No vidím to podobně jako pawlick, na holo podle gps jsem snad ani jednou neletěl - vlastně každý traťový let je dobré vést do jisté míry jako cvičení, takže prst na mapě (pokud neletím kolem komína ke stodole a zpátky, samozřejmě) je automatický.
Co se týče baterek v gps - nebral bych to na lehkou váhu, nemusí to být jen baterky, proč ta krabička v nejneočekávanější okamžik zdechne, už jsem to zažil na jednou zahraničním letu (to jsem se jen vezl) - a oba pajloti z toho měli docela stres, přestože měli mapu na koleni a nezakufrovali ani o 100 m. A nebylo to baterkami, byla to na tehdejší dobu špičková gps v palubní síti.
Jinak zvykl jsem si používat starobylou garmin gps-V s nahranou turistickou mapou 1:50 a s aktualizovanou leteckou situací - a považuji to za šikovné, protože to nesvádí k lítání podle gps, ale pokud si nejsi jistý, ukáže ti spolehlivě kde jsi a kam bys měl zahnout (a kam neletět). Je to trochu staromilské, ale je to vlastně jediný elektronický budík, který jsem ochoten snést, jinak, jak se o mně ví, miluju budíky s ručičkami.
|
|