Já bych neřekl, že létat s GPS je srabárna až takhle kategoricky. Ono třeba letět VFR Chorvatsko, kdy jsem na rozhraní Slovinska a CHorvatska dostával body typu: TRP15596 a pak ohlašte přelet FRD25, který sice v mapě najdeš, ale na zemi porostě není, tak pak ti to vypočítávat podle rychlosti a snosu a já nevím čeho prostě nestačí a nemáš tušení, kde ten bod je. Navíc je tam například radarové pokrytí až cca 50km od Puly, jinak tam nemají nic, jak by tě vůbec viděli, Portorož má pouze 15Km radar.
takže mapka na koleni OK, platná v letadle taky, ale rozhodně nedám dopustit na svojí Aeru 795, kde mám jak klasickou mapu, tak nahrané komplet CHarts, což vřele doporučuji, opravdu je to boží věc.
Nicméně, mapy koupíš ve většině obchodů se leteckým vybavením ala Aeroweb, NavShop, Pilotshop a mnoho dalších. A je na tobě, jako pilotu letícím, nebo prostě pilou, že jí máš aktualizovanou. Například někteří inspektoři za to rádi vyhazují na zkouškách |
|