| | | Kam dalej?... 5. 5. 2013 / 21:44 | |
| | Zdravím vas páni, možno že zase zakladam nový strom zbytočne, tak mi prepáčte. Mám otázku hlavne na tých real pilotov mám 17 a som 2. na gymnáziu. Moja otázka znie kam mám ísť po gympli na vysokú ked viem že nič iné nechcem robiť iba lietať, stat sa pilotom. Viem že ciest je dosť a práve preto sa pýtam čo je pre mňa najlepšie. Dopravná Žilina alebo vysokú ani netreba? A prepáčte za OT ale fakt neviem kam inam to napísať a tu váš už trochu poznám |
| |
|
| | | Kam dalej?... 5. 5. 2013 / 23:35 | |
| | první začni odpovědí na otázku, či máš dva miliony českokreditů neboli 80.000 eurokreditů Pokud ano, tak si vyber školu a směr který tě baví jako druhý a vystuduj si "záložní" školu. Přitom si vyber školu leteckou (rozumněj FTO, resp. ATO, nemusí to být nutně škola vysoká) a tam si udělej papíry od PPL až po ATPL a máš to vyřešené Záložní školu pro případ, že tě nečekaně zradí zdravíčko nebo cokoli jiného.... |
| |
|
| | | | Kam dalej?... 5. 5. 2013 / 23:48 | |
| | | |
|
| | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 00:43 | |
| | No, aby ty odpovědi nebyly jen deprimující, myslím, že tohle je sice nejjistější, ale ne tak docela jediný způsob, ne? Jestli jo, nebo ne - a když tak jaké jiné možnosti by byly, to tu asi napíše někdo povolanější.
Rozhodně to není tak dlouho, co se tu na vyjádření touhy po létání odpovídalo "snaž se a budeš úspěšný". Skutečně se za těch pár měsíců tolik změnilo, nebo jen převážila naše vnitřní skepse?
Já bych řekl - koukej kolem sebe. Jako druhák máš ještě rok - sbírej informace všude kolem. Cíl, který sis vybral, je dosažitelný těžko, ale ne nedosažitelný. |
| |
|
| | | | | Kam ďalej?... 6. 5. 2013 / 03:25 | |
| | Cieľ je dosiahnuteľný, ale ...
V živote sa za všetko platí. Nič nie je zadarmo. V prípade úspechu, získaš jedno z najkrajších povolaní. Zamestnenie pilota, v prípade úspechu Ti prinesie aj to, že "že vložený vklad sa Ti niekoľkonásobne vráti."
V prípade neúspešnej cesty, niektorí piloti zaplatili aj svojim životom ...
Úspešný zahradník pestuje kvetiny, ale aj vlastnoručne vypestovaná ruža ho môže poškriabať a v prípade enormnej smoly sa malá ranka môže stať aj miestom zdroja infekcie ...
Aj nádejný herec, napríklad ak mu nevýjde všeobecne známy monológ - skončil !
Aj práca statika alebo staviteľa je krásna a pritom tak skrytá, že mnohokrát o nej nik ani nevie. Napríklad Petr Parléř sa dokončenia svojich najvýznamnejších stavieb ani nedožil ...
Rozhodnúť sa musíš Ty !
Rozhodnutie "stať sa pilotom" má aj tú vyhodu, že Ti ho nikto nemôže nanútiť. Je to iba Tvoje rozhodnutie. Rozhodni sa správne.
Povolanie pilota má aj mnoho nevýhod. Budeš pracovať pod skrytou ale trvalou a prísnou kontrolou. Je to práca, ktorá nepripúšťa omyly. Je to práca, ktorá vyžaduje aj trvalé a pernamentné vzdelávanie sa.
... prajem Ti, aby sa Ti túžba stať sa pilotom vydarila.
|
| |
|
| | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 06:56 | |
| | .... není to tak těžký, dogdore, tento cíl je dosažitelný celkem lehce za splnění tří předpokladů:
1. mám dva miliony
2. nejsem uplně blbej a chci se učit
3. mám medical 1
Za jak dlouho se pak s papírama dostanu na pravou sedačku ti nikdo neřekne, začíná být sice hlad po pilotech ač to tak navenek nevypadá ale situace se může změnit kdykoli....
Pokud zmíněné dva miliony nemám, je třeba hledat společnosti, které na to dávají záruky pro banky atd.... Ale financovat ATPL z úvěru je risk jak svině, je to hra vabank.
Ale palce držím i já
|
| |
|
| | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 07:29 | |
| | ... ak bankám hodnoverne preukážeš, že úver vôbec nepotrebuješ - úver dostaneš !
Možno by bolo lepšie postupovať metódov postupných krokov. Aspoň mať PPL "v kapse" a odlietaných cca 15 prístrojových hodín a mať úplnú istotu, že pre Teba bude prístrojové lietanie to "pravé orechové".
Treba trvale počítať s leteckým, ale aj so všeobecným vzdelávaním. Perfektná znalosť angličtiny je samozrejmosťou. |
| |
|
| | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 09:56 | |
| | Hlad po pilotech?
Nejseš tonde náhodou zaměstnanec letecké školy?
Ty jsou totiž jediné, kdo to tvrdí.
Pravdou je opak. Jediný, po kom je relativně sháňka, jsou trotlové jako já, tzn. typovka na poptávaný typ (737, 320) a několik tisíc hodin na typu jako kapitán.
Kurzívou je to schválně, protože ta poptávka je na sezónní práce v charterovkách anebo v lowcostech kdesi v Asii |
| |
|
| | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 10:03 | |
| | )) Na grafíkách to tvrdí všichni, jak v příštích několika málo jednotkách let bude potřeba desítky tisíc pilotů |
| |
|
| | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 15:42 | |
| | To možná tvrdí, ale Radim má pravdu. K nám do firmy - protože jim asi název asocijuje, že máme létat - chodí životopisy pilotů, kteří se zoufale snaží někde udržet. Mají hypotéku na to, aby udělali ATPL a doložky, ale nezbylo už na typovku. Na žádnou. A protože mají většinou okolo 200-300 hodin, nic nalétáno, tak mají prostě smůlu
Aktuálně jediný zaměstnavatel na velkou dopravu Travel Service bere pouze otypovkované druhé jednou za rok, s malým náletem, do 35-ti let za 25 000 hrubého na rok a půl do Polska a jinam. když si někdo doopravdy musel na babiččin byt / rodičů byt a jiné nemovitosti vzít americkou hypotéku na cca 2 000 000 Kč, tak jeho platba měsíčně se pohybuje okolo 12-15 000 Kč (nejsem si tím stopro jist, to mám jen dopočteno), takže když si vydělá pak cca 4000 Kč další na to, aby se najedl, zaplatil nájem a zůstal naživu, tak je to šílený.
Nicméně stále je více než hodně pilotů s touto kvalifikací a i s náletem kapitánů a dokonce i kapitánů, kteří za tyto podmínky jdou a nastoupí, protože z různých důvodů nemohou a nebo nechtějí jít třeba do Malajsie. Taková je teď realita, proto splnit si sen je jedna věc, ale drhá je mít se kam pak upíchnout.
To, že na PPPrune je o pilotech a na různých fórech se probírá, jqak bude potřeba desítek tisíc pilotů...ano bude, jednou, ale ta doba, která byla před rokem 2006 se dle mého už nikdy nevrátí, takhle to nebylo ani po roce 2001 a WTC. Ale třeba se pletu, nemám v této sféře dostatečně dlouhou dobu zkušeností, abych to dokázal posoudit, mé letecké začátky jsou motorově v roce 2007, tak mě může někdo starší a zkušenější opravit |
| |
|
| | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 16:09 | |
| | ale jo ... třeba jednou přijde.. to že teď je špatně neznamená, že bude špatně na pořád.... cyklus je neúprosný a za nějakou dobu se na vrcholek zase dostaneme, tak jako už nespočetněkrát v minulosti (abychom následně zase spadli do dolíčku)... |
| |
|
| | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 10:07 | |
| | ano, jsem, to je všeobecně známo A tvrdím to na základě toho, jak se nejen u nás poptávají výcviky od společností - i když ne našich. To co já píšu je výhled na minimálně dva roky a víc dopředu, nikoli okamžitý stav a to je ten rozdíl. Oba máme pohled z jiného úhlu, který je v tomto případě docela zásadní. |
| |
|
| | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 12:27 | |
| | Poptává se výcvik, nebo piloti? To může být dost zásadní rozdíl. |
| |
|
| | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 13:20 | |
| | ...není mi jasné, co ti není jasné na tom, co jsem napsal
|
| |
|
| | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 15:32 | |
| | Není mi jasné, že ti není jasné, co mi není jasné. Jasný? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 15:53 | |
| | Mě teda jasné není vůbec to, že ti Balloo není jasné, že tondemu to naprosto jasné jasně připadá. Co ti jako není jasný?? Sluka ti to ve středu jasně vysvětlí! A bude jasno |
| |
|
| | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 20:17 | |
| | Jednoznačným ukazatelem stavu poptávky je to, co se začínajícím letcům dává za podmínky. V současnosti je, ža ná pár výjimek (čest jim) standardní nabídka začínajícímu F/O - zaplať si výcvik včetně typovky, a pak budeš rok, dva, tři lítat v lepším případě za oříšky, v horším za to ještě budeš platit.
Poptávka na budoucnost pro mě nic neznamená. To je jen očekávání vývoje. Stejně jako známá otázka "kdy vylezeme z krize", to už čtu třetím rokem, že všechny ukazatele ukazují - a skutek utek.
O "nedostatku" dopravních pilotů se mluví kontinuálně deset let. Pravda to byla jenom na začátku a pak jen lokálně (v blízké budoucnosti pravděpodobně USA, ale ty mají uzavřený trh práce).
Víš co, tonde? Jestli za dva roky budou dostávat začnající piloti opět standardně typovku a od začátku normální plat (úvazky nepočítám, to je normální a férové), jako v dobách skutečného nedostatku pilotů, máš u mě flašku Tullamorky a akrobatickou čtvrthodinku na P2. To jediné je totiž ukazatelem toho, že je opravdu nedostatek pilotů na trhu, nikoliv nedostatek těch, kteří jsou ochotni a hlavně schopni na současné svinské podmínky (v lokálním českém rybníčku děkujme jisté české "agentuře") přistoupit. |
| |
|
| | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 20:20 | |
| | škoda, že tu neni to se mi líbí... a to ještě někteří chudáci teď po roce místo PRG dostali WAW. kdyby jim aspoň zustalo to, co dostali na začátku, ale tohle... |
| |
|
| | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 20:30 | |
| | Už to zase ve mě vře a bublá. Nic, jdu stříhat video z dnešního lítání s P2, ať se uklidním, jinak ve mě praskne nějaká cévka |
| |
|
| | | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 21:43 | |
| | Tak dobublej a to videjko honem ukaž! Mimochodem budeš s érem v Čáslavi??? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 22:00 | |
| | Jo, budu tam lítat P2 i Harvard |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 22:04 | |
| | Zase o důvod víc, tam přijet! Už se těším. |
| |
|
| | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 21:08 | |
| | obávám se, že píšeš o něčem jiném než já Ale už si zvykám, že tady nikdo pořádně příspěvky ostatních nečte....
takže, jen rychlý sumář:
- klučina se ptal co a jak
- má ještě dva roky na gymplu
- výcvik pilota z nuly po ATPL trvá 2 roky (plus mínus autobus - autobus je v tomto případě kvantifikován na půl roku...)
- klučina má v normálním případě (viz splněné tři předpoklady) cca čtyři roky do ukončení papírů a statusu ATPL Frozen
- zaznámenáváme v práci zvýšenou poptávku zahraničních společností na výcvik pilotů v délce trvání výcviku viz pár řádků výše
- klučíkovi jsem přátelsky poradil, aby studium ATPL bral jako sekundární a to ještě za předpokladu, že na to má prachy
Co ještě není jasné na tom, co jsem napsal? Uvedl jsem snad někde, že je ihned v tomto okamžiku obrovská poptávka po pilotech? Psal jsem někde o okamžitém stavu? Nepsal.
A vysvětli mi, proč by v tržní ekonomice měli piloti dostávat typovku? Pokud má někdo dvě mega na základní papíry tak vyhrabe i půl mega na typovku. Platí někdo mně vzdělávání v elektrice a avionice a další studium digitálních a nevím jakých systémů? Neplatí. Platí někdo doktorům atestace? Neplatí.
Chceš dělat nějaké zaměstnání? Tak se to nauč, vybav se potřebnými průkazy a příjď, možná tě zaměstnáme - takhle to funguje a nevím, proč by to mělo fungovat jinak. Tak jde vývoj a vývoj nezastavíš.
Nebo to má být - chceš být pilot? No jasně, sednem si z tebe na prdel, příjď, všechno ti zaplatíme a dáme ti královský plat.... Vysvětli mi proč?
Peace, brothers! |
| |
|
| | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 21:37 | |
| | Tonde, v otázce samofinancování typovek si zjevně nebudeme rozumět nikdy. A nemá cenu se na to téma bavit dál, protože v tomhle jsem naprosto militantní a moje militantnost se v poslední době ještě vybrousila (MiG-21MFN by mohl potvrdit)
Že výcvik člověka stojí obrovské peníze, námahu a čas je nejenom normální a běžné, ale i do jisté míry správné. Je to forma filtru, jestli to dotyční myslí vážně, nebo ne.
Má to ale své hranice. Otočme to. Vysvětli mi, PROČ má adept
a) platit za konkrétní kvalifikaci, která je unikátní pro daného zaměstnavatele. Příklad z jiné strany. Koupím si nové letadlo. Je to unikát, málokdo má na něj kvalifikaci. Přijdu do servisu. Řeknu, že chci, aby mi na tom dělali údržbu. V ten moment buď budu platit servisu i za typovku na daný eroplán, nebo budu mít úměrnou cenu. Netvrď mi, že to tak není. Mám těch letadel už docela dost a zkušenost taky. Nebo snad přeci jen váš servis si udělá typovku na svoje náklady a dá mi přitom cenu jako na běžný stroj, jen aby mi mohl dělat údržbu? Voilá, že jsem na vás nekápnul dřív!
b) dotovat svoje létání firmě, která inkasuje od cestujících za kvalifikovanou práci, ovšem veze je někdo, kdo je v čistém mínusu? Někdy za to přímo platí? Proč, když je to tak normální, jak píšeš, není v mnoha civilizovaných zemích systém p2f povolený úřady?
Chceš slyšet, jaké tenhle - dle tebe asi správný - systém má následky? Zdatný adept, schopný ze svých a rodinných zdrojů, za cenu zastavení baráku a rodinného zlata, financovat podstatnou část svého výcviku, NEMUSÍ už mít toho dalšího půl mega na typovku (v reálu víc, asi jsi nezapočítal cca 180 tisíc za basetraining, bez nějž žádnou typovku nemáš), a i kdyby, NEMÁ na to, aby další rok, dva létal ze zahraničí za peníze, které má moje žena v optice, a u toho ty 2,5mega splácel. Tak se na to prostě vykašle, neboť mu to nedává smysl. Takových znám dost.
Kdo si to může dovolit, ať už že mu za prdelí někdo stojí, nebo už je to starší kus a má naspořeno z dřívějška, nemusí být za každou cenu tím nejvhodnějším adeptem. Tys byl instruktor na MiG-23, já na B 737. Tím víc mě překvapuje, že tyhle následky nevidíš, nebo nechceš vidět. To je k pivu, nebudu to rozebírat na veřejném fóru. Snad si domyslíš, co tím chci říct.
P.S. a zpátky k tématu - já tonde dobře čtu, ale mám pocit, že ty nečteš, co jsem napsal já. Řeči o růstu a poptávce slyším jen ze dvou zdrojů: letecké školy a výrobci letadel. Ano, občas se dočtem o tom, že RYR objednal 180 letadel a Norwegian 200, jenže to jsme četli už před pěti a víc lety, a kde je ta poptávka?
Nárůst letecké dopravy mezi lety 2003-2007 byl tak enormní a mnohdy neopodstatněný, že s následky útlumu a stabilizace se budeme ještě hodně dlouho setkávat
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 21:43 | |
| | ...beru to pivo a končím s touhle debatou Mám k tomu spoustu výhrad a jaksi to nemá smysl, u toho piva to bude lepší.
A k nám do servisu nechoď, na tvoje éra typovku nemáme a mít nebudem |
| |
|
| | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 21:41 | |
| | ...Toníku, šťourat do Tebe nebudu.Ale myslím, že jako zhruba stejná věková kategorie bys měl rozumět tomu, co teď napíšu.Pokud zaměstnavatel - a nejen ajrolinky do svých zaměstnanců odmítají cokoliv investovat, těžko se pak můžou divit obrovské fluktuaci, neloajalitě, malému nadšení a všemu, co s tím souvisí....Jo, doba je zlá,ale jsem ze staré školy a pořád si myslím, že spokojený zaměstnanec odvádí úplně jinou kvalitu práce než nešťastník, který je sice rád, že má práci, ale furt na něj nějakej idiot ječí, případně mu předhazuje, že za vraty je plno lepších a levnějších....pořád doufám, že přijde normální doba, MBA kindermanagement vymře a slušné jednání se zaměstnancem nebude slabost, ale standart.Vím o čem mluvím......Radim má naprostou pravdu - pokud ajrolinka do svého piolota investuje, může po něm taky vyžadovat, vychovat si ho k obrazu svému a ten pilot si pak nebude vylejvat srdíčko v hospodě nebo na FB. Zkuste se poptat,jak jsou spokojení třeba piloti u Ryanu....pevně věří, že to pár let vydrží a nezhroutí se a najdou si něco lepšího, než je ten pazgřivec úplně vyždíme.Co si taky asi můžou myslet o společnosti, jejíž CFE by je nejraději všechny vyhodil, nechal lítat za svoje, případně by je nahradil poučenou letuškou a přemejšlí,jak v kokpitu vystačit s jedním pilotem....HOWGH!
...a pokud mi nevěříš, přečti si pár příspěvků od Dušínoje......to je spokojenej loajální zaměstanec.....určitě se denně modlí, že může pracovat pro slušný lidi.Takže držím palce, aby zase po slušných zaměstancích byla sháňka!
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 21:49 | |
| | tyvole, už fakt jdete všichni do hajzlu s tím, jak jsou spokojení piloti u Ryanu... DDD Nutil je tam někdo jít lítat? Úspěšný manager firmy je podle tebe pazgřivec? je to tak - úspěch se neodpouští, ta naše jebnutá povaha.... Proč bych měl v současné době investovat do zaměstnanců, když otevřu dveře a ten zástup dalších mi vyvalí futra, jak se mi pohrnou na uvolněné místo? Kde to žiješ? Je jiná doba
Achjaj, že já vůbec něco na začátku psal....
Dušínoj číst nemusím, má u nás stále svůj pokoj a dokonce ho občas i využívá |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 22:08 | |
| | Sorry Toníku, ale O´Leary může být "úspěšný" jak chce, ale pro mě je to fakt pazgřivec. Jo, akcionářům přináší peníze, ale majitel firmy, který se snaží ojebat všechny kolem sebe, zákazníky nepovažuje za lidi, ale za idioty a zkouší co ještě snesou to u mě dávno prohrál. Jasný, nic si z toho nedělá, ale kde Toníku asi všichni skončíme - a naše děti, když to co předvádí on a jemu podobní budeme považovat za normální???? Co řekneš synkovi/dcerušce, že je jiná doba??? Já mám synka i dcerku a občas mě z toho bolí hlava.... Snažíte se v BeNe podnikat slušně, nebo jako on? Budeš chtít utrácet radostně peníze ve firmě, kde Tě považují za debila a při každé příležitosti Tě budou chtít očůrat??? Jo a jsem dost starý na to, abych unesl, že můžu mít odlišný názor klidně sám...neposeru se z toho...PEACE BROTHERS..... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 22:28 | |
| | Podnikání tu není proto, aby se podnikatel na lidi usmíval a staral se o lidi jako v peřince, nebo jim sliboval jak jsou úžasní (oni se teda usmívat a slibovat budou, pokud jim to přinese kšeft. oleary to nejspíš nepotřebuje).
Smyslem jakéhokoli podnikatelského projektu je vydělat. A to se olearymu docela daří, neb každoročně desítky milionů lidí na letech odnikud nikam plní jeho letadla na 81% kapacity, o čemž si většina ostatních společností může nechat jenom zdát...
Tak nějak, i když je mi jinak krajně nesympatickej, má oleary můj obdiv a je to pro mě pan podnikatel. a ti ostatní, co sice možná z lidí idioty nedělají, ale bez státních dotací nejsou schopni fungovat, se pro mě za mě můžou usmíivat jak chtěj ... ale k čemu jim to je, když nejsou schopni vydělat aspoň tolik, aby byli na nule? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 22:37 | |
| | Samozřejmě máš pravdu a v souladu se svým světonázorem souhlasím, je tu však ještě jeden fakt a to, že tam, kde tihle O`Learyové překračují hranice, musí počítat s tím, že narazí na odpor. A nemusí to být odboráři, komouši nebo socani, může to být třeba jeden zapráskaný pravičák, co má odlišný názor.
Ale to už se blížíme k hranici na péráku zakázané a tak jdu radši bojovat s tím programem na stříhání videa
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Kam dalej?... 7. 5. 2013 / 09:46 | |
| | Hoši neperte se, doba je vymknutá z kloubů. Jestli jste si nevšimli, tak světu businessu vládnou finančníci a pro ně je personální politika mimo jejich rozlišovací schopnost. CEO velkých firem jsou dosazování na dobu určitou a jejich jediným cílem je udržet kladná čísla před akcionáři po dobu jejich kontraktu, aby pak měli další zářez do CV. To že firma za týden po jejich odchodu padne na hubu je vůbec zdůrazňuji vůbec nezajímá. Směrem do firmy dávají pokyny ve smyslu "krmte tu krávu tak, aby nechcípla" Důsledky jsou vidět na každém kroku. Uvedu pár bodů, které jsou pilířem studia managementu.
- Outsourcing offshoring, outplacement (Wiki napoví)
- Rozprodávání majetku, které umožní předchozí bod - umělé krátkodobé navyšování zisku společností
- Hardcore ISO9001 implementace (původně dobrý nápad vytvoření postupů pro zajištění kvality výroby či služeb. V poslední době zneužíván k jednoznačnému definování náplně pracovních pozic. Důsledkem je, že na dané pozici se s člověkem pracuje jako se strojem, na jednu stranu je výhoda, že firma ztrácí závislost na specialistech (jeden vnikající pracovník je nehrazen čtyřmi) ale pro firmu je to výhodné, jelikož je přetlak uchazečů o práci a je možné jít na směšné peníze. Z Firem jsou propouštěni Ti nekvalifikovanější a nejloajálnější lidé, kteří jsou mzdově nákladní.
- Daňové optimalizace - ve firmách jsou dvoje peníze - levné a drahé. Dochází k neuvěřitelnému mrhání prostředků jen proto, aby virtuálně byly lepší hospodářské výsledky
- Manipulace statistik CSI (customer satisfaction index) I když všichni zákazníci na danou firmu nadávají, prezentované CSI vychází výborně
- Metody předávání odpovědností - metoda jak najít při blížícím se průseru vhodného obětního beránka
Pakliže je toto (samozřejmě skryto za odbornými názvy) vyučováno, je naprosto logické, jakým kurzem se vývoj věcí bude dále ubírat. Nechci brát nikomu iluze, ale dobře už bylo a má-li velká firma přežít, musí tuto hru hrát, jelikož ji hrajou ostatní a konkurence je neúprosná. Kdo v takové firmě pracujete, tak si toho važte a preventivně se ohlížejte po jiném zaměstnání, protože to nevydrží na věky.
p.s. toto pojednání bylo o velkých firmách >1000 lidí, čím je firma menší, tím méně se tyto globalizované návyky projevují a tím větší je pravděpodobnost, že se šikovný člověk chytne. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Kam dalej?... 7. 5. 2013 / 10:29 | |
| | Velmi hezky vystiženo !!!
A platí to, bohužel, pro všechny obory stejně, včetně mediciny.
Ve finále nikoho (z vyšších sfér) nezajímá, jak skutečně dopadne pacient - jednotlivec, který je určen ke spotřebě, aby systém fungoval a generoval úspory. Chjo... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Kam dalej?... 7. 5. 2013 / 12:41 | |
| | Souhlasim..
O prachy jde až na prvním místě.. Na kvalitu se sere.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Kam dalej?... 7. 5. 2013 / 16:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 17:27 | |
| | EASA tvrdí, že v roce 2015 bude hlad po mechanicích s licencí a i po pilotech. Teď je otázka, jak na to přišli. Zda zpřísní legislativu a většině vezmou papíry,nebo jestli budeme mít takový rozmach v letectví. (osobně si myslím, že to EASA opsala od FAA, jako všechno) |
| |
|
| | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 19:27 | |
| | Tusim ze u FAA ted nekdy konci prechodne obdobi kdy temer nikdo nechodil do duchodu, protoze zvysovali limit pro ATPL letani, neni neco podobnyho i u EASA, ze ocekavaji odchod vetsiho poctu starsich pilotu do duchodu? |
| |
|
| | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 19:49 | |
| | Problém je, že v Evropě je tento jen vykrýván krachujícími evropskými společnostmi a krize v Indii (Kingfisher a spol), kde Indická vláda omezila zaměstnávat cizince a tam létalo dost lidí z Evropy. Prostě, dokud se evropské společnosti nepřetransformují na americký způsob létání, půjde to tady od 10 k 5 |
| |
|
| | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 21:28 | |
| | ...americký způsob lítání??? To jako co??? Myslíš jako to, co odhalilo vyšetřování FAA po tý kraksně v Buffalu?Že jsou na tom začínající piloti hůř než taxikáři a jiný podřadný personál???? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 21:47 | |
| | ne, tím myslím to, že letectví se většinou jako "autobusová doprava" čili se létá za velmi slušné podmínky. Koupíš velmi příznivou cenu. Třeba toto jsem teď zažil u Swissu. Zpáteční letenka do Basileje za 3.000 Kč. To je myslím cesta. Nehrát si na nějaký jméno a servis na palubě pri krátkých letech, ale nabídnout rozumný komfort a rychlost v cestování. To, co popisuješ ty byl problém jedné společnosti, která využívala přesně toho, co popisuje Radim. A to bohužel pak upravuje cenu na trhu práce, který je pak tímto celý degradován. |
| |
|
| | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 20:58 | |
| | Hlad po pilotech maj jenom ti, kdo na nich vydělávaj.... tzn. jenom letecký školy a agentury jako aerojob... ještě dlouhý roky žádnej nedostatek pilotů nebude. Nezaměstnanejch pilotů s typovkama i bez nich je po evropě strašně moc. Hrubý počty od mých kolegů z danných zemí: Španělsko 4000, Nizozemsko 3000 spíš víc, UK 1500, Norsko 800 a tak dále.
Tady stačí zajít na UCL a na rejstříku se zeptat, kolik nových ATPL přibylo za uplynulý rok. Když jsem ATPL zkoušky dělal já, tak jsem se na toto zeptal a odpověd byla 112!! V takovýhle malý zemičce, kde se nabírá pár kluků za almužnu.
Takže Tonde je nám jasný, že ti na tvym tvrzení stojí živobití do budoucna, ale nelakuj
Každopádně souhlasim s tim, co jsi řekl na začátku stromu! |
| |
|
| | | | | | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 21:09 | |
| | na tomhle mi opravdu živobytí do budoucna nestojí, to je zásadní omyl |
| |
|
| | | Kam dalej?... 6. 5. 2013 / 22:39 | |
| | chod do armady a nic si nemusis platit to ci budes mat na com lietat je druha vec |
| |
|
|