| | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 15:01 | |
| | | |
|
| | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 15:08 | |
| | Na Novinkach v diskuzi uz maji jasno...na vine je letiste vzletu. |
| |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 15:12 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 16:11 | |
| | Teď tam mají další "jasno", To jsem v živote neslyšel : "Nejnovější informace z vyšetřovacího týmu hovoří o nefunkčním zpětném chodu, který se piloti snažili zařadit, když se stroj nechtěl zastavit." |
| |
|
| | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 16:41 | |
| | nojo, zpatecka se dava za jizdy celkem blbe, tak v tom bude ten zakopanej pes.. |
| |
|
| | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 17:24 | |
| | Když si to převedu na "aktivaci (nepoužitého) zpětného tahu motorů po zjištění nefunkčnosti brzd" tak mi to logiku dává. |
| |
|
| | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 20:23 | |
| | Ja sem myslel, ze aspon idle reverse se dava vzdycky ne? Nemelo by to delat skoro zadnej hluk a motory pak netahnou dopredu, cili aspon trochu ulevi brzdam. |
| |
|
| | | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 23:32 | |
| | Nejspíš máš pravdu, podle RLE se přepíná páka reverzu do jakéhosi mezistupně, po kterém je vyvíjen (a palubním inženýrem hlášen) malý zpětný tah. Podle okolností se pak posouvá páka až na maximální zpětný tah, což se ale nedělá za dobrých adhezních podmínek, nízko položené dráhy a nízké teploty.
Při poklesu pod 120 kmh se páka vrací zpět na malý tah a pod 50 kmh se to plně vypíná.
Samotné brzdění je buď automatické (autobrake) nebo manuální a to po poklesu rychlosti pod 250 kmh.
A ještě se s dosednutím automaticky vysunou spojlery, pokud se tak nestane, vysouvají se ručně.
|
| |
|
| | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 17:47 | |
| | jo to jo, ja jen reagoval na to slovo ''zaradit'' |
| |
|
| | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 31. 12. 2012 / 11:56 | |
| | Myslel jsem také slovo "zařadit", nečekal jsem vážné elaboráty, ach jo... |
| |
|
| | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 16:21 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 16:25 | |
| | To se určitě zjistí. Na RT sice píšou, že si oficiality myslí (dokonce v to věří), že to způsobila chyba pilota, ale počkejme si na ofiko zprávu |
| |
|
| | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 16:26 | |
| | A to jsem jej dopoledne sledoval, jak tu "burácí" kolem Pardubic Je to smutné |
| |
|
| | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 19:58 | |
| | Páni teď na to koukám v televizi a je to docela drsná havárie Po dlouhý době velká havárie na území Česka |
| |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 20:01 | |
| | Pluhař , ty fakt nezklameš. |
| |
|
| | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 20:10 | |
| | Myslím že je čas se opět zamyslet nad tím, jestli by pionýři neměli chodit na jiné fórum, než aspoň trochu dospějí.....)) |
| |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 20:21 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 20:27 | |
| | Martin Pluhař: Záruka stupidních příspěvků!!! |
| |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 20:41 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 20:49 | |
| | Doporučuju ti pustit si u tý televize i zvuk... |
| |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 17:32 | |
| | No tak pánové, v Moskvě nebo v Mostě, to se dost plete, že ? |
| |
|
| | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 20:54 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 22:27 | |
| | no...a teď si vem co se mi honilo hlavou když jsme před hodinou vypravovali další Tu-204 od Red Wings |
| |
|
| | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 22:42 | |
| | A co se asi taky honí hlavou pilotum... |
| |
|
| | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 23:20 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 23:28 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 23:36 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 29. 12. 2012 / 23:42 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 07:42 | |
| | No ci pana...To je drsne... |
| |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 11:22 | |
| | Pěkná slupka... Na to ze to bylo na konci dráhy... |
| |
|
| | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 12:55 | |
| | Celý to je divný, vždyť ta mašina letěla úplně prázdná - tedy lehká, předpokládám, že RWY namrzlá nebyla...těžko věřit, že by selhaly reverzy a všechny brzdicí systémy najednou.Ach jo, jakoby těch katastrof nebylo málo.A zrovna TU 204 je tak pěkný letadlo.... |
| |
|
| | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 13:14 | |
| | Kto vie,ci tam nebol nejaky dym v kabine,pre ktory sa neda opakovat nevydarene pristatie.
/vid.Caslav/ . |
| |
|
| | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 13:23 | |
| | V Čáslavi žádný dým v kabině nebyl (teda před nehodou). |
| |
|
| | | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 14:20 | |
| | No v Caslavi ne,ale v Andule.
Ale seriozne,ja som mal info,ze tam mali poziar alebo dym,preto nemohol uz opakovat .
Tak co tam mali? |
| |
|
| | | | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 14:38 | |
| | Mali tam tvrdu zem (a ne, zadne postupy z prohnileho civilniho sveta na nehodu nemely vliv). |
| |
|
| | | | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 15:14 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 15:37 | |
| | No chtěl jsem se vyhnout těmhle zasvěceným komentářům. Tak, jen co jsem vytahal z rusáků a to jsou taky dohady. První pokus dlouhej a tak to opakovali, druhej to samé, jen s tím praštili, odskok a pak už to nešlo zabrzdit. Tak uvidíme co dá ofiko report. |
| |
|
| | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 13:20 | |
| | Podivej se na nektere ty rozbory nehod. |
| |
|
| | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 13:28 | |
| | ...jasný, vůbec se na to netěším,je to čím dál smutnější čtení.To zase bude shoda nejneuvěřitelnějších náhod a blbostí, která se sešla najednou.Předevčírem jsem sem dával odkaz na polský dokument o katastrofě IL62 a to bylo děsný.Posádka bojovala téměř beznadějný boj půl hodiny....a všechno velice pravděpodobně kvůli neuvěřitelníému šlendriánu při výrobě motoru......do válečkových ložisek na hřídel turbíny dělníci dali jen polovinu válečků..a motor ve vzduchu bez varování explodoval...
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=457050&lan=0
|
| |
|
| | | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 14:08 | |
| | Moje angličtina není nic moc, ale ně to přijde jako nějaký problém s podvozky, viz http://avherald.com u tohoto typu. |
| |
|
| | | | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 14:36 | |
| | Víš jak.Mě fakt nepřijde normální,že je to 3 letadlo od jedný společnosti za poslední měsíc. |
| |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 14:57 | |
| | Tohle je jedno u nejunikátnějších videí, které jsem ohledně nehod viděl. Je dobré, že v Rusku je zvykem jezdit s kamerou v autě, třeba to někomu pomůže. Bohužel je taky dost smutná událost |
| |
|
| | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 15:03 | |
| | V těch autech měli z p.dele kliku.Hlavně s tou kamerou.Vyskočit to úplně nahoru... |
| |
|
| | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 12. 2012 / 15:19 | |
| | no nahoru to vyskočilu za nima , takže první část příspěvku je zcela na místě , no prostě víc než smůla jak jinak to komentovat |
| |
|
| | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 24. 1. 2013 / 19:32 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 24. 1. 2013 / 19:54 | |
| | Zajímavé...
Vypadá to, že piloti dělali co mohli, jen jim toho moc na dělání nezbylo...
|
| |
|
| | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 24. 1. 2013 / 19:59 | |
| | Presne tak... vypada to jako jedna z tech situaci, na kterou neexistuje postup, protoze se "nemuzou stat", nebo ze spravny postup je ten, ktery je normalne zakazan. Tady to vypada ze by je snad mohlo zachranit vrazit tam plny a tahat.
Jenze G/A po aktivaci reverzu se prece neprevadi... Blba situace. |
| |
|
| | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 25. 1. 2013 / 06:20 | |
| | Možná je už moje profesionální deformace, číst mezi řádky, zejména u předběžných reportů, kde se ješte snad ani nesmí vynášet příčiny, ale já tam vidím dvě nikoliv zanedbatelné chyby v technice pilotáže, alespoň podle kritérií, podle jakých jsme sledováni v provozu zapisovači (čím dál víc si říkám, zaplaťpámbu za ně)
Technická příčina mi tam přijde až jako následná, která situaci nepomohla, naopak to byla ta pověstná další díra v ementálském sýru
Nehoda nikoliv nepodobná se stala před dvaceti lety Lufthanse ve Varšavě. Kombinace lidského faktoru a techniky
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19930914-2 |
| |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 24. 1. 2013 / 21:13 | |
| | skutecne delali co mohli. Bohuzel je spousta veci kolem dvestectyri ktere jsou v mlze. Nekolikrat se jim odjistila pridova noha za letu. Osobne me prekvapilo ze ground switch je umisten na pridove noze. Na rozdil od Becka.Kazdopadne skoda. |
| |
|
| | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 24. 1. 2013 / 21:45 | |
| | Ground switch není umístěn JEN na příďové noze. Je samozřejmě umístěn i na obou hlavních. Jinak se ale na havárii velkou měrou posádka podílela. Aktivovali reverz a dali plný výkon, aniž by se přesvědčili, že se skutečně reverzy nastavily do správné polohy. A to udělali dokonce dvakrát po sobě. Takže ano, letadlo mělo závadu, ale nebyla to kritická závada a posádka na ni reagovala špatně. Nicméně s tím prostě nepočítali a měli hodně málo času na pochopení, co se děje, takže se to dá považovat za velmi špatnou shodu okolností. |
| |
|
| | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 24. 1. 2013 / 23:16 | |
| | No, nejsem si jist, zda lze situaci hodnotit takhle striktně, aniž bychom znali postupy - např. zda měli někde psáno (cvičeno, požadováno) - že pokud se nepřeklopí lopaty reverzů, nemá se zvyšovat výkon.
Já z toho textu ale pochopil, že to udělali jak se má - a teprve poté, co tam bylo naloženo zjistili, že reverzy vlastně nefungují a letaqdlo zrychluje (krom toho, že nejdou brzdy - i když měli plně zašlápnuto - a neotevřely se jim ani spoilery).
Dá se diskutovat, jestli bylo v tu chvíli účelné zkoušet ten postup znova (podle zprávy to dokázali 2x na asi 1000m dráhy) - tedy zda by nebylo racionálnější, když to napoprvý všechno selhalo a byli znova na 230-240 kmh, tak už to znova nezkoušet a zkusit se dostat do vzduchu a získat čas na řešení problémů. tato rozvaha se zdá logická - ze židle v teplém nepohybujícím se pokoji a s mořem řasu na rozvahy co a kdyby. Oni na ten druhý cyklus pokusu o aktivaci brzdících mechanismů měli cca 10 sekund (!!). To není čas na přemýšlení.
Takže pokud udělali to, co podle postupů udělat měli - i když to ve finále bylo blbě, nelze to hodnotit, že posádka reagovala špatně. Platilo by to jen v případě,m že by to byl stav, který nějaký závazný postup definuje - a oni by ho nedodrželi (ale to tam ta zpráva ani náhodou nepíše). |
| |
|
| | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 25. 1. 2013 / 00:50 | |
| | kumo, ten postup se zaved na doporuceni rusaviacii asi tyden-dva po nehode, tedy ho zcela urcite nemeli.... (myslim s tim cekanim na potvrzeni otevreni reverzoru) |
| |
|
| | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 25. 1. 2013 / 08:19 | |
| | Pokud jsem tu odkazovanou zprávu dobře přečetl, tak tam spousta důležitých věcí není zmiňována.
Po vyslechnutí a přečtení dalších logických a jasných argumentů bych svůj poslední příspěvek zkrátil na holou konstataci, že bez znalosti konkrétních postupů společnosti v té době a konkrétního technického řešení toho kterého typu (což spolu souvisí, nebo by souviset mělo) nelze podíl posádky na katastrofě jednoznačně určit, bohužel jej nelze vyloučit. Vše ostatní beru zpět.
Jestli jsem dobře pochopil nové informace, podobné situace asi nejsou z čistě technického hlediska zas tak vzácné (automaticky neotevřené spoilery, automaticky neotevřené reverzové klapky) - a posádky (jiných typů a společností) to zcela nenápadně, ale úspěšně řeší.
|
| |
|
| | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 25. 1. 2013 / 08:25 | |
| | Já je taky úplně neodsuzuju. Toho času měli fakt málo a určitě netvrdím, že by někdo reagoval jinak. Každopádně ale pokud reverzy poprvé nezafungovaly a naopak rychlost zvýšili, asi nebylo šťastné rozhodnutí zkoušet je znovu. Navíc prakticky celou dobu na dráze měli rychlost téměř vzletovou, měli velkou šanci vzlétnout. Škoda, že to nezkusili. |
| |
|
| | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 24. 1. 2013 / 22:23 | |
| | Alespoň na NGéčku jsou proximity switche WOW na příďáku. Mě spíš přijde divný, že mohli dát plnej reverz, aniž by měli vysunutý reverzy |
| |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 24. 1. 2013 / 23:01 | |
| | Smutné čtení, snažíš se a ono to nejde a máš na to něco přes půl minuty. Škoda, že se nerozhodli pro G/A, to letadlo bylo vlastně po celou cestu runwayí nad Vref, takže by určitě mohlo bez problémů vzlétnout...
Technický dotaz - je normální, že je potřeba kontakt z více podvozkových skupin, aby si letadlo uvědomilo kontakt se zemí ? |
| |
|
| | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 24. 1. 2013 / 23:07 | |
| | to právě záleží jak pro co a na kterém letadle. Na něco stačí jen od jedné hlavní nohy (třeba ground spoilery a reverz), na něco od obou hlavních (např. autobraking) a třeba na připojení pozemního zdroje a řízení přední podvozkový nohy od všech. |
| |
|
| | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 25. 1. 2013 / 05:37 | |
| | No, a jim právě po dosedu NESEPNUL spínač na pravé podvozkové noze (důsledek špatného nastavení?..porucha koncáku?..lehký dosed (1,12G nebo kolik to tam píšou)?..pravý boční vítr - pravá noha jde na zem poslední?- to vše zatím jen dohady), tím pádem nezafungovaly autospoilery, zatáhli za reverz, ten se neotevřel (i když výkon se přidal), letadlo tím pádem zrychlovalo (tolik potřebný tlak na podvozek kvůli koncákům se díky vztlaku opět zmenšoval), kvůli tomu jim automatika letadla nepovolila ani nožní brždění. Pokud jsem to dobře pochopil, první sepnutí koncáku pravého podvozku bylo zaznamenáno, až když drncali po hlíně za dráhou. Prostě všechno to začlo tím, že nesepnulo čidlo v pravé podvozkové noze. Ale to je furt jen špekulace.. |
| |
|
| | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 25. 1. 2013 / 13:21 | |
| | Ja ale nechapu jednu vec - je normalni, pokud se neotevre reverz, ze se motor da dat prakticky na vzletovy vykon? Proc tam neni nejaky jednoduchy cidlo, ktery kdyz nebudou otevreny reverzy, tak se proste N1 nezvysi a basta. Podle mne kdyby tohle takhle fungovalo, tak to minimalne hodne snizilo naslednou srazku s terenem. |
| |
|
| | | | | | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 25. 1. 2013 / 15:13 | |
| | takhle to právě většinou bývá, dokud enní plně otevřený reverz, motor buď nepřidá, nebo ti nedovolí pohnout pákou na přidání. Plus je tam i signalizace rozsouhlasení polohy reverzu. Ale jak je to na tomto Tupolevu Бог знает |
| |
|
| | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 1. 2013 / 20:16 | |
| | | |
|
| | | | Nehoda TU-204 Red Wings v Moskvě (VKO) letícího z Pardubic. 30. 1. 2013 / 22:46 | |
| | Naštěstí dodrželi upravený postup v letové příručce, který byl aktualizován po předchozí nehodě - nepřidávat plný výkon reverzu, dokud kontrolky nepotvrdí, že se revers přesunul do správné pozice. Stejně je ale divné, že po tolika incidentech s reversy a brzdami v krátké době, nedošlo k dočasnému zastavení provozu TU-204. |
| |
|
|