FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Drzeni kniplu v realu Jeden příspěvek | Celý strom
Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 18:20
Peetrs (Robert)   
Zdravim vsechny rad bych se zeptal jak je to s drzenim kniplu v realnem malem letadle. Nemyslim tim ted ta letadla ktera maj berany ale jen ta co maj proste jen tycku tedy knipl. Zaji ma me hlavne jestli se drzi levou rukou a pravou se steluji otacky motoru a pristroje, nebo se ty ruce stridaj a pod.

Dale jsem tady nekde narazil na to ze jsou celkem zbytecny joisticky ktere maji force feedback, protoze prej v realnym letadle stejne zadna sila v kniplu neni a jde to lehce ovladat i dvemi prsty.

V rozporu s timto jsem cetl mnoho poznatku napr. ze pri odtrzeni proudu na kridle vyrazne poklesne tlak v ovladani, nebo pri pristani v minimalni rychlosti s klapkami atd...

Tak muze mi to (nejspis realny letec) nekdo z vas vysvetlit? Dikes

Peetrs
 

Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 18:42
skyfly
ak sedíš ako CAPTAIN vlavo a knipl je medzi sedadlami tak ho držíš pravou rukou
ak ho máš medzi nohami ( myslím knipl ) tak si ho drž ako chceš ale ja som pravák , takže pravou rukou,ale závisí to aj od toho, kde máš ovládanie plynu či na lavej ruke alebo na stredovom paneli ....
Joystick s force fedbackom mi nikdy nechýbal, ale zato pre FS je dobrá vec Active camera, s tou som dokonca raz pri nejakých výkrutoch pocítil , že sa mi zdvíha žalúdok - to myslím vážne !!
Citlivost kniplu a riadenia zavisi na tom aké to je lietadlo, ak je to nejaké dobre a precizne postavené nové ero ( hovorím o ULLa lebo s nimi mám trošku skúsenosti ) tak to ide lahúčko, nemá to vůli , ale samozrejme pri vyšších rýchlostiach je to horšie a tuhne to
Na minimálke (pred stallom ) to začne s kniplom cukať a potom bááác lietadlo padá po krídle dolu, to sú pekné zážitky, alebo taký skluz- ten som si zdokonalil práve vďaka FS )
Takže tolko stručne na tvoje dotazy .. a skúsenejší ma iste doplnia.
 

Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 19:02
Jindra   
Ad 1) Napriklad v Z142 pokud sedis vpravo, tak knipl drzis v pravy ruce a motor ovladas levou. Pokud sedis vlevo je to naopak.

Ad 2) Sily v rizeni zavisi hodne na aerodynamickem odlehceni . V Blaniku pri rychlosti kolem 80km/h ho ridis snadno trema prstama ovsem v aerovleku, kdyz letis dele treba 130, tak mas co delat, aby ti neupadla ruka (musis si pak treba na chvili prohodit ruce). Ve 142 zase necitis tak velke sily ani pri 160.
Pri takovim rozjezdu necitis v kniplu skoro nic.

Ja mam Joy s FF a ve hrach jako Il2 si ho nemuzu vynachvalit, ale zase ve FS je uplne nanic pac FSka simuluje FF nejak uplne divne.
 

Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 20:07
Lowmick   
Ad 1) Ja teda stodvaactyru jeste nelitam, ale mel jsem dojem ze kdyz v ni sedis vlevo tak knipl muzes drzet pravou a levou ovladas v klidu plyn, ovsem uhel vrtule, sytic atd. uz musis asi ovladat pravou. V triactyre uz plyn nalevo neni takze tam si clovek na levou asi musi zvykat (pokud je pravak).
 

Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 20:29
Jindra   
Je to asi tak jak rikas. Ja mam na 142ce pouze tri okruhy (bez pristani- to me nenechali) a letel jsem zprava, takze mi nejspis neco uslo.
 

Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 20:33
Tragédie v JRD
pridam se k ostantim )

v italskym echu a jemu podobnych pokud sedis vlevo, tak knipl drzis v leve ruce, pravou rukou ovladas zbytek prvku (vyvazeni, otacky, ladeni radiostanice a odpovidac, na zemi brzdy) .

od ty doby co litam v realu litam v FSce s vypnutym forcefeedbackem (joystick neni v zasuvce jenom pripojeny do PC), protoze to jak FSka "simuluje" ffeedback nema se skutecnosti (aspon tedy s tim echem) nic, ale zhola nic spolecnyho ...

a k dalsimu ... pokud nedelas nejake extremni vychylky, tak (aspon echo) uridis dvema prsty pri jakemkoli beznem rezimu - vzlet, let, pristani. tlak v rizeni je ale je jemny a "plynuly", staci jenom trosku tahat/tlacit. ty zeptne sily ktere pusobi do rizeni jsou plynule a jemne (pri vysisch rychlostech ale i dost silne) , a ne jako to zblaznene kopani FFedbacku v FSce....
 

Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 20:41
Vita Zenisek
Totez plati pro Zephyr 2000. Tam pri vyssi rychlosti tuhnou vice kridelka, vyskovaka ni ne...
 

Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 20:43
Tragédie v JRD
no jo vam do vejskovky nefouka od vrtule ))
 

Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 20:44
Vita Zenisek
No to patrne ne
 

Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 22:32
Peetrs (Robert)   
Presne to jsem potrebolval vedet. Chtel bych si ted udelat ull vycvik ale presto letam na simu. Nekde v nejakem clanku od A.J.Scandala jsem cetl ze ti co prechazi od simulatoru k realnemu letani tak maj mnoho zlych navyku. Tak jsem proste chtel jen vedet jak mam drzet ten joy (mam sice s FF ale taky litam s vypnutym napajenim, prijde mi to takove realnejsi).

Skolu mam vybranou snad nekde na Sazene kde maj prave treba toho zminovaneho Zephyra. Jsem sice z Ostravska ale je to snad jedina skola s timto eerem.

Doufam ze se mi to kazdodeni letani na simulatoru nevymsti a nebudou na mne nekdy nekde pokrikovat ze jsem timto vyrustal.

Takze diki vsem za odpovedi a pripominky...
 

Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 23:29
kuma   
Dovolím si ještě přispět (já bych si s dovolením také vzal...). Je tam ještě jeden detail, který já vnímám jako podstatný a to je délka páky celého knyplu. U většiny "knyplových" letadel je kloub (soupáčí) v úrovni podlahy (Blaník, Z-142, Me-109, P-59D atd., platí to ale taky pro vrtulníky), zatímco joystick je krátký (není-li individuálně vyroben). Pocit z pohybu a reakce jsou tak úplně jiné a nelze je srovnávat. Dokonce i v jednosicech (L-33, VSO-10, Cirrus) je krátký knyplík vražený do rozkroku a jeho pohyby se s Joy srovnat, bohužel, nedají, i když tady je simulace asi nejblíže (když si joystick dáš na sedák židle úplně až k poklopci, zápěstí opřeš v třísle a držíš horní konec třemi prstíky. Nezúčastněného pozorovatele ale tvá poloha může zaskočit).
BTW: pominu-li volantíky cessen a kulaté volanty na kývavých rámech (DC-3, Av-14), které joystickem také nasimulovat nelze, byl pro mne asi provždy největší zážitek a překvapení knypl ve Spitfiru (neletěl jsem, jen jsem seděl, cloumal a kochal se), stejný byl snad i v Mosquitu (ale v tom jsem ani neseděl). Tam je středový sloupek pohyblivý jen dopředu-dozadu a v úrovni stehen je na podélné ose krátký knyplík, výkyvný zas jen vpravo-vlevo. Pohyb je zprvu nezvyklý, ale záhy zcela přirozený, navíc stehna nepřekáží v plných výchylkách (na krajních dorazech) a hlavně ovládání křidélek je takhle mnohem rychlejší (ruka jde po kratší dráze). Uvažuju, že si nějaké takové monstrum vyrobím...
 

Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 23:36
Aldaran
Knipl drzis druhou rukou, nez tou, kterou se ovlada plynova pripust. Tak ze v Echu jsi li jako kapitan, drzis levou. Ja mam napriklad v ULL plyny (2ks) na konzoli na leve strane tak ze drzim knipl pravou rukou. Neni na to nijaky predpis kazde ero to ma jinak. Npriklad Aztek ma knipl mezi sedadly a vetvi se vlevo i v pravo (pekna pakarna) Co se tyce aerodynamickych sil v kniplu, tak je to zavisle letadlo od letadla, da se to shrnout tak, ze se vzrustajici rychlosti se sily zvetsuji u vsech letadel (jsou li ridici plochy primo ovladane) Feedback u FS funguje celkem pekne a myslim, ze odpovida realu (vyjma klepani pri pojizdeni a u nekterych modelu snaha o rozkmitani zleva doprava) Celkem pekne Feedback demonstruje i chybne vyvazeni coz je v realu i dost nebezpecne, ale sily v rizeni Te podvedome na tento fakt upozorni. V podstate pri kazde zmene rezimu letu v realu porad dovazujes. Jedna z uloh pri pilotnim vycviku je let bez pristroju (simulace zavady a tam musis rychlost odhadovat. Nesmis prekrocit obalku letadla a pri pristani nesims jit pod minimalku. To je prave moment, kdy vyuzijes mimo jine i sil v kniplu na odhad rychlosti. Kdyz jsem delal ULL pilotak, porad jsem lital na FS 2002, trenoval jsem na letisti, kde jsem lital v realu, pouzival jsem Cesnu 152 (chova se velmi podobne jako treba Echo) a lital jsem okruhy. Paklize se to s FS naucis za vsech okolnosti, s bocnim vetrem a opravdu budes dodrzovat predepsane rychlosti, vysku, ukony, tak si usetris dost hodin v ralu, nejses li totalni drevo. Samozrejme realibility musis mit nastaveno u vseho na HARD. Co je vsak nutnosti jsou pedaly. Bez podelneho rizeni je to celkem nanic.

Jo, jen takova posledni poznamka. V letadle musis mit alespon dve z nasledujicich 3 veci (chces li prezit)
1. rychlost
2. vyska
3. rozum

 

Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 23:54
Marky Parky   
A u tech tri veci, zalezi tam na poradi?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   8. 3. 2005 / 00:36
kuma   
Jenom u těch, který tu třetí možnost aspoň trošku mají... )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   8. 3. 2005 / 08:08
Aldaran
ne, v kazdy okamzik letu musi byt pritomny alespon dve z nich
 

Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu aneb OKRUHY v FS !!   8. 3. 2005 / 02:05
Peetrs (Robert)   
No a prave ty okruhy mi v FS delaj jeden zasadni problem. Vzal jsem si totiz mapku VAC (dnes jiz VOC) napr. letiste LKxx a zmeril jsem si priblizne jakou delku ten okruh ma. Vychazi to priblizne na 5 useku nepocitaje VPD.

1. usek po vzletu z VPD meri asi 1.8 km a je v kurzu VPD
-vyska 10-15m zabrzdit kola,upravit otacky motoru
-vyska 50m zasunout klapky
-ve vysce min 100m a vzdalenosti 1.8 km od konce VPD tocim levou prvni zatacku o naklonu max 15 stupnu do smeru(kurzu) VPD -90st.

2. nasleduje druhy usek tzv crosswind leg o delce asi 1.5 km a je v kurzu VPD -90st
-jsem porad ve stoupani
-kontroluji prostor kolem sebe
-kontroluji rychlost
-ve vzdalenosti 1.5 km od prvni zatacky tocim o naklonu max 30 st do kurzu VPD -180 st

3. usek zvany Downwind leg (Po větru) o delce 4 km
-letim rovnobezne se VPD
-vyska cca 300m, kontroluji prostor kolem sebe,palivo atd
-do radia hlasim (cca v polovine tohoto useku) polohu po vetru
-ve vzdalenosti 4 km od druhe zatacky tocim levou zatacku do kurzu VPD -270 st a max naklonu 30 st

4. usek o delce 1.5 km zvany Base leg
-ubiram plyn na volnobeh
-klapky 1.poloha
-zacinam klesat
-kontrola prostoru
-do radi hlasim polohu base leveho drahy xx
-ve vzdalenosti cca 1.5 km od treti zatacky tocim do kurzu VPD v minimalni vysce 100m a o max naklonu 15 stupnu

5.usek zvany FINALE (jakoze jde dotuheho a je finale )))) je jiz v kurzu VPD a meri priblizne tu vzdalenost co je k bodu zacatku VPD
-kontrola prostoru a VPD
-klapky 2.poloha (nebo poloha pro pristani)
-do radia zahlasit Finale drahy xx
-snazit se pristat (a zadne poskakovani po draze...)

Cerpano z ruznych materialu, zejmena pak z predpisu UL1 LAACR strana 38. Vzdalenosti jsou priblizne a kurz drahy je treba si domyslet ))
Takze, tohle nacvicit v FS mi pripada temer jako nemozny. Kdyz jsem ve stoupani v 1. useku nedovedu presne odhadnout vzdalenost od konce VPD. To znamena ze o nejakem pravidelnem okruhu bez GPS nebo FS NAVIGATORU neni ani stopa. Navic hned v prvni zatacce musim pouzit kompas abych se dostal do 2. useku tedy kolmo k VPD coz mi prijde jako ze to delam spatne. (Normalne se pilot asi koukne vlevo a pozna kdy je kolmo k draze ale v te FSce to nejak divne zkresluje.) Opet problem s horizontalni vzdalenosti. Kdyz ale teda letim podle GPS a jesem uz po treti zatacce v bejsu, tak mam vysku 300, stazenej plyn, klapky v 1.poloze a zacinam klesat. Proletim ctvrtou zatacku jsem na finale klapky 2.poloha ALE stejne to temer vzdycky musim honit na plynu abych nespadnul nekde pred VPD.

Takze at se snazim jak se snazim udelat si FSko realnejsi k obrazu memu tak tohle mi to docela kazi. Nutno podotknout ze mam odskousena temer vsechna jednomotorova GA letadla co se daj k FS koupit.

A jeste co se tyka toho joysticku tak hned jak jsem jej koupil a prinesl domu tak jsem ho kompletne rozdelal abych videl tu konstrukci Logitech FF. Kdo ten joy ma asi vi ze ta guma co je vespod kolem je docela vopruz tak jsem ji hned urezal. A samo ze jsem rozdelal i rukojet (ano tu ktera ma po case takovou vuli v ovladani smerovky) a to proto abych zjistil jak snadno se na ni da pripevnit duralova trubka, nasledne polozit joy na zem a mezi nohy a udelat si z toho kniplik jak v letadle. Pedaly samozdrejme mam taky. No joy mam tyden a jeste jsem se k tomu nedostal. Az to bude tak dodam fotku.

A aby si nekdo uvedomil jakej sem blazen a ze to letani chci brat vazne tak at shledne nasledujci http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=45201&lan=0 (je to v pracovni verzi, ted uz to ma i trimy,zatahovani podvozku a parking brake)

A jeste chci dodat ze litam na dvou monitorech. Na 21" mam pohled z kokpitu bez pristroju a na 15" v notebooku mam pristroje.

Poradi nekdo jak spravne nacvicit ty okruhy v FSce? Aby pak ze mne meli radost v te skole. A nebo to radeji necvicit vubec? Co piloti?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu aneb OKRUHY v FS !!   8. 3. 2005 / 08:55
Aldaran
Kazde letiste ma vypublikovany okruh, jak by se mel letat. Neni to ale dogma, velikost okruhu se obvykle peizpusobuje rychlosti tetounu. Tzn. ze kdyz budes litat okruhy s Typhoonem tak budou polovicni, nez kdyz budes letat s Z142. Kazdopadne trenuj, trenuj... mas li na joestiku pozicni kloboucek, muzes krasne kontrolovat svoji pozici vuci draze. Tim trenovanim dosahnes toho, ze budes schopen za cas odhadnout, jak dlouho tocit 15stupnovou zatacku aby jsi se otocil o 90 pri dane rychosti. Pak pozor na kompas, nepouzivej elektronicky, ale magneticky, jejich chovani je naprosto rozdilne. Kdyz litas okruhy, pouzivej orientacni body v blizkem i dalekem okoli, zvlaste pri vycviku se Ti to bude hodit. Zapamatujes si, ze kdyz vidis levym okynkem tuto silnici rovnovezne a jsi na kravinem tak jsi presne po vertru, tamdle na tou chaloupkou budu tocit treti, tamdle krizeni tech mezi znamena zahajeni toceni na finale. POZOR v realu nepouzivej pohyblive orientacni body jako jsou treba kravy, ovce psi. Zcela chaoticky meni svou polohu, coz casto vede k nezdarenemu pristani. Nevim, jak to jde u FS, ale zapni si co nejvyssi provoz. V realu musis u VFR porad cumet na vsechny strany. Obvykle to svadi, abys koukal na budiky, ale to je podle mne nejvetsi chyba. koukej ven koukej ven koukej ven. sem tam zkoukni co je potreba a ujisti se ze hodnoty odpovidaji Tvemu prdpokladu. V praxi pred pohledem na pristroj musis mit v hlave hodnotu kterou ocekavas ze uvidis, pak jen skonstatujes, ze je to tak. Vsechny dulezite hodnoty totiz praxi budes vnimat podvedome. Vysku se naucis odhadovat, rychlost podle aerodynamickeho hluku a odporu kniplu otacky motoru uchem klesani/stoupani podle polohy cumaku a horizontu. Trochu vetsi problem je u "aerodynamicky cistych" letadel, jako je treba Samba, letis 180.... kouknes 2x do mapy najednou z hruzou zjistis, ze klesas 2m/s a mas tam 220... Na rozdil treba od Typhonna kde pustis rizeni zacnes vytahovat mapu, mezitim si sudas bundu, napijes se a on porad leti svych 80 a vario na 0. Dal muzis sem tam kouknout na teplotu vody, oleje, palivo, protoze to nepoznas. Ale jeste jednou zduraznuji.... koukat ven.... uvedom si, ze v ULL muzes litat jen na prostory, kde jsi schoplen nouzove pristat, proto musis venovat behem letu minimale 50 % casu hledani vhodneho mista pro nouzove pristani v pripade, ze Ti to zakucka. Stahni si 30m vyskovy model CR (je prima hrbolatej), a dohodni se z manzelkou ze pokazde kdyz pujde okolo tak Ti vypne zapalovani. Ty musis VZDY bezpecne pristat. Jsou pod Tebou lesy? ok, musis mit takovou vysku, aby jsi dokouzal pred nej nebo za nej.....

Neboj uvidis po prvni hodine v ralu uvidis, ze je to vsechno uplne jinak ale v podstate stejne.

p.s. jo zapomel jsem..... zkousej si ostre zatacky (40 pripadne 60stupnu) kde musis nohama drzet kulicku, nesmi Ti klesat ani stoupat vyska a nesmi ti klesat ani stoupat rychlost. Myslim, ze je toto ve FS slozitejsi o fakt, ze na tebe nepusobi odstrediva sila, ktera ti v realu pomuze. Tohle je totiz alfa a omega. Jakmil Ti v zatackach bude litata kulicka na vsechny strany, tak Te instruktor umlati ucebnici pilota. (a ta je pekne tezka) V tomto pripade jde totiz o zivot. Jakmile udelas vykluzovou 4 okruhovou zatacku (koule bude mimo) budes mit stazenej plyn a zapomenes kvuli ukonum sledovat rychlost, ktera se dostane k minimalce pripadne Ti foukne do zad pak spadnes do vrtaku a ze 100m se s tim uz nic udelat neda.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu aneb OKRUHY v FS !!   8. 3. 2005 / 10:45
Tragédie v JRD
okruhy jsou docela prdel ...

v UL vycviku jich naletas nespocet, velmi rychle se je naucis letat podle orientacnich bodu - vesnice, vesnice, rybnik, komin, zeleznicni trat ve tvaru esicka a sekas je pak bata cvicky ... (kdo uhadne jaky okruh na jakem letisti jsem popsal, ma bod ... coz neni to pravy orechovy a chce si to poradne zakrouzit i na letisti ktery neznas...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu aneb OKRUHY v FS !!   8. 3. 2005 / 11:05
červeňák
Při výcviku, jak plachtařském tak motorovém se nalítá velký množství okruhů - a tvar okruhu vychytáš až po docela dost dlouhý době a nikdy to asi nebude ideální ... pro zajímavost tohle je link http://www.hodkovice.info/medved2004.html na soutěž, která se jmenuje Hodkovický mědvěd a loni měla v Hodkovicích premiéru ... šlo o přesné přistání s Blaníkem a právě o tvar okruhu ...
Honza
 

Re: Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu aneb OKRUHY v FS - Sazena   8. 3. 2005 / 12:22
Ondra O.K.
Neda mi to abych si neprisadil - delal jsem Sazenou LKSZ do FS (je na ProjectVFR), takze si ty okruhy muzes zkouset tam. Orientacni body mas Rip (SRTM teren), silnice do Roudnice, LKRO, LKSZ, nadrze na naftu MERO - vsechno tohle ve FS je

Dokonce kdysi fungova nejaka domluva mezi mnou a spolecnikem jedne ze skol, ze by se FS s LKSZ pouzivala jako prvek vycviku, ale nic z toho nakonec nebylo..

Pocitam ze budes litat u Michala Raudena nebo Jirky Berky, to se mas na co tesit A beda ti, jestli nam na okruhu budes zavazet az budem blbnout s navijakem... to se tresta ztratou duvery a bazenem
 

Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 23:41
kuma   
Pokud jde o FF (bohužel s ním nemám tak velkou zkušenost, jen epizodicky) myslím, že to není taková díra do světa, hlavně proto, že v každém letadle je jiný způsob vyvážení - a tak se taky knypl chová jinak (Blaník Flettner, Šohaj pružiny atd..) Když se třeba přesedne z Blatníčka do Šohaje, je to v reálu docela pecka. Nedovedu si představit, že by tohle FF dokázal nahradit.
 

Re: Re: Drzeni kniplu v realu   7. 3. 2005 / 23:38
KS
Ja teda FF nemam, ale nezkousel jste nekdo tohle? www.dirks-software.ca/fs-force
 

Re: Re: Drzeni kniplu v realu   8. 3. 2005 / 20:59
MilanZ   
>v italskym echu a jemu podobnych pokud sedis vlevo, tak knipl drzis
> v leve ruce, pravou rukou ovladas zbytek prvku (vyvazeni, otacky,
>ladeni radiostanice a odpovidac, na zemi brzdy)

Italove (myslim piloty) maj v Echu plyn vlevo a ridi pravou, ale "u nas" se plyn predelava na stred a ridi levou. Mimochodem, myslel jsem si ze v leve nebudu mit takovej cit, ale opak je pravdou - dnes kdyz obcas klacek vezmu do pravacky tak me to pripadne neprirozeny )
 

Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   8. 3. 2005 / 21:17
Tragédie v JRD
jojo .... doma na joysticku uz taky litam levackou .)
 

Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   8. 3. 2005 / 21:31
Zdeněk
Tak to mě zatím tou levou moc nesedí. Když potřebuju pravou na ovládání foťáku a chci při tom kroužit, tak je hned vario v mínusu. Už aby zase bylo počasí na lítání, ať se to dá procvičit.
 

Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   8. 3. 2005 / 21:51
Pips   
Taky se tesim na lepsi pocasi jelikoz jsem se dal na plachtarsky vycvik, docela se tesim na letani.Uvidime, jak mi to pujde ridit levou a nebo pravou rukou, jelikoz jsem jsem se jakozto bubenik ucil i ruzne koordinace rukou a nohou, jsem docela zvedav, jak mi zrovna tohle bude v kabine ku prospechu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Drzeni kniplu v realu   8. 3. 2005 / 22:41
Zdeněk
Třeba pinec a podobné věci hraju levou skoro jako pravou, ale řízení levou mi zatím dělá potíže. Věřím, že je to ale věcí cviku a zatím mám nalítáno málo.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ