| | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 18:24 | |
| | | |
|
| | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 18:54 | |
| | z toho mrazi ( |
| |
|
| | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 19:23 | |
| | Hrůza.
Spadl do vrtáku, ten vybral - ale už neměl dost výšky na vybrání střemhlavého letu...
Že by se mu tam ty náklaďáky v břiše posunuly dozadu, jak začal stoupat?
|
| |
|
| | | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 20:39 | |
| | Kristové rany. To sa len tak nevidí. NTSB aj toto video poskytne údaje do skladačky
|
| |
|
| | | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 22:18 | |
| | Podle avheraldu to pry nekdo slysel na scanneru:
According to a listener on frequency the crew reported the aircraft stalled due to a possible load shift.
http://avherald.com/h?article=46183bb4
Jeden z tech kluku mel ctrnact dnu po svatbe... |
| |
|
| | | | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 22:24 | |
| | No jo, jak jinak by se octnul tak nataženej hned po vzletu, než že se mu zbláznila centráž...
|
| |
|
| | | | | Havárie Boeing 747 1. 5. 2013 / 14:28 | |
| | v životě jsem nakládal jen ruský stroje...An-12,An-124 a Il-76 a loadmasteři si to vždycky kurtujou sami a nutno říct že pořádně takže mě hlava nebere jak se jim to mohlo hejbnout |
| |
|
| | | | | | Havárie Boeing 747 1. 5. 2013 / 15:42 | |
| | Se mi budeš asi smát.Já fakt pevnopevně věřil tomu,že tohle se nikdy nemůže stát.....Jako případ vrtuláku x desetiletí nazpět v kterym se kapča rozhodl i přes sníh a led na letadle 3x odstartovat a z toho ten poslední pokus mu prostě nevyšel jsem zaznamenal,( fotbal.tým Manchester united?)ale fakt 744 houpající se nad letištěm jak papírovej drak by mě prostě nenapadnul. |
| |
|
| | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 21:46 | |
| | Toto su zabery zivota, ktore sa uz viac nebudu opakovat... Drsne |
| |
|
| | | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 21:52 | |
| | Jjjj.Nekouká se na to dobře.Bohužel. |
| |
|
| | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 22:45 | |
| | Tohle jsou snad nejbrutálnější záběry havárie dopraváku, co jsem kdy viděl... brrrrr |
| |
|
| | | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 22:50 | |
| | ..jako kdyby to bylo plny lidi, tak si to snad ani nepustim |
| |
|
| | | | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 23:01 | |
| | ...a jaké je z toho poučení, soudruzi? bacha na centráž - bohužel tolik podceňovanou. Když někdy vidím, jak si rvou dozadu do malejch eroplánů ty velký těžký kufry a na zadní sedačky si sednou dva kulibrci mých či větších rozměrů tak mi je blbě.
Chlapi v tom bulíku dělali co mohli.... |
| |
|
| | | | | | Havárie Boeing 747 30. 4. 2013 / 23:09 | |
| | Myslím, že ve chvíli, kdy jim ujel ten náklad, byla jediná možnost se hodně pevně připoutat a pomodlit se |
| |
|
| | | | | | Havárie Boeing 747 1. 5. 2013 / 10:46 | |
| | | |
|
| | | | | | | Havárie Boeing 747 1. 5. 2013 / 15:55 | |
| | ...vydržel jsem přečíst tak třetinu diskuze a by mně zajímalo, proč ten pitomec na začátku nerozvedl to s tou integrou..... v čem je integra tak špatná atd? V ULL letadlech jsou tyhle glasy na tři věci, kromě těch známých dvou ještě třetí - na okrasu. Integru bych vůbec nepokládal za špatnou, např. zobrazení 3D terénu při napojné GPS je velice hezké a může, opakuji "může" být i účelné nebo prospěšné. Mně se glassy osobně nelíbí, ale konkrétně integra je větší než Dynon a levnější než garmin (logicky ). Kdybych si chtěl do ULL pořídit hračku na experimentování, bavkání se, vyvíjení atd, tak jednoznačně Integru.
Ale to je debata uplně jiným směrem.... |
| |
|
| | | | | | | | Havárie Boeing 747 1. 5. 2013 / 18:03 | |
| | No .. ta diskuse stojí za to ... diskuse na i|Dnesu hadr |
| |
|
| | | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 07:47 | |
| | Jaký menší Dynon myslíš? SV-D100 má 10 palců, "sedmistovka" je to samé jen má 7 palců a Integra taky 7.. |
| |
|
| | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 00:18 | |
| | Jak je to vlastně u těch malých strojů, kde si Load control dělá pilot tak nějak per voko? Platí tak nějak, že kdo se vejde na sedačku, tak ho to uveze? Nebo to nějak obšírněji řešíte? |
| |
|
| | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 07:19 | |
| | Malé stroje mají také grafy a tabulky na výpočty centráže, MTOW, potřebné dráhy pro vzlet apod.
Bohužel v praxi to bývá tak jak píšeš. |
| |
|
| | | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 07:59 | |
| | Přesně tak, každej to bere od oka a pak na konci dráhy tlačí ručičku rychloměru i očima, aby měl potřebnou rychlost |
| |
|
| | | | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 12:55 | |
| | Přesně tak. Nejstrašnější pocit, co se dá vůbec zažít. Nikdy to ani na malé cessničce nesmí nikdo udělat stylem "Ty vole poď, nezdržuj se blbostma, prostě je vzadu upni do pásů, ty jejich kufry jim dej dozadu k ojce a já to zatím naplním po špunty, abychom měli klid"
A pak ten "klid" znamená, že namísto v Cessne 172S, s 210 koňovým motorem ten samej pilot sedí v její babičce, 160 koňové slabší a satrší verzi, jen ti cesťáci, bagáž a piloti jsou pořád stejně těžcí, palivo po špunty k tomu a stejně dlouhá runway....a pak se potí člověku doopravdy i palce u nohou. Asi každý z pilotů si to někdy zažil, mě to vytrestalo naštěstí na 2750m dlouhém betonu, který opravdu byl dlouhý, být někde na travičce v ČR, tak jsem měl na průser zaděláno. Už nikdy bych to takhle neuspěchal a nepromyslel si, co to vlastně dělám.
Ohledně Weight and Balance, tak třeba Garmin má přímo pro Aeru 795 kterou používám utilitku, kam po nacpání dat ohledně letadla to krásně počítá a grafuje, takže jsem si tam zavedl letadélka se kterýma létám a fakt je to užitečná věc
K tomu Boeingu - už jsem viděl na videu různé šílenosti, co se jim povedlo s letadlem, ale tohle je teda něco. Chudáci posádka
|
| |
|
| | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 15:20 | |
| | Je na to i aplikace na Android (samo necertifikovana) |
| |
|
| | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 12:26 | |
| | Zažil jsem C172 naplněnou po špumty, dva lehčí piloty v předu a dva tlustý vzadu, tráva ... furt to jelo po zemi nakonec to člověk urval ona ta cessna je dobře namalovaná... už to nechci nikdy zažít. |
| |
|
| | | | | | | Havárie Boeing 747 - výpočet centráže malého letadla 2. 5. 2013 / 09:11 | |
| | Myslím že je problém, že se u nás moc neučí takové věci skutečně počítat. Odhady klamou. Teprve když si člověk spočítá, co udělá s těžištěm bagáž tuhle, plné nádrže támhle a ještě dva tlouštíci na vyhlídku na zadním sedadle, tak si uvědomí, že letět v malém letadle ve čtyřech není žádná prdel. A už vůbec skoro nikdo nebere v potaz, jak se s celkovou hmotností mění Va (maximální obratová rychlost - maneuvring speed)
Přitom na západě to k výcviku patří a leckde se na to dají najít instruktivní pomůcky. Například
"load manager" na cessnu C127N:
http://www.internationalflyingclub.org/src/wb172N.html
na Piper Arrow:
http://www.internationalflyingclub.org/src/wbPA28.html
na Piper Warrior:
http://www.internationalflyingclub.org/src/wb53Y.html
samozřejmě tyhle souží jen pro orientaci a představu (správně se má počítat konkrétní čísla u konkrétního letadla, je to vždy v originální příručce podle imatrikulace, přístrojů, atd. atd. - a samozřejmě to je i s grafem v každé příručce na Z-43) - zkuste si schválně přidat nebo ubrat palivo a přidat nebo ubrat cestující a do bagáže dejte dvoje lyže s přazkáčema - uvidíte, jak snadno se váš moment hmot dostane mimo obálku povolených hodnot (!!!)
A komu nevadí angličtina, tak si přečtěte "Aircrafts Load Adjusters" na téhle stránce:
http://sites.google.com/site/sliderulesite/load-adjusters - dočtete se, že v USA bylo samozřejmé, že každé letadlo (kus, podle seriálu) mělo (a v mnoha případech stále má ! ) své pravítko na rychlé a přesné počítání centráže (Load Adjuster) - a že výpočet hmotností před každým letem by měl být nejen u velkých, dopravních nči nákladních letadel úplná samozřejmost.
|
| |
|
| | | | | | | | Havárie Boeing 747 - výpočet centráže malého letadla 2. 5. 2013 / 10:40 | |
| | Doktore, záleží na letecké škole.Tam kde jsem působil, se to učilo.Bohužel po výcviku záleží na nových pilotech a všiml jsem si, že až na výjimky byl přístup většiny z nich ke spoustě věcí hodně laxní...a s tím v komerční škole nic neudělaš.AK mohl takové experty nepustit za knipl, ale pokud tě to živí, snažíš se najít kompromis, protože vždy je nějaká konkurence, která si s tím hlavu neláme a tvého platícího žáka se radostně ujme....mě třeba jako leteckého nadšence zaráželo, že piloti ve výcviku vůbec neznali závěrečné zprávy UZPLN, aby se poučili, z předepsané "literatury" s bídou zvládali to nejnutnější minimum, co se po nich chtělo, natož aby si nastudovali něco navíc a o létání přemýšleli.I instruktoři z toho bývali smutní.Potom je radost mít žáka, který přemýšlí a lítáním žije. A těch jsem potkal bohužel zatraceně málo.....O podnikatelích, kteří přišli na to, že bez PPL jsou prostě "OUT" raději nemluvím vůbec..... |
| |
|
| | | | | | | | | Havárie Boeing 747 - výpočet centráže malého letadla 2. 5. 2013 / 10:46 | |
| | Mě osobně to teda nikdo, nikde bohužel neučil. Vždy se řeklo, to je dobrý, ono to půjde |
| |
|
| | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 - výpočet centráže malého letadla 2. 5. 2013 / 10:50 | |
| | Pokud poletíte dva vepředu a jeden vzadu - a k tomu žádný bágle, tak v 99,9% problém nebude. Když se do toho éra (Z-43, C-172, C182 atd.) nasáčkujete čtyří, tak už by asi bylo dobrý o tom něco vědět... |
| |
|
| | | | | | | | | Havárie Boeing 747 - výpočet centráže malého letadla 2. 5. 2013 / 10:47 | |
| | Jojo, je to tak....
V mé rodné škole mi to můj rodný instruktor připomíná kolem dokola při každém větším plánování, asi proto, že ta éra, co si půjčuju, jsou jeho a on o ne nechce přijít, což mi vyhovuje |
| |
|
| | | | | | | | | Havárie Boeing 747 - výpočet centráže malého letadla 3. 5. 2013 / 02:57 | |
| | Tak musím říct, že i my jsme si na školení kreslili manuální loadsheet, tuším, že na Avro nebo něco podobně připrsklého a hrozně mě překvapilo, kolik udělá ve vyvážení 5 cestujících, kteří si zajdou popovídat dopředu za kamarádama během letu. I když nějaké procházky v Cessnách a Zlínech nehrozí, stejně mně ten rozdíl přišel až nebezpečný, mnohem více pak chápu ty pády letadel stran uteklých hadů v galley a podobně. O tom jumbu nemluvě. |
| |
|
| | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 09:12 | |
| | záleží letadlo od letadla... u některých je to jedno - u 2 místných letadýlek jsem nezažil nikoho, že by centráž , hmotnosti pax a paliva řešil ... u větších letadýlek už to často ale vychází tak, že třeba čtvrtý pax ubírá z paliva (pokud se má dodržet centráž a MTOW) a je vhodné s tím kalkulovat (a i případně upravit dolet).
mmch, před časem tu z něčích úst zaznělo (tuším, že to byl radimm), že Z-43 je pro průměrného aeroklubáka přelomový typ... je to pro něj většinou první typ v jeho životě, kde výše zmíněné atributy hrají roli a rozhodují o jeho přežití. |
| |
|
| | | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 10:33 | |
| | ...nejen Z43. Do C172 tak nejde naložit všechno. Bohužel někteří za to zaplatili životem.... je to pár let zpátky (2004 - 2005), když C172 s českou posádkou - 4 chlapi zůstala v Alpách.Jedním z důvodů bylo přetížení a ten výkon jim pak bohužel chyběl. |
| |
|
| | | | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 10:41 | |
| | Ano, viz můj příspěvek výše. V případu, který uvádíš, krom toho asi ještě chyběla úvaha o změnách výkonových charakteristik v závislosti na teplotě a nadmořské výšce... Na to taky není dobré zapomínat (a to je to, na co jsou i dnes užitečné letecké "komputory") |
| |
|
| | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 11:12 | |
| | ....a v tom éru měl sedět můj kámoš a spolupracovník....naštěstí to odmítl.....a tím si zachránil krk... |
| |
|
| | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 11:45 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 12:44 | |
| | Jsem dojat... je vidět, že mé průpovídky starého zbrojnoše občas padnou na úrodnou půdu...
Nicméně z hlediska vyvážení jsou právě malé čtyřsedadlovky nejvíce pomíjené, a přitom tam už průser přijde raz dva. U větších letadel to už lidi řeší, u menších to zase není tolik kritické a když, tak spís z hlediska hmotnosti, nikoliv vyvážení.
Při jednom svém nedávném záoceánském letu na sever Jižní Ameriky jsme si dopřáli s posádkou zájezd kamsi do džungle. Vezl nás tam ošoupaný Jetstream 31 - a to byla kapitola sama pro sebe. Nicméně když jsem viděl, jak z polního letiště kdesi v hloubi pralesa vozí vyhlídky s C-206 (nebo 207, nerozeznám to), plné vyžraných turistů (něco jako já), táhnou ocas po zemi (!!!) a ve více než třicetistupnovém vedru se horko těžko odlepují, zařekl jsem se, že s nima do toho nikdy nesednu. Naštěstí to nebyla součást našeho výletu.
|
| |
|
| | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 08:09 | |
| | Měl bych jeden dotaz (možná na Radima). Technika je na velmi slušné úrovni, lítáme na Měsíc, na Mars, proč se takto důležitá věc nekontroluje elektronicky? Stačí tři tenzometry (po jednom na každé podvozkové noze) a i arduino by dokázalo vypočítat před startem jak je to s vyvážením, MTOW, a pak aktivovat imobilizér, dát elektrošok do sedla pilota a pro jistotu ještě pohlavek airbagem, když by se pokusil o vzlet, nebylo-li by všechno tak jak má být.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 08:11 | |
| | No nevim, ale ubrzdit rozjetý Jumbo chce celkem dost betonu před sebou, bych si tipnul.. navíc, jestli se jim to hnulo až při rotaci, tak už je na brzdění pozdě.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 10:13 | |
| | Aldaran to myslel asi tak, že by se změřila zátěž na jednotlivých podvozkových nohách a vypočítala z toho centráž a vzletová hmotnost hned po naložení a natankování paliva ještě před nahozením motorů a systém by vydal výstrahu, kdyby byly mimo povolené hodnoty. Je otázka, jestli by dostatečně citlivé a přesné tenzometry vůbec šly do mechaniky všech podvozků zabudovat. No a samozřejmě to neřeší případ, kdy se posune náklad až při vzletu. Ale byl by to bič na piloty, kteří centráž nepočítají vůbec a berou to odhadem. Asi je něco jiného říct si, že ono to asi nějak vyjde bez výpočtů, než když přímo na displeji bude blikat, že jsi mimo povolené meze Ale je jasné, že to se týká spíš malých letadel a možná ruských nákladních, protože ti si hlavu s přesnou vzletovou hmotností a centráží hlavu moc nelámou |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 10:18 | |
| | tak že by u dopraváků někdo teď bral centráž odhadem (alespoň v té civilizované části aerolinek) ... to snad ani né... a cpát tenzometry do nějaký cesny a podobný sragor.. .vždyt by to zvedlo cenu toho éra dvakrát |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 12:31 | |
| | Máš recht, ti co by to nejvíc potřebovali, ti by to stejně neměli |
| |
|
| | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 08:47 | |
| | Bojím se, že šlo o jinu situaci.
Nedovedu si představit, že by takoví profíci nespočítali centráž (jak píšu jinde) a vzlétli se špatně naloženým (!) jumbem. Možné to je, ale myslím, že méně pravděpodobné.
Spíš ve fázi vzletu a počátečního stoupání došlo k posunutí nákladu směrem k ocasu (oni mívají kola přicvaknutá takovými čelistmi k podlaze, to by mělo být bezpečné, ale mohlo to selhat - anebo třeba ty náklaďáky měly něco na kiorbách - a to se posunulo, ono by to asi stačilo) - však piloti údajně hlásili posunutí nákladu.
No a s tím pilot nenadělá nic - pokud to nejde přetlačit, vyvážit, přestavit stabilizátor - a furt je to málo, tak je to prostě v hajzlu - a ti piloti to vědí. To je to, co jsem psal výše, že bylo evidentní, že jim to bylo jasné mnoho sekund před dopadem... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 11:43 | |
| | Omlouvám se, nevyjádřil jsem se přesně... Je jasné, že výše zmiňovanému incidentu by to nezabránilo, ale jen jsem se v souvislosti s ním zamyslel nad touto problematikou a tím že se v letadle (velkém) hlídá kdejaká "kokotina" ale takto důležitá a navíc s každým startem diametrálně odlišná je opřená pouze lidský faktor. A to není jen o tom zkontrolovat jestli je pytlík přes pitotku, ale musí se počítat a věřit že dodané údaje jsou správné a možnost vzniku chyby v celém řetězci se až tak limitně neblíží nule. (tedy až na vyjimky, jak psal před chvílí Radimm) |
| |
|
| | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 09:17 | |
| | Jsou letadla, kterǎ se sama zváží a určí centráž. Přesně jak píšeš, je to technicky relativně jednoduché. Proč to není víc rozšířené, je pro mě taky záhadou. Přinejmenším ve větších letadlech.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 11:55 | |
| | principielně technicky jednoduché - ano.
Ale:
- musí to být přesné
- vzhledem k tomu, že je to velice důležité, musí to být několikrát zálohované a musí to mít důkladný selftest - bude vyžadována maximální spolehlivost
- vzhledem k tomu, jak psal Aldaran že podmínky jsou pokaždé diametrálně odlišné, už to najednou tak jednoduché na konstrukci a algoritmus není
- vzhledem k důležitosti to bude chtít další kolonku (kolonky) v checklistech na revizi - další peníze a další čas, kdy letadlo stojí na zemi a to aerolinky nemají rády
- je to další kurvítko
- když si to dál rozměníš na drobné tak dle mého názoru zjistíš, že je to hodně složité zařízení a hodně drahé v konečném důsledku
- takže bude furt levnější a jednodušší si to spočítat a proto si myslím, že to není tak rozšířené
- samozřejmě já neznám přesný způsob jak se u linek počítá centráž, kdo a kdy a kolikrát se to kontroluje, ale fakt mi konečné technické řešení, které by to celé "dělalo samo a dobře a spolehlivě" vůbec jednoduché nepřipadá...
Peace, brothers!
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 12:40 | |
| | Jasny, muze to pocitat vsechno samo, nebo to muze byt jen sekundarni jisteni pro hrubou kontrolu vypoctu. Ono by to odhalilo treba slndrian pri moznych chybach prace s kontejnery, nebo by se poznalo jestli nahodou nedoslo k chybe pri tankovani... Protoze jinak pilot muze jen slepe verit cislum, ktere dostal.
Nicmene dik Radimme za odpoved. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 13:01 | |
| | Speciálně u těch nákladovek, taky bych se být pilotem bál, jestli kontejnery opravdu váží tolik, kolik je napsáno a že je správně spočítáno kde mají být uloženy. Na rozdíl od dopraváku, kde si aspoň orientačně může pilot sám spočítat hmotnost pasažérů a bagáže, u nákladovky bych se bál, jestli Franta od carga, kterej váží balíky, má dobře seřízenou váhu nebo není pod vlivem, případně si nějak neulehčí práci odhadováním. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 3. 5. 2013 / 12:40 | |
| | Vzhledem k tomu, že výsledky výpočtu jsou životně důležité, nesmělo by to zařízení být bráno jako hlavní zdroj údajů, tam by pořád platily ruční výpočty, které by se dělaly, jako by takové zařízení v letadle vůbec nebylo. Ale mohla by to být taková pojistka, že kdyby omylem pilot zadal špatné hmotnosti nákladu nebo paliva, nebo se sekl ve výpočtu, tak by mu to naliskalo A jako takové by to zase nemuselo splňovat až tak přísné podmínky. V podstatě jde jen o ty tenzometry, zbytek by bylo jen softwarové rozšíření palubního počítače. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 6. 5. 2013 / 02:00 | |
| | Co se týče výpočtu a tvorby Loadsheetu, tak to dělá každý jinak a každý kupodivu více či méně lpí na detailech. Typicky asi 2 metody:
1) Tvoří handlingová společnost a její loadcontrol. Piloti dodají palivové figury (ZFW, trip, taxi, DOW, DOI, EET, crew) a loadsheet vypadne automaticky spolu s daty z odbavení (počty a váha bags, seating). Většina společností dodává v manuálu způsob naložení do holdů a tím se řídíme. (např. TVS - všechno do CPT3, pokud lze, DY - 30% do dvojky, 70% do trojky...). Kontrola tedy na úrovni loadcontrol - agent - pilot. Každý trochu něco jiného, ale většina dat několikrát. O tom, že bylo letadlo naloženo dle nakládacích instrukcí zodpovídá také šéf nakládky a podepisuje se pod to (mimochodem, ona havárie 747my je z 90% chyba nakladačů, z 10% handling agenta).
2) Dělá si posádka sama pomocí něčeho. Typicky v Praze Eazyjet si vozí na palubě notebook, od nás se chce akorát seating a váha zavazadel. Všechno ostatní si řeší sami. Takže pokud se něco nevejde do typické nakládky (+ - A320 - všechno cpt1, A319 - všechno cpt3) konzultuje se to s kapčou, který vymyslí, co kam dát.
Co se týče kontroly, tak v prvním případě je tam několikanásobná. Z loadcontrolu nevypadne nic, co by bylo mimo obálku, každá změna se hlásí a poměrně pečlivě se hlídá. Ve druhém případě my, jako handling, příliš nevíme, takže není co kontrolovat. Tam si to zase dělají na palubě, ale chtějí od nás poměrně hodně podrobná data nakládky a i LMC (last minute changes, poslední změny, tzn. nenaložené/ztracené bágly, nenastoupivší pax..) a to i do sekcí, na což ostatní výrazně kašlou .
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Havárie Boeing 747 4. 5. 2013 / 19:05 | |
| | Ano, jak pise Radim, jsou letadla co to umi. Urcite se to jiz rozebiralo, nevim zda online na peraku nebo offline v hospode, nicmene prisli sme nakonec k tomu, ze se to pry dost kazi (tam kde to maj), ze to neni nejak moc presny (i kdyz pomoci uchranit obalku by to melo) no a pak proste to co psal tonde - je to kurvitko, ktere principielne neni az tak moc potreba.
Jinak v linkove doprave vetsinou cisla vyplivne pocitac dle dostupnych dat (seatplan z checkinu, rozhazeni kufru), a projde to cca 2-3 urovnema kontroly (vc. kapitana). |
| |
|
| | | | Havárie Boeing 747 1. 5. 2013 / 00:20 | |
| | Z Avheraldu i z LiveLeak už bylo video odstraněno... |
| |
|
| | | | | Havárie Boeing 747 1. 5. 2013 / 00:26 | |
| | Máš asi nějaké jiné internety, protože já ho vidím jak na LiveLeak, tak na Avheraldu (kde je z LL). |
| |
|
| | | | | | Havárie Boeing 747 1. 5. 2013 / 00:54 | |
| | Internety jiné nemám, fakt to tam chvíli nebylo (a jinde bylo), ale teď už se to tam zas zobrazuje, myslel jsem, že to je reakce na diskusi. |
| |
|
| | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 12:32 | |
| | Kámoš mi teď přímo odtamtud psal,že ten den byl silnej nárazovej vítr a to Jumbo šlo na start prázdný.Tak jsem vážně zvědavej co zjistí vyšetřování. |
| |
|
| | | | Havárie Boeing 747 a další...... 2. 5. 2013 / 12:37 | |
| | | |
|
| | | | | Havárie Boeing 747 a další...... 2. 5. 2013 / 12:46 | |
| | | |
|
| | | | | | Havárie Boeing 747 a další...... 2. 5. 2013 / 13:03 | |
| | aha díky za info.....nevšiml jsem si |
| |
|
| | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 12:54 | |
| | 5 vojenských aut měl uvnitř |
| |
|
| | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 13:03 | |
| | Já tam nejsem tak nevím,ale přišlo mi logické, že se tam vojenský materiál spíš dováží než odváží pryč
|
| |
|
| | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 13:03 | |
| | Amící jsou momentálně ve fázi stahování .. Takže ti spíš odvážej |
| |
|
| | | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 13:09 | |
| | Tak to dává smysl,psal mi to kluk co tam lítá tak uvidíme co se vyšetří. |
| |
|
| | | | | | Havárie Boeing 747 2. 5. 2013 / 13:30 | |
| | V tom prvním reportu (úplně první odkaz tady nahoře) jsou dost přesný informace z místa, tam píšou, že měl naloženo 5 nákladních aut. Věřil bych tomu...
|
| |
|
| | | | | | | Ďaľší Boeing padol - tentoraz tankovací 3. 5. 2013 / 15:56 | |
| | | |
|
| | | Havárie Boeing 747 25. 6. 2013 / 10:46 | |
| | | |
|
|