| | | Namrzání letadla 9. 1. 2013 / 21:59 | |
| | Zdravím vespolek. Mam takový (možná moc amatérský) dotaz. Můžu nabrat námrazu na letadle i mimo mraky? Jde mi o to, že Lancair Legacy nemá certifikaci pro let v podmínkách s možnou tvorbou námrazy. Takže kdybych zůstal pod mrakama, tak bych mohl být v klidu? RealAir asi nemá nasimulovanou námrazu křídel atd., ale zajímalo by mě, jestli v reálu Legacy lítaj i v zimě . Díky za trpělivost |
| |
|
| | | Namrzání letadla 9. 1. 2013 / 22:37 | |
| | Mimo mrak / mrznouci mlhu / dest nenamrznes protoze proc? Protoze tam neni co by ti na letadlo namrzalo |
| |
|
| | | | Namrzání letadla 10. 1. 2013 / 05:45 | |
| | No nemáš tak úplně pravdu. Vlhkost je ve vzduchu přítomná i když není vidět, a za určité kombinace teploty a tlaku může se začít i za "modrého nebe" tvořit námraza, zejména v sacím ústrojí rychlých letadel. Konkrétně tím trpí B-1B, což mi přímo říkal její bývalý pilot Ron Alderman, svého času instruktor CE-680. Sice i tak to bylo vzácné a ATC nevycházelo z údivu, když žádali klesat z důvodu námrazy za vymeteného nebe, ale je to tak |
| |
|
| | | | | Namrzání letadla 10. 1. 2013 / 08:33 | |
| | Takže když se budu držet mimo mraky a bude pěkně tak by se teoreticky nemělo u Legacy nic stát. Jak zde bylo řečeno s tou rychlostí. S Legacy dosahuju cestovní rychlosti okolo 160-170 IAS. To asi nestačí k takovýmu ochlazení vstupu nasávání aby se na něm tvořila námraza ne? Taky jsem přemýšlel o “ALT AIR“. To se používá když se ucpe “hlavní“ vstup a po aktivaci motor nasává nefiltrovaný vzduch ne? Pomohlo by mi to? Tahle funkce asi stejně není simulovaná, takže při poklesu MP zapínám hřáti karburátoru (trochu nereálný protože Legacy žádný nemá). Díky moc za odpovědi |
| |
|
| | | | | | Namrzání letadla 10. 1. 2013 / 10:34 | |
| | ALT AIR by se mel tusim zapinat hned, jak vlezes do viditelne namrazy a zavirat po pristani na zemi az kdyz vypnes motor. Jinak te namraza potrapi kdyz uz, tak spis v tom mraku. |
| |
|
| | | | | | | Namrzání letadla 10. 1. 2013 / 11:20 | |
| | | |
|
| | | | | | | Namrzání letadla 10. 1. 2013 / 11:39 | |
| | technická - má ten motor turbo? |
| |
|
| | | | | | | | Namrzání letadla 10. 1. 2013 / 14:39 | |
| | Nene... Motor je bez turba (“fuel injected“). |
| |
|
| | | | | | | | | Namrzání letadla 10. 1. 2013 / 14:53 | |
| | Fuel injected znamena, ze ma vstrikovani, ne karburator. Takovy motor muze a nemusi byt preplnovan (s turbem nebo kompresorem).
v Legacy standartne byva Continental IO-550-N, coz je model N motoru IO-550 s objemem 550 kubickych palcu, se vstrikovanim (I), konfigurace ploche (O - Opposed).
Tento motor ma i preplnovanou variantu TSIO-550, pouziva se m.j. v Lancairu IV. |
| |
|
|