| | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 16:45 | |
| | Dneska jsme měli na LHK milou návštěvu.. Je sice staršího data ale vypadá krásně! Bavím se samozřejmě o letadle.. Jo a kdybyste slyšeli ten zvuk..
Jinak posádka doufám promine, že jsem nepřišel potřást pravicí ale měli jste kolem sebe plno lidí a já jsem nechtěl rušit.. Snad místo rozhovoru při kterém bych vás jen zdržoval stačilo zamávání, když jste jeli kolem.. Doufám, že se zase někdy objevíte! |
| |
|
| | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 17:53 | |
| | Ak sa nemýlim ide o Pilatus P2. Zvuk by mal pochádzať čs leteckého motoru M-410 (Walter).
(trochu machrujem, čítal som to v AeroHobby) |
| |
|
| | | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 18:01 | |
| | Znám vrtuli V410, Turbolet L-410, ale motor Walter M-410 mi nějak uniká - ono je něco takového?
|
| |
|
| | | | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 18:11 | |
| | No sice se jožo netrefil v písmenkách ale číslo trefil.. Ono je těch "čtyřistadesítek" fakt hodně a chápu, že se to plete..
A jako mimochodem, googlim si ten Argus a on to bude celkem zajímavej motor.. co jsem tak zhruba našel, montoval se např. do FW 189 nebo do HS-129A, což jsou letadla dneska už úplně historická.. Takže rodina toho motoru "pamatuje" válečná léta a přitom pořád krásně běží.. Tohle mě fascinuje.. |
| |
|
| | | | | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 18:17 | |
| | Tak to jó, s tím se setkávám poprvé...
|
| |
|
| | | | | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 22:24 | |
| | Tak ako píše trochu nižšie Radimm, ja som sa v číslach nesplietol, len som to nenapísal všetko. Walter AS-410 bol až po vojne známy ako M-410. A bola to licenčná výroba nemeckého motora Argus AS-410. |
| |
|
| | | | | | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 22:25 | |
| | Tý jo! Dostals mne!
Vždycky se člověk může dozvědět něco nového, dobré, dobré !
|
| |
|
| | | | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 20:03 | |
| | No on má jožo pravdu.
Argus AS-410 byl vyráběn za Protentokrátu jako Walter AS-410 a po válce jako M-410.
Spolu s tím tam byl vyráběn i AS-411 aka M-411, ten se montoval do Siebelu
Zvuk to má skutečně unikátní, protože jiný invertní vidlicový vzduchem chlazený dvanáctiválec než AS-410 se snad v provozuschopném stavu do dnešních dnů nedochoval. |
| |
|
| | | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 18:03 | |
| | No na http://www.classictrainers.cz/ píšou toto:
Byl vyroben roku 1947 ve Švýcarsku jako stroj pro pokračovací pilotní výcvik. Při vývoji bylo v maximální možné míře využito stávajících dílů a celků ze stíhacích strojů Messerschmitt Bf-109D/E, používaných tehdy švýcarským letectvem, a motoru Argus AS-410 spolu s vrtulí Argus L-22, používané v typu Arado 96B, případně Avia C-2. Svoji příbuznost s oběma typy a německou konstrukční školou se všemi plusy i mínusy v sobě nezapře. Ve vojenském letectvu sloužil po označením A-110, posléze U-110 nejprve pro výcvik, poté pro udržovací a kondiční lety a jako kurýrní. Počátkem osmdesátých let, po vyřazení typu z výzbroje, byl nabídnut k prodeji a spolu s dalšími se ocitl ve Velké Británii, kde létal jako G-PTWO do konce roku 2012. Tehdy byl nabídnut k prodeji a po úspěšném jednání přeletěn k novému vlastníkovi do ČR, kde bude sloužit v omezené míře pro výcvik směrem k plnokrevným warbirdům.
Technické údaje
Motor: Argus AS-410A-2
Výkon: 465 k
Rozpětí: 11,0 m
Délka: 9,07 m
Hmotnost prázdného letounu: 1380 kg
Vzletová hmotnost: 1970 kg
Cestovní rychlost: 300 km/h
Maximální rychlost: 600 km/h
Dostup: 6600 m
Dolet: 865 km
A jako že já nejsem na nějaký veterány, tak tohle éro je paráda.. A ten zvuk, to bych vám fakt přál slyšet.. |
| |
|
| | | | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 18:33 | |
| | Kdysi jsem v Letectví četl povídku o Siebelech a je tam zmiňován "Argusácký" zvuk motoru, takže je asi hodně typický. |
| |
|
| | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 18:35 | |
| | no já jsem si říkal co to je když jsem to viděl letět střemhlav k zemi. Díky za info |
| |
|
| | | Foto z plochy LKHK 30. 4. 2013 / 20:06 | |
| | Asi už ne, tohle bylo mimořádně cestou z Kroměříže přes Slaný do Líní, sedli jsme tam pozdravit Andreje. Jinak to moc na nějaký výlety nevidím, přeci jen, žere to jak zjednaný a rovný lety s tím jsou trochu nůďo, ostatně jako s každým letadlem.
K vidění bude na dnech letiště v Čáslavi a na leteckém dnu v Chotěboři, a možná i jinde. |
| |
|
|