Ahoj,
rád bych se zeptal na téma námrazy u vrtulníků.
Co jsem dohledal, tak kromě W3A Sokol nemají naše záchranářské vrtulníky odmrazování rotoru a jsou tak vyloučeny z letů v námraze.
Mluvčí liberecké LZS nicméně u diskuze k jednomu případu, kdy se musel vrtulník vrátit (?), uvedla, že je zcela vyjímečné, aby vrtulník byl uzemněn kvůli námraze.
Moc tomu nerozumím. Co vím, námrazové podmínky nastávají, pokud teplota vzduchu je pod cca +5C a je přítomna viditelná vlhkost (déšť, mrholení, mlha, sníh), což se případně dá odhadnout jako rozdíl teplota/rosný bod do cca 2C. Tyto podmínky mi přijdou v zimě spíše běžné než vyjímečné.
Teď třeba:
METAR LKCV 091900Z 21003KT 9999 BKN022 OVC031 05/04 Q1015 NOSIG=
Čili 5C a rozdíl 1C.
Zná někdo jaká pravidla jsou stanovena (ev stanovují si provozovatelé sami) pro vrtulníky LZS ?
Díky.
|
|