| | | Světla ve FS 22. 3. 2013 / 20:52 | |
| | | |
|
| | | Světla ve FS 22. 3. 2013 / 21:13 | |
| | nejde to vůbec, fska to hold neumí..
Tedy v standardu. Lze to udelat, max. pro jednotliva letadla. |
| |
|
| | | Světla ve FS 22. 3. 2013 / 21:30 | |
| | Vo fs sa to da spravit, aby si mal pekne svetla a nie take svetelne pasy. Ten addon sa vola "redux 3d lights" a vyzera to fakt super. Po instalacii sa to automaticky upravi na defaultnych lietadlach samo, na ostatne treba prepisat LIGHTS v aircraft.cfg. |
| |
|
| | | | Světla ve FS 22. 3. 2013 / 21:38 | |
| | Ten "světelný pás" tam bude i s reduxem, pokud se nepletu. Redux akorát udělá ten 3d efekt u reflektoru, ale nezmění tu osvětlovanou plochu. A osvětlení okolních objektů už nezařídí vůbec (tohle se dá trošku obechcat při tvorbě addonu, třeba Lotus L-39 to má, ale nativně to FS neumí) |
| |
|
| | | | | Světla ve FS 22. 3. 2013 / 21:43 | |
| | Ked to dvihnes do luftu ten svetelny pas zmizne... |
| |
|
| | | | | | Světla ve FS 22. 3. 2013 / 22:02 | |
| | V tom případě si ten redux ani kupovat ale nemusí |
| |
|
| | | Světla ve FS 22. 3. 2013 / 22:44 | |
| | Tady bohužel nejde napsat nic jiného, než "přejdi na x-plane, pokud ti to vadí". Celá série FS světla vlastně vůbec neumí, pouze simuluje osvětlení země tím, že přes ni natáhne světle šedou texturu. Tím se sice plocha zesvětlí, ale současně se zničí kontrast podkladové textury země. Takže je to vlastně k ničemu. Jo a to hlavní - nic s tím udělat nekde. Tento způsob "osvětlování" terénu je v grafickém engine FS muselo by se to celé přeprogramovat a to žádný patch nezvládne. Různé add-ony laborují s parametry textury osvětlení, s některými to vypadá i o kousek lépe, ale ten debilní princip zůstává stejný. |
| |
|
| | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 07:27 | |
| | No - a jakou techniku používá engine XPLN? |
| |
|
| | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 07:31 | |
| | Přímo tu, co mu nabízí pro OpenGL grafický procesor.
FSX to počítá - stejně jako třeba stíny letadel. |
| |
|
| | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 07:39 | |
| | No a v tom osvětlení je to jak? já nejsem počítačovej wizz, pochopím tu polopúrůhlednou šedou masku, co používá MSFS, dovedu si představit, na jakém principu to funguje v reálu (intenzitr osvětlení z určitého zdroje v určioté vzdálenosti, úbytek intenzity světla se čtvercem vzdálenosti, rozdílná extikkce prosvětelného média, rozdílná absorpce osvětlených předmětů bodů a tím rozdílná reflexe dopadajícího světla směrem k pozorovateli, že ) - v čem spočívá výhoda OpenGL směrem k realitě?
Znovu opakuji, že nejsem bojhovník za MSFS, ale irrituje mne, když někdo jásá, že je něco lepší než ve skutečnst (!) a tím je to lepší, než něco, so ce skutečnosti ve skutečnosti více blíží - což v tomto případě takový dojem skutečně mám (!!).
PS: a prosím zastánce XPL, aby si všimli, že jsem nepoužil slovo "omalovánky" - které úpravděpdobně vzniklo z tohoto szejnéhho pocitu jiných přispěvatelů
|
| |
|
| | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 07:40 | |
| | omlouvám se za překlepy takhle po ránu, kdyby šel edit, opravím to, ale mazat a znovu to vkládat nebudu. |
| |
|
| | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 07:50 | |
| | MSFS - vezme texturu, kterou vykresli krasne jasne a placne ji pres tmavou krajinu. Ta svitici texture je trosku pruhledna. Udela to tedy svetly flek, ktery ale jakoby prekryva krajinu, sice to sviti, ale ta krajina pod je videt snad jeste hur jak za tmy.
XPL - zadna textura, pocita to OpenGL, jak presne ti tady asi nikdo nerekne. Stejny jako by ses ptal, jak directX/openGL stinuje a vyhlazuje objekty, proste matematika... No a vysledek vypada tak, ze tam kam si spocita ze to svetlo sviti, tak tam jakoby zvedne jas, kontrast, zmeni barevnost te krajiny. Vysledek je, ze v tech mistech kam to sviti tak se to krasne projasni, jasne vidis obrysy, textury. Dalsi rozdil je v tom, ze to neosvetluje jenom zemi, ale i objekty, baraky, okolni letadla... |
| |
|
| | | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 07:56 | |
| | Dík! Teď už si cosi dovedu představit.
Niméně - nic ve zlém - funguje to tak i ve skutečnosti (zejména s měnící se funkcí našich sítnic při sledování objektů ve světle nižší intenzity) ?
Neříkám, že ne, nemám dost zkušeností s XPL, ale přece jen pochybuji... |
| |
|
| | | | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 08:36 | |
| | Abych se mohl bít do prsou jak to máme v XPL lepší, tak tu jeden noční screen, kde je pěkně vidět, jak XPL dělá světlo a osvětlení krajiny. Prostě tam kam to svítí, tam je vidět. Kam nesvítí, tam je tma jak v pr... |
| |
|
| | | | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 12:32 | |
| | Ano, v XPL i spoustě dalších her to osvětlení funguje vizuálně stejně dobře, jako když vejdeš to tmavého sklepa a posvítíšsi někam LED baterkou. Tedy z tmavě šedého neurčitého cosi normální jasný barevný obraz. |
| |
|
| | | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 10:10 | |
| | Jen doplním jako "grafický expert" (), že pokud je mi známo, tak OpenGL pracuje s globální osvětlovací metodou zvanou Ray-tracing (nebo taky Raytracing), akorát ve zjednodušené formě.
Tato metoda vytváří v renderovacích programech jako je V-ray, Mental-ray, atd. fotorealistické obrazy...proto je to ve zjednodušené formě, protože si nedovedu představit takový rendering v reaů-time
PS: celé to je jen tak poznámka na okraj, a kdo chce, ray-tracing si dohledá |
| |
|
| | | | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 13:15 | |
| | | |
|
| | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 07:54 | |
| | OpenGL používá přímo výpočty procesoru.
FSX počítá světla a stíny sama - vlastním algoritmem. To je logicky pomalejší, takže se musel zvolit určitý kompromis - což se projeví na kvalitě.
Podobný kompromis je u FSX třeba s nahrazením geo souřadnic spheroidem. V podstatě nejde o nic moc velký rozdíl - přesto díky chybě v kódu je to rozdíl dostatečný, aby třeba efekt světla nebyl na lampě kde má být, ale je 30-50cm vedle. |
| |
|
| | | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 10:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 11:29 | |
| | | |
|
| | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 07:33 | |
| | Teda já nejsem žádnej bojovník na MS-FS, ale tohle nejsou srovnastelný screeny - a pokud, tak bych docela uvítal, kdyby se taky vzalo v potaz, co vidíš z kokpitu, ne jako anděl někde bůhví odkud. No a to by se taky mohlo srovnat s tím, co je (v danou stejnou dobu !!) vidět i ze skutečného letadla. Protože v tom, co je vidět, hraje roli spousta věcí - nelze srovnávat pokročilou noc se soumrakem ("dusk" na prvním srcreenu) atd, atd, atd.
Takže pokud se to rozhoří flejm, jestli FSX nebo XPL, tak, prosím, především nezapomeňte na pravitla trvale udržitelné krávy a neargumentujte neargumentovatelným. Děkuji. |
| |
|
| | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 07:37 | |
| | | |
|
| | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 08:16 | |
| | Díky mnohokrát za odkaz, vypadá to naprosto super, už se těším až to vyzkouším ! |
| |
|
| | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 14:19 | |
| | Nevím, je to vlastně jen trochu zeslabené. Každopádně stále na prd |
| |
|
| | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 08:04 | |
| | No pane. Tak si tady googlím a teď mi vyjede tahle stránka http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?p=139841
a vidím, že ty screeny co považuješ za X-plane Jsou vlastně FSX.
Takže je vidět, že když se chce všechno jde. A prosím kontroluj si zdroje nebo se tady X-planáři zase budou bít v hruď jak majíí nabušený sim! |
| |
|
| | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 09:04 | |
| | Díky, že ses nás zastal náčelníku
Screeny z X-Plane vypadají takto:
https://picasaweb.google.com/111400848435418190793/NocniOsvetleniXP1020KSEA?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMOW9u3EvNftIg&feat=directlink |
| |
|
| | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 09:56 | |
| | Já vám to neberu. Tohle ,i Jirkův screen vypadá moc dobře. Je to default nebo nějaký Addon? |
| |
|
| | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 10:05 | |
| | Je to default Seattle-Tacoma s freeware texturama pro betonove a asfaltove drahy. |
| |
|
| | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 10:48 | |
| | Já mám na mysli to letadlo, ne letiště. Jinak ve FSX některé addony umí taky slušně svítit. Např. Iris C-27 Spartan, Razbam Harrier, Již zmiňovaný Albík od Lotussim a další.
|
| |
|
| | | | | | | | Světla ve FS 23. 3. 2013 / 15:05 | |
| | Ty dve fotky co jsem posilal byl payware - B727 a BAe Jetstream 32, nicmene je to stejne i u default modelu - tohle je treba default 744.... |
| |
|
|