| | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 08:58 | |
| | | |
|
| | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 09:07 | |
| | Jde taky o to, čemu říkáš "ohlídá" a "udržovat rozestupy". Nejsou to stejné věci a v praxi to může být ještě trochu jinak.
Navíc k této nehodě je vícero možných příčin... |
| |
|
| | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 09:10 | |
| | CTR je vzdušný prostor třídy D. Rozestupy tam jsou zajištovány IFR od IFR. VFR - VFR a IFR-VFR rozestupy zajišťovány nejsou.
Krom toho, podle toho článku z IDNESu měla CASA vyhrazen svůj vertikální prostor, L-159 měl svůj vertikální prostor (a byli od sebe cca 3,5 km). A předpokládám, že kdyby někdo z nich ze svého vyhrazeného prostoru vylétl a byl jinde, tak by se to v závěrečné zprávě (a i v tom idnesím článku) objevilo. Takže rozestup tam pravděpodobně byl dostatečný a vůbec to s nehodou nesouvisí.
|
| |
|
| | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 09:56 | |
| | Jak-to že nejsou VFR od IFR pokud lítám ve Varech VFR a letí doprava (IVF) tak mne řídící vyžene tuším 8 nm daleko ... |
| |
|
| | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 10:17 | |
| | No, nejsou. Zajiíštění rozestupu VFR od IFR je na zodpovědnosti pilota toho VFR letadla (VFR pilot dostává informace o provozu). Je asi přirozené, že ATC si nebude komplikovat život a nebude si cpát VFR někam, kde by mu mohl komplikovat život. Což ale v tomto případě nebylo.
PS: Nevím teda, kam Vás tam vyhazoval - ale při našich návštěvách KV plánujeme přílety tak, abychom se ve vzduchu potkali s dopravou. A nikdy nás nikdo nikam nevyhazoval, do CTR jsme byli vždy puštěni v době, kdy se doprava motala někde v TMAčku (a nebo zahajovala přibližení) a pak v poloze po větru už jen povolení ve stylu "s ohledem na přistávající provoz pokračovat na finále dráhy XX" - tudíž rozestupy řídící skutečně nezajištoval, a bylo na nás, jak to vyřešíme (takže jsme si jednou zakroužili ve třetí zatáčce, a jednou prodloužili okruh)... |
| |
|
| | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 10:34 | |
| | to je zajímavé já dostal Sierru asi záleží na řídícím |
| |
|
| | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 12:21 | |
| | Určitě záleží na situaci - nevím, zda by mezi řídícími byl takový rozdíl. Já se párkrát koukal Aeroflotu skoro do okýnek (z holdingu, kam mne vymezil řídící - viz příspěvek níže) - a taky jsem byl "ponechán osudu" když jsem byl dost daleko (asi 3km jižně od Novemberu a štrachal jsem se na Alfu). Tak nějak jsme byli všichni v pohodě - a věřím, že to bylo plně podle regují. |
| |
|
| | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 09:45 | |
| | Ondra dostal blok hladin, které mu zajistili bezpečné vertikální rozstupy. Neumím si představit kohokoli, že by porušil svévolně přidělený prostor a letěl se někam "podívat". |
| |
|
| | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 09:54 | |
| | Pokud bylo vše dostatečné tak jak se mohli dostat k sobě? |
| |
|
| | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 10:01 | |
| | Tak znovu...
... kde jsi přišel na to, že se dostali k sobě? Pokud měl každý z nich přidělen vertikální díl vzdušného prostoru, tak mohli (za předpokladu, že dodržují vertikální hranice) být od sebe třeba 100m. A bylo by to ok. |
| |
|
| | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 10:12 | |
| | Máš pravdu čtu to znova. Je to je samozřejmě pravda, četl jsem to ještě jednou psali tam že od sebe mohli být i několik kilometrů. Pak zase nechápu že se mohl leknout, že by o něm nevědě... je to divný... |
| |
|
| | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 10:24 | |
| | ... lítal jsi někdy za jasné noci s rychlou mašinou? Je tam totiž při těch rychlostech veliké zkreslení vzdálenosti.... Vysvětlení této katastrofy tímto způsobem je pro mně osobně plně akceptovatelné.... |
| |
|
| | | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 10:36 | |
| | Otázka je co je rychlá mašina podle tebe. Lítal jsem s C210 v NightVFR a musím říct že jsem se docela bál když má člověk jeden motor a pod sebou tu tmu ... |
| |
|
| | | | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 10:45 | |
| | Myslí rouru. Něco, co lítá 600+ |
| |
|
| | | | | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 10:47 | |
| | ...stačí 500+ |
| |
|
| | | | | | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 10:56 | |
| | každopádně děkuji za vysvětlení pánové |
| |
|
| | | | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 11:28 | |
| | docela jsem cekal, jaka rychla masina prijde jako priklad Tondemu
Jinak litani s jednomotorakem v noci je jeste fajn, protoze prostor pod sebou nevidis. Ve dne, kdyz premyslis kam to posadit, je to kolikrat horsi |
| |
|
| | | | | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 12:08 | |
| | on to Víťa napsal dobře, za "rychlou" se ve vojenské hantýrce pokládá mašina 600+, ale já to upřesnil kvůli případným rejpalům, že Alca má třeba nižší cestovku než 600 Vycházel jsem z Albíka atd....
A co se týče létání v noci - s určitou nadsázkou jsem slyšel poučku, že při vysazení jednomotoráku namířím do nejtmavšího místa - protože tam určitě žádný město nebude |
| |
|
| | | | | | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 12:18 | |
| | To jsem taky od Hlavničky slyšel, ale zkoušet jsem to nechtěl |
| |
|
| | | | | | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 12:37 | |
| | Ale C210 jsi necekal, vid?
jojo, nad pevninou od svetylek a nad morem/oceanem ke svetylkum (lodim) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 12:41 | |
| | taky jsem něco takového slyšel a nebo silnice ... ale člověk si asi nevybere ... |
| |
|
| | | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 2. 4. 2013 / 10:54 | |
| | | |
|
| | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 28. 3. 2013 / 10:11 | |
| | Nikdo, pokud vím, nepíše, že se "dostali k sobě". A pokud měli púřidělené různé hladiny (což asi měli) mohli se k sobě "přiblížit" (vertikálně) až na rozestup přidělených hladin - klidně tedy 300m. Tohle asi skutečně nebude tenm problém...
Pokud jde o ty Vary, zvaž, co píšeš, není to pravda.
Pokud se blíží big body a v okolí osy sestupu (připadně GA) se motá malé letadlo, je "uklizeno" do holdingu. Bravo máš cca 4,5km od osy dráhy a Alfu dokonce jen asi 1,5 km - což jsou vzdálenosti od toho dopraváku, když se potkáváte. Žádných 8 km. |
| |
|
| | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 1. 4. 2013 / 10:58 | |
| | On psal 8 nm. |
| |
|
| | | | | | | Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA 1. 4. 2013 / 12:09 | |
| | Aha, to jsem přehlíd´.
Z Brava na Sierru je jen 5,7 NM.
8 NM od osy dráhy to už je v LKKV skoro "opusťte CTR"
|
| |
|
|