| | | OT: Kurz pro získání licence PAR 9. 3. 2013 / 21:50 | |
| | Zdravím pánové,
mám menší dotaz, nemá někdo prosím konkrétní kontakt na osobu či společnost jenž provádí výcvik pro tuto kvalifikaci na letounech C-172 v ČR či SR?
Popřípadě, zda by měl někdo zájem do téže licence jít se mnou dohromady?
Děkuji za bližší informace.
Radim S. |
| |
|
| | | OT: Kurz pro získání licence PAR 9. 3. 2013 / 22:53 | |
| | Tak na C172 se PAR dělá v Klatovech, mají tam na to uzpůsobenou cessnu. Hledej Pošumavský aeroklub. Já jen zapomněl, kdo to tam byl jako examinátor, ale to se asi domluvíš.
Jinak už tedy nechceš být vlekařem, ale chceš být vysazovačem? Jen že ten tvůj inzerát, který máš na Aerowebu je o tom, že chceš vlekat. |
| |
|
| | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 9. 3. 2013 / 23:02 | |
| | No vlekal bych jak diví, jen ze zahraničí žádná kladná odezva.
Tak si chci udělat ještě ten PAR a zkusit štěstí i s touhle licencí.
Uvidíme...
Děkuji za informace
RS |
| |
|
| | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 9. 3. 2013 / 23:08 | |
| | Každý klub si drží své vlekaře a tak je to i v zahraničí. Pokud chceš vlekat, tak si to zaplatíš cca v ceně půlky letové hodiny, co jsem se tak setkal.
Z Cessny 172 se vysazuje naprosto minimálně. U nás létala C207 (OK-DIV), který jsem pomáhal uvést do para provozu, ale už je prodán. Všeobecně se vysazuje z Turboletů, v Mostě z PACe, pak to jsou klasické Anduly a sem tam někdo přilétne s Porterem, Finnistem a nebo jinou libůstkou. O PARa by ti mohl vyprávět Lowmick, ale jako PPL nebudeš mít moc šancí, protože fakt s C172 tě nikdo nebude potřebovat (vím to, mám také tuto kvalifikaci s PAR).
Nevím, ale bez ATPL a kvalifikací na danné éro ala L410 se u nás asi moc nechytneš. A do zahraničí to zapomeň rovnou s PPL |
| |
|
| | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 9. 3. 2013 / 23:15 | |
| | Uvidíme, zatím se rozhlížím co kde jak... mám v plánu po náletu 150h ještě dodělat CPL...
Mě v tom letectví celkově přijde že každý říká něco jiné... ale to je tak asi ve všech oblastech - ne jen v letectví.
RS |
| |
|
| | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 9. 3. 2013 / 23:21 | |
| | A co jsi si představoval? Že neznámého kluka, se 120-ti celkovými hodinami a pár vleků vezmou někde v zahraničí, aby jim tam vlekal? Uvážil jsi třeba to, že vlekat v Chorvatsku znamená, že tam nemluví anglicky krom Juckeboxu na malém letišti nikdo? Slovinsko to samé? Já byl na drop zóně v Bulharsku, v "malebném" místě Montana, na letišti Erden. Tam se hází ze C207, kterou jsem tam i poté kupoval pro klienta tady. Nejen, že tam nelze nikde vysazovat bez CPL (oficiálně, Buhlaři na to celkem nedbají), ale oblast (něco jako u nás Praha Terén) ze Sofie neuměla ani slovo anglicky a vše domlouval Bulhar, který nás vyvážel.
To, že si uděláš PAR kvalifikaci ti bude aktuálně asi jen k tomu, že to je zajímavá zkušenost. Sorry, realita. Pokud nepotřebuje tvůj domovský AK vysazovače a budou ti tolerovat, že nejsi CPL, tak pak máš šanci na to, ale jinak když nakráčíš s tím co máš kdekoliv jinde, obávám se, že máš smůlu, pokud tam nemáš dobré známé.
Jinak ta kvalifikace vyjde asi na 10 000 Kč, jen pro orientaci. |
| |
|
| | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 9. 3. 2013 / 23:33 | |
| | Máš pravdu - opět jsem byl přesvědčen se na to vysrat...
Je to hold boj... |
| |
|
| | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 9. 3. 2013 / 23:45 | |
| | To v žádném případě, naopak, dodělej si ale vše potřebné a pak máš lehčí se někde uchytit. Ale nedělej tohle harakiri a blbce ze sebe tím, že budeš dávat inzeráty, jako si dal na Aeroweb.
A nebo se na to vys***, to je druhá alternativa. Pózovat v pilotní uniformě na FB se dá i s tím co máš, ženský většinou rozdíl nepoznají |
| |
|
| | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 10. 3. 2013 / 02:25 | |
| | Hele, zase bych to nehrotil. Je normální, že člověk tápe, zejména na začátku cesty. Já když si vzpomenu na to svoje tápání (pro představu - zpočátku jsem taky nechtěl hned na velkou dopravu), tak se taky někdy pousměju či dokonce zastydím. Třeba když jsem při takovém hledání naletěl jednomu mluvkovi "s tisíci hodin na stovkách typů", nebo když jsem jako třiadvacetiletý kluk s mokrou typovkou na L-410 tahal informace od jednoho chlapa zprostředkovávajícího "humanitární pomoc" do Afriky, jak se tam dostat k zajímavému létání, a on mi odpověděl "mladý muži...!" a následoval monolog, kdy jsem pochopil, že ptát se nemělo smysl. Na druhou stranu mu doteď vděčím za upřímnost, s jakou mi popsal svinstva, prasárny a zbytečnost většiny "humanitárních pomocí" i s tím, že přiznal, že sám je jedním z těch, co se na tom živí (od té doby na "humanitární akce" pro černoušky a indíky nedávám ani korunu).
Takže tak. Občas člověk šlápne vedle, občas ze sebe udělá osla, občas se spálí vlastní naivitou, ale ono to jinak nejde, situace se mění tak dynamicky, že rady ze včerejška dneska nemají žádnou cenu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 10. 3. 2013 / 10:49 | |
| | Dodám pro Radima S. , že já byl stejný vůl a taky jsem si naběhl A to bylo ještě v době předkrizové, kdy se i fakt občas takhle zalétat dalo. Ani tak mi to nikde nevyšlo, přesně z těch důvodů, které jsem tam napsal.
Jinak to o těch humanitárních akcích znám. Ještě z dob své "civilní služby" počátkem nového milénia a je to prasárna a živení procesní mašinérie okolo toho, jak dostat chlebík a hadry do slumu v Keni (třeba). |
| |
|
| | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 10. 3. 2013 / 13:58 | |
| | Abych byl konkrétní k mému inzerátu na aerowebu - je mi v podstatě k ničemu, jen jsem chtěl zkusit to, zda náhoda je fakt blbec.
Když už jsme teda u mých fotek co se týče mé uniformy na FB - jde o jednu reklamu co jsem fotil pro nezmiňovanou firmu. Pokud se fotka někomu nelíbí - prosil bych ať si nechá dojmy pro sebe.
Děkuji
RS |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 11. 3. 2013 / 10:12 | |
| | Já neřekl, že je špatná, to vůbec ne, ale šlo o něco jiného.
Vloni na akro závodech se sešli 3 moji kolegové, které jsem doté doby neviděl. Rozestavěli si po trávě Redbull praporky, nacvičovali si mezi nima na zemi s papírkem a sestavou v ruce, trhali sebou jak kdyby létali Unlimited v Redbull air race a vůbec zjevem působili fantasticky. RayBan brýle, letecké (asi) rukavice, Senheiser poslední model sluchátka, značkové Lacosta tričko...no pilot jak vymalovaný, včetně toho, že nám dával odkaz na svůj profil na FB, kde byl vyfocen v pilotní uniformě asi na 300 způsobů.
No a pak když se předvedl s akrobatem na nebi (jak jeden,t ak druhej), výsledky byly o řády jinde. Já nebyl sám žádný zázrak, sláma letecká mi lezla z bot oproti jiným, ale i tak jsem měl o 100 procent lepší výsledky.
Nicméně tihle 2 kolegové se dále prezentovali jako piloti a jeden z nich na plese a na akcích v centru Prahy začal nosit na bundě a košili proužky 4, tak to už jsem se o dněj distancoval natrvalo, protože v očích komunity se stal kokotem.
Víťa ženíšek asi tuší o kom je řeč, ten létal také na závodech. Proto jsem se smál té fotce tvé uniformy, protože když se u nás na firmě objevil ten inzerát, který se začal ihned rozebírat kdo jsi a co jsi, tak první co se našlo po google tvého jména je široký úsměv Jamese Bonda v pilotní uniformě.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 11. 3. 2013 / 11:04 | |
| | čííím fíííc proužkůůů.. tím fíííc adidááás .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 11. 3. 2013 / 14:42 | |
| | Já teď viděl v nějakém videu, že pilot Piper Cubu měl na každém rameni těch proužků asi 15, a nárameníky mu sahaly až někam do poloviny paže. Krásná parodie, bohužel teď ji zaboha nemůžu najít |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 11. 3. 2013 / 14:55 | |
| | Tak víš co, za každou ženskou, která "podlehla" proužek navíc, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 11. 3. 2013 / 15:01 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 11. 3. 2013 / 15:10 | |
| | Jooo, to je ono! Ať žijou proužkaři! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 12. 3. 2013 / 09:12 | |
| | díky za dobrú náladu, plačééém od smiechu
si to prevezmem |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 11. 3. 2013 / 21:39 | |
| | OK. Tzn. že šlo o mé špatné pochopení - v pohodě.
Teď mě vcelku zarazilo to koho všeho zajímal můj inzerát. Bohužel se doposud nikdo kladně neozval, ale tak aspoň zpestřil téma pracovního kolektivu při běžné denní rutině.
Navíc jsem v životě nezkoušel sám sebe googlit vcelku jsem sám nyní překvapen co vše to nenajde.
RS |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 12. 3. 2013 / 08:18 | |
| | Je to hrozný, co na kohokoliv google napráská, to mi povídej
Jde o to, že k nám na firmu - byť jsme avionická firma a vlastně maintenance - tak se hlásí neuvěřitelné množství "pilotů", kteří v pravidelných intervalech zasílají životopisy, jelikož spojení slov Česká Letecká Servisní jim prostě asocijuje to, že bychom mohli mít éro a nějaké to polétání.
Nicméně, protože se teď u nás do firmy 3 pozice hledají (ne piloti), tak se hledalo i na inzerátech Aerowebu, proto tě našli. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 12. 3. 2013 / 12:20 | |
| | Jaké jsou požadavky? jen tak orientačně...
(když jsem třeba vystudovaný 23letý letecký mechanik ze střední školy s maturitou bez licence AML Part 66 A, B1 nebo B2)
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 12. 3. 2013 / 13:03 | |
| | See for yourself:
http://www.ceslet.cz/kariera/
jde o obchodní pozice (neb na administrativní pracovnici se hádám hlásit nehodláš ), kdy se řeší jak dodávky vybavení, tak komunikace s DOA 21 organizací, která připravuje podklady pro zástavby a nebo modernizace.
Musíš znát princip PART-145, potom mít povědomí o tom, co to je DOA (jen zběžně) a hlavně se dobře vyznat v avionice, abys nekoukal na GNSku nebo GTNku jak tele na nový vrata, protože to prodáváš zákazníkovi
Taktéž musíš být schopen vést např. telefoní hovor v angličtině a technické angličtině (majorita dodavatelů jsou USA a UK) a psát v ní stejně dobře jako mluvit.
A v neposlední řadě mít na to celé nervy, protože naše firma je unikátní mix vesměs velmi chytrých a vzdělaných lidí, kteří jsou tak trochu kokoti a exoti
Jo a taky musíš trpět to, že okno kancu je 15m od dráhy kbelské runwaye, tak tady pořád poletují pod oknem vrtulníky, jezdí airbusy a JAKy a tak vůbec je tu prostě letištní bordel .) |
| |
|
| | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 10. 3. 2013 / 10:41 | |
| | No, bojím se, že s PPL dneska moc šancí nemá ani tam ani tady. Všechno je o kšeftu - a tedy pojištění, zodpovědnosti a směrnicích - a zas musím napsat, že jsem přesvědčen, že to platí nejen "tady" ale i "tam".
Udělat si kvalifikaci (PAR, TOW) je "piece of cake," ale pak ji použít je věc druhá.
1. možnost
udělat si PAR pro vlastní radost - a že se jednou (možná) bude hodit.
OK, to by asi šlo, prostě to zaplatíš jako zážitkový víkend a je to v kapse. jestli to má nebo nemá smysl, si každý musí posoudit za sebe - a druhý mu do toho nemá co mluvit.
2. možnost
Dělat PAR ve vlastním aeroklubu, který vlastní vlastní (=své) letadlo a má vlastní paraprovoz. Tak tady jo. Za těchto podmínek uděláš kvalifikaci a zapojíš se do provozu party, které jsi členem.
Typický příkjlad - vlekař domácího aeroklubu, který má vlastní vlečnou.
S vysazovačem už hůř. Málokterý aeroklub má vlastní paraprovoz a málokterý paraklub má vlastní letadlo a piloty na bázi "aktivismu" aeroklubu. Tudy cesta nevede.
Použití letadel AeČR - a tedy možnost konat na nich nějaké letecké práce (vysazování) členy jednotloivých aeroklubů bez obchodní smlouvy - vloni skoničila (a ani vloni to nebylo tak jednoduché, jak to sem píšu).
A ani to co píšu výše neplatí ve všech aeroklubech, je dost takových, které si svou techniku chrání - například pravidlo - "do naší Z-226 nesedne nikdo, kdo ještě nemá 100 (150) hodin na Z-226." Ano, jsou AK, kde toto uplatňují i pro vlastní členy !! A pokud se chceš zařadit mezi vlekaře "své party" - musíš si těch 100 hodin odrubat za své na nějakých jiných zlinech téže řady (asi tak půl mega, kdybys to počítal)
3. možnost:
udělat si CPL. To je minimum, pokud nechceš létat jen pro radost a za své. S tím je potřeba se smířit. Doufat, že s PPL seženeš kšeft v zahraničí je iluzorní. Pilotů je pořád víc, než letadel.
Druhá podmínka je důvěra - musíš ve vlastníkovi (provozovateli) vyvolat důvěru, že nejen že tě potřebuje, ale taky ti letadlo (=prostředek svého výdělku) svěří. Na vysazování se nepoužívají letadla, která se "půjčují" na soukromé výlety (a to nemluvím o cenách). Vím kde i u nás vysazují z cessen, ale je zbytečné o tom psát, protože vím, jak si provozovatel vybírá piloty, kterým takovou práci svěří (!!) Pilot zvenčí absolutně nemá šanci.
A jak už psal Jeeloo, na kěkterá éra se bez ATPL ani nedostaneš.
Takže je krásné mít sny - ale je dobré vědět, kde, kdy a za jakých podmínek ty sny lze realizovat. PAR s PPL na 120 hodinách s přístupem "tady mne máte", bohužel, k realizaci těchto snů nevede. |
| |
|
| | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 10. 3. 2013 / 11:47 | |
| | A ani to co píšu výše neplatí ve všech aeroklubech, je dost takových, které si svou techniku chrání - například pravidlo - "do naší Z-226 nesedne nikdo, kdo ještě nemá 100 (150) hodin na Z-226." Ano, jsou AK, kde toto uplatňují i pro vlastní členy !! A pokud se chceš zařadit mezi vlekaře "své party" - musíš si těch 100 hodin odrubat za své na nějakých jiných zlinech téže řady (asi tak půl mega, kdybys to počítal)
tohle je ovšem luxusní příklad kokotizmu a přežitek z dob smazarmu |
| |
|
| | | | | | | | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 11. 3. 2013 / 08:51 | |
| | No, spíš "výdobytek na platformě nové doby"...
|
| |
|
| | | OT: Kurz pro získání licence PAR 10. 3. 2013 / 11:53 | |
| | PAR ti můžeme udělat u nás v Heritage. Pravděpodobně na C206. Nicméně CPL je opravdu must have, bez této licence bys to létal načerno.
Výsadkama se dá na některých místech i krásně uživit, jen to po čase trochu omrzí, ale člověk se fantasticky vyblbne. Nálety se pohybují na aktivnějších dropzonách v Evropě 5-8 hod denně. Počet dnů - kolik vydržíš...
Druhá věc je ale někam se probojovat. Jak už se tu zminovalo, žádný provozovatel nemá potřebu brát si cizího pilota bez zkušeností v provozu/na typu. A s C182/206 se díra do světa neudělá. Co se týká čím dál tím víc rozšířených turbopropů, tak je problém na nich nachrtit nějaký slušnější počet hodin, aby se člověk mohl prosadit. Jinak entry requirement na ně může být např. 500h TT, tailwheel experience apod. To záleží na provozovateli a jeho pojištovně. |
| |
|
| | | | OT: Kurz pro získání licence PAR 10. 3. 2013 / 14:06 | |
| | Děkuji za informace Peto
To jsem chtěl vědět od někoho z praxe.
Zkusím to ještě dost promyslet - CPL jsem bral na tuhle práci jako samozřejmost. To slyším všude že bez toho dnes již to nejde.
RS
|
| |
|
|