysokou šanci, že při nezdařeném vybrání (a pravděpodobném naplošení vývrtky, tedy snížení vertikální rychlosti a zvětšení rozptylu dopadu) na letištní plochu nedopadne. Mluvit o idiotech ve spojistosti se záletem a bez znalosti relevantních faktů je trochu moc.

A jediný způsob, jak zcela vyloučit riziko je - nelétat.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 21:32
Koprik
...základní pravidlo u vojenského letectva při nucené katapultáži vždycky bylo v první řadě zajistit, aby letadlo nespadlo do obydlené plochy někdy i za tu cenu, že pilot nebude mít šanci se odpálit ven.Vojáci tady vám to určitě potvrdí.Takže to Radime můžeš obalovat do jaké omáčky chceš, ale to že ta mašina při nácviku vývrtek dopadla do obydlené plochy je PROBLÉM.Zbytek jsou fakt kecy. Začínáte být opravdu jako sekta - stejně jako s doktory, doktor doktora jak je známo nikdy nepodrazí a vypadá to, že letci si vždycky najdou důvod, jak selhání kolegy kdykoliv a jakkoliv omluvit. Je dobře, že se nikomu nic nestalo, nicméně stala se chyba, která se stát vůbec neměla!Howgh.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 22:38
Fabo™   
Neuvazovals nad tim, ze muze byt treba pravda to, ze nejsou pitomci vsichni naokolo, ale ze ten pitomej si ty?
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 23:03
Balooo   
Koprik je letadlo. Tak se nediv, že je naštvanej, když ho pořád někdo rozbíjí.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 07:46
Tragédie v JRD
Ani Chuck norriS neuridi letadlo v plochy vyvrtce. Koprik ano.

máme tu solidního nástupce fspilota
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 09:21
Koprik
Plácáš nesmysly, asi z horka...v AK jsme zásadně necvičili vývrtky v blízkosti zastavěné plochy, takže i když jsme vrtali s Blaníkem třeba ze 2000AGL, tak bychom maximálně zahučeli do pole.Když se podíváš na mapu kolem Kunovic tak zjistíš,že těch polí je tam víc než dost.V roce 2011 to při podobném programu posadili do písáku u letiště, čímž mohli maximálně poplašit žáby, ale pád letadla nemohl nikomu ublížit.Asi se nemá smysl bavit o tom, že s plochou vývrtkou zalétávací pilot počítá. To je to, o čem se bavíme.
...a když už tady hrdinsky rýpete do FS pajlota.....tak jestli to vaše ješitnost unese, tak nakonec Radim potvrdil, že měl s tím divným chováním FBW u A320 s géčky a rostoucí výškou pravdu.A jako vždy, nějak jsem si nevšiml, že by někdo z vás napsal....sorry vole, měls pravdu....neubylo by vás hrdinové!
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 19:54
Rychlokvaška
Já teda jenom k tomu druhému odstavci - do FSpilota s G-čky u Airbusu budu hrdinsky rýpat dál, protože Radimmm ohledně divného chování FBW u Airbusu nic nepotvrdil a uvedená hláška FSpilota od agentury JPP je imho nadále pičovinou.

Čili podle mě pravdu nemá a omluva není rozhodně na místě
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 09:38
Fabo™   
Davide promin, ale tady to fakt prehanis, tohle je chovani dle Machova vzorce par excellence.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 21:36
AJS
Protože jsem se, proti původním předpokladům, s tím klukem nesetkal, minuli jsme se v Líních asi o čtvrt hodiny, Krechi mi budiž svědkem. Zítra však na to budu mít celý den. A neboj, pokud mi to vyvrátí, bez problémů to tady napíšu.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 09:55
Tragédie v JRD
Mě jen zaráží, že ty (jako obvykle) víš všechno nejlíp, víš přesně co se stalo, za jakých okolností se to stalo, co měl pilot dělat, a co dělat neměl. A přitom sedíš cca 300km od místa události.

Mařatice jsou okrajová oblast Kunovic - kolem už jsou jenom pole. Nevidím jediný důvod proč by nemohl být průběh takový, že dělal vývrtky v těch polích na východ od mařatic, klidně i třeba v 3000 - 4000 feetech (a nebo i vejš) , poté, co jednu nevybral, vyskočil, a éro pak žilo tak trošku svým životem - třeba vývrtku (více či méně) samo vybralo , nebo z vývrtky přešlo do spirály a prostě spadlo tam, kam spadlo.

Není to poprvé, co tu svými pseudoodbornými závěry nahrazuješ UZPLN a vynášíš soudy v době, kdy UZPLN ještě ani neohledalo trosky.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 13:28
Koprik
Naprosto se Tragéde nechápeme....nepředjímám závěry UZPLN, a rád si zprávu přečtu.
1) Nicméně, ať už UZPLN vyšetří cokoliv, tak prostě tvrdím, že pokud při zkušebním letu, kdy je s problémy nutno počítat dojde k pádu letadla na obydlenou plochu a jen se štěstím se nikomu nic nestalo, někde se stala při plánování záletu chyba.
2) Abych ti přiblížil svůj pohled na věc.Pokud Škoda VW bude testovat auta v nějakém speciálním režimu, nedělá to na nikdy silnici, ale na zkušebním polygonu, případně na okruhu.
3) Když jsem před lety cvičil cokoliv s vojáky, bylo to ve střeženém výcvikovém prostoru, aby ani náhodný houbař nepřišel k újmě.A pokud se střelby konaly náhodou mimo prostor, třeba na střelnici v Bohdanči, tak o tom bylo nejdřív zpraveno místní obyvatelstvo, vojáci prošli celou cílovou plochu, aby se přesvědčili, že tam opravdu nikdo není a navíc byly hlídané všechny polní cesty kolem, aby ani teoreticky nikdo nevlezl do blízkosti cílové plochy....kdyby nějakému vojákovi ruplo v kouli a začal střílet do nebe.A začátek a konec střeleb ohlásila siréna.
4) Letectvo mělo vždy na výcvik aktivované a s ŘLP koordinované prostory, opět kvůli bezpečnosti.
5) Možná vám to přijde přehnané ale všichni, kdo v životě zodpovídali nejen za firemní noťas nebo mobil vědí, jaké to je, zodpovídat za životy jiných.Jo, asi se tomu smějete, ale byl jsem strašně rád,že jsem svoji vojenskou kariéru zakončil bez toho, abych musel jet vysvětlovat některým rodičům, že se jim synek z vojny domů nevrátí.
6) Takže armáda mě kromě jiného naučila zodpovědnosti.Bohužel kdo kouká na televizi a sleduje politiku, tak si myslí, že ojebávání je národním sportem a kdo ojebe a ukradne víc, tak vyhraje..
7) Totéž si myslím o tom Trutnově.Ať už UZPLN vyšetří cokoliv, na leteckém dnu prostě nemají padat letadla do diváků.Rozbít se můžou, to se může stát, ale diváci mají být mimo dosah. Zrovna jako při rallye nemají umírat diváci. Jen díky velikému štěstí je zraněný po tom Trutnově jenom jeden divák....předpokládám, že příště asi na letecký den nepůjde a možná ani další diváci. U dvou leteckých dnů jsem jako organizátor byl, takže si pamatujuu, jak diváci řvali, že předváděčky jsou od nich daleko.Ale bylo to kvůli jejich bezpečnosti.Protože jestli si něco sponzoři a provozovatel letiště nepřáli, tak průser a negativní publicitu.
8) Takže jak jsem řekl, bez toho abych čekal, co UZPLN vyšetří,tak na ty poslední kraksny mám s dovolením dávno svůj názor.Nemusím čekat, až mi UZPLN nejdřív za půl roku, možná za rok napíše, co si mám vlastně myslet....někdy totiž stačí použít hlavu a common sense, aby člověk tušil, že je něco systémově špatně.Howgh....
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 15:10
kuma   
Tak jak píše Kopřík.
Vojáci byli vždycky vepředu, co se týče opatrnosti a bezpečnosti, při ostrých střelbách a vůlbec.
------
Ups.
Až třeba na ten rodiný domek tady v Opičích horách (připomínám obydlený a mimo Vojenský výcvikový prostor), kam se trefili tím 100mm granátem při ostrých střelbách.
Tam asi Kopřík nebyl, to je zjevné.


Občas se prostě vyvede - a podaří něco nečekaného. U armády, letectva, TST...
A abychom se příliš neodchylovali od příčin roztržkly, dovolím si citovat zady někde shora:

"v letectví se pohybuje čím dál tím víc idiotů, snažících se pověst malýho lítání nadobro zničit. (viz. třeba ten letecký den v Trutnově, Delfín v Žatci...Těm lidem, co to spadlo do zahrady, může být nějaká letecká fabrika a testování prototypu úplně u prdele......kdyby mi tohle spadlo na zahradu x chalupu, tak bych si najal nejlepšího právníka, aby fabriku a všechny kdo to posrali sedřel z kůže.Opravdu, ale opravdu bych uvítal, kdyby se do toho postižený lidi a právníci pustili, protože jak vidím, lidi od lítání sami rozum nedostanou."

Ono totiž asi některé lidi nadzdvihlo, jak jsi pořád jistý, že ten testovací pilot je "idiot, který se snaží nadobro zničit pověst malého létání". Bylo by zzajímavé vědět, co by ti na takový jasný závěr a odsudek odpověděl on, kdybyste se potkali..
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 09:07
Koprik
Milý Fabo, husy jsme spolu nepásli...kromě toho je mezi námi pár let rozdílu věku a hlavně životních zkušeností.Takže mě docela zaráží co a jak píšeš, což zrovna nesvědčí o Tvém dobrém vychování.Nemusím se tady nikomu zpovídat a před nikým se obhajovat.Párkrát už jsem stál tváří tvář opravdovým autoritám a musel svůj názor tvrdě obhajovat.Zvládl jsem to se ctí, takže to že mám názor úplně jiný než vy mě opravdu nerozhází.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 11:17
Lowmick   
Ty, Kopříku, já s tebou od začátku souhlasím, že tyhlety záležitosti týkající se TST by se neměly dělat v okolí obydlených míst. Kor když se zkouší přímo konkrétní úloha vybírání vývrtek se zadní centráží a tudíž se dá očekávat průser. Já osobně bych to nezkoušel asi ani nad rybníkama Na druhou stranu, SportCruiser v ploché může mít trochu jiné vlastnosti než Z142 na 6 otoček v klasické. Může nad zemí klidně trochu cestovat a s tím už pak pilot neudělá nic (tím samozřejmě pilota neobhajuju, mohla to opravdu být jeho chyba, uvidíme co na to ÚZPLN). A neskákat a nechat se kvůli tomu zabít, jen preventivne pro případ, že by letadlo na zemi na někoho spadlo? Mno, nevím...

K tomu, že tady píšeš Fabovi, jak jste spolu nepásli husy, že máte věkový rozdíl, životní zkušenosti, vychování apod., ale pár příspěvků nahoru to je samý "idiot, testování prototypu u prdele,...", se radši nevyjadřuju...

Projdi si internet a koukni na nehody z celého světa. Každý den jich jsou hromady. Nejrůznější chyby pilotáže, závady a jejich špatné řešení. Jak už někdo přirovnal - je to prakticky stejné, jako na silnici. I když 99,99% lidem vezmeš piloťáky, tak i těm pár nejlepším se může stát, že jednou budou chybovat.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 15:14
Tragédie v JRD
Kdyz dojdou argumenty, tak nastupuji argumenty "jsi mladší, jsi blbec".... Ale jako blbec se tu teď chováš ty. Jako starej, zapsklej dědek, který je nasranej na všechny, všechno je spatne, já mam patent na rozum. Trosku sebereflexe, prosim.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 16:05
Balooo   
Když dojdou argumenty, tak nastupují argumenty...?!
17360 B / 500 x 317 / DA-FUQ.jpg
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 22:41
AJS
Aha...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 11:51
Premek
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 12:45
Lowmick   
"Aha..."??? Říká někdo, kdo sestřelil Texvarda nad obydlenou oblastí?! Co kdyby jedna z padajících nábojnic navíc trefila hrající si dítě?! Nesnažíš se náhodou na tajňačku zničit pověst malého letectví??!!
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 21:39
AJS
Hele, běž si leštit Antodulu a modli se, ať nějakej z těch parašoustů co vyhazuješ nespadne do ZOO a nezlomí žirafě krk. Pokud je tedy v Hradci vůbec nějaká ZOO
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 20:25
Tragédie v JRD
Koukám, že asi skvrny na slunci a negativní týden, ne? všechno špatně, všichni jsou pitomci?
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 21:31
Lukyn
a už jsme zase u toho... je to vždycky všude stejné. Lidi obdivují, ale jakmile se něco stane tak aby se to přinejlepším zakázalo. Tyhle názory mě vždycky rozesmějí.

Jasně je to přeci letadlo a je to strašně nebezpečné, možná by to mělo zústat jen nad letištěm, když už to teda musí létat. A to, že ti do zahrady může vlítnout kdejakej opilec s audinou a smést děti to se nepočítá? Nebo by se taky člověk obracel na výrobnu automobilů s kupou právníků?

Božínku...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 21:38
Koprik
...jsi bohužel trochu mimo mladíku.Je rozdíl padnout do vývrtky náhodou při běžním letu.Nicméně možná je ti známo za jakých podmínek se za VFR může létat nad obydlenou plochou.Tady se bavíme o záměrném nácviku vývrtek, pravděpodobně v mezních režimech, kdy je riziko pádu do vývrtky značně větší.I proto měl zalétávací pilot padák, který se ve Sportcruiseru běžně nepoužívá.A jak někdo přede mnou zmínil, stejný nebo podobný typ už tu vývrtky v roce 2011 nevybral, nicméně tejdy padnul do vody.Viz. zpráva ÚZPLN.To je trochu rozdíl, nemyslíš....?
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 21:45
Lukyn
ne, nemyslím pane. Tak jako ve všech případech, kdy za pochybení nemůže technická závada, je to jen selhání (zřejmě, doposud nevíme) lidského faktoru, ale nikoliv kolektivního, ale samostatného(v tomto případě pilot), který z nějakého důvodu toto udělal(zřejmě ale měl důvod věřit, že se to povede) a proto z toho nemůžeme vinit letectví, leteckou společnost, výrobnu a jiné instituce, ale JEN pilota(možná, nevíme) stejně jako vp řípadě autonehody zaviněné řidičem.. Nebudeme nadávat na letecký průmysl jako celek, to prostě nejde. To se prostě stává a v tu chvíli je to jen osdu a člověk s tím nic neudělá, můžou se zlepčit postupy, pravidla, ale člověk je prostě dost často(bohužel) porušuje. Vy snad neděláte chyby?
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 22:16
Lukyn
ještě bych chtěl dodat, že zkušenosti nejsou vždy zárukou jistoty. kolikrát se stalo, že "byl tak to zkušený .....(doplňte) dělal to tolik let, nechápu jak se to mohlo stát..." no a hlavně k těm leteckým idiotům - kolik idiotů máme na silnicích? Jasně to už se přeci dneska nebere, protože auto má téměř každý a bere se to jako samozřejmost, a letadla v soukromém vlastnictví se teprve dostávají pomalu do povědomé i běžnějších lidí(a nepochybuji, že v budoucnu to bude stále běžnější stejně jako automobily) a tak se krom nadšených veteránů letců dostávají za knipl janoušci, lacinové a jiní, kteří "kazí pověst" civilního letectví... no a akorát že z masakru totálně zmačkaných lidí na dálnicic si dneska nikdo nic nedělá a řekne si "no jo...zase" ale dkyž támhle spadne nějakej "ultralajt" tak je to humbuk, protože je to něco exotického a hned se hledají razantní řešení.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 22:30
Koprik
Jo, každý dělá chyby, nicméně když něco dělám, snažím se chovat tak, abych nikoho neohrozil.Problém je, že to nebyl soukromník, ale zkušební pilot placený fabrikou,čímž to není chyba jen toho pilota, ale systému navíc tam, kde bych to nečekal.Proto mi to hlava nebere.Když chybují "letci", kteří lítají jen proto, že tenis, golf a jachting už je nebaví, tam se nedivím ničemu) Mě je hlavně líto toho, že se dává neustále čerstvá munice do rukou těm, kteří by malé letectví nejraději zakázali.Z Bruselu a od EASA neustále přituhuje a tyhle nehody ničemu dobrému nepomůžou.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   19. 6. 2013 / 22:44
Lukyn
Jak říkám zkušenost, není vždy jistota. Prostě se to v hlavě sepne a je to hned. Prostě si řekně je to brnkačka to přeci zvládnu, vždycky to zvládám a ejhle, dneska to zrovna nevyjde. Prostě řlověk se třeba snaží, ale stane se, že zapomene, přehlídne... A to, že fabrika spoléhala že měl se vším počítat tu nepomůže. Jenže v tomto případě to jsou všechno doměnky. To se teprve ukáže.
Neveřím, že by to mělo znamenat tlaky na ukončení malého létání. Prostě jen čím víc lidí bude létat, tím víc bude nehod. nic víc nic míň. Tak to chodí v každé dopravě. Holt ve sportovním létání, kde se pohybuje spousta machrů, jak říkáte, od golfu(jsem ale proti tomuto přirovnání, protože golf je velice zábávná hra s hrají jí lidé všech tříd), je to nevyhnutelné. Ale ti samí lidé se zabíjejí na dálnicích, takže se to holt stává. Letectví bude dál růst a jednou možná se bude řešit stejný problém u sportovní kosmonautiky...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 10:47
PR
Koprik má v něčem pravdu. Stačilo opravdu málo a mohla tam být velká zranění nebo nedej bože i úmrtí. Dospělých i dětí. Bylo tam opravdu hodně štěstí. Kdyby to štěstí nebylo a někoho by to zabilo, média, různí ochránci a další vebež by se na to snesli jako supi a malé letectví by z toho mělo určitě problémy. Tak jako se stalo např. nedaleko Kunovic při rally, kde při havárii byli usmrcené mladé holky. Rally a matéři v ní mají díky tomu taky problémy.
Já jen chci říct, že by se na tohle mělo dávat sakra bacha, protože v dnešním EU/mediálním světě stačí někdy málo. Rozhodně je v okolé LKKU mnoho bezpečnýh ploch na takové testování... Pokud se to tedy opravdu stalo v rámci testování.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 11:09
kuma   
Se mi tank-ňank zdá, že si s Kopříkem spíš dost protiřečíte.
Protože Kopřík volá, aby se v tom zúčastněným vymáchala huba a aby se slétli advokáti a všechny rozcupovali.
Což je právě to, co ty nechceš.
Takže tak...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 14:26
Jeeloo
Jenže ono to třeba bylo ve všech limitech a jen se stalo něco jiného, dám modelový příklad:

- nácviková plocha je pole, které západně od osy dráhy 21, mimo zástavbu a je to dost veliký prostor, kde nejsou vyloženě kopce ani nic jiného. Ohraničený je kapličkou na severu a dalším polem na jihu.
http://goo.gl/maps/eEI47

- od zástavby je to 800m vzdušnou čarou

- letadlo je v dostatečné výšce uvedeno do vrtáku, ale po pokusech jeho vybrání se nepohybuje jenom směrem dolů, ale také do stran a to tak, že v jednu chvíli ztrácí kompletně pilot kontrolu nad tím, kam se letadlo pohybuje ve všech osách. Z výšky 8500 feets dovrtá s neovladatelným letounem více než 800m do stran, už je to porůznu i padání a popolétávání do stran, ve snaze se dostat z vrtáku.

- přez všechny předvypočtené a domakané modely se letoun nedostane pod kontrolu a zřítí se do obydlené oblasti

-blízkost města je proto, že ze země na letadlo dohlíží tým lidí, který sleduje všemožné senzory po stroji a proto nelze tohle dělat nad opuštěnou oblastí, která je bez zázemí právě fabrického letiště

Neříkám, že to je dobře a nebo špatně. Já také nelétám akrobacii v neobydlených koutech republiky, ale směle vrtákujeme nad silnicema a dalšími místy - Radim koneckonců zná dobře tréningové polygony na LKKV. Nelze automaticky vyhodit letadlo aby bylo mimo zástavbu a všeho nebezpečí. Může mi spadnout letadlo na zahradu? Ale jo, může. Pravděpodobnost že vyhraju sportku je asi vyšší a že mě nakopne veverka do koulí asitak stejná, ale nějaká tam je. Fabrika udělala co mohla, dodržela vše, ale prostě něco dalšího se pokazilo, bohužel.
Rozhodně bych po fabrice nechtěl nesmyslné odškodné, prostě klasickou škodu a hotovo. Ale to je můj názor a díky bohu se nic nestalo.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 09:58
Lukas.wz   
Jen tak na okraj.. Sice víme výsledek, a to je pád letounu vedle nějakého baráku ale nevíme příčinu..

Nevíš proč se to stalo a proč to spadlo tam, kam to spadlo. Taky to mohlo být tak, že měl letoun nějakou technickou závadu a pilot se to třeba snažil dostat zpět na letiště a prostě mu to do té vývrtky upadlo.. Mimo to, místo kam to spadlo není nějaká hustá zástavba.. Koukni se na mapy.. Je to hned vedle pole a je to v podstatě nejúžší místo toho obydleného prostoru.. Třeba se jen snažil dotáhnout to nad to pole a dostal se do vývrtky.. Nevíš o tom nic ale hned tu prskáš.. Měl by ses zamyslet..

Nemůžeš přeci odsuzovat pilota, když ještě nevíš, proč a jak se to stalo.. Pokud jsi ale jasnovidec, měl by jsi jít pracovat k ÚZPLN..

A jinak, v tom květnu 2011 to byl SportStar a ne Sportcruiser.. Jsou to dvě úplně jiná letadla.. Stejný, asi jako Boeing a Airbus.. Tže tak maximálně tvarem.. A do vody ten Sportstar padl jen proto, že nad ní lítal a to z toho důvodu, že se tam pilotovi zdál vzduch bez turbulencí.. Kdyby se mu zdál vzduch klidnější třeba nad obilným lánem, tak padne do něj a lidi třeba budou prskat, že shořelo obilí a bude dražší chleba.. Tyhle domněnky před vydáním zprávy jsou prostě kravina, každej je tady hned vyšetřovatel a pan Střihavka a ostatní, aby se hned začali bát o místo..

A napsat o někom, že je idiot, to je vrchol.. Zvlášť o jakémkoliv zkušeném pilotovi, který jen jednou jedinkrát neodhadne situaci.. To často končí nehodou a bohužel i tragickou, ale paušalizovat to slovem "idiot", to je hodně přes čáru.. Až budeš mít zkušeností s létáním tolik jako ti, o kterých píšeš až budeš naprosto neomylný, tak máš právo si vyskakovat.. Zatím ale ne..

Víš například, co se teď stalo v tom Trutnově? Víš, proč to ten pilot bohužel nezvládl? Víš, jak foukal vítr, odkud a kam letěl a co předcházelo té situaci.. Protože pochybuju, že o tom něco víš.. Ale hned víš, že jsou všichni idioti..
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 10:48
Koprik
Lukáši jen k tomu Trutnovu..podívej se na mapu toho letiště.Já se podíval, protože to míst neznám a valil jsem oči!!! Je to SLZ plocha,úzká a krátká, přistání bez ohledu na směr větru do kopce, vzlety z kopce....Ačkoliv se dnes na SLZ plochy legálně může, neznamená to, že je každá SLZ plocha vhodná pro takovou orchidej jako je Ventus.Mám pár hodin s Duo Discusem jen ve dvojím s majitelem a letmým pohledem je jasné, že to opravdu není vhodné letiště pro Ventuse, na to není třeba být jasnovidec.Pokud to šlo, tak jsme s Discusy lítali na LKMH výhradně z betonu, protože tam takové letadlo nejmíň trpí.Tráva jen v krajní nouzi.O tom, že to letiště v Trutnově je zrádné vzhledem k nutnosti přistávat i po větru se všeobecně ví, viz diskuse na www.planes.cz. Tudíž js s podivem, že tam s tím Ventusem vůbec letěl (dělal tam ukázku).A nakonec, za výběr plochy, zhodnocení počasí a provedení letu zodpovídá výhradně velitel letadla.Zprávu UZPLN si rád přečtu, ale myslím že tam bude vše, co jsem napsal výše.Těžko lze akceptovat, že v případě, že se přistání nepovede,letadlo skončí téměř mezi diváky....nebo ano?Dívám se na to pohledem tatínka malého kluka, s kterým na letecký dny chodím....To co jsem napsal je prosté zhodnocení faktů, žádné jasnovidectví.Prostě na leteckém dnu letadlo padnout mezi diváky fakt nemůže.....pokud ano,je někde nějaká chyba, za kterou je třeba nést odpovědnost. Na boční / zadní vítr se všechno svést nedá.Letu zdar!
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 11:57
Pips   
Koukám na mapách na to letiště, ale nepřijde mi to nějak hrozný, aby se tam musel Ventík rozbíjet jenom kvůli tomu letišti. Srovnání s Duáčem úplně nerozumím. Duáč je přeci úplně jiná liga. Ale i duáč se tam musí krásně vejít. V tom Trutnově bych čekal spíš nějaký píčoviny, než že by to bylo letištěm. Pučte mi někdo Ventíka, prubneme to
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 12:24
AJS
Takhle začíná většina průserů v letectví. Kapitán řekne "já ti teď něco ukážu", nebo druhý pilot řekne "dostal jsem nápad, něco prubnem"
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 13:47
Pips   
Klíd, to bylo nevážné, až výčepní odhlehčení na závěr Mi stejně nikdo toho Ventuse nechce půjčit. Každopádně až budu mít třeba jednou svýho, tak se tam nebudu bát sednout. Vždyť proti nepřeberné škále různých terénů, kam se s větroněm sedá, když to domu nedá, je tohle nádhernej plac bez zarostlých skruží uprostřed, nebo dobře narafičených tyčí všeho druhu.
20637 B / 600 x 450 / image008.jpg
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 14:46
MiG-21MFN
tfuj, to je ale hnusná nouzová plocha

to my zásadně sedáme u hospod
29022 B / 600 x 448 / IMG_2014.JPG
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 12:41
MiG-21MFN
srovnání ventuse a duáče je.. zvláštní. ale o něco zvláštnější mi přijde tvrzení, že s větroněma, kor laminátovejma, je mnohem lepší lítat z betonu. tak nevím...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 12:47
kuma   
Ten beton mi taky přijde divnej...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 18:30
Koprik
..naopak,z hladkého betonu se startuje mnohem líp i Blaníkem a taky jsme s Blaníkem občas na betonu přistávali.Pokud to přistání úplně nezvořeš, tak si ani nevšimneš, že jsi na zemi a dojedeš si kam potřebuješ, třeba i do hangáru.....to dělal jen náčelník...Bylo mi dovoleno s DuoDiscusem přistát pod dohledem i na betonu sedíc vzadu a byla to paráda.Jen držíš rychlost - bylo to asi 110km/h a levou ruku máš na brzdách, Discus přistane hladce sám.Samozřejmě dodám, že beton v LKMH měl 1550x30metrů a tráva byla 1000x70...takže jsme byly trochu (hodně) rozmazlení))
Logika majitele Discusů byla jednoduchá,raději jednou za sezónu vyměnit od betonu ošoupané pneu, než mít kabiny Diskusů (měl celkem 2) plné bordelu.Ona vlečná při vzletu dokáže do kabiny větroně dostat tolik bordelu (trávy, prachu a hlíny), až se člověk diví, i když se zavřou všechny větrací otvory. Na betonu byl od bordelu pokoj.Navíc pohled na Discus vzlétající z nerovné trávy člověku drásá srdce....zvlášť ten velký mává křídly jako pterodaktyl než se dostane a přes podvozkové kolo se všechny ty rázy přenášejí do draku. Na betonu stačí křídlo pustit - není potřeba vůbec běžet,rychlost je větší a Discus je fabrika na vztlak, křídlo nikam nepadá, dle slov zkušených je o hodně příjemnější a hodnější než Vosa.
O tom, že beton vzlet vlečné i větroně o hodně zkrátí není potřeba diskutovat, pomůže to i nešťastně Z142 v létě, která přebytkem výkonu neoplývá. Vlečná C 205 samozřejmě přistávala na trávu, ale vzlety byly z betonu.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 18:34
MiG-21MFN
aha...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 18:49
Koprik
...ta hrbatá tráva (málokde je na letiště golfový trávník) dává prostě tomu laminátovému větroni při vzletu / přistání zabrat daleko víc než beton.Nepřistáváš jako s Blaníkem na 2 body, ale jen na jeden, na kolo na kterém sedíš a opravdu velké větroně mají obrovskou zálohu vztlaku, takže nikam napadají.Ještě me napadá, že při přistání s bočním větrem s větroněm o velkém rozpětí může být tráva pěkně nebezpečná....jakmile si drcneš na trávu, křídlo je pružné a pokud jej budeš mít trošku pod větrem, tak můžeš křídlem zachytit o zem.....
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 19:15
MiG-21MFN
počkej počkej, ty mi tu tvrdíš, že s bočákem je lepší sedat na beton jo? na beton, kterej ti neodpustí, když sedneš v mírném traverzu a dostaneš pěknou jebu do konstrukce? oproti trávě, na který to ani nepoznáš? to ty radši přistáváš naprosto dokonale ve směru (klobouček pane), ale pak s tím mrdneš ze dvou metrů, aby ty křídla kmitly až na beton? teda respekt to se mi nepovedlo ani s 19 a ta má křídla dost nízko. tyhle brusy sice nemají odpružení a když v tom drncáš po poli, tak to vypadá brutálně, ale už si viděl, že by to někdy nějakýmu z těch větroňů ublížilo?
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 20:05
Koprik
...zadrž...vkládáš mi do pusy něco, co jsem neřekl....s Duo Diskusem mám jen pár hodin a ve dvojím.....a když jsem s tím přistával já, bylo to bez větru.Ti co s tím lítali pravidelně a sami včetně majitele, to byli opravdoví plachtaři,boční vitr je nezaskočil, nikdy jsem neviděl, že by s tím přistáli jinak než jako do peřin.Navíc nepamatuju, že by v Hradišti někdy divoce foukalo z boku.Možná je to i tím že jako ajroklubáci jsme dobrovolně do hodně větrného počasí s Blaníkem a Vosou nelezli.Proč taky, lítání si má člověk užívat, příroda se stejně nedá porazit!
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 15:23
kuma   
No vidíš.

Má to dva aspekty - pokud uvažuješ o startu kluzáku, který má 750 kg, tak s tím bys za Z-226 neměl startovat nejen z trávy, ale ani z betonu, protože (prosím - koukni do příručky) - maximální hmotnost vlečeného kluzáku, jak ji připouští příručka Z-226 je 500 kg (!!) Proč asi? Na každý pád je to věc, kterou se nedá jen tak hodit přes palubu, i když se tak v dost aeroklubech děje (i Twin má v plném obsazení nadváhu, ale zdaleka ne tak o moc).

Je zcela jasné, že z trávy takhle těžkou mrchu vytáhne dvěstěkoule tak-tak na 800-1000m, z kratší dráhy sebevražda. Tam - pro start - ten beton chápu.

Druhý aspekt je, že přistávat na betonu není jen "vyměnit pneumatiku" - a překvapuje mne, že když tu tak podrobně rozepisuješ své zkušenolsti a na nicb vystavěné názory, že zrovna tenhle problém takhle zjednodušuješ.

Ale tvůj názor ti neberu, stejně jako zvyk majitelů některých kluzáků přistávat s nimi na beton. Já zas znám nějaké majitele "bílých orchidejí", kteří kdyby měli setad na beton, budou mít kopřivku.

PS: taky si jde na netu najít příručku na Ventuse. Doporučuju. Žádné omezení, pro které by se s ním nemělo sedat na ploše podobné letišti v Trutnově, v ní není. Takže z toho bude vycházet i UZPLN. Kdes sebral, že se s takovým kluzákem na takové letiště nemůže, to by mne zajímalo.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 18:37
Koprik
.....zase jsem chytřejší, ten hodní limit na vlekání u Z226 MS mi z hlavy dávno vypadl, respektive jsem předpokládal, že vlekař ví co dělá.Asi jsme s tím Duáčem tehdy nic nepřekročili, páč tak tlustí jsme tehdy nebyli a hlavně jsme s sebu netahali ve dvojím vodní zátěž (což jse skoro 200kilo)....ale i tam se tomu ve dvojím z trávy do vzduchu moc nechtělo.
Ad) Trutnov...jedna věc bude příručka na Ventus, druhá věc bude zdravý rozum a pud sebezáchovy.Chápu, že to má každý postavené jinak.Jednosměrná letiště mají vždycky nějaký problém a když se k tomu přidá krátká a úzká dráha, je o problém víc.Potom záleží na pilotovi / majiteli letadla.
Myslím, že zrovna majitel toho Ventusu už dávno proklel den, kldy ho napadlo, že tam s tím poletí.Předpokládám, že chtěl z toho Trutnova odletět, ne odjet na tranďáku?Ale to bych jen spekuloval.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 21:31
Lowmick   
Tak to byste s kolegou museli dohromady vazit cca 90kg.
"6) Takže armáda mě kromě jiného naučila zodpovědnosti." ...mno...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 22:14
Koprik
....předpokládal, že vlekař ví co dělá....Klidně si rýpni....samozřejmě jsem byl šťastný, že jsem se mohl jako plachtařské ucho s majitelem svézt a vůbec jsem netušil, že nás teda dvěstěpětka vlastně ani nesměla legálně vlekat.Na tom zkrátka není nic nepochopitelného.Limit pro hmotnost vlekaného větroně jsem neznal a vzhledem k tomu, že dvěstěpětka Duáče běžně vlekala ve dvojím se všemi zkušenějšími na palubě, náčelníkem ajroklubu počínaje, což byl zároveň VLP, tak mě těžko mohlo napadnout, že je něco špatně.
Dává to smysl?
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   22. 6. 2013 / 09:22
kuma   
To že ses svez v duáči, když to šlo - a jako cestující jsi se prd staral o omezení vlečné, je zcela logické a smysl to dává (i to, proč jste s tím konduktem startovai z 1500m dlouhé betonové dráhy ). Ale to že tu konstruuješ, proč by se s Ventusem nemělo přistávat v Trutnově, už žádný smysl nedává (a navíc to s tím prvním vůbec nesouvisí).
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   22. 6. 2013 / 09:32
kuma   
PS: jen aby to nebylo, že šířím fámy.

I maličké letadlo se slabým motorem, pokud na to má dost prostoru a času, dokáže dostat do vzduchu kluzák mnohem těžší, než by se zdálo, stačí jen, aby jeho lehký motorek překonal valivé odpory všech koleček celé sestavy a samozřejmě aerodynamický oidpor. Proto se taky běžně tahá i ULL.

Aby ale nebyly překročeny limity vlečné, to zajišťuje navíc a především trhová pojistka, která je jasně předepsaná a na každém vlečném laně být musí - a je, to se striktně dodržuje (po celém světě). Samozřejmě nikdo nepředpokládá, že by kluzák na laně za vlečnou VISEL celou svojí vahou (plynoucí z hmotnosti ), ale případný dynamický ráz (v ose letu) prostě 500kp překročit nesmí.

Není pochyb, že specifikace Z226 jako vlečné a L-13 Blaník jako nejtěžšího kluzáku té doby byly navzájem šité na míru. A taky nepochybuji, že statečná "205" vydrží víc, ale nikdo se už nebude obtěžovat s výpočty a testy případného těžšího kluzáku. A jak se tedy s těžkými dvousicy vypořádat dnes? - Birgoušem? Čmeldou? Agwagonem? Betonem? Každý to řeší jak umí...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   24. 6. 2013 / 11:42
AJS
No, prototyp Blaníka prý vlekalo výzkumácké Arado.

To by byla vlečná pro těžké brusy!
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   24. 6. 2013 / 12:44
Lowmick   
Vlečná na těžké brusy? Mmmmm...
10927 B / 600 x 170 / bez názvu.png
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   24. 6. 2013 / 14:26
kuma   
Chceš nenápadně naznačit, že je tu nedaleko jedna potentní vlečná, připravená vlekat zájemce s těžmými dvousicy plnými vody, která to hravě zvládne a navíc i tak lítá z betonu a s tím Aradem má dokonce stený motor (i když má podvozek z mesounu... všimni si, že jsem nikde nezmínil jméno jedné vysokánské hory v Alpách, že, aby jako to nebyla reklama... )
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 18:42
Koprik
Pips, majitele Duáče po ruce nemám, ale dám ruce do ohně, že by si poklepal na hlavu.Ani se sólákem by tam dobrovolně nešel, proč???Sólák v roce 1998 stál supr vybavený 1.5mega a Duáč 3 mega....Oprav mě,jestli se pletu, ten Ventus C má za kabinou pod deklem schovaný motor, nebo ne, aby se dostal do vzduchu???
Duáč žádný motor samozřejmě neměl, na nerovné trávě a ve dvojím bylo třeba, aby jej do vzduchu dostala dvěstěpětka.....Z142 se na to moc nehodila.On ten Duáč má ve dvojím MTOW750kilo....jasně, vodu s sebou tahat nemusíš, ale jednou jsme s ním vykrachovali ve Dvoře Králové, lětiště má asi 700metrů a vzlet ve dvojím na trávě fakt není pěkný zážitek...trvá to stráááášně dlouho.Ten Duáč v Trutnově přistane, ale zpátky se dostane jen na tranďáku, pokud pro něj nepřiletí Čmelák.Neznám blázna s dvěstěpetkou, který by tam pro něj dobrovolně letěl.... Dráha má asi 430metrů....Na planes.cz místní píšou, že to při přistání do toho kopce hodně fouká buď zleva, nebo zleva zezadu.......
S Duáčem jsem to srovnával, páč s ním mám osobní zklušenost, ale ten Ventus s nástavci může mít 17ti metrové křídlo.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 19:00
Fabo™   
Kdepak UZPLN, Koprik uz prece leta provozuje vUZPLN, instituci hodnou zarazeni primo pod ministra letectvi
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 19:08
Tragédie v JRD
ale prd.. Koprik je ministr letectvi. Je to jasný, ta funkce byla usita primo pro nej.
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   20. 6. 2013 / 19:11
Fabo™   
to... chces rict, ze... a ja myslel...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 11:02
pawlick
Já si to myslím už delší dobu, že on je ON...
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   21. 6. 2013 / 11:09
Tragédie v JRD
Tvého srdce šampion?
 

"Pád ultralajtu s katapultací"   18. 6. 2013 / 11:12
MzM   
Nemělo to být ".. s kapucí"?
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ