No, ti piloti klidně mohli dělat elementárku na něčem, jako Su-27
"Boje na zemi" se dají jistě vidět i z 8 km, pokud je někde kouř a větší exploze. To asi jo, ale klidné přesuny vojsk a případnou střelbu z ručních zbraní - si dovolím soudit, asi z kokpitu dopraváku vidět nebude. Nehledě k tomu, že "pod sebe" vidět není a šikmý pohled už je nejmíň dvojnásobná vzdálenost proti výšce. Takže vidět je vše, co je vidět (co se dá rozeznat a identifikovat) i při rovném pohledu na vzdálenost cca 15-20 km.
"Vymanévrování rakety" s A320 mi taky přijde jako dost podivné. Ti chudáci v Tu-134 nad Černým mořem, které si Rusové omylem sestřelili sami, neměli absolutně šanci. V úvahu by mohlo přijít, že "nějaká" neřízená střela (raketa), která doletěla až do těch +/- 8 km, byla spatřena z kokpitu toho letadla. A pokud byla v zorném poli (tedy před čumákem), piloti se tomu prostě jen vyhnuli.
Dál - ano, většina (všechny řízené?) střel mají samodestrukční zařízení, tedy že když do určité doby netrefí cíl, odpálí se (aby nepadaly na hlavu těm, co je vypustili). Takže to, že bouchly někde poblíž toho letadla nějaké "rakety" v zásadě možné je. Třeba ti ze země mířili na něco jiného a netrefili se a k těm Rusům to jen prostě náhodou doletělo.
Poslední zajímavá představa je, že ruské airbusy, kterými se létá do "horkých" oblastí, mají "sirénu" nebo něco podobného (signalizace směru, ze kterého přichází ozážení radarem, tedy i odkud se blíží radarem naváděná střela). Technicky to není absolutně žádný problém, měly to (v primitivní verzi) už MiGy-17, na MiG-21 a -29 již samozřejmost a konec konců Putinovy i Obamovy "svaté krávy" (a letadla jejich předchůldců, samozřejmě) to mají už dávno. |
|