| | | Nastavené zoom v FS 25. 2. 2013 / 14:42 | |
| | Ahoj,
napadlo mě se zeptat jaký používáte zoom při létaní s dopravákama ve 2D kokpitu?
Díky |
| |
|
| | | Nastavené zoom v FS 25. 2. 2013 / 16:04 | |
| | Zásadně 1x. Cokoliv jiného deformuje perspektivu zobrazení a zkresluje vnímání vzdáleností a rychlosti. |
| |
|
| | | | Nastavené zoom v FS 25. 2. 2013 / 17:54 | |
| | Na 1x to vypada hlavne hnusne (textury) a je to jak kdyby ses koukal z okynka tanku. Ale kazdymu jak se to libi. |
| |
|
| | | | | Nastavené zoom v FS 25. 2. 2013 / 18:14 | |
| | A to je taky důvod, proč si myslím, že ptát se na takové věci nemá smysl. Každý ať si nastaví to, co se mu líbí. Ne to co říkají ostatní. |
| |
|
| | | | | | Nastavené zoom v FS 25. 2. 2013 / 19:54 | |
| | Přesně tak, kolik zoomů, tolik názorů. |
| |
|
| | | | | Nastavené zoom v FS 27. 2. 2013 / 11:51 | |
| | Raději hnusné textury, než geometrie obrazu |
| |
|
| | | | | | Nastavené zoom v FS 27. 2. 2013 / 23:12 | |
| | Delas, jak kdyby z toho na zoom 1x byl najednou 10x certifikovanej sim. V domacich podminkach na 50cm 2D obrazovce je to proste jedno, protoze tam stejne nepouzijes prostorovy vjemy, ktery mas v realu. |
| |
|
| | | Nastavené zoom v FS 25. 2. 2013 / 18:12 | |
| | nejvíce široko co to jde a stejně to nedosáhne zorného pole lidského oka |
| |
|
| | | | Nastavené zoom v FS 27. 2. 2013 / 11:50 | |
| | To je samozřejmě nesysl. Šířku oka ti nepokryje ani monitor Jde o perspektivu zobrazení, tedy o poměr velikostí blízkých a vzdálených předmětů, podle které mozek odhaduje vzdálenost a rychlost. |
| |
|
| | | | | Nastavené zoom v FS 28. 2. 2013 / 16:18 | |
| | já zase myslím že je nesmysl že se mění poměry |
| |
|
| | | Nastavené zoom v FS 25. 2. 2013 / 20:36 | |
| | Doteď jsem se nedozvěděl o jaký simulátor se jedná.
V FSX používám 0.60. 2D, 3D i spot.
Mělo by to vycházet z možnosti rozlišení a velikosti obrazovky.
Přiznávám, že nastavení bude vždy určitě individuální.
P.S. Na mé metrové uhlopříčce je to adekvátní volba. |
| |
|
| | | Nastavené zoom v FS 25. 2. 2013 / 22:52 | |
| | A pokud mas FSX a sirokouhly monitor, velice dulezite je nastavit WideViewAspect na True, v FSX.cfg. Defaulte je false, nechapu proc takovej dulezitej prepinac nedali primo pod nejaky zatrzitko v menu. |
| |
|
| | | | Nastavené zoom v FS 25. 2. 2013 / 23:16 | |
| | Protože v roce 2006 byly širokoúhlé monitory pro veřejnost ještě na houbách. |
| |
|
| | | | | Nastavené zoom v FS 25. 2. 2013 / 23:31 | |
| | Pokud by byl někdo méně zdatný, doporučuji FlusiFix-2006 V5.0.
http://www.wolfgang-picheta.de/
Zvolte si jazyk a pak už intuitivně ale ne bezhlavě můžete ladit. |
| |
|
| | | | | | Nastavené zoom v FS 26. 2. 2013 / 17:00 | |
| | Obzvláště, když v rámci hlavy jsou oči |
| |
|
| | | | | Nastavené zoom v FS 26. 2. 2013 / 00:13 | |
| | No nevim, ale tehdy uz minimalne v obchodech byly. A tak jako engine v FSX byl nadcasovy (a jeste stale je, podle toho jak to jede i dnes ), tak to tam mohli dal, neubylo by je. |
| |
|
| | | | | | Nastavené zoom v FS 26. 2. 2013 / 01:17 | |
| | | |
|
| | | | Nastavené zoom v FS 26. 2. 2013 / 10:12 | |
| | Díky, mám širokoúhlý monitor dva měsíce a rozšířily se mi tím obzory. |
| |
|
| | | | | Nastavené zoom v FS 26. 2. 2013 / 10:17 | |
| | Taky jsem to vyzkoušel a honem jsem utíkal zpět, holt asi jsem zvyklej na defaultd false... |
| |
|
| | | | | | Nastavené zoom v FS 26. 2. 2013 / 17:23 | |
| | Proc? Nedela to nic jinyho, nez ze krasne vidis do stran. |
| |
|
| | | | | | | Nastavené zoom v FS 26. 2. 2013 / 17:38 | |
| | coz je to samy jako kdyz si nastavis misto zoomu 1 zoom kolem 0.60...
ja si to dlouho nechaval na false, protoze jsem mel EZCA nastaveny na nizsi zoomy, pak jsem to ale zapnul kdyz jsem zacal stahovat nastaveni z netu, kde vetsina predpoklada ze to mas zaply... |
| |
|
| | | | | | | | Nastavené zoom v FS 26. 2. 2013 / 23:55 | |
| | No jo, jenze tam jde o to, ze na nejake nastaveni zoomu (treba 1.00) to na "true" bude vypadat jinak nez na "false" |
| |
|
| | | | Nastavené zoom v FS 28. 2. 2013 / 08:52 | |
| | Neznal jsem, vyzkoušel jsem a myslím, že je to mnohem lepší než False. Je fakt, že zoom 0.6 při True je podobný jako třeba zoom 0.3 při False, ale okolí při rozhlížení už mi nepřipadá tak zaobleně. Takže v kokpitu vidím vše co potřebuji a přitom nemám pocit že se dívám do kukátka na dveřích.
Takže dík za tip.. |
| |
|
| | | | | Nastavené zoom v FS 28. 2. 2013 / 16:03 | |
| | Tak kdyz rutinne chodis pod 0,5 tak tam ten efekt rybiho oka poznat bude... ja to mel i na false maximalne kolem 0,6, tak mi to vyhovovalo... |
| |
|
| | | | | | Nastavené zoom v FS 28. 2. 2013 / 16:46 | |
| | jojo..já byl rutinně na 0.4 (mám radši větší záběr obrazu)..takže rozdíl jsem pocítil... |
| |
|
| | | Nastavené zoom v FS 27. 2. 2013 / 14:24 | |
| | Milí přátelé polétavci, čtu tady tu diskusi a bojím se, že je potřeba připomenout jednu věc - a to je fyziologie zraku - vnímání lidským okem.
To není jen "zorné pole" a "plastické vidění" - které získávají novou dimenzi při pohledu oběma očima a žádný jednoduchý monitor (ani "3D") to nahradit nemůže, to je hlavně a především fyziologické pojetí vnímání zobrazené reality. Oko je celkem snadno zopakovatelný optický "přístroj", co ale dělá náš pohled výjimečný - je "softwarové" zpracování obrazu, který do struktur mezimozku posílají oči.
Představte si, že uprostřed monitoru je ležatý oválek, asi 4x8cm velký, kde máte zoom 1,0 až 1,5. Velice dobré rozlišení, špičkové textury. Kolem tohohle oválu je pásmo, asi 5 cm široké, kde vidíte zoomem 0,75 a celkem dobře vidíte detaily, písmo ale nepřečtete, jen odlišíte písmena od čísel a trávu od asfaltu. No a kolem je plynule se rozmazávající zbytek, na okraji monitoru nazoomovaný na 0,25-0,5, rozlišení - jen zelené fleky, hnědé fleky, žluté fleky (všechny drobné, podle hustoty), nerozeznáváte tvary věcí, nevidíte plasticky, jen když se v tomhle pásmu něco objeví "ostrého" - světlo, reflexní barva - nebo pohyb (!) nějakého fleku vůči ostatním flekům (!) - tak si toho hned všimnete.
Tak takhle pracuje naše zrakové centrum. A to je to, co teda na jednoduchém monitoru nasimulovat fakt nejde. Kdybyste digitálně upravili obraz, aby splňoval popsaná kriteria (jistě by to šlo) a pomocí nějakého snímače pohybu očí zařídili, aby se ten ostrý oválek pohyboval po monitoru podle toho, kam zrovna koukáte, bylo by to ještě věrnější. Ale asi bychom se u toho pozvraceli.
Jediným přiblížením k tomuto cíli je panoramatické zobrazení v dostatečné vzdálenosti - kdy kvalita obrazu je kolem dokola stejná - a oko si to už zaostří a přebere samo. Tak jsou řešeny profi simulátory (nejlíp kabina v šestimetrové kouli se zobrazením kolem dokola). Přijatelné jsou 3-4 projektory vytvářenící aspoň pohled jakoby "kolem" výhledu z kabiny dopředu a do boku (aspoň tak, jak to má třeba ATR sim na Ruzyni). To se dá přijatelně udělat už i doma - i když jsou monitory ploché, pokud se jich použije dost a vhodně se rozmístí.
Na jednom monitoru je to ale zhola nemožné - a pak záleží na každém, jak mu to vyhovuje nejlíp - a nepřekvapuje mne, že to každý vidí (cítí) jinak. |
| |
|
| | | | Nastavené zoom v FS 28. 2. 2013 / 16:14 | |
| | K tomuhle bych jeste doplnil jednu vec - software naseho oka je adaptabilni... Vetsina lidi si to nejspis moc neuvedomuje, ale treba takove bryle umi vjem hloubky hodne zmenit. Tohle budou znat treba lidi, kteri maji relativne silnejsi myopickou vadu (treba ja ) a stridaji kontaktni cocky s brylema.
Kdyz si po dni s cockama nasadim podvecer bryle, mam pocit ne nepodobny tomu, jako bych "odzoomoval", tento efekt je tim silnejsi cim dal je samotne sklo bryli od oka. Tento pocit je vpravde hodne matouci, a muze vyvolat neprijemne pocity blizke kinetoze.
Nicmene "software" se tomuto relativne rychle prizpusobi a po chvili uz s vjemem nemam zadny problem. Tedy mluvit o tom, jak zmena zoomu rozhodi vjem hloubky (na 2D! prumetu obrazu) do takove miry, ze nebudu schopen letet... mi prijde docela vtipne. |
| |
|
| | | | | Nastavené zoom v FS 28. 2. 2013 / 16:31 | |
| | | |
|
|