| | | ADSB realtime palubní test :-) 13. 4. 2013 / 17:22 | |
| | | |
|
| | | ADSB realtime palubní test :-) 13. 4. 2013 / 23:43 | |
| | TO už je vážně trochu moc |
| |
|
| | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 03:30 | |
| | No jo, když letíš v LC, dole mraky, nahoře žádnej monitor s aktuální polohou a já se tááák nudím...
V novější verzi mi to bude ukazovat i flight route s ETA a snad bude i klikatelná mapa s okolním provozem |
| |
|
| | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 08:55 | |
| | Jen blbněte ... tohle ukázat nějakýmu za bezpečnost odpovědnýmu úředníkovi z EU , tak pokud se to rozšíří, se po*ere... Ona zrovna představa, že každej trouba, co o letadlech ví kulový (tím, of course, nemyslím konkrétně tebe), má tohle na palubě v mobilu (v jakémkoli provedení, třeba flightradar24) a zahlédnuvše tam, že pilot nastavil na odpovídači 7600 (nebo třeba 7700), a udělá pravou nefalšovanou paniku .... No, moc optimismu to nepřidá. |
| |
|
| | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 10:42 | |
| | | |
|
| | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 12:00 | |
| | To ale s timto problemem nema vubec nic spolecneho. |
| |
|
| | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 12:41 | |
| | Na druhou stranu, ten ňouma udělá paniku třeba i při neplánovaném klesání.
Každopádně taky myslím, že by to nemělo patřit do rukou těm, co o tom hovno ví.
Steward co se kolem mě motal mi chvílemi připadal, jako by mi to chtěl vyrvat z rukou a utíkat žalovat do pilotní kabiny. A to jsem to spíš paranoidně skrýval. |
| |
|
| | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 13:02 | |
| | No, ja se mu moc nedivim. Ono neni moc normalni, aby mel kastan na svym pocitaci ty samy informace, co chlapy v kokpitu...
Bud rad, ze si letel a Evrope. Myslim, ze ve statech uz by si s Tebou "povidal" zvidavy sky marshal...
Priste si tam napis neco arabsky - bude to vic kuul... |
| |
|
| | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 13:36 | |
| | Neni divu, nezapomnel jsi napriklad na zakaz radiovych prijimacu pocas celeho letu? |
| |
|
| | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 18. 4. 2013 / 12:10 | |
| | Kde je to řečeno? Na posledním letu s LH nám dokonce řekli ať si zapneme Wi-Fi (ne jen přijímač ale dokonce i vysílač!!!!] a byli jsem připojení na palubní systém letadle ke byli nějaké multimedia, ofline web a taky airshow...
|
| |
|
| | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 18. 4. 2013 / 12:38 | |
| | Rikaj ti to pokaždý, když letíš letadlem (a to zrovna není vybaveno wifinou) |
| |
|
| | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 18. 4. 2013 / 13:33 | |
| | Ano ale pouze při vzletu a při přistání (tomu rozumím např. vzhledem k rušení ILS atd..). Mě radili naopak ať Wi-Fi zapnu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 18. 4. 2013 / 22:08 | |
| | Ne, po dobu celeho letu. Pri vzletu a pristani i ostatni elektronicka zarizeni. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 19. 4. 2013 / 09:53 | |
| | tak pak nevím proč nám říkali zapněte si Wi-Fi |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 19. 4. 2013 / 09:56 | |
| | to samé se teď děje s mobily některá letadla si již vezou GSM síť na palubě. Je třeba se trošku adaptovat na dnešní dobu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 19. 4. 2013 / 14:40 | |
| | Všimni si prosim, ze mluvím o letadlech, která nejsou wifi či netem vybavena. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 22. 4. 2013 / 11:37 | |
| | Takže v těch to nevadí a v těch druhých to vadí? Je to tak? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 22. 4. 2013 / 17:02 | |
| | No tak treba tim, ze kdyz je na palube GSM stanice, tak se na ni mobil v klidku pripoji, misto toho aby na plny vykon hledal cokoli co dorazi ze zeme... |
| |
|
| | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 14:53 | |
| | ....tvoje odpověď je přesně podle myšlení ouřady EU, který ví o některých věcech prd... potažmo mi to připomíná komunisticko-socialistickou propagandu. Poznámka, že "každý trouba, co ví o letadlech kulový" .... tak ten se maximálně bude snažit dostat k oknu aby mohl čumět ven.
O bezpečnostním managementu něco vím a zrovna myšlení a poznámky, které tady prezentuješ jsou větší zlo než informovanost "vo co go".
Vezmi si scaner, SBSku, noťas a postav se na letišti v Německu a na Madeiře. V Raichu tě rovnou seberou a máš problém jak prase. Na Madeiře přijde bezpečností pracovník, legitimuje se, zeptá se, podívá se a pokud je vše OK ještě ti poradí kde je lepší spotting.... a proč?
Můžeme se tady o spoustě věcech přehadovat, znám tě, že nejsi zrovna ten o kterém píšu v prvních větách příspěvku, ale osobně jsem přesvědčený, že z bezpečnostního hlediska sledovat průběh letu a data na noťasu jakýmkoliv způsobem není nic proti ničemu. Není to o technice, technologiích, ale o lidech. |
| |
|
| | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 17:01 | |
| | Nejsem si jistej, že máš pravdu.
Informovanost cestujících je dost důležitá, nicméně je to (často opomíjená) povinnost kapitána, který rozhodne, kdy a co jim předá. Mnohdy nemůže ihned, ale až situace umožní, a pokud bude v mezičase v kabině labilní člověk, může udělat docela vážný problém. Takovouhle věc si nemusí brát jen nadšenci, u kterých lze očekávat jistou míru odpovědnosti, ale i labilní nešťastník, který to má sebou jako způsob boje se svou fóbií.
Někdy člověk přemýšlí, co lidem přefiltrovat a co ne. Třeba včera na trati Punta Cana - Montreál jsme měli v plánku FL340, ve které jsme měli letět přes WATRS (West Atlantic Route Structure). Santo Domingo nás pustilo rovnou do cestovní hladiny, ale při stoupání a průletu FL325 nám vydalo pokyn " On Miami request descend FL320". Jak jsme později zjistili, bylo to kvůli křizujícímu se provozu kolmo na naší trať. Zastavil jsem stoupání, vyšlo to na FL330, a sklesal do FL320. Banalita. V ten moment mi problesklo hlavou, že pokud tam sedí nějaký člověk znalý věci, musí si myslet, že ty opice z východu udělaly level-bust. Pozná se to z obrazovky airshow a práce přetlakování. Chvíli jsem uvažoval o tom, že jim pro sichr řeknu při hlášení, o co šlo. Pak jsem si ale uvědomil, že 99% lidem je to jedno a nic jim to neříká. V hlavě mi nicméně viselo to zbylé procento.
Proto se třeba lidem dopředu říká, že se kvůli námrazovým podmínkám bude dělat na dráze půlminutová motorovka. Jsou prostě znalí, jak vypadá "normální" let a každá, byť naprosto nevinná odlišnost je může rozhodit.
A to se pořád bavíme o blbůstkách. Dovedeš si představit vážnější situaci (třeba ten zmínený kód odpovídače?).
Osobně jsem proti tomu, aby tyhle data byly veřejnosti přístupné, s jejich množstvím roste riziko chybné interpretace, technicky tomu bohužel moc zabránit nejde.
A když jsme u tohohle tématu - dost jsem proti přístupnosti dat, které vysílá ADS-B a které lze tak snadno získat, i z jiného důvodu. Nejde mi o to, že někdo z domova sleduje dopraváky, i když mudrlantování na internetu "proč ten a ten udělal tady zatáčku a tady holdoval" mi přijde trochu otravné, nicméně je to profesní záležitost, tak budiž. Ale co když má někdo svoje soukromé letadlo, takto vybavené, a někdo další si prostě z klidu domova může sledovat, kam si na svojí soukromou cestu letí? Dovedeme si představit, že bychom stejnou věc meli v autech a každý se mohl koukat, kam Vomáčkovi ze třetího patra zase jedou?
Já jsem proti tomu, i když vím, že s tím sotva co udělám |
| |
|
| | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 20:08 | |
| | Zajímavej názor. Ono i to vědomí, že ti takhle někdo kouká pod ruce je takovej zvláštní pocit. To, že lidi navštíví kokpit a vidí, jak to tam vypadá a chvilku co piloti dělaj, je podle mě ok a dost mě třeba mrzí, že se dnes lítá "za zavřenýma dveřma", ale to že někdo šmíruje jakoukoliv změnu letovejch údajů už je fakt ujetý... |
| |
|
| | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 20:39 | |
| | Pánové, nechci se pouštět do nějakých sporů, ale s takovou ingerencí do soukromí a do vaší práce se budete muset smířit jako všichni ostatní. Na webu jsou o nás všech dnes tisíce dalších údajů počínaje katastrálními, přes obchodní, až po detailní informace o majetku, pokud se někdo dostane do srabu a požádá si třeba o oddlužení. Online se vedou některá soudní řízení (vzpomeňme na hlavní líčení V. Bárty, ten byl online na idnes.cz).
Soukromí, jak jej známe, je pryč a už se nevrátí. |
| |
|
| | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 15. 4. 2013 / 02:25 | |
| | Já jsem naopak za ty zavřený dveře za letu strašně rád. |
| |
|
| | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 15. 4. 2013 / 20:36 | |
| | ti mě nenapadá jedinej důvod proč je mít otevřený.Naprosto to chápu,že jsi rád. |
| |
|
| | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 15. 4. 2013 / 23:07 | |
| | Bylo dobrým zvykem, že za letu piloti bavili děti a rodiče se mohli v klidu věnovat cateringu, nebo odpočinku. Ale je nová doba, tak se piloti v herně zbaběle zamknou a děcka řádí mezi chudáky platícími pasažéry. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 16. 4. 2013 / 00:21 | |
| | Dobrý den.Hovoří k Vám kapitán blablablabla a teď to nejdůležitější!!Rodiče co nejsou schopný zabavit vlastní děti pošlete k nám do kokpitu!!!Dyť mi tady s kolegou vlastně děláme hovno a dobrej zvyk je dobrej zvyk............. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 16. 4. 2013 / 07:11 | |
| | ...Dyť mi tady s kolegou vlastně děláme hovno...
Aspoň že si chlap a přiznáš to |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 16. 4. 2013 / 07:31 | |
| | Přémo já nelécu Jen můj pohled na věc. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 16. 4. 2013 / 07:33 | |
| | Ano. Vím.
Ale je dobře, že to přiznáš |
| |
|
| | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 18. 4. 2013 / 08:06 | |
| | Na to, v jaké jsi hladině nepotřebuješ toto speciální udělátko. Na stačí každej druhej mobil s GPS a určitě v každém letu tam máš tak 2 kaštany, kteří to sledují
Na druhou stranu tomu videu chyběla pointa. Kdyby počkal k nějakému bodu, pak by NB ukázal sousedovi a slovy „Teď sleduj“ zmáčkl Enter a letadlo by začalo zatáčet… - měl bys tam paniku, i kdyby tam nebyl jediný kaštan s fobií. |
| |
|
| | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 18. 4. 2013 / 08:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 18. 4. 2013 / 12:14 | |
| | Nevím jak tobě, ale mě navigace v dopravním letadle nefunguje (nemá signál). |
| |
|
| | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 19. 4. 2013 / 10:25 | |
| | Musíš být u okénka, jinak letadlo je celkem účinná faradayova klec |
| |
|
| | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 19. 4. 2013 / 10:58 | |
| | jenže pak na tebe koukaj divně že tam držíš GPS. To já si už raději vezmu VFR ICAO mapu a zjistím si asi jak to poletí + dráhu kam bude sedat a pokud je občas vidět na zem tak dělám srovnávací navigaci. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 19. 4. 2013 / 11:25 | |
| | To mi řekni, jak tam naskládáš ICAOvky, když letíš třeba přes celou Evropu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 22. 4. 2013 / 11:38 | |
| | Tam kam lítám často mi stačí dvě nebo tři mapy. |
| |
|
| | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 19:54 | |
| | Proč? protože Madeira je Portugalsko .. A portugalsko, španělsko, Itálie... těm je všechno jedno, dokud se něco nestane.
Na zemi nechť si s tím dělá kdo chce, co chce. Ale jsou situace, kdy přebytečně mnoho informací škodí. A flightradar rozchozený přímo na palubě je jeden z nich. Sice nejsem zrovna kamarád nějakých zbytečných zákazů, ale kvůli takovýmto věcem bych proti zákazu mobilů, internetu a podobných věci na palubě letadel nějak nic zásadního nenamítal. A klidně i pro něj zvedl ruku. |
| |
|
| | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 21:28 | |
| | Hoši, mi to přijde jako pojem a průjem. Řekněte mi jediný důvod, při sledování průběhu letu, je proti bezpečnosti letového provozu. Absolutně žádný. |
| |
|
| | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 23:02 | |
| | Prvotně to problém není. Ale sekundárně to může způsobit katastrofu. Třeba se dostaneš do p*ůseru, lidi se ti na palbě zjančí, rozhodí ti těžiště a všichni si tam zarejou rypák to hlíny, protože to piloti nebudou mít šanci uřídit. Bohužel se to už stalo polské Il-62 (při požáru motoru borťák pozdě vypnul odběry vzduchu a lidi utekli před kouřem dopředu a sesypali se na finále), nebo L-410 v Africe (kdy lidé utekli před krokodýlem, který utekl jeho pašerákovi z tašky. Taky se sesypali tuším na finále).
Bohužel i když se tváříme,že jsme lidé a ne zvířata, přeci jen je v nás toho spoustu zvířecího a při boji o život se chováme jako tupé stádo, jehož inteligence se rovná inteligenci nejslabšího článku. Právě proto piloti mohou za letu odpojit sledování letu od IFE. |
| |
|
| | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 23:53 | |
| | Hledej slova jako panika, chovani davu apod. A zpanikarene stádo má palubě letadla... To urcite nebo nrco, co bys chtel zažít. |
| |
|
| | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 15. 4. 2013 / 00:01 | |
| | Ach ty mobily... Melo byt "to urcite není něco, co bys chtel zažít" |
| |
|
| | | | | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 15. 4. 2013 / 02:23 | |
| | Už jsme si to po soukromé zprávě s greedym vyjasnili. Ona čeština má totiž pro bezpečnost jeden výraz, kdežto angličtina dva, safety a security. A moje obavy a úhel pohledu je skrze safety, greedyho "neobavy" jsou z pohledu security. |
| |
|
| | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 15. 4. 2013 / 01:36 | |
| | A jak ten trouba, co o letadlech vi kulovy, bude vedet, co ten sq vubec je, potazmo co znamena 7600 nebo 7700? |
| |
|
| | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 18. 4. 2013 / 14:40 | |
| | Třeba tak, že jiný trouba udělá aplikaci (viz Flightradar24.com), která mu řekne něco ve smyslu: "Voe, tvý letadlo je označeno kódem, který označuje problémy na palubě"... A panika může začít... |
| |
|
| | | | | | | ADSB realtime palubní test :-) 18. 4. 2013 / 14:57 | |
| | No .. cca tak, že flightradar přes twitter (a i přes, např. iosovou aplikaci) má funkci squawk alertů a při identifikaci nějakého letadýlka se squawkem 7600 a 7700 (7500 vyřadili, neb se jim párkrát povedlo vyvolat falešnej poplach) posílají/zobrazují alert.
Ale tak ono nejde jen o squawk... Těch "náznaků" vedoucích u slabších jedinců k panice může být podstatně víc. |
| |
|
| | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 14:59 | |
| | co tahle si to promítnout na sítnici pak by se to vcelku nikoho nedráždilo ..... jen trocha techniky , jen jak to dostat na palubu.
Naposledy jsem letěl 1979 - to asi byly jiné časy.... |
| |
|
| | | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 17:04 | |
| | Ta technologie uz je... jmenuje se to Google Glass, zatim to teda asi nebude tak docela umet promitat data z FR24, ale to je podle me jen otazka casu nez to zlevni (momentalne je to k dispozici vybranym vyvojarum a vyhercum souteze za nejakych $1,500) a trochu vic se to rozsiri.
A dostat to na palubu, neni duvod proc by to mel byt problem. |
| |
|
| | | ADSB realtime palubní test :-) 14. 4. 2013 / 21:37 | |
| | Ten glasscockpit je tvůj výtvor, nebo to je někde k dostání?
PB |
| |
|
| | | ADSB realtime palubní test :-) 18. 4. 2013 / 12:05 | |
| | Krása jdu do toho vždycky si říkám kde zrovna jsem posádka nic neříká, GPSka funguje pře oknu blbě tohle funguje super a naprosto přesně. |
| |
|
|