| | | L-159 výsledky vyšetřování 6. 2. 2013 / 13:01 | |
| | | |
|
| | | L-159 výsledky vyšetřování 7. 2. 2013 / 13:07 | |
| | Mě nejde do hlavy proč se nestřílel asi neměl čas už ... |
| |
|
| | | | L-159 výsledky vyšetřování 7. 2. 2013 / 13:16 | |
| | kdo říká že se nestřílel? |
| |
|
| | | | | L-159 výsledky vyšetřování 7. 2. 2013 / 13:32 | |
| | to by to asi dopadlo jinak ... |
| |
|
| | | | | | L-159 výsledky vyšetřování 7. 2. 2013 / 14:23 | |
| | ...tady trošku pozor, pánové... Neznám detaily tohoto konkrétního případu a už vůbec bych ho nerozebíral, ale obecně ke katapultáži (a už jsem to tu psal kdysi):
- to, že má sedačka parametry 0 - 0 je jedna věc a nulová výška katapultáže se týká buď na zemi nebo v horizontálním letu
- pokud je mašina ve střemhlavém letu a klesá třeba 100 metrů za sekundu a sedačka se při katapultáži vystřelí například o 40 metrů nad úroveň letadla, tak si při katapultáži ve 100 metrech spočítej vektory a zjištíš, že ti až 60 metrů výšky chybí - dle úhlu toho střemhlavého letu....
Takže - opět jen principielně - pokud v klesání nemáš výšku třeba 300 metrů, tak nemáš šanci katapultáž přežít... Sedačka má totiž úvodní vektor pohybu shodný s vektorem pohybu letadla a proti němu jde vektor pohybu sedačky, který je v tomto případě menší, než je vertikální rychlost letadla, takže se sice vystřelíš, ale furt klesáš - ale když si to nakreslíte, tak pochopíte.
Proto má každá mašina limity na katapultáž, například MiG-23 nezvyklá poloha 3.000 metrů, vývrtka 4.000 metrů atd. V tom jsou zohledněny všechny možné nepříznivé podmínky, včetně neznámé vertikální rychlosti... |
| |
|
| | | | | | | L-159 výsledky vyšetřování 7. 2. 2013 / 14:25 | |
| | díky moc za vysvětlení... fyzika je neúprosná ... |
| |
|
| | | | | | | L-159 výsledky vyšetřování 7. 2. 2013 / 16:32 | |
| | ...pravdu díž Tonde,ale jsou případy kdy v klesání se "pálily" např. J Mrázek po motoru asi 200m (dle rozborů které jsou vždy po ukončení vyšetřování ,ale to znáš) další Bárty u Kutné Hory zapíchl BN opravdu kousek od haly a taky se pálil při poměrně veliké vertikální rychlosti a nízko.Ale principiálně vždy záleží na podmínkách a 0-0 sedačka není všemohoucí tak jak píšeš.Zase znám případ kdy se pálil při malé vert. rychlosti a bylo to tak akorát,dodnes má následky(MiG-21 u Králík).Prostě do toho kecá opravdu mnoho podmínek. |
| |
|
| | | | | | L-159 výsledky vyšetřování 7. 2. 2013 / 15:06 | |
| | Já bych se moc přimlouval, abychom zatím s komentáři počkali - z těch novinových zpráv se nedá vůbec nic zjstit, zdrojem všech těchto informací je krátká noticka pocházející z České Televize (!) a jediným faktem (?) je, že vyšetřovací komise označila za příčinu chybu pilotáže. Všechno statní je, dle mého soudu, zatím víceméně neznámé a zbytečně o tom spekulovat. |
| |
|
|