FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA Jeden příspěvek | Celý strom
Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 08:58
Mike76
Tušíte zda-li to bylo v MCTR Čáslav? Pokud je toto pravda a byla tam CASA. Proč jim řídící neudržoval rozestupy. Neznám vojenské lítání ale v normálním CTR vás ohlídá řídicí jak VFR-VFR tak IFR-VFR tak i IFR-IFR.

http://zpravy.idnes.cz/vysetrovani-nehody-l-159-u-kolina-dnh-/krimi.aspx?c=A130325_105042_krimi_klm
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 09:07
Lowmick   
Jde taky o to, čemu říkáš "ohlídá" a "udržovat rozestupy". Nejsou to stejné věci a v praxi to může být ještě trochu jinak.

Navíc k této nehodě je vícero možných příčin...
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 09:10
Tragédie v JRD
CTR je vzdušný prostor třídy D. Rozestupy tam jsou zajištovány IFR od IFR. VFR - VFR a IFR-VFR rozestupy zajišťovány nejsou.

Krom toho, podle toho článku z IDNESu měla CASA vyhrazen svůj vertikální prostor, L-159 měl svůj vertikální prostor (a byli od sebe cca 3,5 km). A předpokládám, že kdyby někdo z nich ze svého vyhrazeného prostoru vylétl a byl jinde, tak by se to v závěrečné zprávě (a i v tom idnesím článku) objevilo. Takže rozestup tam pravděpodobně byl dostatečný a vůbec to s nehodou nesouvisí.

 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 09:56
Mike76
Jak-to že nejsou VFR od IFR pokud lítám ve Varech VFR a letí doprava (IVF) tak mne řídící vyžene tuším 8 nm daleko ...
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 10:17
Tragédie v JRD
No, nejsou. Zajiíštění rozestupu VFR od IFR je na zodpovědnosti pilota toho VFR letadla (VFR pilot dostává informace o provozu). Je asi přirozené, že ATC si nebude komplikovat život a nebude si cpát VFR někam, kde by mu mohl komplikovat život. Což ale v tomto případě nebylo.

PS: Nevím teda, kam Vás tam vyhazoval - ale při našich návštěvách KV plánujeme přílety tak, abychom se ve vzduchu potkali s dopravou. A nikdy nás nikdo nikam nevyhazoval, do CTR jsme byli vždy puštěni v době, kdy se doprava motala někde v TMAčku (a nebo zahajovala přibližení) a pak v poloze po větru už jen povolení ve stylu "s ohledem na přistávající provoz pokračovat na finále dráhy XX" - tudíž rozestupy řídící skutečně nezajištoval, a bylo na nás, jak to vyřešíme (takže jsme si jednou zakroužili ve třetí zatáčce, a jednou prodloužili okruh)...
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 10:34
Mike76
to je zajímavé já dostal Sierru asi záleží na řídícím
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 12:21
kuma   
Určitě záleží na situaci - nevím, zda by mezi řídícími byl takový rozdíl. Já se párkrát koukal Aeroflotu skoro do okýnek (z holdingu, kam mne vymezil řídící - viz příspěvek níže) - a taky jsem byl "ponechán osudu" když jsem byl dost daleko (asi 3km jižně od Novemberu a štrachal jsem se na Alfu). Tak nějak jsme byli všichni v pohodě - a věřím, že to bylo plně podle regují.
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 09:45
Doug   
Ondra dostal blok hladin, které mu zajistili bezpečné vertikální rozstupy. Neumím si představit kohokoli, že by porušil svévolně přidělený prostor a letěl se někam "podívat".
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 09:54
Mike76
Pokud bylo vše dostatečné tak jak se mohli dostat k sobě?
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 10:01
Tragédie v JRD
Tak znovu...
... kde jsi přišel na to, že se dostali k sobě? Pokud měl každý z nich přidělen vertikální díl vzdušného prostoru, tak mohli (za předpokladu, že dodržují vertikální hranice) být od sebe třeba 100m. A bylo by to ok.
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 10:12
Mike76
Máš pravdu čtu to znova. Je to je samozřejmě pravda, četl jsem to ještě jednou psali tam že od sebe mohli být i několik kilometrů. Pak zase nechápu že se mohl leknout, že by o něm nevědě... je to divný...
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 10:24
tonde   
... lítal jsi někdy za jasné noci s rychlou mašinou? Je tam totiž při těch rychlostech veliké zkreslení vzdálenosti.... Vysvětlení této katastrofy tímto způsobem je pro mně osobně plně akceptovatelné....
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 10:36
Mike76
Otázka je co je rychlá mašina podle tebe. Lítal jsem s C210 v NightVFR a musím říct že jsem se docela bál když má člověk jeden motor a pod sebou tu tmu ...
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 10:45
Vita Zenisek
Myslí rouru. Něco, co lítá 600+
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 10:47
tonde   
...stačí 500+
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 10:56
Mike76
každopádně děkuji za vysvětlení pánové
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 11:28
Lowmick   
docela jsem cekal, jaka rychla masina prijde jako priklad Tondemu

Jinak litani s jednomotorakem v noci je jeste fajn, protoze prostor pod sebou nevidis. Ve dne, kdyz premyslis kam to posadit, je to kolikrat horsi
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 12:08
tonde   
on to Víťa napsal dobře, za "rychlou" se ve vojenské hantýrce pokládá mašina 600+, ale já to upřesnil kvůli případným rejpalům, že Alca má třeba nižší cestovku než 600 Vycházel jsem z Albíka atd....
A co se týče létání v noci - s určitou nadsázkou jsem slyšel poučku, že při vysazení jednomotoráku namířím do nejtmavšího místa - protože tam určitě žádný město nebude
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 12:18
pawlick
To jsem taky od Hlavničky slyšel, ale zkoušet jsem to nechtěl
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 12:37
Lowmick   
Ale C210 jsi necekal, vid?

jojo, nad pevninou od svetylek a nad morem/oceanem ke svetylkum (lodim)
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 12:41
Mike76
taky jsem něco takového slyšel a nebo silnice ... ale člověk si asi nevybere ...
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   2. 4. 2013 / 10:54
Mike76
možná tohle

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=3136&kategorie=3

 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   28. 3. 2013 / 10:11
kuma   
Nikdo, pokud vím, nepíše, že se "dostali k sobě". A pokud měli púřidělené různé hladiny (což asi měli) mohli se k sobě "přiblížit" (vertikálně) až na rozestup přidělených hladin - klidně tedy 300m. Tohle asi skutečně nebude tenm problém...

Pokud jde o ty Vary, zvaž, co píšeš, není to pravda.
Pokud se blíží big body a v okolí osy sestupu (připadně GA) se motá malé letadlo, je "uklizeno" do holdingu. Bravo máš cca 4,5km od osy dráhy a Alfu dokonce jen asi 1,5 km - což jsou vzdálenosti od toho dopraváku, když se potkáváte. Žádných 8 km.
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   1. 4. 2013 / 10:58
OK-OPL (CSA107)
On psal 8 nm.
 

Rozestupy v MCTR a L-159 v CASA   1. 4. 2013 / 12:09
kuma   
Aha, to jsem přehlíd´.
Z Brava na Sierru je jen 5,7 NM.
8 NM od osy dráhy to už je v LKKV skoro "opusťte CTR"
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ