Nouzové plochy nemají žádný statut, na který by jsi se mohl spolehnout. Většinou jsou již i nepoužitelné (jsou na nich navezené různé krámy, pneumaticky od místní tuningové partičky a podobn, a nebo se používají jako plac pro "ježdění nanečisto"..
Pravidla pro jejich použití jsou stejné, jako pro jakékoli jiné přistání mimo letiště od doby, kdy bylo přistání mimo letiště legislativně umožněno - souhlas majitele pozemku, vzdálenost od nejbližší zástavby, je tam i kvantitativní omezení na počet letů / týdně (nebo tak nějak). A pak samozřejmě taky to, co ti povolí majitel letadla a jeho pojišťovna.
Tuším, že některé z těchto ploch jsou (alespoň?) i SLZ plochami, což pro GA letadla na věci nic nemění (pro ULL už trošku jo), nicméně ve "statusech" SLZ ploch je ještě větší maglajz (registrované, neregistrované atd), řada z nich je neveřejná ... |
|