FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 5. 12. 2024, svátek má Jitka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vzlet z velké nadmořské výšky Jeden příspěvek | Celý strom
Vzlet z velké nadmořské výšky   6. 2. 2013 / 19:47
Myšák CZ
Zdar piloti,
měl bych na Vás dotaz takovýto. Co se dělá jinak při vzletu z letiště, které je ve vysoké nadmořské výšce, např. 10500 ft? V kdejaké tour lze takovéhle letiště najít a B737 se ani za boha nechce odlepit z dráhy. Nejspíš to je kvůli řídkému vzduchu, že? Jak vypadá taková vzletová konfigurace?
Díky za všechny rady.
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   6. 2. 2013 / 20:29
Fabo™   
K vzletum ve vysce nad 10.000ft je vetsinou zapotrebi certifikace od vyrobce, jakysi dodatek k manualu, kde jsou k tonuto postupy. Mimo veci jako nutnost pouziti kyslikovych masek jde zejmena o to, ze vyrobce standartne nedodava tabulky vykonu pro tyto vysky.

Jinak tedy je pravda ze vzletove vykony s klesajicim tlakem/stoupajici vyskou klesaji. Souvisi to jak s klesajicim vykonem samotnych motoru (nizsi prutok vzduchu = mensi davka paliva = mene vyprodukovane energie, plus samotny prutok vzduchu tvori znacnou cast tahu), a taky s tim, ze ve vyskach zodpovida dana IAS vyssi TAS, timpadem je potreba vic kineticke energie atd. No a nakonec taky muzes dojit na to, ze prekrocis maximalni rychlost pneumatik a brzd a letadlo stale nebude schopno letu.

Proto jsou taky na vysocepolozenych letistich vetsinou celkem dlouhe drahy, jako treba 4000m v El Alto - La Paz (temer 4000mnm) nebo 4800m v Denveru (1600mnm).


Jinak tedy jak na to - v prvni rade, lehci letadlo pomaha Nekdy taky pomuze pouzit vetsich vzletovych klapek, ovsem tam zas nastupuje riziko nizkeho stoupani zejmena v pripade vysazeni.
Pokud ti jde vyslovene o to abys odletel, a vis, ze nebudes muset resit vysazeni motoru a stoupaci gradient, muzes zkusit treba klapky 15 nebo 20.
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 09:33
Myšák CZ
Díky Fabo, klapky jsem zkoušej, ale nemělo to nějak valný efekt, nicméně letadlo se nakonec odlepilo. Zajímalo mě ale právě, jestli se to ještě nějakým nastavením něčeho jiného nedá pošetřit. Mně osobně kromě klapek nic jiného nenapadlo...
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 11:26
Lowmick   
S Meriďoušem jsem byl zatím na letišti s elev něco pod 8000ft, na MTOW a při ISA +17˚C to jede pekelně dlouho po zemi. Pilot s tím až zase tak moc neudělá. Mrkneš do tabulek na různé konfigurace jestli to v daných podmínkách dá nebo ne.
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 15:04
Teflon_490   
Zalezi na modelu, ale jeste muzes zkusit vypnout odber vzduchu z motoru.
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 14:02
Cirrus/Pindra
např. B737-800:
Maximum Takeoff and Landing Altitude 8,400 ft

Takže tak...
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 15:42
Fabo™   
Jak rikam, je mozno dokoupit supplement ktery tohle zvysuje.

Jinak kolega vedle mel dobrou poznamku - zrusit odber vzduchu od motoru - ve velkych vyskach ale pak bacha na to, at ti nevypadnou masky nejlepsi je pouzit misto motoru na klimu a tlakovani APU.
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 16:37
Mike2811
No, to jsem si včera zkusil s iFly v La Paz - 13 325 stop. Už na letišti dostal hysterický záchvat, že je nízký tlak, pak mi nestačily 4 km dráhy na 739 se TOW 167 000 liber, vůbec se to nechtělo rozjet. Po vzletu jsem zjistil, že masky už se aktivovaly, nevím jistě, jestli se to stalo už na letišti. Jak se dá to letadlo přesvědčit už na zemi, aby se nějak natlakovalo ?
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 17:14
Teflon_490   
Zvednout ho par centaku do vzduchu a ofukovat pitotky aby si myslelo ze uz leti?
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 18:32
Fabo™   
To tlakovani muzes zkusit treba ruco. Proste prepnout na manualni ovladani outflow valve a zavrit.
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 19:29
Mike2811
Nepomáhá, asi nedostatek modelu či co, ventil uzavřený, mód manual a packy na high se zdrojem ze všech tří motorů. A nic, reaguje to až po vzletu...
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 17:39
Cirrus/Pindra
Odbery vzduchu ti zvysej maximalni moznou vzletovou hmotnost o maximalne 1500kg (klapky 1 a jen pri omezeni prekazkou po vzletu, jinak kolem 300-500kg) za danných podmínek, coz na pozadovanou vysku nestaci.

A obavam se, ze ani ten performance improvement pack tady nepomuze. Pri Vami diskutovanych vyskach uz rychlosti potrebne pro vzlet presahuji Max brake energy limit (i s karbonovejma brzdama) a Max tire speed limit...

Fakt tady asi pomuze jen jina masina
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 18:31
Fabo™   
Jasne, neni to zadne terno, ale kazde kilo muze pomoci.

Ten supplement jsem myslel jako supplement do manualu, jako ze zvysi papirovy limit. Samozrejme zustava problem s Vmbe a Vtyre, ty ale jde do jiste miry eliminovat - muzes si treba zaplatit specialni pneumatiky (i kdyz teda budou asi sakra drahe), karbonove brzdy by taky meli mit Vmbe vyssi.

Ostatne jestli umi El Alto trikilo, tak sedmi nebo osmikilo to snad znese taky (samo s omezenim)
http://www.travel-images.com/photo/photo-bolivia23.html
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 19:50
Lejzy
V reálu jsem byl jako kaštan v 10700' (VILH) s A320-200 a litá tam i 737-700.
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 20:42
MzM   
Co nějaká dočasná raketová pomoc?
http://contrailscience.com/wp-content/uploads/boeing_b-47b_rocket-assisted_take_off.jpg
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   8. 2. 2013 / 08:31
kuma   
Schon gut!!
 

Vzlet z velké nadmořské výšky   7. 2. 2013 / 21:48
lulinak
tady si udelej predstavu jak dlouho to v realu trva....
http://www.youtube.com/watch?v=3jxImT5m4s0
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ