FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 26. 12. 2024, svátek má Štěpán Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Průhledná křídla Jeden příspěvek | Celý strom
Průhledná křídla   22. 10. 2001 / 10:24Honza
Když se ve svym letadle podívám do stran nebo z virt. kokpitu, přes křídla mi prosvítají klapky a křidélka, přes jiné části zase kužel vrtule... Jak tomu zamezit?
 

Re: Průhledná křídla   22. 10. 2001 / 14:16
Milan Lisner   
Tomu bohuzel nejde nijak zamezit, pouzivas-li FS98 nebo FS2000. FS98 nepouziva pro pocitani viditelnosti casti letadla Z-buffer. FS2000 uz ho pouziva, ale jen na vnejsi pohled. Z vnitrniho pohledu ( virt. kokpit ) to funguje stejne jako ve FS98.

Poradi zobrazeni jednotlivych casti letadla se tedy musi definovat uz pri tvorbe letadla. A protoze zvlast u starsich modelu ( z programu Aircraft Factory 99 ) bylo omezeni na max. pocet partu a polygonu, musely se delat kompromisy.
A ani dneska to neni tak jednoduche i pro FS2000. Dily se musi rozdelit do vice casti, a pak jim rucne priradit spravne poradi, vzhledem k ocim pilota.

Dobre casy nastaly az s prichodem CFS2 a pak zvlast s blizicim se FS2002. Tam uz funguje Z-buffer i ve virtualnim kokpitu, a tak bude modelovani zase o neco jednodussi, a letadla zase o neco realnejsi, a vyvoj bude moct trvat kratsi dobu, reps. muzem pridat bez problemu vice detalu nejen na vnesji model ale i do virtualniho kokpitu. Ten muze byt pro CFS2/FS2002 funkcni, resp. s fungujicimi
budiky.
 

Re: Re: Průhledná křídla   24. 10. 2001 / 10:04
A jak že je seřadím?
 

Re: Re: Re: Průhledná křídla   24. 10. 2001 / 13:41
Milan Lisner   
Predpokladam, ze se ptas na FS Design Studio. Jde to tam 2 zpusoby.

1. vlozis do modelu referencni part s nazvem pilot.view, to muze byt cokoli, dulezita je poloha pocatku partu - ta urcuje polohu oci pilota. A pak u partu, ktery jsou videt i zevnitr, posouvas s polohou pocatku ( v MOVE modu s pridrzenim SHIFT ) tak, aby vzdalenost vzdalenost os partu od od partu "pilot.view" byla v takovym poradi, v jakym chces aby se dly pres sebe vykreslovaly - tzn. treba podlaha bude dal nez knipl.
Pak pri vytvareni MDL, zaskrtni "auto-sort parts"

2. zpusob je, ze si vyexportujes dily pres Part > part file merge list, a pak v tom merge listu rucne prehazis poradi partu, zase podle toho, jak chces aby se vykreslovaly. Pak das novej prazdnej soubor, pak File > merge project > part file merge list, a tim se ti posklada model znova a party budou mit uz to nove poradi.
Pak pri vytvareni MDL, naopak zrus zaskrtnuti "auto-sort parts"


Milan

 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ