To se stavím rád, dík!
K mapám- těch údajů tam proti naší poslední pětistovce o moc víc není (samozřejmě s ohledem na trochu jinou filosofii vzdušného prostioru v Německu a u nás) - a znovu zopakuji, že ty či ony detaily může jeden či druhý hodnotit rozdílně. Objektivní měřítko na to není, já skutečně nevidím nic zásadního, v čem by ty německé mapy byly (objektivně a pro všechny) lepší, než naše. Neberu, že pro tvé vnímání jsou výhodnější, já zažil i opačné situace.
Jen bych připomenul, že mapy nám nepadají z nebe odnikud, před tiskem nové ICAovky se schází pár lidí, kteří sami také létají - a samozřejmě "konkurenční mapy" (německé, slovenské) znají - a mají názor, co z toho stojí za to zachvat - a co ne. Já osobně se tak trochu bavím vývojem naší ICAOvky - od dob, kdy se na Svazarmu fasovaly sva plakáty s fyzikální situací - a leteckou si do toho člověk musel zakreslit sám (pokud někdo nepřinesl vojenskou verzi, kde toho bylo aspoň trochu víc, hlavně "dálné a bližné" zelenými trojúhelníčky). No a tihle chlapi se dohadují, co v té mapě mít a co nemít, co vynechat, zvýraznit, potlačit... Pokud by ty naše mapy byly tak blbé pro všechny - myslím, že by to už někdo změnil... |
|