FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 21. 2. 2025, svátek má Lenka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Z-326MF vs. Z-526F Jeden příspěvek | Celý strom
Z-326MF vs. Z-526F   7. 6. 2013 / 09:07
kuma   
Už jsme o tom možná psali, ale nenašel jsem to. Ani v podrobných povídáních dostupných na netu jsem tohle nenašel, všude se píše jen o rozdílu základních verzí, které ale výmenou motorových jednotek a vrtulí dost splývají...

Víte někdo podrobněji, jaký je (kromě výrobních čísel a stáří) rozdíl mezi Z-326MF a Z-526F ?
Jen zpevnění draku, nebo ještě nějaké jiné finty?
Je u Z-326-MF povoleno létat z předního sedadla (jako u Z-326, 326M) anebo už taky ne - protože motor s vrtulí V-503 vlastně posouvá těžiště stejně (podobně?) jako u Z-526F ?

Dík!
 

Z-326MF vs. Z-526F   7. 6. 2013 / 12:55
Balooo   
326MF by měla mít pilotní zadní sedadlo a protože to je modifikace mimo Moravan, tak asi nemusí platit rozdíly v krytu motoru (vzal se asi k M-137) a teoreticky 526 by měla mít bohatší kabinu. Doma se můžu podívat do knih, jestli tam píšou něco specifického k MF.
 

Z-326MF vs. Z-526F   7. 6. 2013 / 17:47
kuma   
To mi zní logicky, je to matoucí, když se všude píše, že se Z326 lítá zpředu - ale právě jsem si myslel, že s M137 a V-503 je toho vepředu až moc a tak by se pilotní sedadlo mělo přesunout dozadu. Ale příručku pro tenhle typ (modifikaci) nemám.
 

Z-326MF vs. Z-526F   7. 6. 2013 / 13:06
Balooo   
326MF: http://www.zlinek.cz/album/pilotni-kabina/#zlin326mf-010-jpg
526F: http://www.planes.cz/cs/photo/1037117/z526f-ok-zrd-aeroklub-cr-stankov-lksa/

Ale tahle 326MF je vybavena... http://www.planes.cz/cs/photo/1027806/z326mf-ok-otb-f-air-benesov-lkbe/ (je to zadní kabina, viz komentář)
Nejsem si jist, jestli to náhodou není bývalá C-305, proto i horizont.
 

Z-326MF vs. Z-526F   7. 6. 2013 / 17:45
kuma   
Dík za odpověď a odkazy.

No - palubka, to vlastně jo. Z-326 má základ palubky jako 226 - tedy základní panel a na tom menší odpružený "třasák." Z526 (zrovna OK-ZRD milý odkaz) má palubku celou z jednoho kusu. Výbava budíky může být individuální, exportní, vojenská - to bych asi neřešil. Myslel jsem spíš nějaké detaily zvnitřku - modifikace draku a tak. Přinejmenším bývá psáno: max. hmotnmost/ max. zátěž: 326MF=940/240 kg, 526F=940/250 kg - to by svědčilo pro to, že 526 po modernizaci vyšla při stejné pevnosti o fousek lehčí... nebo se mýlím?

A kryty motorů by u Z226MS, Z326MF a Z526F měly být (nejlíp) asi stejné, bez ohledu na to, zda to šlo z fabriky nebo kdo tou přestavbu dělal, ne?
 

Z-326MF vs. Z-526F   7. 6. 2013 / 21:28
AJS
Čau, ono je to těžký, pravidlo M-137 + V-503A = zadní pilotní sedadlo platí jen u nás, v Maďarsku na to mají jiný pohled

http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7120919&nseq=6
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7098914&nseq=8

při bližším pohledu do pilotního prostoru možná leckomu spadne brada.

Jinak mezi Z-326MF a Z-526F rozdíl je v pevnosti draku, palivové a olejové instalaci, spíš se rozdíly smývají mezi Z-326MF a Z-526M, tam, podle výrobního čísla, může být rozdíl jen papírový.

Obě verze vznikaly pozdějšími přestavbami ze Z-326 anebo Z-526 s Minory na motory M -137A a vrtuli V-503A. Záleželo na výrobním čísle, některé Z-326 šly přestavět jen na Z-326MF, některé pozdější i na Z-526M (hlavní rozdíl je povolený násobek, 4,4g vs.5,5g). Krásně je to vidět na OK-VRC, vč.906, a OK-OTF, vč.931. Obě vyrobené blízko sebe jako Z-326, první přestavěná na Z-526M, druhá na Z-326MF (protože kvůli náletu stejně nemohla akrobatit, nevyplatilo se přetypování na 526M). Když stojí vedle sebe, rozdíl se vůbec nepozná (jen v nepodstatných detailech podle toho, co si tam kdo nechal dát). Ale třeba OK-OTD, výrobí číslo 606 na 526M už přestavět nejde, jen na 326MF, snad kvůli nějakým slabším trubkám na prvních 326kách

K těm vahám = 526F může být lehčí (přesně nevím), protože má jinou palivovou instalaci bez ex-spádové nádrže/nádrže zásobního paliva, tak sem ožná na váze dá ušetřit.

Ty kryty motorů by měly být rámcově skutečně stejné.
 

Z-326MF vs. Z-526F   7. 6. 2013 / 21:50
Fabo™   
OT: ta madarska 326 ma uplne bozi imatrikulaci. Nevis kde je bazovana? Zasel bych se na ni podivat kdybych to mel po ceste
 

Z-326MF vs. Z-526F   7. 6. 2013 / 23:23
AJS
To nevim, ten vybrakovaný zadní pilotní prostor mě ale děsí, vypadá to strašně
 

Z-326MF vs. Z-526F   8. 6. 2013 / 09:47
kuma   
Myslím, že tenhle 336M je paralela s 226B - vlekařský stroj na dožití (zrcátko a padák současně.) Pravděpodobně po vyčerpání akro resursu vykuchali zadní pilotní prostor, možná kvůli odlehčení, ale druhá sedačka tam určitě je, protože na kniplu vepředu je tlačítko intercomu. Je fakt zvláštní, že za těchto okolností (vzadu nic, vepředu těžký motor a vrtule) mají jako pilotní pozici přední sedadlo, výpočet centráže tohohle stroje by mne fakt zajímal
 

Z-326MF vs. Z-526F   7. 6. 2013 / 21:59
Balooo   
Volejník píše, že 526 F měla +6/-3G při dvojím obsazení (940kg), 326 také (při 910kg, Němeček uvádí 900kg), což by teoreticky mohlo platit i pro MF. Němeček si ale potom u 526 F protiřečí, když o dvě strany dál píše "...poprvé v historii "Trenérů" umožňoval plný akrobatický výcvik ve dvoumístném obsazení. S plnou přípustnou hmotností 940kg (dva piloti v kabině), snášel +6/-3g vyhrazené dosud - s výjimkou Z-526 AS - jednomístným strojům, nebo létaným jedním pilotem". Takže asi fakt jak jim zrovna vyšly trubky, výroba 326 a 526 se dva roky překrývala.

O 326 MF konkrétně nikdo z nich nepíše, pouze M.

526 F je původní z Moravanu a 526M je pozdější přestavba z W 6-III na M-137A?
 

Z-326MF vs. Z-526F   7. 6. 2013 / 23:22
AJS
326MF je relativně nedávná modifikace a opravdu má limit 4,4g.

526M má 5,5g a je to, jak píšeš, modifikace z W 6-III na M-137A snad původem ze sedmdesátých let.

526F má skutečně 6g

To překrývání výroby 326 a 526 je opravdu důvodem, proč se některé díly shodovaly i s jinou verzí. Dokonce pozdní 526 bez písmene, s motorem Minor 6-III se od určitého výrobního čísla dají přestavět až na 526F, neboť dostaly silnější eFkový drak.

Je to dost komplikované a možností je hodně
 

Z-326MF vs. Z-526F   8. 6. 2013 / 09:50
kuma   
Tak nějak jsme si to představoval, takže jo.
Moc dík za odpovědi !!
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ