FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 26. 12. 2024, svátek má Štěpán Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Světla ve FS Jeden příspěvek | Celý strom
Světla ve FS   22. 3. 2013 / 20:52
Rakes
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jestli jde nějak udělat, aby světla ve fs osvětlovaly a nevrhaly nějaký divný bílý pás před sebe. Jde o to, že v ostatních hrách (např. Xplane) nebo v cokoliv jiném se světlama prostě vidíte. Posuďte sami:

Xplane:
http://i120.photobucket.com/albums/o183/t3h_3vil/Do-328/328_Lights_Dusk_Taxi.jpg

Fs2004: (ve fsx je to poměrně stejné)
http://stevetoms.com/pictures/fsx/FTG/fs9lights2.jpg

Prosím abyste sem nepsali příspěvky typu přejdi na xplane.. možná je to pravda, ale to momentálně nehodlám, spíš bych uvítal něco typu jde to, stáhni si tento patch, nebo nejde to vůbec, fska to hold neumí..
 

Světla ve FS   22. 3. 2013 / 21:13
Fabo™   
nejde to vůbec, fska to hold neumí..

Tedy v standardu. Lze to udelat, max. pro jednotliva letadla.
 

Světla ve FS   22. 3. 2013 / 21:30
sander
Vo fs sa to da spravit, aby si mal pekne svetla a nie take svetelne pasy. Ten addon sa vola "redux 3d lights" a vyzera to fakt super. Po instalacii sa to automaticky upravi na defaultnych lietadlach samo, na ostatne treba prepisat LIGHTS v aircraft.cfg.
 

Světla ve FS   22. 3. 2013 / 21:38
Pan Letadlo   
Ten "světelný pás" tam bude i s reduxem, pokud se nepletu. Redux akorát udělá ten 3d efekt u reflektoru, ale nezmění tu osvětlovanou plochu. A osvětlení okolních objektů už nezařídí vůbec (tohle se dá trošku obechcat při tvorbě addonu, třeba Lotus L-39 to má, ale nativně to FS neumí)
 

Světla ve FS   22. 3. 2013 / 21:43
sander
Ked to dvihnes do luftu ten svetelny pas zmizne...
 

Světla ve FS   22. 3. 2013 / 22:02
Pan Letadlo   
V tom případě si ten redux ani kupovat ale nemusí
 

Světla ve FS   22. 3. 2013 / 22:44
Luděk Ch.
Tady bohužel nejde napsat nic jiného, než "přejdi na x-plane, pokud ti to vadí". Celá série FS světla vlastně vůbec neumí, pouze simuluje osvětlení země tím, že přes ni natáhne světle šedou texturu. Tím se sice plocha zesvětlí, ale současně se zničí kontrast podkladové textury země. Takže je to vlastně k ničemu. Jo a to hlavní - nic s tím udělat nekde. Tento způsob "osvětlování" terénu je v grafickém engine FS muselo by se to celé přeprogramovat a to žádný patch nezvládne. Různé add-ony laborují s parametry textury osvětlení, s některými to vypadá i o kousek lépe, ale ten debilní princip zůstává stejný.
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 07:27
kuma   
No - a jakou techniku používá engine XPLN?
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 07:31
Premek
Přímo tu, co mu nabízí pro OpenGL grafický procesor.
FSX to počítá - stejně jako třeba stíny letadel.
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 07:39
kuma   
No a v tom osvětlení je to jak? já nejsem počítačovej wizz, pochopím tu polopúrůhlednou šedou masku, co používá MSFS, dovedu si představit, na jakém principu to funguje v reálu (intenzitr osvětlení z určitého zdroje v určioté vzdálenosti, úbytek intenzity světla se čtvercem vzdálenosti, rozdílná extikkce prosvětelného média, rozdílná absorpce osvětlených předmětů bodů a tím rozdílná reflexe dopadajícího světla směrem k pozorovateli, že ) - v čem spočívá výhoda OpenGL směrem k realitě?

Znovu opakuji, že nejsem bojhovník za MSFS, ale irrituje mne, když někdo jásá, že je něco lepší než ve skutečnst (!) a tím je to lepší, než něco, so ce skutečnosti ve skutečnosti více blíží - což v tomto případě takový dojem skutečně mám (!!).

PS: a prosím zastánce XPL, aby si všimli, že jsem nepoužil slovo "omalovánky" - které úpravděpdobně vzniklo z tohoto szejnéhho pocitu jiných přispěvatelů


 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 07:40
kuma   
omlouvám se za překlepy takhle po ránu, kdyby šel edit, opravím to, ale mazat a znovu to vkládat nebudu.
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 07:50
JM   
MSFS - vezme texturu, kterou vykresli krasne jasne a placne ji pres tmavou krajinu. Ta svitici texture je trosku pruhledna. Udela to tedy svetly flek, ktery ale jakoby prekryva krajinu, sice to sviti, ale ta krajina pod je videt snad jeste hur jak za tmy.

XPL - zadna textura, pocita to OpenGL, jak presne ti tady asi nikdo nerekne. Stejny jako by ses ptal, jak directX/openGL stinuje a vyhlazuje objekty, proste matematika... No a vysledek vypada tak, ze tam kam si spocita ze to svetlo sviti, tak tam jakoby zvedne jas, kontrast, zmeni barevnost te krajiny. Vysledek je, ze v tech mistech kam to sviti tak se to krasne projasni, jasne vidis obrysy, textury. Dalsi rozdil je v tom, ze to neosvetluje jenom zemi, ale i objekty, baraky, okolni letadla...
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 07:56
kuma   
Dík! Teď už si cosi dovedu představit.

Niméně - nic ve zlém - funguje to tak i ve skutečnosti (zejména s měnící se funkcí našich sítnic při sledování objektů ve světle nižší intenzity) ?

Neříkám, že ne, nemám dost zkušeností s XPL, ale přece jen pochybuji...
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 08:36
JM   
Abych se mohl bít do prsou jak to máme v XPL lepší, tak tu jeden noční screen, kde je pěkně vidět, jak XPL dělá světlo a osvětlení krajiny. Prostě tam kam to svítí, tam je vidět. Kam nesvítí, tam je tma jak v pr...
11308 B / 600 x 433 / BK-117_2.jpg
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 12:32
Luděk Ch.
Ano, v XPL i spoustě dalších her to osvětlení funguje vizuálně stejně dobře, jako když vejdeš to tmavého sklepa a posvítíšsi někam LED baterkou. Tedy z tmavě šedého neurčitého cosi normální jasný barevný obraz.
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 10:10
Matt
Jen doplním jako "grafický expert" (), že pokud je mi známo, tak OpenGL pracuje s globální osvětlovací metodou zvanou Ray-tracing (nebo taky Raytracing), akorát ve zjednodušené formě.

Tato metoda vytváří v renderovacích programech jako je V-ray, Mental-ray, atd. fotorealistické obrazy...proto je to ve zjednodušené formě, protože si nedovedu představit takový rendering v reaů-time

PS: celé to je jen tak poznámka na okraj, a kdo chce, ray-tracing si dohledá
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 13:15
Pan Letadlo   
Raytracing s tím nemá co dělat, to je úplně jiná technologie. V X-Plane to funguje takto: http://en.wikipedia.org/wiki/Deferred_shading
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 07:54
Premek
OpenGL používá přímo výpočty procesoru.
FSX počítá světla a stíny sama - vlastním algoritmem. To je logicky pomalejší, takže se musel zvolit určitý kompromis - což se projeví na kvalitě.

Podobný kompromis je u FSX třeba s nahrazením geo souřadnic spheroidem. V podstatě nejde o nic moc velký rozdíl - přesto díky chybě v kódu je to rozdíl dostatečný, aby třeba efekt světla nebyl na lampě kde má být, ale je 30-50cm vedle.
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 10:23
Stew
Škoda, že Microsoft tenkrát nepoužil tu technologii osvětlování, co přitom sami používali v stařičkém MS Trainsimulatoru. Fungovalo to perfektně, přesně jak v Xpl přes OpenGL, tak u nich v Direct3D. Žádná přeplácnutá poloprůhledná textura a-la MSFS, ale klasicky HW akcelerovné realtime nasvětlování objektů. V pohybu to vypadalo na tu dobu jako živé.

http://album.atomic-systems.com/showPic.php/48001/SD402-TWIN-NIGHT-LIGHTS.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=uQmjg45nB68&feature=player_embedded#t=180s
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 11:29
kuma   
To nevypadá špatně...
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 07:33
kuma   
Teda já nejsem žádnej bojovník na MS-FS, ale tohle nejsou srovnastelný screeny - a pokud, tak bych docela uvítal, kdyby se taky vzalo v potaz, co vidíš z kokpitu, ne jako anděl někde bůhví odkud. No a to by se taky mohlo srovnat s tím, co je (v danou stejnou dobu !!) vidět i ze skutečného letadla. Protože v tom, co je vidět, hraje roli spousta věcí - nelze srovnávat pokročilou noc se soumrakem ("dusk" na prvním srcreenu) atd, atd, atd.

Takže pokud se to rozhoří flejm, jestli FSX nebo XPL, tak, prosím, především nezapomeňte na pravitla trvale udržitelné krávy a neargumentujte neargumentovatelným. Děkuji.
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 07:37
ondras   
Zkus tohle pro FS9
http://flyawaysimulation.com/downloads/files/1118/landing-lights-enhancement/
Princip sice stejný ale na pohled lepší.
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 08:16
kuknamys   
Díky mnohokrát za odkaz, vypadá to naprosto super, už se těším až to vyzkouším !
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 14:19
Luděk Ch.
Nevím, je to vlastně jen trochu zeslabené. Každopádně stále na prd
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 08:04
ondras   
No pane. Tak si tady googlím a teď mi vyjede tahle stránka http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?p=139841
a vidím, že ty screeny co považuješ za X-plane Jsou vlastně FSX.
Takže je vidět, že když se chce všechno jde. A prosím kontroluj si zdroje nebo se tady X-planáři zase budou bít v hruď jak majíí nabušený sim!
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 09:04
Premek
Díky, že ses nás zastal náčelníku

Screeny z X-Plane vypadají takto:

https://picasaweb.google.com/111400848435418190793/NocniOsvetleniXP1020KSEA?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMOW9u3EvNftIg&feat=directlink
6868 B / 600 x 336 / Osvetleni01.jpg
7720 B / 600 x 288 / Osvetleni02.jpg
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 09:56
ondras   
Já vám to neberu. Tohle ,i Jirkův screen vypadá moc dobře. Je to default nebo nějaký Addon?
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 10:05
Premek
Je to default Seattle-Tacoma s freeware texturama pro betonove a asfaltove drahy.
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 10:48
ondras   
Já mám na mysli to letadlo, ne letiště. Jinak ve FSX některé addony umí taky slušně svítit. Např. Iris C-27 Spartan, Razbam Harrier, Již zmiňovaný Albík od Lotussim a další.
4547 B / 600 x 338 / enb2013_3_23_9_29_29.jpg
13366 B / 600 x 338 / enb2013_3_23_9_27_43.jpg
 

Světla ve FS   23. 3. 2013 / 15:05
Premek
Ty dve fotky co jsem posilal byl payware - B727 a BAe Jetstream 32, nicmene je to stejne i u default modelu - tohle je treba default 744....
5798 B / 600 x 314 / 747-400 United_7.png
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ