| | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 29. 4. 2013 / 21:53 | |
| | Kdo? |
| |
|
| | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 29. 4. 2013 / 22:30 | |
| | Hergot Vašku tohle mi nedělěj - kdo má ten monitor pořád utírat |
| |
|
| | | | | Se divím, že neopětovali palbu?? |
| |
|
| | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 01:08 | |
| | Nechybí nějaká podstatná část informace? Není to zkreslené? Není to kachna? Nemá v tom prsty Kachna?
Proč se ptám? No bo střely typu země-vzduch jsou obvykle dost obratné na to, aby trefili "blbý dopravák". Nedovedu si nějak představit ty manévry které piloti prý provedli. A320 není F-15. A navíc, jak o těch střelách věděli? To tam mají v kabině RWR? Nebo zrovna náhodou čučeli z okna a viděli stopy raket, tak zatřepali se sidestickem a hotovo?
Nějak na mě zatím vyskakuje víc otazníků než odpovědí a nechce se mi věřit že si voloďa jen tak s autobusem prokličkoval mezi raketama, ať už na ně stříleli jakkoli prehistorickou technologií. |
| |
|
| | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 06:30 | |
| | "pachatelé odpálili dvě rakety, které explodovaly v bezprostřední blízkosti letounu"
- to maju tie strely nejak nastavenu samodestrukciu po dosiahnuti urcitej vysky , alebo si strela povedala - "no co , netrafila som sa, tak vybuchnem" ?
"Střely byly zaznamenány ve výšce 8000 metrů. Posádka podle Ria Novosti zaznamenala boje na zemi"
- vy co lietate dopravaky , da sa vobec z 8 kilakov nieco vydiet na zemi ? Ako napriklad pechotu a vozidla ?
BTW , ty piloti Ruskeho Airbusu , ty urcite lietali v minulosti so Su27 , ked toto dokazali |
| |
|
| | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 09:32 | |
| | No, ti piloti klidně mohli dělat elementárku na něčem, jako Su-27
"Boje na zemi" se dají jistě vidět i z 8 km, pokud je někde kouř a větší exploze. To asi jo, ale klidné přesuny vojsk a případnou střelbu z ručních zbraní - si dovolím soudit, asi z kokpitu dopraváku vidět nebude. Nehledě k tomu, že "pod sebe" vidět není a šikmý pohled už je nejmíň dvojnásobná vzdálenost proti výšce. Takže vidět je vše, co je vidět (co se dá rozeznat a identifikovat) i při rovném pohledu na vzdálenost cca 15-20 km.
"Vymanévrování rakety" s A320 mi taky přijde jako dost podivné. Ti chudáci v Tu-134 nad Černým mořem, které si Rusové omylem sestřelili sami, neměli absolutně šanci. V úvahu by mohlo přijít, že "nějaká" neřízená střela (raketa), která doletěla až do těch +/- 8 km, byla spatřena z kokpitu toho letadla. A pokud byla v zorném poli (tedy před čumákem), piloti se tomu prostě jen vyhnuli.
Dál - ano, většina (všechny řízené?) střel mají samodestrukční zařízení, tedy že když do určité doby netrefí cíl, odpálí se (aby nepadaly na hlavu těm, co je vypustili). Takže to, že bouchly někde poblíž toho letadla nějaké "rakety" v zásadě možné je. Třeba ti ze země mířili na něco jiného a netrefili se a k těm Rusům to jen prostě náhodou doletělo.
Poslední zajímavá představa je, že ruské airbusy, kterými se létá do "horkých" oblastí, mají "sirénu" nebo něco podobného (signalizace směru, ze kterého přichází ozážení radarem, tedy i odkud se blíží radarem naváděná střela). Technicky to není absolutně žádný problém, měly to (v primitivní verzi) už MiGy-17, na MiG-21 a -29 již samozřejmost a konec konců Putinovy i Obamovy "svaté krávy" (a letadla jejich předchůldců, samozřejmě) to mají už dávno. |
| |
|
| | | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 13:33 | |
| | ...zapomněl jsi dodat:
"Sovětský stroj palbu opětoval a stanoviště PVO okamžitě zničil.Poté pokračoval v letu do cílové destinace". |
| |
|
| | | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 1. 5. 2013 / 11:04 | |
| | No,na Avheraldu píší, že rakety dosáhly FL 290-300 a oni měli být ve FL340, takže si myslím, že jenom cítili tlakovou vlnu a o raketě je mohl informovat řídící. Záleží podle typu rakety, ale některé svojí velikostí by mohli být vidět na primáru. |
| |
|
| | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 08:00 | |
| | Je to celé taková divná kachna.... |
| |
|
| | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 08:12 | |
| | Nad tímhle jsem přemýšlel už před lety, když jsem poprvé letěl přes Irák. A přišel jsem k názoru, že absolutně nevím, zda bych byl schopen raketu (díky její dráze, jak se k letadlu přibližuje) vidět, zda bych byl schopnej se jí vyhnout (prostor pro manévr je u dopraváku na dostupu dost omezený a zároveň nevím, jak moc obratné rakety jsou), to vše pro to, že jsem na překonávání protivníkovy PVO nebyl nikdy cvičenej.
Takže se nepřikláním k ani jednomu názoru a nevím, jestli je to kachna, Kachna, nebo gerojové. |
| |
|
| | | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 09:38 | |
| | Soudruzi v Íráku použili rakety země-vzduch místo raket země-letadlo? |
| |
|
| | | | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 20:09 | |
| | No zjevně byly země-vzduch, kdyby byly země-letadlo, tak je na zemi jedna velká kouřící díra |
| |
|
| | | | | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 20:26 | |
| | | |
|
| | | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 12:15 | |
| | Radime - a vy tyhle situace netrénujete na simu?
Já měl pocit, že kopanej výkrut je s 738 samozřejmost... |
| |
|
| | | | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 12:17 | |
| | | |
|
| | | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 12:46 | |
| | Já jsem byl naprosto klidný, když jsem letěl přes Irák... u takhle malýho letadla je tak tak vidět label na radaru, natož aby bylo vidět nebo slyšet na obloze |
| |
|
| | | | | | | Raketový útok na dopravní letadlo 30. 4. 2013 / 12:51 | |
| | Ale teď, když nad tím tak přemýšlím a čtu počet sestřelů nad Sýrií, tak jsem celkem rád, že mě tehdá před přeletem hranic otočili zpět na letiště vzletu. Tam už bych tak v klidu asi nebyl |
| |
|
| | | | | Z toho Airhnusu je asi bezvadnej vyhled, kdyz byli schopni vizualne zaznamenat odpal a sledovat stopu blizici se strely...
A kdyby to prasklo v "bezprostredni" blizkosti, tak bych predpokladal, ze by dostali alespon malou sprsku od srapnelu.
Navic, nevim co maji rebelove za techniku, ale pokud se nepletu tak Stinger ani Igla do 8km nedostreli.
Spis bych videl, ze Igor s Volodou vepredu blbli a "hrdinna zachrana letounu a cestujicich" je jen zasterka...
A navic... Syrie je v podstate valecna zona, takze dopravaci tam dle meho stejne letaji na vlastni riziko, nebo ne?
Z. |
| |
|
| | | | | No, tohle byl ruský A320, navíc letěl přes neklidné oblasti, takže byl jistě dostatečně pancéřovaný.
To neopětování palby mi taky není moc jasné. Asi se rozhodli neplýtvat municí... |
| |
|
| | | | | TCAS nejspis hlasil: TRAFFIC!!! TRAFFIC!! .. |
| |
|
|