| | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 3. 6. 2013 / 11:21 | |
| | V AeroHobby č. 3/2013 je zaujímavý článok a upozornenie na výbornú aplikáciu AppStore od tvorcu aplikácie a vydavateľa Databázy letíšť PATRIKA SAINERA. Možno to už pajloti používate (neviem či všetci) a možno o tom všetci nevedia, tak to sem dávam. Aplikáciu je možné stiahnuľ na www.aerobaze.cz/app. |
| |
|
| | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 09:03 | |
| | Klasická finta - aplikácia je zdarma, ale databáza stojí 19,90 EUR. Ale pre toho, čo lieta často, sa to oplatí. |
| |
|
| | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 09:57 | |
| | To je možno pravda, ale pri dnešnom lietaní je to zanedbateľná suma... |
| |
|
| | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 11:02 | |
| | | |
|
| | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 11:04 | |
| | To je doost solidní záležitost..... když ale do malýho éra mi ten ipad přijde strašně nepraktickej
škoda , že nejde rootnout garmina, nahrát tam ios a nacpat tam tohle |
| |
|
| | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 17:14 | |
| | ......já se spíš bojím, že díky všem těm elektronickým serepetičkám už piloti nebudou vůbec čumět z okna a přestanou letecky myslet a chovat se, páč se stoprocentně spolehnou na tu techniku.U malýho éra, kde není autopilot a místa je taky málo,si moc nedokážu představit, jak pilot jednou rukou a jedním okem dohlíží na letadlo a druhou rukou a okem tam ladí ipad.....k tomu stíhá případně komunikovat a všechno okolo.......
Musím přiznat, že Sluka naprosto nadčasové letadlo pro opravdiové aviatiky.Lítá nízko, pomalu k tomu není pro zbabělce a tudíž ta elektronika je tam víceméně zbytečná....! |
| |
|
| | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 17:32 | |
| | a zas to tak nedramatizuj - ten ipad (nebo jakoukoli navi) zas tak moc ladit nemusíš - proste ho flákneš na sedačku a jednou za pár minut koukneš, jestli jsi plus mínus na čáře, a kde jsi, pro případ, že by to kleklo a musel bys pokračovat podle mapy.
vnímám to právě naopak - když mám v éru navi, tak nemusím tolik pozornosti věnovat čučení do mapy a hledání toho, jestli zrovna tenhle rybník (kopec, silnice, vesnice) je zrovna ten tím flekem na mapě, kde si myslím, že jsem. A místo toho se mohu víc soustředit na čučení ven, komunikaci, atd.
vůbec jsem se necítil dobře s piloty, kteří sice slavně lítají bez navi, takže jsou nuceni dělat přesně to, co ty přisuzuješ "gpskářům" - jednou rukou řídí éro, v druhý drží mapu, a očima na střídačku kouká ven, do mapy, ven , do mapy, do mapy, ven ... snažíc se zjistit, kde to vlastně je, a jestli letí tam, kam chce. samozřejmě včetně příslušně vytížené mozkové kapacity a soustředěnosti. |
| |
|
| | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 21:12 | |
| | Ona ta důvěra může někdy udělat průšvih. Určitě je to jednodušší, ale jak vidím, jak těm ajfounům, ajpedům a ruzným ajhovadinám vydrží baterky, tak bych řek, že pilot zvyklý na techniku bude z vesela letět a sem tam čumět, jestli je tam, kde má být a pak mu to zdechne (protože ty baterky v těch smartsrágorách nic nevydrží) a už bude řvát od éteru, že se ztratil, byť poletí nad svým barákem |
| |
|
| | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 09:28 | |
| | Blbost..
iVěci mají obecně celkem dobrou výdrž.. A není vůbec žádný problém napájet zařízení ze letounu.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 09:52 | |
| | No, musim rict, ze v tomto ohledu pan Murphy pracuje spolehlive - naposled me GPSka vypekla prave ve chvili, kdy jsem se pred cestou nepodival do mapy a jel opravdu "podle krabicky"
Nebyl problem v samotne GPS ale v tom, ze auto z pujcovny nedavalo do zasuvky stavu. Takze baterky vydrzely tak akorat na to, abych dojel dostatecne daleko od hotelu aby se mi nevyplatilo vracet, ale dostatecne daleko od cile na to, abych si musel koupit mapu |
| |
|
| | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 10:09 | |
| | Když po nic nechceš, tak i ten den možná vydrží, ale jak po nic něco chceš (používání nějakých applikací), tak hodina, dvě a nazdar. To mi teda jako moc dobrá výdrž nepřijde |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 13:59 | |
| | Zase blbost..
Mobil (SG1) mám v ruce téměř pořád a pořád mi běží net, cca půl času wi-fi, půl času jedu mobilní data.. Občas hovor, nějaký hry na záchodě ( ) a display mám na největší jas.. Nabíjím klasicky přes noc, ale v pohodě den až den a půl vydrží.. A to je to v podstatěš už starej krám a tu baterku jsem celkem zlikvidoval..
Tablet (Galaxy Tab 2), pořád wi-fi, display na největší jas, večer nějaké hry (graficky náročnější) a vydrží taky tak cca den a půl..
A to co jsem měl možnost poznat iVěci, tak se mi celkově zdá, že tu baterku žerou dokonce méně.. Tže bych si snad i myslel, že jsi tu hodinu až dvě a konec napsal prostě jen tak od oka a moc jsi nad tím nepřemýšlel.. To je totiž opravdu hloupost.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 21:47 | |
| | Je to samozřejmě s drobnou nadsázkou, ale denně používám iPad a když na tom pustím hru, tak baterka (byť je nový) odejde do hodiny. Jinak pravda, pokud leží a nic se s ním nedělá, vydrží možná ten den |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 6. 6. 2013 / 09:10 | |
| | Tak to bych ho vyměnil..
Já mám teda jen věci s Androidem ale můj bratr má iPad a občas si to vyměníme a porovnáváme atd. a tomu jeho iPadu dávám celkem zabrat a při plném výkonu se mi nikdy nevybil, a to ho mám v ruce třeba tři, čtyři hodinky.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 6. 6. 2013 / 09:23 | |
| | Musím se FSPilota zastat. Mám iPad s GPS. Jakmile se zapne s Navigonem, dávám mu hodinu, maimálně 2. Musel jsem kvůli tomu koupit nabíječku do auta.
Ale jinak vydrží dlouho, to zas jo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 6. 6. 2013 / 09:56 | |
| | Nemá smysl to vymenovat.... ipad (iphone, i další smartfouny) v kombinaci zaply displej + gps + gsm je docela smrtelna konfigurace. to pak jenom koukáš na to, jak ukazatel ubíha před očima. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 7. 6. 2013 / 10:21 | |
| | Přesně tak, to je jasná reklamace |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 14:09 | |
| | Promiň, ale to je plácání o všem možném a současně o ničem. Píšeš o "aplikacích" - a asi míníš smartfouny, diskuse ale je obecně o gps, o nich píšou jiní. Ty píšeš, že vydrží sotva 2 hodiny. Která? jaká? Kde?
Taky si beru na palubu gps - spíš jako loger pro pozdější debrífing, než že bych na ni koukal, nově založené baterie vydrží 24-28 hodin provozu (bez podsvitu displaye, který samozřejmě ve dne není potřeba). Logicky pokud si beru gps, mám ve sluchátkové brašně vždycky náhradní články - výměna je jednoduchá - a gps si pamatuje zadání. Stačí tedy v případě výpadku vyměnit baterky - a letí se dál. A to jsem přitom "mapový typ" - a hmat, při kterém se v levé drží berany a současně se palcem olizuje čára v mapě byl jednou z dovedností, kterou jsem musel spolehlivě předvést před svou první žákovskou navigací.
A už mockrát si kolega během letu spustil ajfouna a koukal, kudy letíme - právě s těmi aplikacemi, o kterých je řeč, a že by kvůli tomu musel šetřit baterku - to jsem od něj neslyšel ani jednou. Jo - že vydrží den- dva bez nabíjení, to si ajfouňáci stěžujou. Ale takhle dlouho letět nevydrží žádný éro v mým okolí.
Takže asi tak... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 14:16 | |
| | Noo .. hele ... třeba taková garmin Aera 500 bez napájení má výdrž kolem 2-3 hodin ... oni to nejsou žádní honiči času...
a řeč .. ja ti nevim, ale byla i o tabletech, takže oni ty tablety a smartfouny nebyly tak úplně od věci .. a tam, pokud máš zaplej displej, gpsku (a nedejbože i třeba přes data stahuješ mapový podklad) , tak ta výdrž není o nic moc větší. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 14:25 | |
| | Jaký tablet máš konkrétně na mysli? Když vidím, jak manželka a děti přes den drtí iPad, tj. Wifi, youtube a hry a nabíjí max. jednou za den, tak bych to tak černě neviděl. To ani Sluka nevydrží tak dlouho ve vzduchu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 14:35 | |
| | Tahat mapový podklady za letu? Není nad pozemní přípravu..
A jinak, ty klasické GPS.. Vy to nepropojujete na síť letadla? Jako chápu, že ne třeba na Sluce, s tou je člověk tak do hodinky na zemi, ne?
Ale pokud budu brát nějaké výkonější UL, tam už bych to bral jako samozřejmost.. Echa F-Airu GPS nebo alespoň AirGizmos nemají?
Tomáši, ty máš tedy nějakou svou externí GPS a nějakej držáček, ten někam příděláš a letíš?
Je teda fakt, že já jsme zvyklej na SV-D1000, a podle GPS jsem letěl jen jednou a ani mě nějak nenapadlo o té vydrži někdy přemýšlet.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 14:54 | |
| | Tak jasně, dá se to strčit do zapalovače. Pak je to v poho (pokud ale tu zásuvku nedělali taliáni z Tecnamu, která je asi o 2mm širší, než by měla, a kabel v tom nedrží ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 16:34 | |
| | V cesně kabel drží - a samozřejmě s napájením převážně z palubního zdroje ty výše zmíněné baterky vydrží 3-6 měsíců...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 6. 6. 2013 / 09:20 | |
| | My jsme měli teď asi čtyři letadla do Německa, kde jsme na palubce nechávali prostor pro iPad ale ten byl vždycky jen zacvakávanej do držáku.. A myslím, že otvor pro napájení měli jen dva..
Ale máme i letadlo, kde jsou kabely k iPadům napevno v palubce + jsou v letadle krabičky pro snímání dat z motoru atd. ale mě se tohle řešení moc nelíbí.. Jsou tam sice i normální malé přístroje ale používat primárně iPad pro zobrazování mapy a prostě všeho důležitého v letadle mi nepřijde úplně ideální a bezpečné.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 7. 6. 2013 / 18:01 | |
| | ....a těžko věřit, že to mělo nějakou certifikaci...nebo to bylo SLZ?Pak by ovšem bylo vše jasné)) |
| |
|
| | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 19:27 | |
| | je vidět, že si v pořádným letadle jako máme v F-airu ještě nebyl. Pokud nejsi jelito a nezapoměl sis sebou nabíječku do auta, tak se píchneš na zdroj a tohle se ti nemuže nikdy stát, ty aleluja. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 21:53 | |
| | ale jo furt, já nikde neřek, že je to špatné, jen si nemyslím, že je taková závislost na téhle technice zdravá |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 6. 6. 2013 / 12:10 | |
| | To jo, závislost na této technice skutečně není zdravá. Ale zatracovat to jako usnadnění, pokud ti to funguje a vyhovuje, to by bylo zbytečné. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 6. 6. 2013 / 23:38 | |
| | O tom žádná. Nelítáme proto, abychom se zcela vysílili (teda většinou ), nicméně veškerá pomoc vede človíčka pozemského skrze přirozenou lenost k pohodlí a zakrnělosti Takže je to houpání sem a tam na vodováze |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 7. 6. 2013 / 09:16 | |
| | Takže vlastně ideální by bylo, kdybychom zůstali na stromech? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 7. 6. 2013 / 10:19 | |
| | Ne, ideální by bylo, kdybys na ten strom vylezl aspoň občas. To by pak z tebe nebyla cvičená opice, co jen mačká tlačítko a ani neví proč |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 7. 6. 2013 / 11:05 | |
| | To asi ne, ale asi to chce oboje používat s rozumem. Já osobně mám raději mapu, ale k tomu mám pro sichr zapnutou gps, člověk nikdy neví A stejně, na té malé turistické toho není moc vidět. |
| |
|
| | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 10. 6. 2013 / 11:14 | |
| | Vzvedeno 2 x USB napájení, žádný cigaretový autokonektor (všechny nové krabičky se napájí přes USB a jsou na 5V). Bendix má napájení svoje taky na přímo... |
| |
|
| | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 22:32 | |
| | Necítil ses dobře!? Ale toho Běhounka jsme přece vyhráli!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 5. 6. 2013 / 09:10 | |
| | a kdo říká, že jsem myslel Tebe |
| |
|
| | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 17:47 | |
| | U malýho éra, kde není autopilot a místa je taky málo,si moc nedokážu představit, jak pilot jednou rukou a jedním okem dohlíží na letadlo a druhou rukou a okem tam ladí ipad.....k tomu stíhá případně komunikovat a všechno okolo......
...asi tak jako kdyz jednou rukou ridi, druhou jezdi prstem po mape a jeste si vypisuje navigacni stitek
A ted si jeste zkus predstavit, jak se treba leti jednopilotni IFR v IMC |
| |
|
| | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 18:00 | |
| | Ze svého lehce idealistického pohledu si myslím, že každej pilot musí mít nenahraditelnej pocit, když si před letem propočítá trať na papírový mapě, pak to podle ní zaletí a ono to sedí. To si myslim je dobrej pocit.. |
| |
|
| | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 18:25 | |
| | Jo, říkáš to krásně, bohužel realita bude asi jiná.Díky elektronizaci letectví už spousta pilotů mapy moc neřeší a část jich už asi není schopná tu přípravu ručně udělat, vypsat si navigační štítek a taky loadsheet.... |
| |
|
| | | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 18:38 | |
| | Na tom není nic idealistického |
| |
|
| | | | | | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 4. 6. 2013 / 18:02 | |
| | uplně super je nějakej instruktážní film o přeletu 500 km z roku tak 55, gonzo to má na webu. tam vypisuje, maluje a měří a šohaj letí krásně sám.. |
| |
|
| | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 10. 6. 2013 / 10:47 | |
| | Aplikaci od Patrika neznám (článek jsem viděl a vypadá dobře) já doporučuji pro iPod a iPhone aplikaci Air Nav Pro - je tam trén, prosotry, letiště. Aplikace stojí $49.99 mapy jsou některé zdarma - Open street map plus prostory nebo leze koupit ICAO mapy a taky 3D view - to nemám viděl jsem to ale není to třeba
https://itunes.apple.com/us/app/air-navigation-pro/id301046057?mt=8
Letěl jsrm s tím o weekndu do Mnichova a bylo to super - iPad mini + iphone jako backup Bendix King AV8OR Handheld plus papírové ICAOvky německa .....
Air Nav Pro bezkonkurenčně nějlepší opvládání, přesnost super - nový iPhone a iPod uí kromě GPS i GLONASS. Můžu jen doporučit. |
| |
|
| | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 10. 6. 2013 / 18:40 | |
| | Air Nav Pro celkem snadno trhne Skydemon Jen ta cena je vyšší... |
| |
|
| | | | | Lietanie s iPhonom a iPadom v Čechách a na Slovensku 10. 6. 2013 / 21:20 | |
| | Zkusím ale s Air Nav jsem spokojenej zatím |
| |
|
|