| | | ŠICHTY pro PILOTY 24. 12. 2012 / 21:53 | |
| | Zdravím lidi,
nechal jsem si pod stromeček nadělit nový AIRBUS X EXTENDED a rád bych si sním, než skončí prázdniny, zalítal "jako v reálu"
.. tedy jako bych byl opravdu pilot a měl tedy pilotovat několik letů za sebou. Rád bych se tedy zeptal, jak to "chodí" v reálu u různých aerolinek - tedy jestli piloti lítají z jednoho letiště někam a zpět a končí svoji šichtu tam, kde začali, nb jestli letí z letiště A na letiště B pak na C a na D...
Popř. jestli existují stránky, kde by bylo napsáno konkrétně u jakých společností, jaké bývají "šichty" .. něco jako u autobusů mají šoféři sepsáno kam všude za šichtu pojedou...
Díky a přeju pěkný zbytek štědrého dne! |
| |
|
| | | ŠICHTY pro PILOTY 24. 12. 2012 / 22:21 | |
| | Zalezi na spolecnosti. U CSA konkretne to tady popisoval A.J.Scandall, urcite to s pomoci vyhledavani najdes. |
| |
|
| | | | ŠICHTY pro PILOTY 24. 12. 2012 / 22:50 | |
| | Najdeš to tady http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=34805&lan=0
A.J.Scandall už u ČSA nelítá, přešel přes několik typů letadel až zakotvil u u TVS, kterého se tehdy tak děsil. Navíc příspěvek je osm let starý a leccos se od té doby změnilo, ale rámcově to platí pro "klasické" pravidelně společnosti.
Pokud si chceš užít skutečně pestrého létání, simuluj Travel Service. Jednak se od dob psaní příspěvku dost změnil a do určité míry stabilizoval, co se plánu týče, a zároveň rapidně vzrostla jeho síť.
můžes lítat cokoliv. Od pravidelek typu PRG-CDG-PRG, PRG-FCO-PRG, nebo stejným zpusobem téměr jakékoliv středomořské letovisko, přes "vláčky" typu MAD-PUY-DBV-BRU-CDG (to vyjde krásně v jednom dni, začneš odpoledne a skončiš před půlnocí), až po speciály typu WAW-TER-PUJ, pokud tě baví u toho sedět hodiny a hodiny. Vlastně cokoliv si vymyslíš, je dost TVS-real Hodně ti napoví, když se podíváš na stránky konkrétní letecké společnosti a projedeš jejich letový řád |
| |
|
| | | | | ŠICHTY pro PILOTY 24. 12. 2012 / 23:03 | |
| | pokud chce být kolega skutečně silným hráčem, mohl by simulovat pilota na polské bázi například zapnout train sim, popojet si vláčkem WAW-RZE, pak si skočit třeba RZE-AYT-GDN a pak si dát autíčkem GDN-POZ, následně POZ-RHO-KTW a následně vláčkem KTW-WAW a má na víkend co dělat |
| |
|
| | | | | ŠICHTY pro PILOTY 24. 12. 2012 / 23:06 | |
| | Teď mě tak napadlo: co se vlastně stane, když třeba ráno o hodinu zaspíš? A stalo se ti to už? |
| |
|
| | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 24. 12. 2012 / 23:59 | |
| | Dvakrát. Jednou před asi osmi lety, ještě u ČSA na Boeingu jako F/O. Skoro všechny noční lety začínaly před půlnocí a byly tedy v plánu jakoby předchozí den. A najednou jsem měl jeden noční charter do Hurgády, který letěl asi v 01,10 místního času, v plánku byl tedy jako 00,10Z, byl tedy v kolonce už na další den. Já ma to koukl a říkal si "jasan, zítra letím noční", a šel jsem tak v jedenáct spát. A za asi hodinu telefon, volá plánovač "Radime, kde jseš?"
"Doma v posteli"
"Vždyť letíš Hurgádu!"
"Ne, to až zítra"
"Nene, dneska, posádka už jela do letadla tak tam doraž"
No nemusím říkat, co to bylo za fofr, stihnul jsem to tak akorát, že jsme neměli sekyru. Detaily si samozřejmě ponechám, protože by mi i po letech mohli policajti sebrat body. Byla klika, že u ČSA se chodilo u delších letů na briefing povinně už hodinu a půl před odletem, tak se na to přišlo včas.
Pro mě to nemělo žádnou dohru, jen jsem to vzal jako ponaučení. Mělo to jednu smutnou okolnost. Ten plánovač, co mi volal, chvíli na to za podivných okolností po příchodu na ubytovnu tragicky zemřel. Byl jsem jeden z posledních, co s ním mluvil.
Podruhé jsem zaspal letos na podzim, naštěstí jsem měl letět jen jako dead-head, tedy nikoliv jako letící. Den předtím jsem měl krásnou kombinaci přesně na hranici normy. Ráno v pět vlakem do Bratislavy, odtud letět Boeingem do Innsbrucku, pak do Berlína Schönefeldu a pak do Paříze na CDG. Do toho volá plánovač, že změna, z Berlína to bude Manchester a pak poletím linkou Air France do Paříže, tam přespím a ráno jako dead head naší linkou do Prahy. No tak se to natáhlo a na hotelu v Paříži jsem byl o půlnoci totálně zničenej s tím, že vstávat musím v šest. Doteď nevím, jestli budík nezazvonil, či jsem ho nevědomky típnul, nicméně je fakt, že když jsem se v devět probudil, bylo už éro nad Frankfurtem na cestě do Prahy. Jako kapitán letěl kamarád, se kterým jsme dělali v roce 97 časoměřiče na Memoriálu Zdeňka Běhounka, takže stará známost a jak mi pak říkal, přišlo mu divný, že jsem ho nepřišel dopředu pozdravit, ale myslel si, že jsem třeba nějakej uraženej nebo co - a já si zatím chrněl v pelechu.
Protože to byla jediná linka na CDG toho dne, a z politických důvodů jsem byl vyžádán na jeden konkrétní let příštího dne z Prahy (holt osud bývalého "panského kočího" z bizjetů), nezbylo, než mě stáhnout domů přes Heraklión, kde jsem vystoupil z mašiny letící z Pařǐže a vlezl si do éra letícího do Prahy, které bylo narvané a tak jsem musel letět s holkama v zadní galley na jumpseatu, což byl jeden z mých nejhorších zážitků, neboť jsem si tam připadal jak v čekárně na peklo. Ne kvůli těm holkám, ale kvůli tomu, jak to tam hlavně při vzletu vypadá.
To jsem se zase rozkecal...
|
| |
|
| | | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 08:15 | |
| | no jo, ten MAN si pamatuju |
| |
|
| | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 00:21 | |
| | Tohle byl jeden z vůbec prvních příspěvků, který jsem kdy na Péráku tehdy četl, jednu větu o té přítelkyni si pamatuji dodnes
To jen pro pobavení jak to letí. |
| |
|
| | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 00:46 | |
| | Jen taková douška, z téhle se paní Radimmmová nestala. Tuhle letadla nezajímala, tak docházelo k volnočasové divergenci, až to divergovalo zcela. Ta další hned od bodu nula věděla a akceptovala, že když se lítá, tak se lítá a všechno ostatní musí stranou. A když se brzo vstává na let, tak se musí i brzo spát.
Tak jsem si jí vzal. |
| |
|
| | | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 03:00 | |
| | To je krásny Radime |
| |
|
| | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 00:57 | |
| | A jenom taková douška, kouknul jsem do zápisníku, po jaké že lince jsem to takhle smolil v garsonce ve Vršovicích v noci na Pérák, byla to večerní Paříž CDG na B737-49R OK-CGI, nyní TC-SKM u tureckých Sky Airlines, letící jsem byl zpátky do Prahy, provedl jsem přiblížení podle ILS a kapitánem byl Pavel O.
Jo, to už snad opravdu ani není pravda... |
| |
|
| | | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 01:05 | |
| | Pár lidí se nad tím usměje, já jsem jeden z nich
|
| |
|
| | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 00:56 | |
| | Aha,
díky za odpověď...
- takže neexistují nějaké "pevné kombinace", které by se každý den lítaly akorát piloti by se střídali?
Strejda dělá trolejbusáka a ten ví 5 dní předem že v ÚT pojede "102" odpolední, ST "106" ranní a td...
podle článku, co jsem si přečetl, tohle piloti teda nemají .. chápu to dobře?
|
| |
|
| | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 01:01 | |
| | Tohle není jako práce s busolou, děti. |
| |
|
| | | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 01:13 | |
| | | |
|
| | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 01:06 | |
| | Chápeš to dobře i špatně...
- nutně neplatí, že by jeden pilot celý týden létal ráno do frankfurtu a večer do mnichova
- nicméně pilot se s určitým předstihem (můe se lišit aerolinka od aerolinky ..), kdy kam poletí ... |
| |
|
| | | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 12:09 | |
| | Až si tohle Radimmm přečte, tak Kachnu zabije. |
| |
|
| | | | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 12:12 | |
| | mě bylo jasný, že tohle psal opravdovej Kachna - sociolog, a v zákoutí čekal na mojí reakci. Ale tu radost ti neudělám, Karlokachne,... |
| |
|
| | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 01:12 | |
| | Plánek většinou delší dobu dopředu máme. Teď ho mám třeba až do konce ledna.
Co se vzájemných kombinací týče, tak to do určitě míry bývá párované, hlavně tam, kde se létají krátké úseky. Na ATR jsme to tak měli, třeba ráno Berlín a zpět, odpoledne Vídeň a zpět, a na noc do Košic, tam spát, druhý den Košice-Praha-Kolín nad Rýnem a ráno domů. Celé na tři dny a tahle kombinace se létala třeba půl roku, než se změnil letový řad. Samozřejmě posádky se na tom střídaly. Nebo i v rámci jednoho dne se takhle fixně párovaly dvě různé linky, které vycházely do norem. Ale těhle pevných rotací zase tolik nebylo, a u TVS jich je minimum, protože máme delší lety a ty do páru za sebou už kvůli normám nevycházejí. Víc by ti řekl MiG-21MFN, ale nemůže, protože mu to zakazuje Nařízení letového ředitele číslo 74/12 |
| |
|
| | | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 01:18 | |
| | Co to zakazuje to nařízení? Že nesmí vyzradit interní informace? Jen porovnávám s tím, co máme my |
| |
|
| | | | | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 01:29 | |
| | To má dneska asi každá firma, to číslo jsem samozřejmě střelil od boku, ale máme to taky. Proto dění ve firmě zásadně nekomentuju.
|
| |
|
| | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 09:00 | |
| | Nazdar, stáhni si tenhle soubor a dej se do díla!Je to soubor letů dnes již bývalé společnosti MALÉV do evropských destinací tak, jak se kdysi lítali společně s komentářem pilota, který to připravil a osobně lítal.Jestli jsi frajer, tak to můžeš všechno odlítat přesně podle popisu v určený čas a popsaných přestávek..)) Myslím, že si potom práci pilota asi rozmyslíš.....
http://www.flightsim.com/vbfs/fslib.php?searchid=4251135
|
| |
|
| | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 09:40 | |
| | Já už si práci pilota asi rozmyslel, protože mi to hází tohle: |
| |
|
| | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 10:56 | |
| | Změň antivir |
| |
|
| | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 12:17 | |
| | No Files matched your search criteria..... |
| |
|
| | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 13:16 | |
| | Taky mně to hlásí MALLWARE :/ |
| |
|
| | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 20:30 | |
| | Omlouvám se, odkaz je tady:
http://www.flightsim.com/vbfs/fslib.php?do=copyright&fid=114567
nicméně pro stahování z www. flightsim.com je nutná bezplatná registrace, dodávám pro nováčky.Pokud by odkaz nefungoval, stačí do linku k vyhledávání zadat MALEV CRJ.Letu zdar.
Pokud antivir hlásí pitomosti, zkus nejdřív prohodit prohlížeč - IE namísto Firefoxu, nebo naopak.Samozřejmě že ti tam nehrozí žádná hrozba. |
| |
|
| | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 09:54 | |
| | Vymysli si co chceš a čím větší vopruz tím se budeš víc blížit reálu. Vem si měsíc volno a lítej a na konči vyhodíš PC i se simulátorem do kulatýho šanonu.
Ne teď vážně. Každá společnost a každý typ letadla u ní má jinej rytmus letů a jediný limit je kolik musí být odpočinek a spol. Pak taky záleží na co si chceš hrát. Jestli na cpt nebo toho vpravo. Pak může být v realu počet odlítaných letů jiný. A tyky jestli máš na starosti výcvik a zálet nového leteckého potěru a spousta dalších vlivů, včetně toho jak jsi držkatý a jak tě milujou na plánovacím. Případně šef živitel a jeho analní skupina přisluhovačů.
Evropské aerolinky to maj jiný, i když už ne zas tak moc od např. afrických, či asijských. Najdi si na netu nějakou tobě milou společnost, pak typ letadla v tvém případě AIRBUS a najdeš v let řádu kam a kdy a kolik nalítá. A aby jsi to měl víc real, tak by jsi měl plánovat a plánovat , zasednout k počítači aspoň o hodku až hodku a půl dřív. Zavalit si stůl mapami, počasím a dalším nezbytným balastem. A nebo, začit lítat na VATSIMu či IVAO. Tam se budeš blížit realu, i když jsou tam řídící často víc předpisový než v realu.
Myš |
| |
|
| | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 13:15 | |
| | Díky za tip...
Právě se hrabu v letovém řádu LUFTHANSY a zkouším si nějak poskládat "směnu" s A 320
.. ovšem nevíte náhodou, jaké jsou -zhruba- předpisy pro hodiny strávené ve vzduchu? Chápu že se to společnost od společnosti liší, ale jen řádově (např. jestli je to 8 hodin za den, nb 20 za 2 dny a td...)
PS: Já si sedám vždycky aspoň 40 minut před "odletem" a dělám ...no to se snad nedá ani nazvat breafingem .. prostě se hrabu v mapách |
| |
|
| | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 14:30 | |
| | Liší se to podle země a společnosti, ale rámcově je to kolem dvanácti až čtrnácti hodin letové služby, která začíná hodinu před prvním vzletem, a počítá se do ní nejen nalétaná doba, ale i všechny průlety mezi linkami. Pak se různě krátí podle počtu přistání či podle doby zasahující do noci, ale to už je vyšší dívčí. |
| |
|
| | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 16:48 | |
| | Nevím, jak jinde, ale počítá se i časová a klimatická pásma. Ale nemělo by to klesnout pod dvanáct hodin. Pak je to trochu jiné počítání, když jsi na buzertelefonu. Ale upřimně to by ti tady řekl jeden kluk co dělá na plánovacím. |
| |
|
| | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 11:57 | |
| | | |
|
| | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 12:11 | |
| | | |
|
| | | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 13:12 | |
| | Na tomto videu musím ocenit velice poutavý a poučný komentář. |
| |
|
| | | | ŠICHTY pro PILOTY 25. 12. 2012 / 12:28 | |
| | | |
|
|