| | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 14. 1. 2013 / 18:46 | |
| | Vím, že to není o simulátoru, ale nějak se mi nedaří sehnat manuál pro Zlín 326 v angličtině nebo němčině. Pokud ho někdo máte ať již v elektronické nebo papírové podobě a jste ochotni se podělit, budu nesmírně zavázán. |
| |
|
| | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 14. 1. 2013 / 21:05 | |
| | Mam manual na Z326 v eletronike, ale len v cestine. Jedine, ze by si sa pustil do prekladu. Vela toho nie je. |
| |
|
| | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 14. 1. 2013 / 21:18 | |
| | Díky za nabídku, ten češtině mám taky, už jsem ho získal i v ruštině, ale ten můj kamarád, který se teď bude přeškolovat umí zejména anglicky, německy, španělsky a velice slušně ovládá mandarínskou čínštinu - nicméně v manuál pro 326-tku v těch zbývajících dvou jazycích ani nedoufám. |
| |
|
| | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 15. 1. 2013 / 09:56 | |
| | Kurňa, manuál v čínštině, ten by se mi líbil !!
|
| |
|
| | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 14. 1. 2013 / 22:04 | |
| | jediný, co mám v AJ na řdu Z-26 je Spare parts drawings na Z-326 |
| |
|
| | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 14. 1. 2013 / 22:05 | |
| | To je rada jako od Babici |
| |
|
| | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 14. 1. 2013 / 22:08 | |
| | Tak napsal jsem to, kdyby tím Milan nepohrdnul. Jo a docela jsi mi urazil, tuhle jsem ho slyšel v rádiu, kde říkal, jak co vařit a "docela hnus to jíst " (oblíbený bonmot z České Sody) |
| |
|
| | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 14. 1. 2013 / 22:27 | |
| | Tak já si za trest pro uražení Kachní jemnocitnosti prosvištím pár slovíček a měsíc nebudu žrát stejky |
| |
|
| | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 14. 1. 2013 / 22:41 | |
| | "a měsíc nebudu žrát stejky" - Travel pronajal letadlo do Indie? |
| |
|
| | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 14. 1. 2013 / 22:57 | |
| | V Indii se žerou prasečí stejky, stejně jako v arábii hovězí řízky
Já teď ale snídám javorové listy polité javorovým sirupem, piju k tomu javorový čaj s javorovým medem, a přikusuji javorový sýr. V hospodě si dávám javorové pivo |
| |
|
| | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 14. 1. 2013 / 23:08 | |
| | tak to je "šábes" jako kráva. To ti nezávidím ani na minutu. |
| |
|
| | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 15. 1. 2013 / 09:43 | |
| | ...a chodíš oděn pouze v javorový list? |
| |
|
| | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 15. 1. 2013 / 10:50 | |
| | po lahvi javorového fernetu ano |
| |
|
| | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 15. 1. 2013 / 13:19 | |
| | Tak velký javorový list ještě nevyrostl |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 15. 1. 2013 / 13:25 | |
| | Noi, když, tak se nosí vpředu. Zadní část se nemusí skrývat celá...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 15. 1. 2013 / 13:25 | |
| | Manželka kontroluje Flightsim? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 16. 1. 2013 / 23:12 | |
| | Ale vy nemravníci nemravní, já myslel, že se do toho javorového listu obléknu celej! |
| |
|
| | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 15. 1. 2013 / 11:15 | |
| | Jsou divní .... Oni maj i strategické zásoby javorovýho sirupu |
| |
|
| | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 15. 1. 2013 / 11:24 | |
| | A co aktivní důchodci? Už zase za tepla bonzujou? |
| |
|
| | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 16. 1. 2013 / 23:14 | |
| | Naštěstí k tomu nemaj příležitost, nemám auto, tak neparkuju Navíc mi přijde, že provincie Ontario je sice ošklivější, ale ne tak maloměsťácká. |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 17. 1. 2013 / 14:14 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 17. 1. 2013 / 14:23 | |
| | S prvním poznatkem souhlasím - osobně bych řekl, že klidně můžeš říct nejošklivější
To druhý... nemůžu objektivně posoudit
Už sis byl v Mississauga koupit PT6-ku? Že by sis vytutnil OTD |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 17. 1. 2013 / 14:38 | |
| | V Mississauze jsem si zatím koupil jen Plzeň v plechovce. Jak hluboko jsem klesnul... |
| |
|
| | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 15. 1. 2013 / 09:59 | |
| | Urazil? Jak lepe bys teda nazval: "Kdyz nemate manual, tak tam vrazte Spare parts drawings..."? |
| |
|
| | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 16. 1. 2013 / 23:24 | |
| | Tohle mě opravdu pobavilo, ale titul "Babica českého letectví" už někdo drží a tomu ho už nikdo nesebere, protože ten se prostě překonat nedá |
| |
|
| | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 16. 1. 2013 / 06:53 | |
| | Tak v mailu už mám anglickou příručku na 526 a někde na cestě francouzskou na tu 326, takže mám neblahé tušení, že dřív seženu tu čínskou než tu anglickou nebo německou |
| |
|
| | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 16. 1. 2013 / 08:00 | |
| | Pokud ano, hlásím se o kopii!
|
| |
|
| | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 16. 1. 2013 / 12:29 | |
| | Jako študentovi a držiteli pouze důvěrné kopie Evidované kopie č.17 Směrnice pro pilota o použití a technice pilotáže letounu Z126 mi přijde nejjednodušší těch pár odstavců prostě přeložit do požadovaného jazyka, než se takhle dlouho trápit s hledáním, není-li někde už hotové. Nebo je rukověť airmanshipa pro 326 s padacíma kolečkama o tolik složitější, případně to musí být nějak s razítkem? |
| |
|
| | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 16. 1. 2013 / 23:17 | |
| | No to je úplně jiný letadlo. Stopětku, tu zvládne každej, ale třistapětka, ta už chce fištróna To máš kola, klapky, plyny, trim na směrovku, palivovej kohout...
|
| |
|
| | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 16. 1. 2013 / 23:21 | |
| | No jo a zrovna ten palivovej kohout je navíc u třistapětky obvzlášť zákeřnej, páč má tři polohy místo dvou. |
| |
|
| | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 16. 1. 2013 / 23:25 | |
| | Ne že bych na to ve stopětce někdy šahal, ale nemá tam náhodou ta špejle taky tři polohy? |
| |
|
| | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 16. 1. 2013 / 23:49 | |
| | To netuším, lítám pouze 326 a 526 - tam jsou jen dvě. Navíc 326 má další zákeřnost, když se ukurtuju tak zjistím, že mám blokádu, která je jen vzadu, ukurtuju se podruhý zjistím, že mám kabinu vzadu, odkurtuju se ...... |
| |
|
| | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 17. 1. 2013 / 08:59 | |
| | Hmmm, zjevně by si 326 zasloužila vychytávku, jako měly P-40.... lanovod a klička
|
| |
|
| | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 17. 1. 2013 / 08:14 | |
| | Každej zlin řady x26 by měl mít, dle mého soudu, tři polohy na hlavním kohoutu: - zavřeno, - hlavní nádrž a - rezerva.
Tak je to u Z-226.
Maj to i Z-326 i Z-526, (viz příručka - přípava pro spuštění motoru a další důležité úkony) které ale mají v některých případeh provedenu "úpravu palivové instalace" - takže se (ve verzích M, jestli se nemýmím) smí používat jen dvě polohy palivového kohoutu - "hlavní" a "zavřeno". Kohout ale třípolohový je...
Krom toho maj některé kusy (ale nevím, zda taky řady Z-26/Z-126, možná mě někdo opraví) ještě přepouštěcí kohout z další přídavný nádrže (vlekařská, samozřejmě všechno v trupu, nemluvím o kapkách na koncích křídla). Ten přepouštěcí kohout ale není aoučástí hlavního palivového kohoutu, je samostatně a používá se jen v určitých polohách letadla pro "dolití hlavní bandasky".
Takže dle mých znalostí ano, hlavní palivový kohout zlinů řady z-x26 by měl mít vždy tři polohy. |
| |
|
| | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 17. 1. 2013 / 09:32 | |
| | Takže i Z-126 měla stejný třípolohový kohout, (zdroj: "Palubní nácvik pro letoun c-105" z roku 1958) |
| |
|
| | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 17. 1. 2013 / 18:49 | |
| | Tak opravuju - zákeřná není 305, ale 526 protože její palivový kohout má pouze dvě polohy Přiznám, že všechny 526, které jsem dosud lítal měli jen dvě polohy palivového kohouta a tak mi to co máme v 305 přišlo jako nějaký "extrabuřt". |
| |
|
| | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 17. 1. 2013 / 14:41 | |
| | Nemáš zcela pravdu, tři polohy měly pouze ty s karburátorovými motory nebo na M-137 přestavěné, zatímco ty, jež měly stotřicetsedmičky přímo z výroby, měly polohy jen dvě, tedy F, a AFS. Já teď pospíchám do Kolbenky, jestli si večer vzpomenu, tak napíšu okolnosti, proč to tak je |
| |
|
| | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 17. 1. 2013 / 15:12 | |
| | Jo, to by bylo fajn, protože v příručkách, co mám u ruky, jsou palivový systémy popsaný tak, jak píšu. Což samozřejmě je jen pár přežívajících letadel - a na další podrobnosti se těším!
|
| |
|
| | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 17. 1. 2013 / 15:13 | |
| | Hele s tou Kolbenkou, tam kde jseš - si dej pozor - před osmi lety se mnou nastupoval do firmy syn českých rodičů, kteří v jeho čtyřech letech odešli do Vancouveru. Takže česky uměl, ale spoustu nuancí mu unikalo.
A protože já opravdu (narozíl od provokatérů ) pracuju v Kolbence (v baráku, kterej jí kdysi patřil) bavili jsme se o tom kdysi cestou z oběda ještě s dalším klukem.
A milej Kuba alias Jacob z toho byl krapet mimo - po chvilce potichýho uvažování se opatrně zeptal:
Kolbenka... To jako že tu dřív byla nějáká "call bank"?
|
| |
|
| | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 18. 1. 2013 / 03:51 | |
| | S tou třetí polohou palivového kohoutu na Trenérech je to tak - původně se tomu říkalo (a na karburátorových verzích doposud říká) Spádová nádrž. V případě poruchy palivového čerpadla se při přepnutí na ní zásoboval karburátor gravitačně a bylo možno na to letět asi 10minut (u stopětky více), což stačilo k návratu na letiště, nebo k bezpečnostnímu přistání.
Pak se ale začaly vyrábět Trenéry s motory M-137 se vstřikovačkou. Tam při její poruše už gravitace nezmohla nic a tedy původní význam nádržka ztratila. Tak se přestala montovat a i kohout měl už jen dvě polohy. Týká se letadel, které šly z výroby s M-137, což byly, pokud se nepletu, jen Z-526F, Z-526AFS a Z-726.
Po čase se ale začaly na M-137 přestavovat starší Trenéry, původně s motorem Minor 6-III. Palivová instalace se neměnila, a nádržka zůstala s tím, že její význam už je jen jako železná rezerva paliva. Přejmenovala se tedy na Nádrž zásobního paliva. Týká se většiny Z-226M, MS, Z-326M, MF a Z-526M. Píšu "většinou", protože i z tohole pravidla jsou výjimky, třeba Z-326MF OK-OTB byla při přestavbě z M na MF překopána dokonale včetně palivové instalace a "spádovka", jak se jí lidově doposud říká, byla odstraněna.
Osobně mám radši Trenéry se "spádovkou", je to 7 litrů paliva navíc a to může hrát někdy roli.
To je důvod, proč Milan znal původně jen dvě polohy, létal na Z-526F |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 18. 1. 2013 / 04:41 | |
| | Dík! To vysvětluje ty moje příručky !
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 18. 1. 2013 / 18:25 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 18. 1. 2013 / 21:42 | |
| | O.K., jasnej důkaz - ještě, prosím, jukni, co máš v příručce. Asi to tam zbylo z dob historických (walterovských), ale vsadil bych se, že místo palivový kohout "otevřen" a "zavřen" je tam "zavřen" a "hlavní nádrž" - což vzbuzuje dojem, že ještě někde nějaká spádovka byla - a pokud jsem dobře pochopil Radimmma, tak záleží na tom, jak ta rekonstrukce byla udělaná... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 19. 1. 2013 / 03:14 | |
| | Tahle konkrétní mašina ale podle výrobního čísla byla od začátku verze F s M-137, tzn. předělávaná nebyla, má tedy dvě polohy kohoutu už z výroby |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT Prosba - sháním manuál pro reál 19. 1. 2013 / 08:31 | |
| | | |
|
|