FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nahazování TVS Jeden příspěvek | Celý strom
Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 02:04
Rozšafín Ctibum   
Dotaz především asi na Radimma, ale i na další klidně. Jak je to se sekvencí nahazování motorů u TVS? Neboť jako jediná společnost nedrží nějakou kouzelnou formuli. Easyny nahazují vždy 2 - 1, norové 1 - 2, akorát vy si to nahazujete jak se zrovna zlíbí, nebo mi to tak přijde.

A jak je to s nahazováním na oji? Dá se? Někdo to nechce, někdo zase nechce na oji nahazovat motor na vnějším oblouku, někomu je to jedno úplně.
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 09:31
FSPilot   
Především, na letadla nahazují motory mechanici - s tím by možná moh pomoct spíš Kachna než Radim
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 09:38
Rozšafín Ctibum   
TAk když už jsme u toho, tak motory by nahazovali zedníci, ne mechanici. Ale jestliže je to tak důležité, tak tedy spouštění, pokud pro Tebe není spouštění opakem nahazování...
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 10:02
Tragédie v JRD
Ty, takový předpisový cítátor bez praktických zkušeností, a brojíš proti nahazování? JAR FCL i některé další v oficiálním překladu znají i pojem nahození .)
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 10:22
FSPilot   
Zrovna u tebe bych čekal, že Matesovy legendární hlášky na toto téma budeš znát, když byly na tebou vytvořeném webu... Holt, humor někde neznají, co se dá dělat
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 20:03
Luděk Ch.
On totiž existuje skutečný humor a to o čem se někdo jen domnívá, že je to "humor"
 

Nahazování TVS    9. 5. 2013 / 10:27
Medcin
Ona i ta mnemotechnika je napytel:
- nahazuje se omítka, motory se spouští. Spouští se kotva nebo děvče, motory se nahazují.
- vyklízí se sklep nebo půda, rwy se opouští. Opouští se bejvalka, rwy se vyklízí.

Takhle otočím každého Matese To není jako:

V cívce jako v dívce - nejdřív napětí, potom proud (o fázovém posunu U a I)
Kde se jezdí, tam se dláždí (jaký druh epitelu (řasinkový, dlaždicový) je v pochvě)

 

Nahazování TVS    9. 5. 2013 / 10:40
Lowmick   
To s tím epitelem v pochvě nechápu...
 

Nahazování TVS    9. 5. 2013 / 13:20
Mike2811
To nevadí, pro laiky platí spíše pomůcka: kdo maže, ten jede. O epitelu nemusíš vědět nic...
 

Nahazování TVS    9. 5. 2013 / 10:53
kuma   
Já jo!


vysvětlení pro jiné směry, než biologie:
Epitel - vrstva buněk na povrchu sliznice, český "výstelka" - je někdy tvořena buňakmi jako kostičky, jedna vedle druhé, všechny v jedné vrstvě (cylindrický či kubický epitel...) a někde tzv. dlaždicobuněčný - to je, že buňky jsou v několika nepravidelných vrstvách přes sebe, asi jako se dávaj pytlíky s pískem před palpost. Ten první typ je křehký, často nějak speciální, když se buňka odloupne, obnaží se spodina. Ten druhý je odolnější, onbovuje se odspod a horní vrstvy se po mechanickém zatížení psrostě odlupují, k odhalení spodiny dovází výjimečně.

No - a pamatruj si, kde který je. Třeba v jícnu a v zevní části konečníku je ten dlaždicový, v žaludku a uvnitř konečníku pak ten kubický. Nebo v pochvě je dlaždicobuněčný a pak v ostatních dutinách ženských orgánů cylindrický.

Prostě - kde se jezdí, tam se dláždí!

A s tímhle si to pamatuje každej, ne jako ty přiblblý průpovídky na "nahazování" a "vyklízení", který každej instruktor říká a hlavně vyžaduje jinak. Jak si má člověk pamatovat, kdo chce zrovna kterou verzi, že... (akorát že každej z nich chce "po svym" to je jasný vždycky...)

PS: cívka a dívka je opositum ke kondenzátoru, kde je nejdřív proud a pak napětí... ale tu říkanku už si nemůžu vzpomenout.
 

Nahazování TVS    9. 5. 2013 / 13:24
Mike2811
Technická: doktore, v žaludku je cylindr...
 

Nahazování TVS    9. 5. 2013 / 14:47
kuma   
překlep, pro vysvětlení navadí
 

Nahazování TVS    9. 5. 2013 / 18:19
Algy   
Mno, měl jsem za to, že dráha se uvolňuje?
 

Nahazování TVS    10. 5. 2013 / 00:23
FSPilot   
"oni", až jim dojde proud v cívce, tak ji prostě opustí, protože není epitel
 

Nahazování TVS    10. 5. 2013 / 07:22
kuma   
Tak to teda musela být jízda!
 

Nahazování TVS    10. 5. 2013 / 08:12
Medcin
Uvolňuje se mezinárodní napětí, z dráhy se sublimuje!
 

Nahazování TVS    10. 5. 2013 / 08:16
AJS
Sublimuje kafr, z dráhy se vyjíždí.

Teď je jenom otázka, kudy, jestli po pojižděčce, nebo do předpolí
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 09:51
AJS
???

Něco takového slyším poprvé.

Standard je 2-1

V případě spouštění z vnějšího zdroje 1-2

Nesetkal jsem se s tím, že by v tom někdo dělal odchylky. Není proč.

Co se spouštění na oji týče, byl to Menzies, kdo začal vyšilovat (resp. nějaký šéfíček), že se to nesmí, ale už je to zase zpátky povolené. Možná jestli někdo je s tím opatrný a chce čekat, tak je to následek tohohle loňského menzies mensesu
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 10:03
Rozšafín Ctibum   
Chceš jméno?

Jinak aktuální Menzies menses tvrdí:

1) v zimě na sněhu a "když to může klouzat" na oji nikdy nespouštět, resp. ano, ale až teprve ve fázi "už jedeme rovně dopředu"

2) v létě na oji spouštět až po dosažení maximálního úhlu tlačení na oji.

Jen mě zajímalo, jestli je to nějaká naše úchylka, nebo váš postup. Některé společnosti na oji třeba spouštět nesmí vůbec. Dík
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 20:23
AJS
Z hlediska příručky a postupů je jedno, kdy se spouští, nejedná-li se o crosbleed start, ovšem. Zbytek je o zdravém lidském rozumu a dohodě se starťákem. Samozřejmě na ledu je lepší nespouštět, to by mohla mít puškára problém to utlačit
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 10:37
kuma   
Hehe, u dakot to bylo běžné, že se vždycky startoval ten motor, na který startující pilot neviděl - takže když startoval kapitán, bylo to nejdřív pravý, pak levý, když startoval FO tak obráceně. Bylo to proto, protože "neviditelný" motor kontroloval při rozběhu sluchem, viditelný (přes rameno okýnkem) vizuálně.

Tohle ale asi u těch větráků není dneska potřeba, co? budíky na všechno a vizálně je stejně prd vidět!
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 11:05
Luděk Ch.
Už dávno jsem se chtěl zeptat, jestli má nějaký technický důvod sekvence 2 - 1 nebo je to třeba jen taková standardizace, aby byl postup předvídatelný pro pozemní personál? Nebo je to prostě stanoveno výrobcem?
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 20:20
AJS
Byly typy, které měly nařízené pořadí z technických důvodů, třeba kvůli hydraulice, ale u 737 je to z technického hlediska (s výjimkou spouštění z vnějšího zdroje) šumák, je to jen otázka jakéhosi zvyku
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 22:38
Luděk Ch.
Ok, je dobře, že ten zvyk je, aspoň člověk na zemi ví, co má čekat
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 17:11
Kachna   
Ano, pro přípojku z vnějšího zdroje je to přesně tak. Motory se spouští tak, aby osoba, která odpojuje vysokotlaký vzduch nebyla v ohrožení nasátí motorem. To samé platí i pro manuální ovládání starter ventilu (chtěl jsem napsat valvu, ale vím, jak to máš rád, tak ti toho važ). Navíc, tam musí posádka říci,že je čas pro opuštění prostoru, než dosáhne pozemního volnoběhu.
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 10:00
Tragédie v JRD
Hele, to je náhoda, nebo jste se dohodli s kuťákem? ten se na pořadí spouštění ptal zase na facebooku .)
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 10:04
Rozšafín Ctibum   
My to včera řešili sáhodlouze v kanclu, neboť nás překvapil právě Travel, kde jsme nevyzkoumali žádný systém nebo ustálené pořadí.
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 16:22
Koprik
Ty vo*le, tak eště že ten Travel nemá čtyřmotoráky, to by bylo kombinací, že by vás trefilo))
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 20:26
AJS
To mě fakt zarážíš, nalítal jsem toho dost i zprava nebo z jumpu, tedy s jinými kapitány než sám se sebou, a v životě jsem se nesetkal s jiným pořadím, něž 2-1, pokud samozřejmě nešlo o to spouštění z jetstarteru. No, ale na druhou stranu, jak řekl jeden kolega, není nic, co by se "u nás" nemohlo stát.
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 20:36
MiG-21MFN
no ono je možný, že před instruktorem se snaží to spouštět tak, jak se má a pak si to dělaj po svém
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 22:07
AJS
Víš, že tohohle jsem si před pár dny taky všiml? Vlastně nemám možnost některé věci vidět in natura.

Ale říká se, že kultura chování je, co děláš, když se nikdo nedívá (jestli si utíráš nudle do rukávu, kupříkladu )
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 21:22
Koprik
... Radime, co tady furt všichni ty hnidopichové řeší.Rejpají do Travuz a přitom se modl, abyste je v létě odvezli k móři a zatím si hrají na chytrolíny)).Problém by byl, kdyby posádka zapomněla třeba jeden motor spustit....někde se pojíždí jen na jeden kvůli palivu, ale jináč je to jedno....
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 22:40
Luděk Ch.
Totéž i v Brně, kromě nahazování z ASU nikdy žádný 737 nenahazoval jinak, než 2-1, TVS nevyjímaje.
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 10:59
Luděk Ch.
Bez pushbacku jsem nikdy nezažil, že by jakýkoliv A319-321 nebo B737 jakékoliv společnosti vč. TVS nahazoval v jiném pořadí, než 2 - 1. Výjimkou je samozřejmě nahazování s ASU, které u B737 je v opačném pořadí 1 - 2.
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 12:17
Fishbed   
zažil jsem akorát spouštění v pořadí 1-2 u Tu-204. Jinak s ASU je to spíš takový zmatečný u Airbusu protože některej má přípojku na levý straně, některej na pravý straně a některý mají na obou stranách takže pak záleží kam si přistavím ASU a pak kapčovi říkám jaká bude spouštěcí sekvence....a nevěřili by jste jak může být u některých východních posádek problém s větou "waiting to my order to starting engine number one"
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 13:03
Tragédie v JRD
No, jestli je ta věta citací použité věty, tak bych s ní měl taky problém
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 16:24
Koprik
...tak nám to raději přelož.Páč ačkoliv mě angličtina v cizině živí, tak tomu fakt nerozumím...to je nějaká hradubická angličtina????)))
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 17:15
Kachna   
no, AMM na A320F (pokud se bavíš o ní) říká zapojit do levé strany a spouštět dvojku motor. Takže možná proto posádka protestovala, protože v check listu to má jinak. Možná sis to poplet s vymelovaným starter valvem, kde musíš spouštět motor z pravé strany. To pak spouštíš 1 - 2, protože musíš mít volný prostor, kam odejít.

 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 15:18
Rozšafín Ctibum   
Toz treba cela flotila Jet2 nahazuje 1 - 2. Jako duvod uvadi opotrebovanost, nebot na priletu vypinaji v poradi 1 - 2. Toliko z dnesni navstevy u Jet2.
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 20:38
Cirrus/Pindra
Opotrebovanost ceho? Jestli igniter plugu, tak to bych nevidel jako duvod, staci prepnout ignitery z L na R, ci obracene, nez bylo pouzito pri predchozim nahazovani a budou opotrebovany stejne... tam je rozdil pak jen v tom, ktera AC sbernice je napaji.
Kazdopadne tohle upravuji SOP, takze to muze mit kazda spolecnost jinak, ale vetsina provozovatelu 737 ma 2-1.
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 21:35
Kachna   
hmm, to je blbost. Ale bodeť. Spíš to bude mít nějakej technickej dopad, i když z hlavy netuším jakej. Jinak každej motor si žije svým vlastním životem a krom pár věcí se všechno jede "on condition"

Jinak teď mi napadlo, že kdysi jsem slyšel, že B737 se nahazuje nejdříve pravej,aby mohl klimatizovat letadlo během spouštění levýho motoru z APU.
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 23:52
Rozšafín Ctibum   
Já se do TVS ale nechci nějak opírat, s posádkama je většinou pohodová domluva, i když jim jeden nejmenovaný kolega skoro urval příďák (začal tlačit do zabržděnýho letadla), tak se to celé sfouklo stylem "příště opatrněji, prosím". Když od nich člověk potřebuje nějakou hodnotu, návrh, nebo radu, jsou z 99% ochotní poradit a s letuškama je i sranda. A taky nám sem tam nechají nějaký catering .

Jsou samozřejmě výjimky, vždycky je to o lidech. Ale máme přístup do efy a problémisty máme na blacklistu .

Možná jsem udělal z komára velblouda, prostě se jedna posádka rozhodla nahodit nestandardně a mě to akorát zarazilo, tak jsem se optal. Došlo mi, že je to tedy při standardním startu šumafuk, akorát "zvyk" je 2 - 1.

Takže toliko, když si tam člověk dokáže poradit s posádkama 4/6 a nezamotat se v dalších jedenácti deadheadech, tak jsou většinou i pro každou srandu.
 

Nahazování TVS    7. 5. 2013 / 20:11
Fabo™   
4/6 je brnkacka. Arabove po nas jednou chteli 5/9 (dva kompletni posadky plus supervizor v kokpitu i kabine).
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 16:19
Koprik
....nahazuje se malta, motory se odjakživa vždycky spouštěly))
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 20:38
Balooo   
39890 B / 600 x 423 / Jaknahazovat.jpg
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 21:23
Koprik
...a kde je chlívek na Sluku???
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 22:51
pawlick
Sluka je teď na kosmetice, aby byla na léto krásnější
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 23:47
AJS
Vyperete jí?
 

Nahazování TVS    6. 5. 2013 / 23:51
Balooo   
Křidýlka s krajkou a pentle na ocas
 

Nahazování TVS    7. 5. 2013 / 20:12
Fabo™   
kola s podvazkama budou taky?
 

Nahazování TVS    7. 5. 2013 / 21:58
Balooo   
To už jsou, akorát jsou od některých pilotů pěkně vytahaný.
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ