| | | Paragliding a letecké mapa 31. 5. 2013 / 15:15 | |
| |
Ahoj, chtěl bych se zeptat těch co rozumí hodně leteckým mapám. Rád bych uskutečnil netermický slet na paraglidingu v těchto místech, ale obavám se, že by to asi v tomto případě mohlo být v rosporu s předpisy. Je podle Vás tady možné udělat slet na padáku přes Vltavu nebo ne? Myslím, že Cukrák je na podobném místě. Nebo to tak není?? díky moc
50.129370, 14.404572 |
| |
|
| | | Paragliding a letecké mapa 31. 5. 2013 / 16:46 | |
| | Nejsem si jistej, ale tyhle akce se musí hlásit na ÚCL. Navíc je to v CTRku, takže asi i povolení od ŘLP, ale můžeš to zkusit. |
| |
|
| | | Paragliding a letecké mapa 31. 5. 2013 / 19:09 | |
| | Dobře ty No povolení bych tady asi neřešil,ale jestli dáš tu Vltavu, nevím. Na street view to nevypadá na velké převýšení.. Vem si vestu |
| |
|
| | | | Paragliding a letecké mapa 31. 5. 2013 / 20:11 | |
| | Tím povolením bych naopak začal... .) |
| |
|
| | | | | Paragliding a letecké mapa 31. 5. 2013 / 21:43 | |
| | .zadej souřadnice.
..pokud to hodlíš provádět v jakémkoli CTR, tak souhlas s Algi.
...nevíme do jaké FL s tim nastoupáš.
....pokud něco podnikáš v CTR,měl bys mít na palubě rádio, atd. |
| |
|
| | | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 11:31 | |
| | Souradnice tam pise https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=202316606726818034745.0004af56389616221c1a5
Celkem blizko osy drahy 24. |
| |
|
| | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 10:30 | |
| | ..a odpovídač máš????))) |
| |
|
| | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 12:10 | |
| | Jenom odbočka. Nemohl by mi někdo znalý rozšířit obzory? Já jsem totiž dodnes žil v přesvědčení, že než někdo dostane papíry na létací aparát (byť je to třeba paraglide), tak nějakou základní leteckou teorii ohledně prostorů a zákonů by měl mít. Žil jsem naivně v bludu? |
| |
|
| | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 13:28 | |
| | ...nežil, říkáš to naprosto správně.Jen je bohužel velký rozdíl mezi papíry od LAA a ÚCL, v tom je ten problém. Když pominu spoustu dalších věcí, tak na PPL musíš mít nálet 45hodin (většinou víc, málokdo je pilot od pánaboha), kdežto na ULLA stačí 20hodin, jestli se nepletu.Přitom poté si můžeš pořídit ULLA se stavitelnou vrtulí a zatahovacím podvozkem, schopným lítat cestovní rychlostí 200km/h a stačí ti na to krátké přeškolení společně s velkým sebevědomím a limitovaným pudem sebezáchovy....K tomu doplním, že mám pochybnosti o tom, že všichni motoroví rogalisti + paraglidisti, kteří se mi za vlahých letních večerů těsně před západem slunce rojí kolem "chalupy" nějaké papíry vůbec mají.... |
| |
|
| | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 13:43 | |
| | Kopriku, existuje něco, z čeho bys měl někdy radost? |
| |
|
| | | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 13:50 | |
| | ...jasně že existuje, ale nejsem slepý, zvlášt když jsem se v letectví delší dobu profesionálně pohyboval.To ti pak některé věci začnou připadat divné....a divné je i to, že hodně lidí včetně zodpovědných institucí dělá, že je nevidí....problémy tím bohužel nezmizí a namísto toho, aby se situace v letectví postupně zlepšovala, tak mám pocit, že tendence je přesně opačná.Kdybych letadla a letectví neměl rád, taky bych se asi raději díval jinam.... |
| |
|
| | | | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 17:54 | |
| | Počkej, počkej, v čem se horší? Zaznamenal jsi nějaký zvyšující se počet nehod z neznalosti plynoucích? Nebo nějakou zvyšující se společenskou nebezpečnost volného podvečerního poletování motoparaglajdů v přízemních výškách?
On právě tohle je asi důvod, proč se o to úřady jakoby "nestarají" - neřeší něco, co řešeno být nemusí (protože stávající regulace skutečně postačuje). Myslím si, že bez skutečné statistiky a poctivého rozboru je tu skutečně riziko máchovského špačkování... |
| |
|
| | | | | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 20:27 | |
| | Hele Kopřiku, podívej se na zprávu UZPLN, většina narušení CTR, nabo TMA bylo PPL a vyššími piloty, než ULL. |
| |
|
| | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 15:28 | |
| | Ajéje... On ten svět není tak hrozný, jak říkají večer na nově a neviděl bych to tak černě. Teorie je u UL povinná (v menším rozsahu než PPL, ale i tak dostatečná) a na konci výcviku je test z teorie a praktická zkouška s inspektorem. To, že pak někdo dělá s UL blbiny, to už je věc jiná a to nevylepší sebepřísnější testy a teorie... Délka výcviku u UL je dostatečná a úplně stejně jako u jiného výcviku je to hlavně o instruktorovi. UL výcvik také málokdo dodělá v rámci minimálního náletu. Nevidím problém, proč by kdokoliv, kdo prošel výcvikem, udělal zkoušku a dostal piloťák, nemohl létat s 20 hodinami na vlastním letadle se zatahovacím podvozkem a stavitelnou vrtulou. Splnil podmínky, splnil, tak ať si pak usoudí sám na co má a na co ne. On totiž pilot nikdy s výcvikem v podstatě neskončí. Pořád je se co učit ať máš 45 nebo 245 hodin. Buďme za UL rádi, protože je to pro spoustu lidí přístupná cesta k létání.
Zpět k mému dotazu na teorii u PG. Odpovím si sám. V osnově výcviku teorie je (včetně rozdělení vzdušného prostoru) a na konci výcviku je písemný test, proto bych dotaz v úvodu považoval za žert anebo ať si dotyčný doplní základní letecké vzdělání (a reklamuje u své školy, že mu to zatajili ). Tady máš kdyžtak obrázek: http://www.laacr.cz/SiteCollectionDocuments/rozdeleni-vp/vertikalni%20rozdeleni%20VP.gif
Dle tohoto: http://www.svazpg.cz/rozdeleni-vzdusneho-prostoru-cr
Pro let v CTR potřebuješ povolení ŘLP, letový plán (?) a oboustranné rádiové spojení.
Pak pošli fotky ) |
| |
|
| | | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 15:37 | |
| | Vojto, na Novu nekoukám)) Jen mi bylo vždycky divný, že ty ultralehký pajloti jsou co se týče teorie a praxe 2 krát šikovnější a chápavější než ti, co se plahočí za PPL, že to zvládnou za poloviční dobu )). |
| |
|
| | | | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 17:18 | |
| | Nevím z čeho vycházíš, ale už tu bylo jednou napsáno, že za těch 20 hodin praxe to udělá málokdo a už se to tu řešilo. Já to měl třeba za hezkých 33:33 a 252 přistání, proti osnově 20:00 / 112.
Srovnej si osnovy, hlavní rozdíl vidím u PPL v delších navigačních. ULL tohle nemá v základu, protože hodně lidí létá kolem svého komína, protože dál ani nedoletí (pro tragéda: toto rozhodně není případ Slukostroje). Obě osnovy mají před prvním sólem cca. 9,5 hodiny, ale ULL osnova má pouze tři navigační lety.
Pro pochopení kam s létacím zařízením můžu nebo ne je podle mě důležitější teorie a tam opravdu záleží na kvalitě výuky a študenta, než odpracovaných hodinách.
A co se týčer limitů výkonu ULL, tak naposledy se to řezalo tuším na ajrowebu a mimochodem i můj vlastní názor je, že ULL má svoje hranice. K PPL je ale už bohužel hodně daleko hlavně pro provoz stroje. |
| |
|
| | | | | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 18:51 | |
| | Ještě nemám papíry hotové! Ještě musím dolítat a projít teoretickou zkouškou. Protože bydlím v Kobylisích je to opravdu kousek. U Cukráku je taky CTR a kluci tam létají je tam dokonce i seskokový prostor pro PK. |
| |
|
| | | | | | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 20:15 | |
| | At koukam, jak koukam, tak na me mape CTR konci u Radotina. |
| |
|
| | | | | | | | | Paragliding a letecké mapa 1. 6. 2013 / 20:16 | |
| | Cukrák v CTRku není. A CTR je od něj dostatečně daleko.
Ve tvý lokalitě, co jsi nastínil ... no, tam tedy krom toho, že je CTR, tak je to víceméně v ose přistání na dráhu 24 .... |
| |
|
|