No na http://www.classictrainers.cz/ píšou toto:
Byl vyroben roku 1947 ve Švýcarsku jako stroj pro pokračovací pilotní výcvik. Při vývoji bylo v maximální možné míře využito stávajících dílů a celků ze stíhacích strojů Messerschmitt Bf-109D/E, používaných tehdy švýcarským letectvem, a motoru Argus AS-410 spolu s vrtulí Argus L-22, používané v typu Arado 96B, případně Avia C-2. Svoji příbuznost s oběma typy a německou konstrukční školou se všemi plusy i mínusy v sobě nezapře. Ve vojenském letectvu sloužil po označením A-110, posléze U-110 nejprve pro výcvik, poté pro udržovací a kondiční lety a jako kurýrní. Počátkem osmdesátých let, po vyřazení typu z výzbroje, byl nabídnut k prodeji a spolu s dalšími se ocitl ve Velké Británii, kde létal jako G-PTWO do konce roku 2012. Tehdy byl nabídnut k prodeji a po úspěšném jednání přeletěn k novému vlastníkovi do ČR, kde bude sloužit v omezené míře pro výcvik směrem k plnokrevným warbirdům.
Technické údaje
Motor: Argus AS-410A-2
Výkon: 465 k
Rozpětí: 11,0 m
Délka: 9,07 m
Hmotnost prázdného letounu: 1380 kg
Vzletová hmotnost: 1970 kg
Cestovní rychlost: 300 km/h
Maximální rychlost: 600 km/h
Dostup: 6600 m
Dolet: 865 km
A jako že já nejsem na nějaký veterány, tak tohle éro je paráda.. A ten zvuk, to bych vám fakt přál slyšet.. |
|